Stoppen met roken.
maandag 23 augustus 2010 om 18:10
Iedereen die rookt, of ooit gerookt heeft, weet hoe moeilijk het is om van de sigaretjes af te blijven. Naar aanleiding van een topic vanmiddag, leek het me een goed idee om hier een topic te openen waar iedereen die wil stoppen met roken terecht kan voor wat steun , zowel om te geven als te krijgen.
De tijd komt er weer aan dat het toch te koud wordt om buiten met een sigaretje te bibberen, dus dat is al één voordeel.
We worden fitter, de huid wordt mooier, zijn s'morgens beter uitgerust, stralend witte tanden zonder kunstgrepen. etc. etc. etc.
Wie doet er mee? Wie durft het aan? Wie heeft tips om het vol te houden?
De tijd komt er weer aan dat het toch te koud wordt om buiten met een sigaretje te bibberen, dus dat is al één voordeel.
We worden fitter, de huid wordt mooier, zijn s'morgens beter uitgerust, stralend witte tanden zonder kunstgrepen. etc. etc. etc.
Wie doet er mee? Wie durft het aan? Wie heeft tips om het vol te houden?
donderdag 18 november 2010 om 12:24
Zelf heb ik de eerste 3 dagen altijd erg veel last van vermoeidheid en een raar gevoel in m'n hoofd. Volgens 'kenners'komt dat doordat je lichaam ineens veel meer zuurstof krijgt. Ben lekker vrij tot maandag, dus dat ik me dan niet helemaal ok voel boeit me niet zo. Ik weet hoe lekker je je voelt als je niet meer rookt en daar focus ik me dan maar op.
Er zijn wel veel stoppers nu! Super!
Er zijn wel veel stoppers nu! Super!
donderdag 18 november 2010 om 12:45
Hoi allemaal,
ai, ik heb zin in een sigaret, de gewoonte, tijdens de middagpauze een sigaretje..
de smaak, de handeling, de vrijheid,...
Ik ben gisteren plots gestopt, voor de zoveelste keer. Ben al een paar keer een half jaar gestopt geweest. Ook een keertje met accupunctuur.
Nu ben ik gestopt omdat ik een excuus heb. Ik ben gisteren bij de fertiliteitsarts geweest (1e keer, omdat ik PCO heb) en die zag dat ik net een eisprong had gehad, dus dat er een mini kansje is dat het eitje bevrucht is.
Dus dan maar stoppen met roken, hoewel de kans klein is dat ik zwanger ben. Kan nooit kwaad he om te stoppen.
Wat het in het verleden moeilijk maakte om het vol te houden is stress, mijn man die rookt (en ook binnen), nog eens eentje omdat het zo fijn is en dan toch terug beginnen...
Nu dan maar eens proberen om samen met jullie te stoppen...nu ongeveer 24 uur zonder sigaret
ai, ik heb zin in een sigaret, de gewoonte, tijdens de middagpauze een sigaretje..
de smaak, de handeling, de vrijheid,...
Ik ben gisteren plots gestopt, voor de zoveelste keer. Ben al een paar keer een half jaar gestopt geweest. Ook een keertje met accupunctuur.
Nu ben ik gestopt omdat ik een excuus heb. Ik ben gisteren bij de fertiliteitsarts geweest (1e keer, omdat ik PCO heb) en die zag dat ik net een eisprong had gehad, dus dat er een mini kansje is dat het eitje bevrucht is.
Dus dan maar stoppen met roken, hoewel de kans klein is dat ik zwanger ben. Kan nooit kwaad he om te stoppen.
Wat het in het verleden moeilijk maakte om het vol te houden is stress, mijn man die rookt (en ook binnen), nog eens eentje omdat het zo fijn is en dan toch terug beginnen...
Nu dan maar eens proberen om samen met jullie te stoppen...nu ongeveer 24 uur zonder sigaret
donderdag 18 november 2010 om 12:54
donderdag 18 november 2010 om 13:15
donderdag 18 november 2010 om 13:18
Extra lief zijn voor elkaar helpt je deze moeilijke eerste week door. Ik merk aan mezelf dat ik extra behoefte heb om erover te schrijven en van mijn vriend te horen hoe goed het van me is dat ik gestopt ben met roken
Ik merk dat ik het het ene moment makkelijker heb dan de andere dag...Maar ik ben er nog wel heel erg vaak mee bezig!
Liefs,
Ik merk dat ik het het ene moment makkelijker heb dan de andere dag...Maar ik ben er nog wel heel erg vaak mee bezig!
Liefs,
donderdag 18 november 2010 om 13:31
Inderdaad ik merk ook dat ik het van me af wil schrijven, en iedereen wil laten weten......of dat laatste nu wel zo handig is weet ik niet hahahahahah.....
Poloppie ik wens met je mee dat je inderdaad zwanger bent....
hardstikke mooie reden om te stoppen
man lief rookt niet (nooit gedaan) en zoon rookt sinds 6 weken ook niet meer, dus daar heb ik wel steun aan...
Al ben ik vanmorgen wel drie keer voor mijn man gaan staan...
goed he, ik ben gestopt....goed he...
die man zal wel denken hahahahahahaha
Steun, elkaar zeggen hoe goed het is, het helpt zeker....
motiveren......door hier telkens even te lezen ....herkenning maakt me sterker, en over een paar maand lezen we onze eigen posten terug en denken YES!!!!!!!!!!!!! hebben we toch maar mooi gedaan....
Jullie zijn (s)toppers!!!!
Poloppie ik wens met je mee dat je inderdaad zwanger bent....
hardstikke mooie reden om te stoppen
man lief rookt niet (nooit gedaan) en zoon rookt sinds 6 weken ook niet meer, dus daar heb ik wel steun aan...
Al ben ik vanmorgen wel drie keer voor mijn man gaan staan...
goed he, ik ben gestopt....goed he...
die man zal wel denken hahahahahahaha
Steun, elkaar zeggen hoe goed het is, het helpt zeker....
motiveren......door hier telkens even te lezen ....herkenning maakt me sterker, en over een paar maand lezen we onze eigen posten terug en denken YES!!!!!!!!!!!!! hebben we toch maar mooi gedaan....
Jullie zijn (s)toppers!!!!
donderdag 18 november 2010 om 13:53
Wat goed van je Milka1985....bewondering...
en inderdaad de wortels is een super tip, ik moet toch nog even naar de supermarkt...
Zoon knabbelde op zoethout, maar ik las dat je daar hoge bloed druk van kreeg dus voor mij geen zoethout....
Weet je Soul (ik kort je nickname even af als dat mag) dat bedacht ik me vanmorgen ook....
iemand die nooit gerookt heeft begrijpt helemaal niet waarom wij als wel rokers daar zo'n moeite mee hebben.
is ook begrijpelijk hoor, maar als mijn man zegt goed van je....zie ik hem denken okay, weet je wel hoe ik me nu voel????
Daarom inderdaad een super gaaf topic, we trekken elkaar gewoon over de eindstreep!!!
en inderdaad de wortels is een super tip, ik moet toch nog even naar de supermarkt...
Zoon knabbelde op zoethout, maar ik las dat je daar hoge bloed druk van kreeg dus voor mij geen zoethout....
Weet je Soul (ik kort je nickname even af als dat mag) dat bedacht ik me vanmorgen ook....
iemand die nooit gerookt heeft begrijpt helemaal niet waarom wij als wel rokers daar zo'n moeite mee hebben.
is ook begrijpelijk hoor, maar als mijn man zegt goed van je....zie ik hem denken okay, weet je wel hoe ik me nu voel????
Daarom inderdaad een super gaaf topic, we trekken elkaar gewoon over de eindstreep!!!
donderdag 18 november 2010 om 15:13
Wel goed. Maar ik vr(eet) teveel. Continu een hongergevoel. Gun het mezelf nog deze week, dan ben ik twee weken los gegaan en dan moet het weer over zijn.
Vorig jaar (na het stoppen) ben ik tien kilo gegroeid... dat is er in een jaar wel weer langzaam afgegaan en ik ben nu ook niet te zwaar hoor. Maar wil graag rond dit gewicht blijven.
Zonde, zoals ik kon balen dat ik het roken niet kon laten, vind ik het nu zo zwak dat ik het snaaien niet kan laten...
Maar goed. Dit is al dag 11 en heb nog niet gerookt en daar ben ik erg blij mee.
En volgende week pak ik het gezonde eetpatroon wel weer op, in combi met hardlopen.
Fijn dat iedereen elkaar zo steunt hier.
Niet rokers weten inderdaad niet hoe lastig het is. Maar van rokers krijg ik ook niet veel complimenten eigenlijk. We moeten het voor onzelf en zelf doen!!!
Vorig jaar (na het stoppen) ben ik tien kilo gegroeid... dat is er in een jaar wel weer langzaam afgegaan en ik ben nu ook niet te zwaar hoor. Maar wil graag rond dit gewicht blijven.
Zonde, zoals ik kon balen dat ik het roken niet kon laten, vind ik het nu zo zwak dat ik het snaaien niet kan laten...
Maar goed. Dit is al dag 11 en heb nog niet gerookt en daar ben ik erg blij mee.
En volgende week pak ik het gezonde eetpatroon wel weer op, in combi met hardlopen.
Fijn dat iedereen elkaar zo steunt hier.
Niet rokers weten inderdaad niet hoe lastig het is. Maar van rokers krijg ik ook niet veel complimenten eigenlijk. We moeten het voor onzelf en zelf doen!!!
tsja.....
donderdag 18 november 2010 om 15:26
Nou meid, dan doen we het hier en met elkaar....
Ik herken dat snaaien wel...alleen (v)eet ik nu wortels hahahahahaha....
ik ben de afgelopen jaren ook heel veel kilo's kwijt geraakt en wil dit ook heel graag zo houden...
Mijn grootste angst was ook het eten en weer aankomen, maar net zoals je zegt we kunnen overal wel een excuus voor bedenken, maar we moeten het gewoon allemaal zelf doen.
En met hardlopen verlies je toch behoorlijk veel calorieën, daar heb ik dan weer bewondering voor....
ik doe niks aan sport.....
Ik herken dat snaaien wel...alleen (v)eet ik nu wortels hahahahahaha....
ik ben de afgelopen jaren ook heel veel kilo's kwijt geraakt en wil dit ook heel graag zo houden...
Mijn grootste angst was ook het eten en weer aankomen, maar net zoals je zegt we kunnen overal wel een excuus voor bedenken, maar we moeten het gewoon allemaal zelf doen.
En met hardlopen verlies je toch behoorlijk veel calorieën, daar heb ik dan weer bewondering voor....
ik doe niks aan sport.....
donderdag 18 november 2010 om 15:50
Nou het hardlopen moet ik ook weer helemaal opbouwen hoor. Ik liep in juni nog 10 kilometer. Maar door te roken en het hardlopen te verwaarlozen (wat heeft het voor zin als ik rook? Ik bouw het wel op als ik stop... en dat soort smoezen), ben ik weer terug bij af.
Maar ik heb wel zin om het weer op te pakken. Vorige week drie keer gelopen. Deze week nog niet, door late diensten. Dus vanavond ga ik weer.
Hoop over een half jaar weer op tien kilometer te zitten. Dus heb nog even de tijd. hahaha
Maar ik heb wel zin om het weer op te pakken. Vorige week drie keer gelopen. Deze week nog niet, door late diensten. Dus vanavond ga ik weer.
Hoop over een half jaar weer op tien kilometer te zitten. Dus heb nog even de tijd. hahaha
tsja.....
donderdag 18 november 2010 om 15:56
Ik heb ook veel bewondering voor hardlopers. Ik kan mezelf er maar moeilijk toe aanzetten.
Famke, doe jij het alleen of heb je een loopmaatje?
De vorige keren dat ik stopte met roken, bleef mijn gewicht wel min of meer hetzelfde. Ik denk dat het komt doordat ik heel veel kauwgom (gewoon suikervrije) 'at', maar dat is eigenlijk ook niet zo goed he.
Ook 's avonds als ik zin kreeg in chips of chocolade, een stukje fruit nemen (we hebben nu een kistje mandarijntjes staan
Famke, doe jij het alleen of heb je een loopmaatje?
De vorige keren dat ik stopte met roken, bleef mijn gewicht wel min of meer hetzelfde. Ik denk dat het komt doordat ik heel veel kauwgom (gewoon suikervrije) 'at', maar dat is eigenlijk ook niet zo goed he.
Ook 's avonds als ik zin kreeg in chips of chocolade, een stukje fruit nemen (we hebben nu een kistje mandarijntjes staan
donderdag 18 november 2010 om 16:02
donderdag 18 november 2010 om 16:05
Ik loop alleen, dat vind ik prettig. Heb een muziekje aan. Op zich is lopen heerlijk! In het begin is het een kick als je merkt hoe snel je conditie vooruit gaat. Dan komt een periode dat ik het pas heerlijk vind als ik weer onder de douche sta (heb ik maar even lekker gedaan). Maar toen ik echt een half uur of langer kon lopen kon ik echt genieten. Helemaal je hoofd leegmaken ofzo. Heerlijk. Word ik erg blij van.
Maar daar ben ik nog lang niet...
Heb wel een super horloge, waarmee ik tijd en afstand kan meten. dat werkt ook erg motiverend. Daar heb ik mezelf mee beloond toen ik die tien kilometer voor het eerst had gelopen.
Hij heeft vorige week niet verder dan 3km per keer gemeten...
hihi.
Heb ook wortelen en snoeptomaten klaarliggen. En veel fruit. Ben ik op zich gek op, maar geef toch de voorkeur aan snaaierij...
Nou ja, deze week mag het nog van mezelf...
Maar daar ben ik nog lang niet...
Heb wel een super horloge, waarmee ik tijd en afstand kan meten. dat werkt ook erg motiverend. Daar heb ik mezelf mee beloond toen ik die tien kilometer voor het eerst had gelopen.
Hij heeft vorige week niet verder dan 3km per keer gemeten...
hihi.
Heb ook wortelen en snoeptomaten klaarliggen. En veel fruit. Ben ik op zich gek op, maar geef toch de voorkeur aan snaaierij...
Nou ja, deze week mag het nog van mezelf...
tsja.....
donderdag 18 november 2010 om 16:16
Het is nog maar de eerste dag en ik zit nog op het werk, waar ik sowieso dus niet rook. Het helpt ook wel een beetje dat ik verkouden ben, want dan smaakt een sigaret al veel minder.
Zo ben ik de eerste keer ook gestopt, toen ik ziek was.
Volgens mijn gynaecoloog is de kans dat ik op natuurlijke manier zwanger word, kleiner dan de kans dat ik de lotto win. Is het dan verkeerd te denken dat als het niks is, ik de lotto wel moet winnen.... of is het andersom
Maar goed, dat hoort eigenlijk op een andere pijler.
@ iedereen: veel succes voor een rookvrije avond!
Zo ben ik de eerste keer ook gestopt, toen ik ziek was.
Volgens mijn gynaecoloog is de kans dat ik op natuurlijke manier zwanger word, kleiner dan de kans dat ik de lotto win. Is het dan verkeerd te denken dat als het niks is, ik de lotto wel moet winnen.... of is het andersom
Maar goed, dat hoort eigenlijk op een andere pijler.
@ iedereen: veel succes voor een rookvrije avond!
donderdag 18 november 2010 om 16:20
Weet je famke, ik denk dat je eerder als dat je zal verwachten weer op de 10 km zal zitten...
als je niet (meer) rookt gaat je lijf met zulke ongelooflijke sprongen vooruit.....dus je loopt weer sneller als dat je verwacht de 10 km....
hey Soul, morgen weer een dag...vandaag even niet helemaal gelukt om niet te snaaien.....sowhat...kop op, en morgen weer door.....
Ik merkte net dat ik ontzettend beroerd werd na het nemen van zo'n nicotinell, vandaag 3 genomen op errug moeilijke momenten...
Misschien morgen toch eens kijken of ik die nicotinell kan laten....
Maar.....bijna 5 uur, weer een dag voorbij waarin niet gerookt is....
YES..............
Knuffel voor al die kanjers hier
als je niet (meer) rookt gaat je lijf met zulke ongelooflijke sprongen vooruit.....dus je loopt weer sneller als dat je verwacht de 10 km....
hey Soul, morgen weer een dag...vandaag even niet helemaal gelukt om niet te snaaien.....sowhat...kop op, en morgen weer door.....
Ik merkte net dat ik ontzettend beroerd werd na het nemen van zo'n nicotinell, vandaag 3 genomen op errug moeilijke momenten...
Misschien morgen toch eens kijken of ik die nicotinell kan laten....
Maar.....bijna 5 uur, weer een dag voorbij waarin niet gerookt is....
YES..............
Knuffel voor al die kanjers hier
donderdag 18 november 2010 om 16:21
Ik vind het super knap Famke dat je er uberhaupt op uit gaat en concrete moeite doet om je conditie te gaan verbeteren. In mijn hoofd wilde ik gisteren gaan sporten maar toch weer niet gedaan.
Wat ik wel doe (sinds ik gestopt ben) is in mijn lunchpauze minimaal 20 minuten wandelen...
Hou ik mezelf enorm voor de gek of zullen die 20 minuten heus wel wat met die Twixen aanvallen doen..
Wat ik wel doe (sinds ik gestopt ben) is in mijn lunchpauze minimaal 20 minuten wandelen...
Hou ik mezelf enorm voor de gek of zullen die 20 minuten heus wel wat met die Twixen aanvallen doen..
donderdag 18 november 2010 om 16:31
Hallo Allemaal
Even een inval op dit topic, ik heb morgen een afspraak met mijn huisarts om met hem te overleggen wat de beste manier is om te gaan stoppen. Ik ben het zo beu! Ik stink, ik hoest, totaal geen conditie (mijn vader van 60 loopt me eruit) ik geef er veel te veel geld aan uit. Kortom ik wil stoppen. Mijn vriend wil ook stoppen en we hebben december afgesproken om ermee te beginnen.
Even een inval op dit topic, ik heb morgen een afspraak met mijn huisarts om met hem te overleggen wat de beste manier is om te gaan stoppen. Ik ben het zo beu! Ik stink, ik hoest, totaal geen conditie (mijn vader van 60 loopt me eruit) ik geef er veel te veel geld aan uit. Kortom ik wil stoppen. Mijn vriend wil ook stoppen en we hebben december afgesproken om ermee te beginnen.
donderdag 18 november 2010 om 17:11
Nou dat denk ik zeker wel Soul...
wel zou ik dan die 20 minuten stevig doorstappen, wedden dat het effect heeft??
poloppie klasse hoor, dit is ook mijn eerste dag, en we zijn hem toch maar effe doorgekomen....
ghostofarose hartstikke goed.....heel veel succes bij de huisarts morgen..
En hier.....hier staat sinds vanmiddag een oude theepot, die ga ik vullen met het geld wat ik uitspaar met roken.
misschien straks wat leuks voor kopen...(leuke jurk gezien maar nu nog ietsie te duur
wel zou ik dan die 20 minuten stevig doorstappen, wedden dat het effect heeft??
poloppie klasse hoor, dit is ook mijn eerste dag, en we zijn hem toch maar effe doorgekomen....
ghostofarose hartstikke goed.....heel veel succes bij de huisarts morgen..
En hier.....hier staat sinds vanmiddag een oude theepot, die ga ik vullen met het geld wat ik uitspaar met roken.
misschien straks wat leuks voor kopen...(leuke jurk gezien maar nu nog ietsie te duur