Marktplaats belevenissen

20-12-2009 12:45 643 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop en koop regelmatig op Marktplaats.

Over het algemeen gaat dat prima maar soms... krijg je mailtjes waarvan je orenogen gaan klapperen.

Leek me leuk een algemeen topic te openen waar je je marktplaats ervaringen kunt dumpen.

Oke... laat ik van start gaan.

Ik bied op kleding. Alles gaat goed totdat het onderwerp op verzenden komt. Verkoper wil pas verzenden als de sneeuw weg is. Waarop ik mail dat ik graag wil dat ze het verzend als het geld binnen is, sneeuw of geen sneeuw. Een kort "waar slaat dat nou weer op en succes met het vinden van andere truitjes" kwam terug. Ze zou wel eens een ongeluk kunnen krijgen als ze de pakketjes weg brengt met haar auto.

Tja, ik breng verkochte objecten ook gewoon weg door de sneeuw, en op mijn fietsje zelfs!

Zucht.
Zo heb ik een keer een verzameling beeldjes opgegeven, ze waren gratis op te halen door een kind.

Ik wilde ervan af, het leek me leuk om er een kind mee blij te maken vandaar.

Ik heb toen een stuk of 5 reacties gekregen van volwassenen die de beeldjes wilden hebben en sommigen daarvan waren zo kinderachtig om me te melden dat ik niet eerlijk was omdat ik aan leeftijdsdiscriminatie deed.

Stelletje gekken. Eentje heeft me zelfs nog 2 maanden lang een soort van hatemail gestuurd.

Maar goed, de beeldjes gingen naar een schattig meisje van 8 die dezelfde beeldjes spaarde, ze was dolblij en ze had een prachtige tekening gemaakt, daar deed ik het dus voor!
Joehoe, hier weer de marktplaats newbie!

Er komen wat biedingen binnen, hartstikke mooi. Nu is er 1 persoon, en die plaatst constant biedingen, laat deze een paar uur erop staan, en haalt ze dan weer weg! Irritant!

Waarom doet deze persoon dat? En wat moet ik ermee?
Tja, zo hebben wij onze 12 jaar oude keuken ook gratis aangeboden.

We kregen een reactie van een een bijstandsmoeder met 2 kinderen.

Haar gunden we de keuken.

Ze kwam hem met haar broer ophalen, hij keek even, zei toen: "Daar zit een beschadiging, en daar ook, nee dit gaat hem niet worden, kom op, we gaan"

Als het een hele vieze oude keuken was, had ik het nog begrepen, maar we hadden hem schoongemaakt, er zat een koelkast een magnetron en oven bij, ik snap dat nog steeds niet.
Wat heb je toch onbeschofte mensen.

Mensen mailen me met vragen en biedingen, en ze zijn niet eens zo netjes om weer terug te reageren op een mail.

Ook heb ik last van een persoon die constant biedingen doet, en ze dan weer verwijderd! Zucht. Nu weet ik waarom lief gewoon het ding naar de kringloop wilde brengen.
irritante dingen zijn dat SG, maar de aanhouder wint hoor.

Kun je diegene die steeds biedt en dan verwijdert niet eens mailen over het waarom?

(krijgt er het idee van dat manlief biedt en vrouwlief het bod dan weer verwijderd )
Pfff heb van de week al 2 mailtjes gekregen van dezelfde persoon die 25 euro biedt voor een zo goed als nieuwe buggy waarvoor ik als minimumbod 40 euro heb gevraagd. Op de 1e mail heb ik niet eens gereageerd, maar toen ik vanmorgen weer een mail kreeg heb ik een mail teruggestuurd: 'voor 25 euro doe ik hem niet weg'.
Haha, ik heb deze week hetzelfde gedaan. Er stonden bordjes op internet die ik graag wilde hebben, er stond bij bieden vanaf 50 euro. Ik heb ook 2 keer gemaild om te vragen of er over te onderhandelen viel. (eerste keer toen de ik de advertentie voor het eerst zag, vervolgens toen ze de advertentie opnieuw plaatste).

Maar ik vond het ook een belachelijke prijs die ze vroeg, bieden vanaf 50 euro, nieuwe bordjes kosten ¤ 53,70.
Ik heb een keer een bankstel verkocht via MP.

Duidelijk de maten erbij in de advertentie, tijd en bedrag afgesproken, wat denk je?

Komt die jongen hem ophalen, vindt hij ineens de bank te groot.

Heel irritant..
Wij hadden onze oude keuken (incl inbouwapparatuur waaronder een gloednieuwe vaatwasser) op MP gezet, redelijk veel reacties op gehad, met bedragen waar we tevreden mee waren. Dus gaan bellen vanaf de hoogste bieder. De eerste kwam niet opdagen, de tweede reageerde niet meer op de voicemail, de derde wilde hem niet meer, de vierde nooit meer iets van gehoord enzovoort. We hebben de hele handel maar eruit gesloopt en de vaatwasser aan een vriendin gegeven, de magnetron aan mijn vader, maar ik vond het bijzonder asociaal! We hadden al ruim de tijd genomen voordat onze keuken geleverd zou worden, maar kwamen dus alsnog in tijdsnood met het stuccen. Snap niet dat mensen niet gewoon heel even iets laten weten als ze ervan zien, al is het maar een mailtje met "nee toch maar niet"
Up...

Heb iets te koop op marktplaats, en een gegadigde. Het is maar een klein ding wat ik niet verstuur maar opgehaald moet worden. Contact gehad met bieder. Maar wat te doen met reacties in slecht en gebrekkig Nederlands? Negeren? Ik kreeg dit binnen:

nee niet hecht ,kan met de tram komen ? heft u een telefoonnummer waar kant u herbekijken ?

gr.n
Als iemand iets op komt halen, zorg ik altijd dat ik niet alleen thuis ben, en dat vooraf via email al duidelijk de prijs bevestigd is, zodat daar geen discussie over komt, maakt me dan verder niet uit of iemand goed of slecht nederlands typt/praat.

Ik geef overigens nooit een telefoonnummer.
Bedankt voor je bericht!

Ik snap ook niet dat ze zo om mijn telefoonnummer zit te vissen, is toch helemaal niet nodig. Ik denk dat ik maar bij de AH afspraak ofzo, niet iedereen hoeft te weten waar ik woon.
Half Nederland kan niet spellen, dus dat zie ik niet als reden om iemand iets niet te verkopen. Rare reden trouwens.

Als iemand iets op komt halen, geef ik juist wel mn nummer, ik wil graag weten of ze later komen of helemaal niet meer. En als ik zelf iets ga ophalen wil ik ook een nummer, voor als ik het niet kan vinden of file oid.

Wat ik niet doe, is mn echte naam gebruiken
quote:emaille schreef op 25 november 2010 @ 08:57:

Half Nederland kan niet spellen, dus dat zie ik niet als reden om iemand iets niet te verkopen. Rare reden trouwens.

Wat ik niet doe, is mn echte naam gebruiken

Hoezo half NL kan niet spellen? Ik dacht toch midden in het leven te staan, maar zulke bar slecht gespelde mailtjes heb ik nog nooit in heel m'n leven gehad.

Waarom rare reden?

Ik vind het raar dat jij je echte naam niet gebruikt! Heb je ook een pruik op en kleurlenzen in als je de deal gaat sluiten?
quote:emaille schreef op 25 november 2010 @ 08:57:

Half Nederland kan niet spellen, dus dat zie ik niet als reden om iemand iets niet te verkopen. Rare reden trouwens.Ik heb geen zin in 'n tokkie of ander soort gespuis aan m'n deur dus ik kap slechte schrijfsels ook af.
Thank you Elninjoo!!!

Ik begon al aan mezelf te twijfelen.
En als het nou een Engelsman is die hier net woont? Slecht spellen heeft toch niets met tokkiegehalte te maken?
quote:emaille schreef op 25 november 2010 @ 09:15:

En als het nou een Engelsman is die hier net woont? Slecht spellen heeft toch niets met tokkiegehalte te maken?Dan zou ie in perfect engels kunnen antwoorden. Het type schrijfsel wat SG als voorbeeld geeft doet m'n alarmbellen rinkelen qua wat er voor iemand achter zit. En waarom zou je dan 't risico nemen dat aan je deur te laten komen? Genoeg andere bieders.
Oh maar mijn Engels is perfect, dus dan hadden we gewoon in het engels kunnen communiceren.

Waar heeft slecht spellen dan mee te maken?
Geen idee? Jij verbindt er conclusies aan, niet ik.
quote:emaille schreef op 25 november 2010 @ 09:15:

Slecht spellen heeft toch niets met tokkiegehalte te maken?

Waarmee dan wel?

Sorry maar we hebben toch allemaal minstens basisschool gehad? Groep 3 ofzo iets, vanaf daar leer je toch schrijven?
voor wat spelfouten kap ik de koop niet af, maar het mailtje dat SG laat zien, is gewoon onbegrijpelijk. Het lijkt er zelfs op dat het door een translater is gegooid.

Niet dat je daar meteen conclusies aan moet verbinden, maar aangezien die Nigeria-oplichters ook alles door een translater gooien, zou ik ook wat gezonde achterdocht koesteren.

Afspreken op een openbare plek lijkt me het verstandigst.
quote:Starshine schreef op 25 november 2010 @ 09:32:

voor wat spelfouten kap ik de koop niet af, maar het mailtje dat SG laat zien, is gewoon onbegrijpelijk. Het lijkt er zelfs op dat het door een translater is gegooid.

Niet dat je daar meteen conclusies aan moet verbinden, maar aangezien die Nigeria-oplichters ook alles door een translater gooien, zou ik ook wat gezonde achterdocht koesteren.

Afspreken op een openbare plek lijkt me het verstandigst.Precies, dat kan altijd nog. Maar om maar niets te verkopen vind ik een beetje onzin.
quote:SeptemberGirl schreef op 25 november 2010 @ 09:19:

[...]

Waarmee dan wel?

Nu draai je de boel toch echt een beetje om. Ik heb juist nergens geinsinueerd dat het wél ergens mee te maken heeft, dat wilde ik nou precies duidelijk maken
quote:emaille schreef op 25 november 2010 @ 09:50:

[...]

Nu draai je de boel toch echt een beetje om. Ik heb juist nergens geinsinueerd dat het wél ergens mee te maken heeft, dat wilde ik nou precies duidelijk maken Nou ik heb het gevoel dat jij mij iets in de schoenen wil schuiven, en daar heb ik niet zoveel zin in. Snap je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven