Geld & Recht alle pijlers

Spullen kwijt door toedoen van een "vriendin" Help!

19-11-2010 10:36 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik zit met een probleem en ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet...

Een maand of 3 geleden ben ik een man tegengekomen die voor werk veel in het buitenland zit.

Na de eerste keer naar hem toe te zijn gegaan, sprong de vonk over.

Allemaal erg leuk en 4 weken geleden besloot ik om wat langer naar hem toe te gaan.

In die tijd woonde ik ook bij een "vriendin" van mij in.

Vanaf dat moment besloot ik om, met wederzijdse goedkeuring, weg te gaan bij haar thuis en heb toen afgesproken dat mijn spullen (kleding/belangrijke papieren/persoonlijke spullen/sieraden etc etc) bij haar bleven staan tot dat ik zou bellen om ze te komen halen.

Dit was allemaal geen probleem.

Een week later belde ik dat ik in de loop van die week alles op zou komen halen.

Ik merkte toen al dat het allemaal stroef liep, ze was niet thuis en had het veel te druk en wist het dus allemaal nog niet.

Bij mij kwamen er ook wat dingen tussen, o.a. ziekte en een ziekenhuisopname van mijn vriend.

Naar 2 weken heb ik haar een sms gestuurd met uitleg maar naar een paar dagen bleek dat haar nummer geblokkeerd was/ander nummer.

Ik ben nog een aantal keer aan de deur geweest maar geen gehoor.

Tot gisteren...

Ik ben achter het juiste nummer gekomen en kreeg de mededeling dat ze alles heeft weggegooid en een aantal dingen heeft verkocht.

"Ze had genoeg van die zooi die in de schuur stond".

Het ging hier om 4 verhuisdozen en een mand.

Ik wist niet wat ik hoorde, het besef komt nu pas dat ik echt alles kwijt ben!

Weet niet goed wat ik hier mee aan moet en of ik hier iets mee kan....

Verder uitleg krijg ik niet en voor mij is nu een vreemde met behoorlijke asociale gedrag, een hoop geschreeuw en gedreig.

Hopelijk hebben jullie hier geen ervaringen mee maar misschien wel wat tips?

Alvast bedankt.

Liefs.
Of je doet gewoon alsof je een koper bent op MP en dan kan ze er moeilijk onderuit als je bij haar voor de deur staat.

(vind wel dat je het zelf ook wel een beetje raar aangepakt hebt allemaal)
quote:fashionvictim schreef op 19 november 2010 @ 12:26:

Waarom doe je ook alles via de mail en sms? Als iemand toch al boos of gekwetst is, is dat natuurlijk het allerslechtste communicatiemiddel ever. En eigenlijk altijd wel. Kom op zeg, als iemand goed genoeg is om mee samen te wonen, dan kan je toch ook gewoon de telefoon pakken en dingen bespreken ipv ze in 162 tekens te tikken?Eens. Waarom niet face2face met haar praten. Dan kan je ook haar gezichtsuitdrukking zien en haar bedoelingen beter inschatten.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Rodi schreef op 19 november 2010 @ 12:25:

[...]

Dit dus!

Natuurlijk blijft het dan nog een asociale reactie van haar om je spullen weg te gooien/geven/verkopen. Ik weet niet of ik dit ooit zou doen, maar kan me haar reactie wel een klein beetje voorstellen.Ik zou dat nooit durven, en zou sowieso nooit andermans spullen verkopen. Maar ik zou echt dagelijks wel 10 keer denken dat als die trut die ik gvd zelfs in huis!!! heb genomen (ik vind dat zelf heel wat, ik word al gek van een logee voor 2 dagen) vandaag niet belt, dat ik dan vanavond écht alles in de kliko zou mieteren. En elke dag dat ik niks hoor zou ik me meer en meer opvreten totdat die 4 dozen in mijn schuur inmiddels de Mount Everest in mijn hoofd zouden vormen.
Am Yisrael Chai!
Ik zou dan zeggen: als je binnen een week je zooi niet komt ophalen kun je het op MP terugkopen!
Als ik het zo lees dan gaat het die vriendin niet eens zozeer om die vier verhuisdozen in de schuur maar om de manier waarop.

Natuurlijk is dat geen reden om spullen op marktplaats te zetten.

Wat heeft ze naast die uggs nog meer op marktplaats gezet dan?

En je hebt bonnetjes zeg je,waarvan dan?

Van die kleding die ze zegt in de kledingbak voor Afrika te hebben gegooid?

Als er slechts spullen inzaten die je zoals jij zegt dagelijks gebruikt dan kan het toch niet veel meer zijn dan wat kleding,make-up,sieraden en schoenen?

Diploma's e.d. gebruik je niet dagelijks lijkt me.

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden.
quote:fashionvictim schreef op 19 november 2010 @ 12:29:

[...]

Ik zou dat nooit durven, en zou sowieso nooit andermans spullen verkopen. Maar ik zou echt dagelijks wel 10 keer denken dat als die trut die ik gvd zelfs in huis!!! heb genomen (ik vind dat zelf heel wat, ik word al gek van een logee voor 2 dagen) vandaag niet belt, dat ik dan vanavond écht alles in de kliko zou mieteren. En elke dag dat ik niks hoor zou ik me meer en meer opvreten totdat die 4 dozen in mijn schuur inmiddels de Mount Everest in mijn hoofd zouden vormen.Ik zou het vast ook niet durven. Iemand moet je dan ook echt wel tot waanzin drijven, maar ik zou het wel denken idd en daarom kan ik me de reactie van haar vriendin ook wel voorstellen. Helemaal als ze al niet zo lekker in haar vel zit.
quote:Ruza schreef op 19 november 2010 @ 12:36:

Ik zou dan zeggen: als je binnen een week je zooi niet komt ophalen kun je het op MP terugkopen!Ja, dat dacht vriendin duidelijk ook.
Am Yisrael Chai!
Alleen heeft vriendin TO niet gewaarschuwd.
Ik kan me dus werkelijk niks voorstellen bij de gedachte van de "vriendin". Mijn huis is zo vaak als "crisisopvang" gebruikt en ik sla met liefde spullen op voor mensen als dat nodig is.

Misschien scheelt het dat ik nooit sms, mail, geen hyves heb e.d. dus minder snel verkeerd word begrepen.

Ik vind het dus gewoon een heel raar verhaal.
Wat boeit het dat er wat dozen in je schuur staan? Het is niet zo dat je met dit weer iedere dag de tuinset buiten wil zetten.
Waa het in mijn reacties in elk geval op neer komt:

IK zou iets DOEN.

Jij doet niks.
quote:fashionvictim schreef op 19 november 2010 @ 12:26:

Waarom doe je ook alles via de mail en sms? Als iemand toch al boos of gekwetst is, is dat natuurlijk het allerslechtste communicatiemiddel ever. En eigenlijk altijd wel. Kom op zeg, als iemand goed genoeg is om mee samen te wonen, dan kan je toch ook gewoon de telefoon pakken en dingen bespreken ipv ze in 162 tekens te tikken?
Even tussendoor, gewoon omdat ik het me afvraag, je mag als je in de schuldsanering zit toch niet zomaar geld aannemen?

Ik dacht dat ze daar dan heel streng in waren, en al heel snel dignen zien als 'gift' en dat dan van je (week?maand?)budget aftrekken om schulden mee af te betalen?

Of heb ik ergens de klok horen luiden....
Die wordt niet beantwoord, daarom heb ik geprobeerd om het via de sms uit te leggen.

Ik vind het nergens over gaan en ben niet iemand die altijd loopt te wijzen naar andere maanr de schuld eerst bij zich zelf zoekt.

Ik had dingen anders moeten aanpakken maar ik ben iedere afspraak netjes nagekomen.
quote:Zaza_zebra schreef op 19 november 2010 @ 12:51:

Even tussendoor, gewoon omdat ik het me afvraag, je mag als je in de schuldsanering zit toch niet zomaar geld aannemen?

Ik dacht dat ze daar dan heel streng in waren, en al heel snel dignen zien als 'gift' en dat dan van je (week?maand?)budget aftrekken om schulden mee af te betalen?

Of heb ik ergens de klok horen luiden....

Dat klopt, maar als ik het in haar hand geef is het toch geen probleem.

En we praten hier over 600,- meer is het niet.
alsof diegene in de sanering dat meteen gaat melden. Komt niemand achter hoor, geen slapende honden wakker maken.
ik ben ook niet zo van het smsen maar wilde het haar toch graag uitleggen en ben netjes en beleefd gebleven, heb me verplaatst in haar situatie en heb dat ook gezegd.

Kont tegen de krip in gooien haalt volgens mij niets uit.
quote:bloepje schreef op 19 november 2010 @ 11:50:

Als het echt weg is kan ze haar spullen inleveren, dan maar zo.

Maar ik geloof niet dat iemand het in zijn hoofd haalt om zulke persoonlijke spullen zoals een ringetje weg zou gooien.

Kan er bij mij niet in.Waarom heb je in godesnaam dat ringetje achtergelaten bij haar als het zo belangrijk voor je is? Het ding weegt niks, dus je had het heel makkelijk mee kunnen nemen. Of hé....gewoon dragen aan je vinger
quote:bloepje schreef op 19 november 2010 @ 11:52:

Ik heb veel bonnetjes, dus van veel dingen kan ik gewoon bewijzen dat ze van mij zijn.

Misschien helpt dat.De bonnetjes heb je wel in je koffer mee kunnen slepen richting vriend? Huh?
Ik rijd over een half uurtje die kant op en ik hoop echt dat het iets uithaalt.
Als zij de de schuldsanering zit de keuze geven tussen of melden aan de schuldhulpinstantie dat zij cash geld heeft ontvangen en jouw spullen voor geld op marktplaats zet of je spullen terug.

Je hebt haar betaald voor de tijd dat je in haar huis logeerde en je hebt haar nog extra geld gegeven toen je daar wegging
quote:Zwuppeliennn schreef op 19 november 2010 @ 12:55:

[...]

De bonnetjes heb je wel in je koffer mee kunnen slepen richting vriend? Huh?

Zoals ik al eerder heb geschreven heb ik heel veel bonnetjes en die zitten allemaal in de dozen die opgeslagen stonden.

De afgelopen tijd heb ik geen grote aankopen meer gedaan dus dat is niet erg.
quote:bloepje schreef op 19 november 2010 @ 12:56:

Ik rijd over een half uurtje die kant op en ik hoop echt dat het iets uithaalt.Ga je nou naar haar werk of naar haar huis?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:heleen1234 schreef op 19 november 2010 @ 12:44:

Wat boeit het dat er wat dozen in je schuur staan? Het is niet zo dat je met dit weer iedere dag de tuinset buiten wil zetten.Ja, dat hangt natuurlijk af van hoe je in elkaar zit. Mijn huis en mijn eigen ruimte zijn me heilig, ik kan bij wijze van spreken het al irritant vinden als mijn bloedeigen vader bij mij iets laat staan, gewoon, omdat dat voor mijn gevoel inbreuk maakt op mijn eigen ruimte. Het komt zo, ik weet niet, indringend over, alsof het de ander geen reet kan schelen dat dat mij in de weg staat en dat ik daar dan wat mee moet. En zeker als ik zelf toch al zorgen zou hebben of slecht in mijn vel zou zitten, zou iemand in huis nemen voor mij dus echt een MEGA gebaar zijn, want diegene belemmert me gevoelsmatig dan echt 24 uur per dag. Ik weet niet, ik kan me slecht ontspannen dan, ben me er continu van bewust dat er iemand in mijn ruimte is, mijn huis voelt dan niet meer als mijn huis, en ik loop dus eigenlijk zelf op eieren om de ander uit de brand te helpen. En daar heeft die ander verder geen schuld aan ofzo, het is gewoon hoe ik in elkaar zit, ik heb gewoon mijn eigen ruimte erg nodig. Als die ander daar vervolgens totaal geen waarde aan lijkt te hechten, terwijl het voor mij gevoelsmatig zo iets groots is, dan zou me dat inderdaad wel kwetsen en irriteren. En die dozen in die schuur worden dan het symbool van het gebrek aan respect voor mijn gevoel wat ik dan ervaar, ook al is dat rationeel gezien heel onredelijk.
Am Yisrael Chai!
quote:feeks schreef op 19 november 2010 @ 12:57:

Als zij de de schuldsanering zit de keuze geven tussen of melden aan de schuldhulpinstantie dat zij cash geld heeft ontvangen en jouw spullen voor geld op marktplaats zet of je spullen terug.

Je hebt haar betaald voor de tijd dat je in haar huis logeerde en je hebt haar nog extra geld gegeven toen je daar wegging

Dat klopt, daarom begrijp ik het niet.

Ik kon haar nu niet echt helpen maar wel door een keer samen te eten bijvorbeeld, dat scheelt al weer wat.

Meer kon ik niet doen volgens mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven