17 en 31

20-11-2010 07:59 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie als een meisje van 17 een ralietie, alleen vriendschappelijk, heeft met een, in mijn ogen een man, van 31. Ik eerste instantie dacht ik ik wil hem wel eens zien. Zo gezegd zo gedaan. naar ik lig nu al 2 nachten wakker en voel mij niet gerust. Als ik dit verbied zullen ze waarschijnlijk toch wel kontakt blijven houden via msn en mobiel. Wat vinden jullie is dit gezond. Ik bedoel van de man uit gezien. geef please jullie mening.

Ik zlef wil het het liefst verbieden maar ik ben bang dat ze dan gaat liegen met wie ze weggaat
quote:vlindervlinder schreef op 20 november 2010 @ 08:31:

In derdaad met 18 kan ik niks meer zeggen. Ik hoop zo dat haar ogen open gaan. In vind het ongezond van zijn kant.

Wel ben ik blij dat er niemand over loverboys begint

Oeh heb jij zelf het vermoeden dat het een loverboy zou kunnen zijn?

En de vader van je dochter wat zegt hij van deze 'vriendschap'?
Ik vind het heel ongezond dat een man van zijn leeftijd zijn heil zoekt bij een kind ( want wettelijk gezien is ze dat nog en is hij strafbaar).
in ieder geval fijn dat ik er even over kan praten met jullie.

Ben een wrak na 2 nachten niet en weinig slaap
Loverboys zie je niet aan de buitenkant. Maar wat ik begrijp vallen de meisjes voor de aandacht. En daar houd ze wel erg van eerlijk gezegd
Haar vader vind hem aardig,
Ik zou zeker met haar praten en meer informatie willen. Hoe lang heb je hem gezien dat werken en wonen niet aan bod is geweest tijdens het gesprek?

Ik zou haar niet tegen je in het harnas jagen in ieder geval. Gewoon rustig aangeven dat het je niet helemaal lekker zit en er zeker voor zorgen dat anticonceptie geregeld is voor het geval dat. En wat vindt je man ervan inderdaad?
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
quote:vlindervlinder schreef op 20 november 2010 @ 08:33:

Hij woont in de buurt zegt ze. En ja buiten hangen ze dan ergens. Wel nomraal voor 17 maar voor een man van 31.

Ik ga vandaag met haar praten en ik ga vragen of ze meer over hem wil vertellen. En ook een goed idee van jullie om met hem te gaan praten.

Een man van 31 die op straat rondhangt daar zou ik ook mijn vraagtekens bij zetten.

Ik zou het gesprek met hemzelf aangaan en je zorgen uitspreken.!!
Foutje, wil niet quoten maar iets verbeteren :-)
Eens, ik zou toch een gesprekje met deze meneer willen, ik vind het een heel raar verhaal.

En de reactie van de vader van je dochter vind ik ook wat vreemd. Hij vind hem aardig. Ik vrees dat de vader van mijn dochter hem vast ook aardig zal vinden maar hem ook twee blauwe ogen zal meppen als een kerel van 31 zich vergrijpt aan zijn 17 jarige kind.
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 20 november 2010 @ 08:34:

(want wettelijk gezien is ze dat nog en is hij strafbaar).

Nee, is niet strafbaar, tenzij er sprake is van dwang en/of het binnen een gezagsrelatie valt. Een 17 jarige mag voor de wet een seksuele relatie onderhouden met wie ze wil als dat in vrijheid gebeurt.

Dat er niets te vinden is op facebook, hyves etc zegt niets. Als het goed is, valt er daar over mij ook niets te vinden Niet iedereen heeft er behoefte aan zijn ziel & zaligheid op dat soort sites bloot te leggen...
Over werk etc. heeft hij niks gezegd. En ik wilde niet gelijk hem onder vragenvuur leggen. Daar heb ik nu dus achteraf spijt van.
Nee, niet iedereen wil op die sites staan inderdaad. Het kan ook een goed teken zijn want het zou juist een makkelijke manier zijn om met pubers in contact te komen :-) Mensen schermen de zoekmachines ook soms af. Heb je wel echt in haar vriendenlijst gezocht naar hem ipv in het algemene zoekveld?
Dhelai ja maar meestal staan ze wel als hyves als vriend.

Nou is het zo dat er van mij ook niet veel te vinden is via google. Maar dat is iets waar je voor kiest toch. En het lijkt mij dat hij nou niet zo een interesante functie heeft dat hij geen bekendheid wilt
quote:Dhelia schreef op 20 november 2010 @ 08:42:

[...]

Nee, is niet strafbaar, tenzij er sprake is van dwang en/of het binnen een gezagsrelatie valt. Een 17 jarige mag voor de wet een seksuele relatie onderhouden met wie ze wil als dat in vrijheid gebeurt.

Dat er niets te vinden is op facebook, hyves etc zegt niets. Als het goed is, valt er daar over mij ook niets te vinden Niet iedereen heeft er behoefte aan zijn ziel & zaligheid op dat soort sites bloot te leggen...Wat dat betreft ben ik ook 'verdacht' facebook e.d. daar doe ik niet aan,ik heb dan wel hyves maar ook daar wordt iemand niet veel wijzer van.
volgens mij ligt de wettelijke grens bij 16 dus dan zou hij niet meer strafbaar zijn.

ik snap dat je je zorgen maakt en ik vind het ook raar. of hij is zielig en kan geen contacten met leeftijdsgenoten onderhouden of hij is op iets uit. dat is mijn 1e gedachte. maar het hoeft natuurlijk niet!

je dochter gaat misschien voor de aandacht.

toen ik 19 was ben ik verliefd geweest op iemand van 31. ik was toen wel naïef en heb me wel besodemieterd gevoeld door hem later. de vraag is of dat zo erg is.

je dochter moet toch haar eigen ervaringen opdoen. nou is dit geen ervaring die je haar graag ziet opdoen natuurlijk en daarom voel je je ook zo gestressed maar wat kun je er aan doen?

als ze een beetje stevig is en ze heeft jou als steun dan hoeft het hopelijk niet erg uit de hand te lopen.

als het goed is weet ze allang dat er jongens/mannen zijn die het niet zo nauw nemen met de gevoelens van een ander maar die gewoon sex willen en als het goed is durft ze dan haar grenzen aan te geven mocht hij zo blijken te zijn.

kun je niet gewoon over je angst praten met haar? zonder te betuttelen of te verbieden?
Ik heb geen reacties gelezen, maar ik vraag me af wat een 31-jarig met een 17-jarige moet.
ik wil niet discriminern maar het is geen hollnadse jongen

geen blond haar blauwe ogen.
quote:vlindervlinder schreef op 20 november 2010 @ 08:49:

geen blond haar blauwe ogen.En de relevantie daarvan is???
quote:rrinkje schreef op 20 november 2010 @ 08:48:

volgens mij ligt de wettelijke grens bij 16 dus dan zou hij niet meer strafbaar zijn.

ik snap dat je je zorgen maakt en ik vind het ook raar. of hij is zielig en kan geen contacten met leeftijdsgenoten onderhouden of hij is op iets uit. dat is mijn 1e gedachte. maar het hoeft natuurlijk niet!

je dochter gaat misschien voor de aandacht.

toen ik 19 was ben ik verliefd geweest op iemand van 31. ik was toen wel naïef en heb me wel besodemieterd gevoeld door hem later. de vraag is of dat zo erg is.

je dochter moet toch haar eigen ervaringen opdoen. nou is dit geen ervaring die je haar graag ziet opdoen natuurlijk en daarom voel je je ook zo gestressed maar wat kun je er aan doen?

als ze een beetje stevig is en ze heeft jou als steun dan hoeft het hopelijk niet erg uit de hand te lopen.

als het goed is weet ze allang dat er jongens/mannen zijn die het niet zo nauw nemen met de gevoelens van een ander maar die gewoon sex willen en als het goed is durft ze dan haar grenzen aan te geven mocht hij zo blijken te zijn.

Mijn diochter vind mij een overbezorgde moeder.

Maar dat valt echt wel mee. Maar i dit geval gr

kun je niet gewoon over je angst praten met haar? zonder te betuttelen of te verbieden?
quote:vlindervlinder schreef op 20 november 2010 @ 08:49:

geen blond haar blauwe ogen.

Aaah vandaar je loverboy-angst dus..

Nogmaals,ik zou het gesprek met hem aangaan,vragen waar hij werkt etc..
quote:Dhelia schreef op 20 november 2010 @ 08:51:

[...]

En de relevantie daarvan is???

Ik vind daar wel degelijk relevantie in zitten. Ook ik vind het leeftijdsverschil op een leeftijd van 17 jaar erg groot. Als de dochter 25 was geweest en de man 39 vind ik het al weer anders.

Maar belangrijker dan het leeftijdsverschil vind ik de overige factoren in een dergelijk verhaal.

Stel de dochter is 17 en de man in kwestie is de single buurman die moeder al jaren kent. Dan nog is het leeftijdsverschil (te) groot, maar kan het voor moeder acceptabel zijn.

Overige factoren dus. Loverboys zijn meestal (ik ken geen percentages, maar hun voornamen getuigen meestal van donker haar en donkere ogen) buitenlandse jongens/mannen. Ik snap dat moeder aan loverboys denkt en vind haar toelichting dan ook zeker wel relevant.

@Vlindervlinder: zou je niet eens bij een wijkpost kunnen vragen (aan een wijkagent bijvoorbeeld) of deze man bij de politie bekend is.
Leeftijdsverschil is zeker relevant, maar om nou bij iedere niet-blonde man gelijk te denken aan een loverboy vind ik wat des PVVs. De meeste pedo's zijn immers nog steeds zo autochtoon als ik weet niet wat, als we dan toch in dit soort van-dik-hout termen gaan denken.

De politie mag geen informatie geven of iemand daar bekend is. Zou mooi wezen zeg als iedereen daar dat zo zou kunnen vragen.
Ik zou zeker proberen om hem zijn adres te vragen en dit te checken, als er dan wat is of gebeurt weet je m te vinden. Ik zou als moeder zeker meer achtergrond info op speuren zoals werk en vrienden ed.

sterkte, ik zou er ook absoluut niet blij mee zijn als het mijn dochter betrof! En idd, loverboys zijn niet te herkennen aan de buitenkant maar zijn ook niet altijd buitenlander.
quote:Dhelia schreef op 20 november 2010 @ 08:51:

[...]

En de relevantie daarvan is???Iki zie wel dat dat stom geschreven staat. Bedoeld dit niet negatief. Maar hij heeft waarschijnlijk een ander idee als het om vriendschap faat.
Persoonlijk zou ik het cultuurverschil toch wel in aanmerking willen nemen en dat heeft niets met loverboys of PVV te maken. Ik vind het dan met name ongeloofwaardig dat hij op zijn 31e ongebonden zou zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven