weinig speelgoed

20-11-2010 21:14 116 berichten
Ik lees hier en daar dat kindertjes voor sinterklaas of kerst soms wel 10 of 15 cadeautjes krijgen. Onze zoon is 20 maanden en vandaag was de intocht van de sint. Hij vond er geen zak aan en keek meer naar de vogels in de lucht dan naar de optocht. Man en ik besloten om het dit jaar maar over te slaan en volgend jaar te beginnen met deze traditie.

Als ik lees wat sommige kinderen krijgen dan ga ik toch serieus denken dan onze zoon te weinig speelgoed krijgt/heeft.

Hij is eind maart 1 geworden en sommige cadeautjes zitten nog ingepakt. Hij heeft een loop auto, een blokkenkar en wat kleine blokjes en 5 stapelblokken. Een klein autootje, en 2 ballen en een muziekspeeltje. Daar speelt hij het meeste mee. Ook vind hij boekjes lezen met mama leuk. Verder zingt hij de hele dag en is hij gek op zijn Nijntje knuffel. Hij krijgt met kerst een tweedehands Nijntje laptop. Ik zou eigenlijk ook niet weten wat we voor hem zouden kopen. Zijn kast ligt nog vol van zijn verjaardag met puzzels en ander speelgoed dus ik vind het zonde om nog meer nieuwe dingen te kopen. En ik vind het vreselijk als kinderen van gekkigheid niet meer weten waar ze mee moeten spelen omdat de hele kamer vol ligt.

Hoe gaan jullie om met die overvloed aan speelgoed? Ik heb op zoons verjaardag ook kleertjes en tegoedbonnen gevraagd. En verder schrijf ik alles op wat ons leuk lijkt zoals een abonnement voor de dierentuin of een badje voor in de tuin...

Ik blijf het lastig vinden.

M.
Alle reacties Link kopieren
@botervliefje: 800 stiften, wow!
quote:a_nick_is_born schreef op 20 november 2010 @ 23:19:

Ik snap eerlijk gezegd ook niets van gekregen cadeautjes opnieuw inpakken.

Maar ik heb gelukkig ook geen familie die in overvloed cadeautjes geeft of veel kleding voor mijn kinderen koopt. Hele dure cadeaus krijgen ze ook niet van mijn (schoon-)ouders, behalve bij de geboorte. Hoeft ook niet, vind ik meer de rol van papa en mama en dan heb ik een mooi excuus om zelf 'los' te gaan

Gelukkig is onze familie net zo.

Mijn moeder stopt regelmatig iets in zijn spaarpotje of ze kopen speelgoed wat dan bij hen in huis blijft, zodat hij er daar mee kan spelen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:a_nick_is_born schreef op 20 november 2010 @ 23:20:

@botervliefje: 800 stiften, wow! En als er dan een paar stuk of leeg zijn en dus weggaan, ligt er vaak al een nieuwe lading klaar. In alle mogelijke kleuren en soorten. Ik heb (ook een ruwe schatting) ook een boom of drie aan papier in alle mogelijke kleuren en soorten. En ik koop NOOIT kleur of knutselspullen.
Wat ik overigens niet van plan ben om ooit in huis te halen, maar waar ik bang ben op den duur niet aan te ontkomen is make-up-spul. Dochter (oudste, bijna 6) vindt dat eeeeeeenig. 'Gelukkig' heeft ze snel last van eczeem en nogal een gevoelig gezichtshuid, dus dat kan ik als excuus gebruiken. Ik wacht op het moment tot ze het alternatief heeft ontdekt; zo'n verschrikkelijk griezelig opmaakhoofd.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 november 2010 @ 23:13:

[...]

Oorbellen, armbandje, poster, iets leuks voor op haar kamer ( klok, fotolijstjes, kussentjes, lampje ), lipgloss, tas, riem, diadeem of iets anders voor haar haar, boek, badlaken, dekbedovertrek van een of ander idool, nagellakkie, ........

Ik heb al een leuke handdoek, met zo'n giraffe, en een roze toilettas met twee deo'tjes er in.

Ik heb bij de familie direct aangegeven dat we liever een klein Siku-autootje hebben, dan een groot action-plastic-geval, dat na twee dagen in de kliko verdwijnt omdat het kapot is.
Wij hebben ook niet zoveel maar wat we hebben is idd duurzaam en gaat lang mee: duplo, garage, auto's etc.

Nu is ons zoontje nog maar 2 dus als hij ouder is, zal het wel een ander verhaal worden. Volgens mij krijg je dan ook veel 'meuk'.
Pfff, als ik mijn posts doorlees hebben wij echt veeeeeeeel speelgoed

Maarja, wij hebben ook veeeeeeeeeel kinderen

Overigens is meer dan de helft van onze duplo gekregen. Vorig jaar nog hebben wij een prijs gewonnen wat bestond uit ruim ¤300,00 aan Duplo. Ik heb daar 2 hele nieuwe speelgoedbakken voor aan moeten schaffen om dat kwijt te kunnen
I love siku auto's!! Zoonlief krijgt ze in z'n schoen haha.

Maar de houten treinbaan is bij veel kinderen ook een succes lees ik? Dat is namelijk het kerstcadeau. Een treinbaan van Eichhorn.
Leuke giraffe Moppetoet, heeft dat beest ook een naam, want komt me zo bekend voor.
quote:liubi schreef op 20 november 2010 @ 23:27:

I love siku auto's!! Zoonlief krijgt ze in z'n schoen haha.

Maar de houten treinbaan is bij veel kinderen ook een succes lees ik? Dat is namelijk het kerstcadeau. Een treinbaan van Eichhorn.

Wij hebben die van Ikea gehad bij zijn geboorte en ik was van plan om die morgen eens voor hem uit te leggen.

Zijn Thomastreintjes passen er ook op.
Ja de houten treinbaan is top. Vooral leuk is dat alle merken op elkaar passen. Wij hebben hier Ikea, Aldi, Heroes, Eichhorn, Brio, ThomasdeTrein en het past allemaal op elkaar. Erg leuk om uit te breiden!
@Calvijn, ik heb heel lang getwijfeld, maar vind dan toch de Ikea baan wat magertjes. De baan die hij nu krijgt is een 8-tje om het zo maar te zeggen. Maar aangezien de Ikea baan ook compatibel is, kun je altijd met van alles uitbreiden.
Ik vind zo'n baan in elkaar zetten overigens een hele klus.

Op een of andere manier komt het bij mij nooit uit.
quote:liubi schreef op 20 november 2010 @ 23:35:

@Calvijn, ik heb heel lang getwijfeld, maar vind dan toch de Ikea baan wat magertjes. De baan die hij nu krijgt is een 8-tje om het zo maar te zeggen. Maar aangezien de Ikea baan ook compatibel is, kun je altijd met van alles uitbreiden.

Mijn oom en tante waren zo gul om de hele uitgebreide set te geven. Staat dus al 2 jaar in de kast, 1x eerder gelegd, maar toen kon hij er nog niets mee. Nu wel denk ik.

We gaan het zien morgen
Wij hebben Wibra en Eichhorn. Die treinbaan van de Hema heb ik direct teruggebracht, vanwege roestige magneetjes en slechte (gespleten) houten railsjes. "Goh, u bent de eerste die ermee terugkomt".

Even na Sinterklaas kwam er een terugroepactie in de kranten.

Moppekind heeft wel drie jaar volop met de treinbaan gespeeld. Ideaal ook voor opa&oma, om gewoon een uitbreiding te kopen voor zijn verjaardag.
quote:calvijn1 schreef op 20 november 2010 @ 23:36:

Ik vind zo'n baan in elkaar zetten overigens een hele klus.

Op een of andere manier komt het bij mij nooit uit.Wil je mijn Moppekind lenen ? Zelfs toen hij twee was, kwam hij al keurig uit.
Hoe komt hij niet uit dan? Heb je aan het einde van de rails nog een stukje over?

Ik vind het wel leuk, treinbaantjes uitleggen haha.

Hoop zo dat hij er plezier mee gaat hebben!
quote:moppetoet schreef op 20 november 2010 @ 23:39:

Wij hebben Wibra en Eichhorn. Die treinbaan van de Hema heb ik direct teruggebracht, vanwege roestige magneetjes en slechte (gespleten) houten railsjes. "Goh, u bent de eerste die ermee terugkomt".

Even na Sinterklaas kwam er een terugroepactie in de kranten.

Moppekind heeft wel drie jaar volop met de treinbaan gespeeld. Ideaal ook voor opa&oma, om gewoon een uitbreiding te kopen voor zijn verjaardag.Echt niet, de Hema-trein is hier ook weggekieperd
quote:moppetoet schreef op 20 november 2010 @ 23:40:

[...]

Wil je mijn Moppekind lenen ? Zelfs toen hij twee was, kwam hij al keurig uit. Graag!
quote:liubi schreef op 20 november 2010 @ 23:41:

Hoe komt hij niet uit dan? Heb je aan het einde van de rails nog een stukje over?Ik vind het wel leuk, treinbaantjes uitleggen haha.

Hoop zo dat hij er plezier mee gaat hebben!

Zoiets

Ben blond
quote:a_nick_is_born schreef op 20 november 2010 @ 23:29:

Leuke giraffe Moppetoet, heeft dat beest ook een naam, want komt me zo bekend voor.De tekenaar is "Leendert Jan Vis", het kan zijn dat de giraffe Olaf heet, die naam ben ik een paar keer tegengekomen bij mijn zoektocht naar een plaatje.
@Calvijn,
quote:a_nick_is_born schreef op 20 november 2010 @ 23:41:

[...]

Echt niet, de Hema-trein is hier ook weggekieperd

Zonde, je had gewoon geld terug moeten vragen.

De andere exemplaren in de winkel waren net zo belabberd, dus een andere meegeven was geen optie.

Maar of je nu naar-welke-winkel-dan-ook teruggaat met sokken / kurkentrekker / olifantenkeutels, je bent áltijd de eerste die er mee terugkomt.
Dan is het maar goed dat ik die niet heb gekocht. Ik stond er nog mee in m'n handen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven