De tuin stofzuigen
zondag 21 november 2010 om 03:37
Onze overbuurvrouw stofzuigt haar tuin regelmatig. Met zo'n ronde stofzuiger zoals de schoonmaker bij bouwwinkels gebruikt, niet zo'n kleine thuisstofzuiger. Op haar hurken want ze gebruikt alleen de slang. En dan de hele tuin door, tussen de struiken, rond de bomen, hele grasveld en natuurlijk de veranda. Leukste is als er een blaadje van de boom valt nadat de stofzuiger al opgeboren is want ze haalt de stofzuiger weer te voorschijn en zuigt dan dat ene blaadje op.
Nu sneeuwt het en ik vroeg me ineens af of het mogelijk is om sneeuw te verwijderen met een stofzuiger?
Maar wat is erger, op je hurken de hele oprit en de hele stoep over of toch maar ouderwets met de schep?
Sorry, beetje onzinnig topic maar ik heb weer eens geen zin om aan m'n huiswerk te beginnen.
Nu sneeuwt het en ik vroeg me ineens af of het mogelijk is om sneeuw te verwijderen met een stofzuiger?
Maar wat is erger, op je hurken de hele oprit en de hele stoep over of toch maar ouderwets met de schep?
Sorry, beetje onzinnig topic maar ik heb weer eens geen zin om aan m'n huiswerk te beginnen.
zondag 21 november 2010 om 03:42
zondag 21 november 2010 om 03:48
Nou hier sneeuwst het in ieder geval wel. (Calgary) Er ligt hier zo'n 25 cm (gok ik). En hier hebben meeste mensen een snowblower. Hij staat bij ons ook op het verlangstlijstje, vooral nadat man dit jaar alweer 5 dagen op een rij heeft staan te schoffelen. "s Ochtends minstens een uur, elke dag. Hij is bekaf
Optimist tot in de kist!
zondag 21 november 2010 om 03:53
Niet in Canada maar in Utah (Greatest Snow on Earth! Dat staat hier op de nummerborden).
Snowblower staat ook op ons verlanglijstje maar die krengen zijn zo duur en eigenlijk hopen we allebei dat we binnen een jaar weer kunnen verhuizen. Ben het hier wel zat. Vooral de sneeuw, helemaal geen zin in! Sneeuw op het gras vind ik super, heerlijk buiten spelen met de kinderen en daarna naar binnen voor warme chocomelk maar waarom valt die witte rotzooi ook op de stoep en de weg?!
Snowblower staat ook op ons verlanglijstje maar die krengen zijn zo duur en eigenlijk hopen we allebei dat we binnen een jaar weer kunnen verhuizen. Ben het hier wel zat. Vooral de sneeuw, helemaal geen zin in! Sneeuw op het gras vind ik super, heerlijk buiten spelen met de kinderen en daarna naar binnen voor warme chocomelk maar waarom valt die witte rotzooi ook op de stoep en de weg?!
zondag 21 november 2010 om 03:56
Maar Olifantje, man en ik zijn gek op wintersport en zouden graag eens de champagne powder snow willen ervaren van Canada/US. Maarrrrrrr......wij willen eigenlijk maar een midweek skieen en niet maar voor een week naar de VS/Canada vliegen. Wat is er nog meer te beleven daar behalve skien?
Man is afgelopen zomer nog in Banff geweest. Heel mooi, leuk golfen enzo, maar wat is er in de winter nog meer te doen dan skien/snowboarden?
Man is afgelopen zomer nog in Banff geweest. Heel mooi, leuk golfen enzo, maar wat is er in de winter nog meer te doen dan skien/snowboarden?
zondag 21 november 2010 om 04:05
Ik dacht werkelijk waar voordat ik sneeuw zag staan in de OP:
Een stofzuiger voor je tuin? Ik dacht die neemt ons zwaar in de zeik en stiekem dacht ik: die wil ik ook!!
Wat wil je eigenlijk aan deze poldervrouwtjes vragen? Of wij misschien nog zo'n supersnowblower hebben die staat weg te rotten op zolder?
Of heb je gewoon zin om weer eens lekker hollands te klagen
, begrijp best als je dat mist hoor:-)
Een stofzuiger voor je tuin? Ik dacht die neemt ons zwaar in de zeik en stiekem dacht ik: die wil ik ook!!
Wat wil je eigenlijk aan deze poldervrouwtjes vragen? Of wij misschien nog zo'n supersnowblower hebben die staat weg te rotten op zolder?
Of heb je gewoon zin om weer eens lekker hollands te klagen
, begrijp best als je dat mist hoor:-)
zondag 21 november 2010 om 04:10
Nou Vlinder, kom je toch gewoon lekker naar Calgary. Je kunt in ieder geval al gezellig bij ons langs komen voor een hap of een bed.
Maar Banff en Lake Louise zijn sowieso al zooo mooi en je kunt hier super leuk snowshoe'en, ook heel leuk. Of naar de Hot Springs, dat is ook zoo gaaf. Nou ik kan nog wel effe doorgaan. Ik ben dan ook superverliefd op ons nieuwe stukkie wereld.
Trouwens, Cowgirls, hier hebben we ook supergoeie sneeuw hoor
Maar Banff en Lake Louise zijn sowieso al zooo mooi en je kunt hier super leuk snowshoe'en, ook heel leuk. Of naar de Hot Springs, dat is ook zoo gaaf. Nou ik kan nog wel effe doorgaan. Ik ben dan ook superverliefd op ons nieuwe stukkie wereld.
Trouwens, Cowgirls, hier hebben we ook supergoeie sneeuw hoor
Optimist tot in de kist!
zondag 21 november 2010 om 04:18
quote:Vl43inder schreef op 21 november 2010 @ 04:09:
Gheghe, leuke post Medative_Rose Maar zou jij echt een stofzuiger voor de tuin willen?
Oh ja hoor daar teken ik meteen voor, mijn tuin ligt vol met bladeren. Het heeft ook geen nut om te vegen, dus zo'n stofzuiger zie ik wel zitten. Zo'n blower is weer niets voor mij, het gaat alle kanten op.
Het zou wel een uitvinding zijn voor de winter, maar ja daar heb ik alle buurtkinderen al voor. Die vinden sneeuwschuiven zo leuk!
Gheghe, leuke post Medative_Rose Maar zou jij echt een stofzuiger voor de tuin willen?
Oh ja hoor daar teken ik meteen voor, mijn tuin ligt vol met bladeren. Het heeft ook geen nut om te vegen, dus zo'n stofzuiger zie ik wel zitten. Zo'n blower is weer niets voor mij, het gaat alle kanten op.
Het zou wel een uitvinding zijn voor de winter, maar ja daar heb ik alle buurtkinderen al voor. Die vinden sneeuwschuiven zo leuk!
zondag 21 november 2010 om 04:21
quote:Vl43inder schreef op 21 november 2010 @ 04:18:
Kun je ook snowshoeen naar Hot Springs?
Maw, ik zoek activiteiten die een bezoek van twee weken aan een skioort in Canada/VS kunnen verantwoorden waarbij je maar 5 dagen skiet /snowboard.TO dacht hier te kunnen komen forummen over haar VRAAG, kom jij ineens met je reisbureauvragen
Kun je ook snowshoeen naar Hot Springs?
Maw, ik zoek activiteiten die een bezoek van twee weken aan een skioort in Canada/VS kunnen verantwoorden waarbij je maar 5 dagen skiet /snowboard.TO dacht hier te kunnen komen forummen over haar VRAAG, kom jij ineens met je reisbureauvragen
zondag 21 november 2010 om 04:22
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 21 november 2010 @ 04:11:
[...]
Wow, ik krijg nu echt heimwee Moet je gewoon af en toe via internetradio op radio 1 afstemmen. Vooral een dinsdag in februari is aan te raden (mijn voorspelling:850 km file, terwijl NL maar een doorsnede van zo'. 180 km heeft). En het ergste is nog wel dat je de Belgische en de Duitse files niet eens hoort......
[...]
Wow, ik krijg nu echt heimwee Moet je gewoon af en toe via internetradio op radio 1 afstemmen. Vooral een dinsdag in februari is aan te raden (mijn voorspelling:850 km file, terwijl NL maar een doorsnede van zo'. 180 km heeft). En het ergste is nog wel dat je de Belgische en de Duitse files niet eens hoort......
zondag 21 november 2010 om 04:23
quote:OrangeCowgirl schreef op 21 november 2010 @ 04:13:
Ja, denk dat ik gewoon even wil klagen over de sneeuw. Of lachen over de buurvrouw, het is echt een heel grappig gezicht als ze zo de tuin doorhobbelt. Maar het is op zich wel een aardig mens dus ik maak er maar geen foto's van.
Jammer, heel jammer. Het is zeker een foto of een youtubefilmpje waard. Misschien als je zegt dat het voor Dutch Television is?
It's for Viva Broadcasting
Ja, denk dat ik gewoon even wil klagen over de sneeuw. Of lachen over de buurvrouw, het is echt een heel grappig gezicht als ze zo de tuin doorhobbelt. Maar het is op zich wel een aardig mens dus ik maak er maar geen foto's van.
Jammer, heel jammer. Het is zeker een foto of een youtubefilmpje waard. Misschien als je zegt dat het voor Dutch Television is?
It's for Viva Broadcasting
zondag 21 november 2010 om 04:23
Hier is het maar net onder het vriespunt. Valt dus nog mee. En een mall hebben we hier nergens. Raar eigenlijk, je zou denken dat ze in een staat waar het zo vaak en zo veel sneeuwt voor overdekte winkels zouden kiezen. Maar nee, hier rij je van de ene winkel naar de volgende. In de grote stad zijn wel een paar winkelgedeeltes waar je in de garage parkeert en dan kan je lopen van winkel naar winkel maar da's met dit weer ook niet echt leuk.
Maar de schotel begint serieus onder te sneeuwen dus ik ga een boek zoeken en op de bank hangen. Da's wel vervelend, met slecht weer hebben we vaak geen internet of tv. De tv vind ik niet zo heel belangrijk maar geen internet is lastig.
Maar de schotel begint serieus onder te sneeuwen dus ik ga een boek zoeken en op de bank hangen. Da's wel vervelend, met slecht weer hebben we vaak geen internet of tv. De tv vind ik niet zo heel belangrijk maar geen internet is lastig.