Mode & Beauty alle pijlers

Haar afknippen?

21-11-2010 20:35 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zouden jullie je haar afknippen terwijl je weet dat je vriend en fam. het niet leuk vinden en lang mooie vinden?

Wie heeft er trouwens nog leuke foto's van topkapsels, zowel lang als kort?

:D
Zo ongeveer iedereen in mijn omgeving vindt bij mij kort haar veel beter staan. Ook mijn vriend, ex-vriendje (die heeft mij zelfs overtuigd om het af te knippen), vrienden, collega's, etc.

Ik begrijp alleen dat "vasthouden aan hun lange haar" van vrouwen niet zo goed. Ik ken zoveel vrouwen die er niet over peinzen hun lange haar af te knippen. Dan hebben we het er weleens over: "Is wat korter niet leuk, bob-lengte of op de schouder." Dan zie ik een schrikreactie in de ogen, ze pakken hun lange haar vast en schudden hard nee "nee hoor, geen kapper die aan mijn haar komt". Nou zeg, de wereld vergaat niet hoor.
quote:Sylphide75 schreef op 21 november 2010 @ 21:16:

[...]

Ik proef een behoorlijke jaloezie uit je posts. Wat is dat toch, laat iedereen lekker zelf bepalen hoe ze eruit willen zien.

Ik ken trouwens iemand die haar lange haar kortwiekte (en dan ook echt gemilimeterd) en het niet meer wil laten groeien. Man kon er niet mee leven en nu zijn ze uit elkaar. Ik bedoel; het oog wil ook wat en ik kan die man geen ongelijk geven. hij moet er tegenaan kijken.Nou dan mag ze blij zin dat ze van hem af is. Ik wil allemaal voorbeelden geven over kaalheid door ziekte en mannen die ook kaal worden, maar volgens mij is dat helemaal niet nodig.
Oudere vrouw

Niets mis mee en toch al in de 40...
quote:meds schreef op 21 november 2010 @ 21:20:

[afbeelding]ik geloof dat hier wel wat meer mis is dan alleen de lengte van haar haar
quote:meds schreef op 21 november 2010 @ 21:20:

[afbeelding]Haha, bij kort haar de lekkerste wijven eruit pakken en met lang haar de lelijkste...
quote:Pink_lips schreef op 21 november 2010 @ 21:24:

Oudere vrouw

Niets mis mee en toch al in de 40...ze heeft diepere inhammen dan mijn man wat een vlassig bosje
quote:Pink_lips schreef op 21 november 2010 @ 21:25:

[...]

Haha, bij kort haar de lekkerste wijven eruit pakken en met lang haar de lelijkste... toch heel vrouwelijk? daar ging het toch om?
quote:borderwalk schreef op 21 november 2010 @ 21:22:

[...]

Nou dan mag ze blij zin dat ze van hem af is. Ik wil allemaal voorbeelden geven over kaalheid door ziekte en mannen die ook kaal worden, maar volgens mij is dat helemaal niet nodig.Kaalheid door ziekte of ouderdom is naar mijn mening een verhaal apart. Daar kun je niets aan doen en daar spelen hele andere emoties is mee dan iemand wel of niet aantrekkelijk vinden.
quote:Mariska76 schreef op 21 november 2010 @ 21:22:

Zo ongeveer iedereen in mijn omgeving vindt bij mij kort haar veel beter staan. Ook mijn vriend, ex-vriendje (die heeft mij zelfs overtuigd om het af te knippen), vrienden, collega's, etc.

Kind dan heb je blijkbaar een echt modellen hoofd

Ik begrijp alleen dat "vasthouden aan hun lange haar" van vrouwen niet zo goed. Ik ken zoveel vrouwen die er niet over peinzen hun lange haar af te knippen. Dan hebben we het er weleens over: "Is wat korter niet leuk, bob-lengte of op de schouder." Dan zie ik een schrikreactie in de ogen, ze pakken hun lange haar vast en schudden hard nee "nee hoor, geen kapper die aan mijn haar komt". Nou zeg, de wereld vergaat niet hoor.
quote:meds schreef op 21 november 2010 @ 21:26:

[...]

toch heel vrouwelijk? daar ging het toch om?Ik vind je te stellig. Ik vind dat lang of kort haar bij de een wel of niet past. Je kunt niet stellig zeggen dat lang haar na je 35e treurig is en dat dan alleen kort haar nog staat bij een vrouw en je kunt ook niet zeggen dat kort haar niet vrouwelijk is. Je kunt het wel 'vinden'. En ja, ik vind echt dat jij alleen maar foto's laat zien van hele mooie vrouwen met kort haar en minder mooie vrouwen met lang haar. Alsof die blonde dame er met kort haar wel goed uit had gezien..pff..
Ik heb weleens een stuk van mijn haar af laten knippen omdat ik gewoon eens wat anders wilde, maar meestal had ik daarna toch spijt. Lang haar staat vaak vrouwelijker en bovendien heb ik pas nog gelezen dat vooral mannen kort haar niet bepaald sexy vinden... Maar het blijft natuurlijk wel je eigen haar, dus als jij het graag af wilt knippen, moet je dat niet laten omdat anderen het niet mooi vinden. Wat je anders zou kunnen doen, is er eerst een minder groot stuk af laten knippen, dan kun je kijken hoe iedereen er op reageert en of je er nog meer af wilt. Succes!
quote:meds schreef op 21 november 2010 @ 21:25:

[...]

ze heeft diepere inhammen dan mijn man wat een vlassig bosjeIk weet niet waar jij die inhammen ziet, maar misschien moet je naar het beeldscherm kijken ipv naar je man En als jij vindt dat ze inhammen heeft, dan helpt het haar niet om haar haar kort te knippen..
quote:Pink_lips schreef op 21 november 2010 @ 21:24:

Oudere vrouw

Niets mis mee en toch al in de 40...

Vind het eigenlijk niet zo mooi, beetje een groot voorhoofd was mijn eerste indruk.

Prachtige oudere vrouw met kort haar:

Whahaha..wat een grappig topic! Vorig jaar brandde mijn haar af bij de kapper (sommigen hier zullen het nog ongetwijfeld weten) en ik was kaal! Na 3 maanden met petjes/hoedjes/doeken te hebben gelopen kwamen daar de eerste cm..en ik ben nu iets meer als een jaar verder, en ik geniet enorm van mijn korte gezonde mooie coupe! Ik laat het nu langzaam naar een Asymmetrische bob groeien, maar ik heb besloten het lekker kort te houden. Ik heb dus echt een gezicht voor een korte coupe,echt verrassend hoe mooi het mij staat! Dat had ik niet durven dromen want dacht altijd dat lang haar bij me paste. Smal gezicht, hoge jukbeenderen, grote ogen,volle lippen, dus komt alles meer tot zijn recht. Mannen vinden me mooier dan ooit! En mijn partner kent me met lang haar, maar vind dit echt supervrouwelijk, classy en stylish. Maar ik ben het ermee eens dat het niets moet uitmaken welke leeftijd je hebt voor lang of kort haar..zie dames die ouder zijn met prachtige lange haren, maar ook prachtige dames met mooi kort haar. Misschien ligt het ook een beetje aan watvoor type je bent, hoe je je kleed, en de vorm van je gezicht.Het totaalplaatje zeg maar..Ennuh..TO..jij beslist ZELF wat je met je haar wilt doen. Fijn dat je omgeving met je wil meedenken, maar ik vind het ver gaan als mensen dat voor je willen gaan bepalen.
[quote]borderwalk schreef op 21 november 2010 @ 21:30:

[...]

Vind het eigenlijk niet zo mooi, beetje een groot voorhoofd was mijn eerste indruk.

Dat grote voorhoofd heeft toch niets met haar haar te maken? Alsof haar voorhoofd kleiner wordt met kort haar..
quote:Ienimimi schreef op 21 november 2010 @ 21:31:

Whahaha..wat een grappig topic! Vorig jaar brandde mijn haar af bij de kapper (sommigen hier zullen het nog ongetwijfeld weten) en ik was kaal! Na 3 maanden met petjes/hoedjes/doeken te hebben gelopen kwamen daar de eerste cm..en ik ben nu iets meer als een jaar verder, en ik geniet enorm van mijn korte gezonde mooie coupe! Ik laat het nu langzaam naar een Asymmetrische bob groeien, maar ik heb besloten het lekker kort te houden. Ik heb dus echt een gezicht voor een korte coupe,echt verrassend hoe mooi het mij staat! Dat had ik niet durven dromen want dacht altijd dat lang haar bij me paste. Smal gezicht, hoge jukbeenderen, grote ogen,volle lippen, dus komt alles meer tot zijn recht. Mannen vinden me mooier dan ooit! En mijn partner kent me met lang haar, maar vind dit echt supervrouwelijk, classy en stylish. Maar ik ben het ermee eens dat het niets moet uitmaken welke leeftijd je hebt voor lang of kort haar..zie dames die ouder zijn met prachtige lange haren, maar ook prachtige dames met mooi kort haar. Misschien ligt het ook een beetje aan watvoor type je bent, hoe je je kleed, en de vorm van je gezicht.Het totaalplaatje zeg maar..Ennuh..TO..jij beslist ZELF wat je met je haar wilt doen. Fijn dat je omgeving met je wil meedenken, maar ik vind het ver gaan als mensen dat voor je willen gaan bepalen.Ik weet het nog!! Fijn dat het je goed staat en je je uiteindelijk toch weer lekker in je vel voelt met je kapsel! En ik bent het met je eens, het ligt aan het type, uiterlijk, kleding etc of het je goed staat of niet.
Jeetje Ienimini, ook erg!? Hoe was dat gekomen?

Ik heb nu nog lang haar, maar persoonlijk vind ik oudere vrouwen met heel lang haar ook niet echt mooi. En het hoeft toch ook niet gelijk heel kort?! Ik zou het dan op m'n schouders dragen.

TO, zint eer gij begint.
quote:Pink_lips schreef op 21 november 2010 @ 21:33:

[quote]borderwalk schreef op 21 november 2010 @ 21:30:

[...]

Dat grote voorhoofd heeft toch niets met haar haar te maken? Alsof haar voorhoofd kleiner wordt met kort haar..Tuurlijk wordt haar voorhoofd niet kleiner, net als dat TO's gezicht niet veranderd als ze haar haar afknipt, maar ik vind het persoonlijk geen passend kapsel bij haar voorhoofd en waarschijnlijk heeft dat ook te maken met haar leeftijd.
Pinklips, wat een onzin dat 9 van de 10 vrouwen kort haar niet staat. Waar baseer je dat in godsnaam op?

TO, als jij jij haar wilt afknippen, lekker doen!! Is toch leuk eens wat anders.

Ik heb 2 weken geleden een rechte pony laten knippen, vinden ook veel mensen niet mooi. Boeit mij dat nou, ik moet het leuk vinden!
quote:meds schreef op 21 november 2010 @ 21:27:

[...]

Kind dan heb je blijkbaar een echt modellen hoofd

Of met lang haar is het nóg erger

Nee hoor, ik ben blij met mijn korte krullenkoppie. Na het wassen even de diffusor erop, gelwax erin en klaar.
quote:Eva82 schreef op 21 november 2010 @ 21:37:

Pinklips, wat een onzin dat 9 van de 10 vrouwen kort haar niet staat. Waar baseer je dat in godsnaam op?

Als je goed gelezen hebt staat er 'ik vind' voor die zin. Het is dus een mening. Aardig dat je iemands mening af doet als onzin..
Als ik mijn haar kort zou willen, zou ik het doen. Maakt me dan niet uit wat een ander ervan vindt, behalve dan een expert die me vertelt dat het niet bij mijn gezicht past.

In mijn geval staat het ook niet superleuk, lang is mooier. Maar een vriendin van me staat kort haar waanzinnig mooi, en die is ook heel vrouwelijk met haar korte haar. Als ik haar was, liet ik het nooit meer lang groeien .

En een ander vertelt mij sowieso niet hoe ik eruit moet zien, maar dat is weer wat anders.
Nou ik vind het ook onzin. Dat is mijn mening
quote:Eva82 schreef op 21 november 2010 @ 21:40:

Nou ik vind het ook onzin. Dat is mijn meningPrima dat je mijn mening onzin vindt hoor, kan ik best hebben. Ben alleen blij dat er mensen zijn die wel respect hebben voor de mening van een ander Maar maak je niet te druk hoor, het is zondagavond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven