Mode & Beauty alle pijlers

Shabbies!!!

31-03-2009 12:11 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik kon het topic over Shabbies nite meer vinden, dus als iemand hem wil uppen is het ook goed

Ik vind Shabbies echt geweldig en ik heb een stel metallickleurige gekocht, maar ze zitten behoorlijk stug en ik krijg er blaren van.... (ik draag ze ondanks de blaren toch maar, want ik vind ze te leuk om te laten staan)

De metallicversie is overigens ook van vrij taai leer, en ik ben bang dat ze in de toekomst ook zullen gaan cracken..

Iemand ervaring met de 'stuggere' versie en hoe je zo snel mogelijk blaarvrij op die dingen kunt lopen?
Hoi,

Volgens mij is er geen shabbies topic...

Ik heb 2 paar shabbies en ze lopen echt geweldig. Het leer wordt na een tijdje soepeler en des te langer je ze hebt des te mooier ze worden.

Je moet ze niet gelijk de hele dag aantrekken, eerst een avondje en steeds iets langer.
...
Ik heb ook een paar Shabbies, cognackleur en is het mijn favoriete paar laarzen. Ik heb ze eventjes moeten inlopen, maar daarna zaten en zitten ze echt als gegoten. Ik geloof dat dit mijn eerste paar laarzen is dat ik echt jaren ga dragen.
Vind Shabbies ook mooi. Helaas heb ik heel dunne kuiten en is het geen gezicht als ik ze aantrek (soort Bambi-op-lompe-laarzen-effect). Hoge laarzen zijn bij mij sowieso een ramp. Mocht iemand de ultieme tip hebben m.b.t. Shabbie-achtige laarzen voor vrouwen met spillepootjes: graag!

Voor je blaren: http://www.compeed.nl/bgdisplay.jhtml?itemname=blisters.
Vast een domme vraag hoor; maar wat zíjn Shabbies?
Heb even gegoogled, het zijn blijkbaar erg dure laarzen. Ik snap alleen het volgende niet; je hebt ze moeten inlopen, je krijgt er blaren van en ze zijn reteduur. Bij 'goedkopere' zaken zoals Dolcis, Invito en Sasha verkopen ze iets soortgelijks. Die kosten 90 euro. Waarom geef je dan 200 euro meer uit aan laarzen die niet meteen goed zitten?

@Annie: Ik heb geen last van blaren hoor, ze zitten heerlijk! Heb ze in grijs suede en in cognac leer. Ze zijn gewoon erg mooi, en daar kan die goedkope namaaktroep niet tegenop!
...
quote:CoffeePot schreef op 31 maart 2009 @ 13:39:

Vast een domme vraag hoor; maar wat zíjn Shabbies? Die laarzen die net zo oncharmant zijn als Uggs...
Ze zijn mooi! Maar ik vind het wel jammer dat er nu zoooooveel neppers op de markt zijn.

de tassen ervan zijn trouwens ook super (en duur)!
Ik vind ze wel leuk eigenlijk, maar kun je iets dergelijks niet goedkoper vinden in een paardenspullenwinkel?
De laarzen en schoenen kan ik helaas niet aan (steunzolen) maar ik troost me met de tassen .

Daar wil ik er nog wel een paar van bij hebben maar ze zijn inderdaad behoorlijk prijzig dus moet me weer even beheersen .
You only live once, but if you do it right, once is enough.
Ik vind ze niet mooi, zit geen hak onder en het zijn net paardrijlaarzen!

Misschien zou het nog leuk staan bij een kort(!) rokje + legging of panty en leuk shirtje, maar ik word er niet warm of koud van...hoe combineer je dit??
quote:Ainne schreef op 31 maart 2009 @ 15:18:

Ik vind ze wel leuk eigenlijk, maar kun je iets dergelijks niet goedkoper vinden in een paardenspullenwinkel?zou ik niet op rekenen: leren rijlaarzen kosten 'n klein kapitaal: zo'n 20 jaar geleden al 350 gulden, dus ik vrees dat je dat nu in euro zal moeten neertellen
Ik vind 't trouwens stom staan om er als 'n ruiter bij te gaan lopen in 't dagelijkse leven.
Mijn Shabbies zakken in! En ik heb ze juist gekocht omdat ze zo mooi rechtop (schijnen te blijven )staan. Ik heb geen dikke kuiten, maar toch blijven ze daar een beetje 'hangen'. Ik kan ze dan wel weer optrekken, maar ja, dat is ook zoiets.

Iemand tips hoe dit te voorkomen?
Blijven ze echt mooi? Ik zie om me heen vrij vaak doorgezakte en uitgelopen shabbies. En dat zijn dan de echte, war daar let ik dan speciaal op.

Er zijn ook shabbies met een hak, die vind ik mooier.
waar zijn de shabbies eigenlijk te koop?

welke winkel?

vindt ze erg leuk en ben benieuwd hoe ze zitten.
oa bij Bijenkorf

ik heb vandaag grijze hoge met hak gepast (http://www.bretoniere.nl/ ... s_collectie-3&layout=full midden onderin)

maar zat een oranje randje bij en vond ze wat lomp. Dus maar andere mooie laarzen gekocht

Heb nog wel versie met hak op mn verlanglijstje staan
quote:elninjoo schreef op 02 april 2009 @ 09:51:

Ik vind 't trouwens stom staan om er als 'n ruiter bij te gaan lopen in 't dagelijkse leven.

Ik weet nu hoe het ergens anders is, maar hier in Rotterdam is het een trend geloof ik.

Van die laarzen incl. witte broek en een bodywarmer.

Beetje van die kakmiepjes
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:josje111 schreef op 19 november 2010 @ 22:17:

Mijn Shabbies zakken in! En ik heb ze juist gekocht omdat ze zo mooi rechtop (schijnen te blijven )staan. Ik heb geen dikke kuiten, maar toch blijven ze daar een beetje 'hangen'. Ik kan ze dan wel weer optrekken, maar ja, dat is ook zoiets.

Ik heb geen Shabbies, maar wel die andere lelijke laarzen .

Ik gebruik altijd laarzenspanners, als ik ze niet aan heb, om de boel mooi recht te laten staan. Ze kosten 2 euro of zoiets en helpen je laarzen echt aan een langer en vooral mooier leven.
quote:josje111 schreef op 19 november 2010 @ 22:17:

Ik heb dat zelf ook met mij paar Shabbies...stond toentertijd in de F. de la B-winkel te twijfelen omdat ik ze eigenlijk iets te hoog vond en toen zei de verkoopster dat ze met het dragen vanzelf 'inzakken' dus ik vrees dat er weinig aan te doen is.

Heb sinds kort een ander paar met een grove zool en daar is het leer iets stugger van, maar hetzelfde verhaal helaas. Gelukkig stoor ik me er persoonlijk niet erg aan.
Call me crazy, maar zegt de naam niet al dat ze inzakken?
quote:calvijn1 schreef op 21 november 2010 @ 20:09:

[...]

Ik weet nu hoe het ergens anders is, maar hier in Rotterdam is het een trend geloof ik.

Van die laarzen incl. witte broek en een bodywarmer.

Beetje van die kakmiepjesWitte broek in de winter? Dat snap ik dus nog steeds niet...
Paars, groen, rood met witte stippen... wat maakt dat nou uit??
quote:creabea85 schreef op 21 november 2010 @ 21:19:

[...]

Witte broek in de winter? Dat snap ik dus nog steeds niet...Nee, ik ook niet, maar tegenwoordig heb je geen 'zomer-'en 'winter'kleding meer lijkt het wel.
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven