Borstvoeding in het openbaar?

22-11-2010 22:49 429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Laatst heeft er in Belgie een vrouw de volle laag gekregen van een arts die vond dat die vrouw haar baby niet mocht voeden in de wachtkamer.

Wat is jullie mening over borstvoeding in het openbaar? Kun je op bijvoorbeeld een terras je baby de borst geven? Waar ligt de grens?
Saaar is je aan het dollen, was dat niet duidelijk?
quote:Oermama schreef op 22 november 2010 @ 23:33:

[...]

hahaha, ik vind het verschil tussen melk en poep wel heel erg groot. Poep is afval en verspreid een ranzige geur, melk is voedsel en dat ruikt verder niemand.

Ben je dan sowieso tegen borstvoeding?

Nee joh, hartstikke pro, ook in het openbaar.

Heb alle 3 mijn kinderen (waaronder een tweeling) bv gegeven.

Ik noemde alvast alle uitgekauwde tegenargumenten op, hebben we dat alvast gehad

Maar eerlijk is eerlijk, dit onderwerp is de laatste tijd al zo vaak aan bod gekomen dat het herkauwen van voorgekauwd topicvoer is.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Saaar schreef op 22 november 2010 @ 23:18:

Tegen, gatverdamme!! Dat doe je toch niet! Je bent toch geen koe!

Net zo smerig als luiers verwisselen in het openbaar!Persoonlijk ben ik tegen tweelingen. Ieuw.
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
quote:Boro schreef op 22 november 2010 @ 23:40:

[...]

Persoonlijk ben ik tegen tweelingen. Ieuw.

Weet je wat pas echt vies is; een tweeling tegelijkertijd aan de tiet! Baaaaaahhhh smerig
Ja, dat vind ik echt.
quote:iris1969 schreef op 22 november 2010 @ 23:28:

Saaar heeft duidelijk zin een verzetje.

Ik ben niet tegen BV in het openbaar, al zou ik zelf geloof ik liever rustig ergens gaan zitten. Alleen bij wat grotere kinderen vind ik het not-done, daar ben ik heel eerlijk in.Ik snap die zin niet helemaal. Ergens rustig zitten kan toch in het openbaar?!
quote:fleurtje schreef op 22 november 2010 @ 23:43:

[...]

Ik snap die zin niet helemaal. Ergens rustig zitten kan toch in het openbaar?!Zeker, maar ik bedoel dus hangend in de tram of op een overvol terras.
Happen ze verkeerd toe, liggen ze aan elkaar te sabbelen.

(niet zo snel iedereen, het was nog een reactie op die tweeling)
quote:moppetoet schreef op 22 november 2010 @ 23:45:

(niet zo snel iedereen, het was nog een reactie op die tweeling)

Dat is idd al eens gebeurt, hadden ze de wang van de ander te pakken
Ja, dat vind ik echt.
quote:iris1969 schreef op 22 november 2010 @ 23:45:

[...]

Zeker, maar ik bedoel dus hangend in de tram of op een overvol terras.

Maar soms kan het niet anders

Ik heb de jongste werkelijkwaar overal aan de borst gehad

In de trein, in het pretpark, bij bureau jeugdzorg - dat leverde me dan weer extra kudo's op - .

De jongste was een flesweigeraar. Dus melk afkolven en dan via een fles geven ging hem niet worden. En dan moet je wel eens in bijv. de tram voeden. Gewoon omdat zo'n baby anders zo huilt - en dat schijnt ook weer niet goed te zijn -
quote:moppetoet schreef op 22 november 2010 @ 23:45:

(niet zo snel iedereen, het was nog een reactie op die tweeling)Hahahaha

[...]

Zeker, maar ik bedoel dus hangend in de tram of op een overvol terras.Dat matched dan wel weer heel goed met die overvolle tietuh.
Ja, dat vind ik echt.

[...]

Zeker, maar ik bedoel dus hangend in de tram of op een overvol terras.

Oh, tram was hier ook niet favoriet, maar als ik moest kiezen tussen een brullend kind of voeden in de tram dan was de keus snel en makkelijk gemaakt.

Over terras heb ik nooit nagedacht (in de zin van: kan dit wel?)
Op een overvol terras vind ik het wel kunnen, het lijkt me alleen niet prettig. Ik zou denk ik naar de luierverschoonruimte gaan.

Ik wist trouwens niet dat er flessenweigeraars bestonden, dus ik dacht: dan gooi je er toch gewoon een fles in .
Bij mijn eerste was ik nog een soort van schuw. Bij mijn 4e nogal doorgeslagen de andere kant op (kind ook trouwens, tot mijn eigen afgrijzen hoorde ik haar ineens, op mij af rennend, roepen: "mama, tiet!". En dat terwijl ik me altijd had voorgenomen niets te voeden dat liep of praatte en al he-le-maal nix moest hebben van kinderen in combinatie met het woord tiet! )
anoniem_48196 wijzigde dit bericht op 22-11-2010 23:57
Reden: in-ter-punc-tie..
% gewijzigd
quote:pimpel schreef op 22 november 2010 @ 23:54:

Bij mijn eerste was ik nog een soort van schuw. Bij mijn 4e nogal doorgeslagen de andere kant op (kind ook trouwens, tot mijn eigen afgrijzen hoorde ik haar ineens, op mij af rennend, roepen "mama, tiet!" En dat terwijl ik me altijd had voorgenomen niets te voeden dat liep of praatte en al he-le-maal nix moest hebben van kinderen in combinatie met het woord tiet! )

De jongste heeft 18 mnd bv gehad. Ik dacht altijd dat ik na 3 mnd zou stoppen. Toen na 6 maanden. Toen na 1 jaar. Uiteindelijk heb ik het aan hem zelf overgelaten.
quote:pimpel schreef op 22 november 2010 @ 23:54:

Bij mijn eerste was ik nog een soort van schuw. Bij mijn 4e nogal doorgeslagen de andere kant op (kind ook trouwens, tot mijn eigen afgrijzen hoorde ik haar ineens, op mij af rennend, roepen "mama, tiet!" En dat terwijl ik me altijd had voorgenomen niets te voeden dat liep of praatte en al he-le-maal nix moest hebben van kinderen in combinatie met het woord tiet! )
Ja, dat vind ik echt.
quote:iris1969 schreef op 22 november 2010 @ 23:53:

Op een overvol terras vind ik het wel kunnen, het lijkt me alleen niet prettig. Ik zou denk ik naar de luierverschoonruimte gaan.

Ik wist trouwens niet dat er flessenweigeraars bestonden, dus ik dacht: dan gooi je er toch gewoon een fles in .

Helaas bestaat het wel.

En dan is het maar goed dat "die dingen" gewoon altijd startklaar zijn!
Ja, dat vind ik echt.
quote:iris1969 schreef op 22 november 2010 @ 23:53:

Ik zou denk ik naar de luierverschoonruimte gaan.

.Alssssss er al een stoel staat, in zo'n ruimte. Zo'n ruimte die eigenlijk in 99 van de 100 gevallen een klein gedeelte is van de wijvenplee. Lekker, om daar een half uur te gaan zitten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 november 2010 @ 23:59:

[...]

Alssssss er al een stoel staat, in zo'n ruimte. Zo'n ruimte die eigenlijk in 99 van de 100 gevallen een klein gedeelte is van de wijvenplee. Lekker, om daar een half uur te gaan zitten.

Vaak genoeg zo'n opklapplank gezien die ze boven de wc vast hebben gemaakt.

Hartstikke handig hoor, voor de verschoning.

Maar verder.... nee.
Ja, dat vind ik echt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 november 2010 @ 23:59:

[...]

Alssssss er al een stoel staat, in zo'n ruimte. Zo'n ruimte die eigenlijk in 99 van de 100 gevallen een klein gedeelte is van de wijvenplee. Lekker, om daar een half uur te gaan zitten.

Nee dat klinkt ook niet echt ideaal.

Een half uur? Mén ik dacht dat zo gepiept was .
quote:iris1969 schreef op 22 november 2010 @ 23:28:

Saaar heeft duidelijk zin een verzetje.

Ik ben niet tegen BV in het openbaar, al zou ik zelf geloof ik liever rustig ergens gaan zitten. Alleen bij wat grotere kinderen vind ik het not-done, daar ben ik heel eerlijk in.Vanaf een jaar of 13 vind ik het eerlijk gezegd ook een beetje viezig om te zien.
quote:iris1969 schreef op 23 november 2010 @ 00:01:

[...]

Oh kan best hoor, vriendin van me was altijd binnen 10 minuten klaar.

Ik meestal pas na 3 kwartier (en dat was bij mijn eerste, 1 kind dus).
Ja, dat vind ik echt.
quote:iris1969 schreef op 23 november 2010 @ 00:01:

[...]

Ja, da's zo jammer; mensen hebben vaak een oordeel over dingen waar ze zo weinig van af weten.

" Even afzonderen " klinkt natuurlijk niet verkeerd. Maar het is - pffffff wat ben je zulke dingen gauw vergeten, zeg - in het begin met zo'n humpie al gauw 10 minuten per borst, geloof ik.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 november 2010 @ 00:03:

[...]

Ja, da's zo jammer; mensen hebben vaak een oordeel over dingen waar ze zo weinig van af weten.

" Even afzonderen " klinkt natuurlijk niet verkeerd. Maar het is - pffffff wat ben je zulke dingen gauw vergeten, zeg - in het begin met zo'n humpie al gauw 10 minuten per borst, geloof ik.

Ik heb er geen oordeel over hoor, ik gaf alleen aan dat ik liever rustig ging zitten.

Ik heb trouwens talloze flesjes gegeven aan mijn nichtje en die had ze zo leeg. Ik dacht dus dat de borst hetzelfde werkte.
quote:iris1969 schreef op 23 november 2010 @ 00:06:

[...]

Ik heb er geen oordeel over hoor, ik gaf alleen aan dat ik liever rustig ging zitten. Huh? Jij? Jij hebt toch nooit borstvoeding gegeven? Sterker nog; je wil het nooit gaan geven.

Ik heb trouwens talloze flesjes gegeven aan mijn nichtje en die had ze zo leeg. Ik dacht dus dat de borst hetzelfde werkte..........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven