Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Alle reacties Link kopieren
Echhhooooooooooo

hey een echo- terug
Meike, wAt een goed nieuws! gefeliciteer
Meike, ik ben helemaal in gebreke, ik heb je nog helemaal niet gefeliciteerd...

Dus gefeliciteerd!!

1.14
Hee meiden, bedankt!

Ik ben ook superblij weer thuis te zijn en het gaat heel goed.

Hoe gaat het Veraantje? Heb je al besloten of je hulp wil?

Kippie, hoe gaat het met de intakes? Heb je verschillende opties?

Buikje, ik las dat je opa is overleden en dat je verdrietig bent. Ik hoop dat je troost vindt bij je familie. Sterkte.

Green hoe is het inmiddels met je??

11.12
Meike gefeliciteerd!! Wat fijn dat het heel goed gaat :-)

Ik kom even zwaaien naar iedereen :bye:

Zo nu en dan realiseer ik me weer hoeveel ik aan het schrijven hier heb gehad... in mijn hele proces. Ik ben zoveel verder dan een paar jaar geleden en dat heb ik deels aan jullie te danken (en andere mensen op andere topics). Dat wilde ik even zeggen

Het (deels) loslaten van het forum hoort er ook bij, maar nogmaals, het heeft me zoveel goeds gebracht.

voor iedereen.

Het gaat goed. Af en toe ben ik bang voor depressie (wat niet raar is rond deze tijd van het jaar) maar iedere keer is er weer iets waardoor ik happy word. Dus ik sta zeker aan de goede kant van de lijn
Ik zie dat ik van de hyve verwijderd ben. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mijn telefoonnummer en adresgegevens eraf te halen?

Ik vind het niet zo prettig als dat er op blijft staan.
Hey Moon, ik heb even gekeken, en je adres en telefoonnummer zijn van de hyves verwijderd.

Fijn dat het goed met je gaat! En logisch dat je in deze periodes wat meer angst hebt voor een depressie. Het geldt voor meer mensen dat ze in deze periode wat meer vatbaar daarvoor zijn.

Ik gelukkig niet, ik vind de periode voor kerst altijd heerlijk. Ik heb in februari / maart geregeld een depri-periode. Dan duurt de winter gewoon te lang, denk ik. Is bij mij dan een dipje hoor, geen echte depressie.

Ben je inmiddels verhuisd? Hoe bevalt het? (als ik dit weg moet halen, zeg het even).
Hee Moon! Goed om te horen dat het dus wel goed met je gaat! Leuk dat je dat hier nog even geschreven hebt. Kan me voorstellen dat je best een beetje bang was terug te vallen in deze tijd van het jaar. Hopelijk gebeurt dat niet!

Veraantje, fijn dat jij zo kunt genieten van deze tijd van het jaar (de periode voor de kerst). Jij vindt februari/maart dus een minder fijne tijd. Dan zul je wel helemaal opfleuren als de lente begint?! Dat is mijn favoriete jaargetijde. Heerlijk dat alles weer in bloei komt te staan en alles weer tot leven komt. Fantastisch!

Op het moment hebben we ook niet veel te klagen, want het is de laatste dagen best mooi weer. Beetje koud, maar weinig wind en een zonnetje! Ik ga straks lekker een eindje wandelen.

Fijne dag allemaal!
Klinkt goed allemaal!
Lieve allemaal,

Ik heb een redelijk goede dag gehad maar nu begint ineens de angst toe te nemen. Ik ben bang dat ik gekke dingen ga zien en voel een enrome angst maar waarvoor? Ik heb nog nooit gehad dat ik rare dingen ga zien maar het idee dat het zou kunnen...raar he. Gelukkig heb ik nog een oxa en neem ik die

Gelukkig een rustige week voor de boeg..

.
Hee Buikje

Je zegt dat je alleen maar báng bent om vreemde dingen te zien, maar tijdens die associaties die je weleens noemt, is dat toch vaak wel een beetje het geval? Ben je bang dat het erger wordt en dan niet meer in de realiteit staat?
Lieve Buik, eerst even een dikke knuffel!

Wat ontzettend naar hè, die onbestemde angst. Ben je alleen nu? Misschien kan wat afleiding je helpen, tv of lekker forummen?

Dingen waarbij ik 'goed bij de tijd blijf' helpen mij vaak. Dus liever het journaal dan een film (want fictie), en liever radio dan een boek (daar kan je zo in mee gezogen worden).

Wel fijn dat je die oxa hebt.
Hee lieve Buik, gaat 't wel? Je reageert hier niet. Misschien helpt de oxa je wel en probeer je al te slapen.

Angst om de angst kan heel angstig zijn!!!

22.59
Lieverds!

Het gaat wel, dank jullie

Ik ga zo lekker slapen, tot morgen

mijn man is er en ik zat ff lekker miljoenenjacht te kijken.

doei doei
Nou Buikje, slaap lekker dan maar.

Fijn dat je een vrij rustige week voor de boeg hebt, maarre... hóu je dan ook rustig, he?!

Liefs
Ik hoop dat je lekker en rustig slaapt!

Fijn dat je man in de buurt was! Hoe reageert hij dan? Hielp de oxazepam een beetje en heb je kunnen slapen? Ik hoop dat je je vandaag beter voelt!

Hee Buikje, hoe is het nu met je??

Vandaag heb je de crematie, ik hoop dat je voldoende energie hebt. Sterkte in ieder geval.
Het gaat binnenkort sneeuwen he?

11.20
Ja, brrrr! Hoop niet dat het veel overlast geeft op de wegen...
Nee, dat is wel lastig!

Maar verder vind ik het wel leuk!

En in m'n vorige post hoort een plaatje te staan, maar ik zie hem niet! Een ander plaatje dan maar:

11.25
Misschien kan die sneeuw ff wachten tot ik weg ben?
Dan moet je vandaag weg, geloof ik
Oh, ik verheug me wel op sneeuw hoor! Het zal misschien nog niet blijven liggen als het morgen sneeuwt? Vandaag vond ik het nog niet zo koud trouwens.
In het westen schijnt het flink aan het regenen/sneeuwen te zijn, klopt dat? Hier is het grijs maar droog én koud brrrr....

Komen mijn nieuwe laarzen goed van pas

Zooooooo ik ben mooeeeeeee vandaag, om 10 uur terug naar bed gegaan en om 12 uur wakker gebeld, nu zit ik weer met een duf hoofd beneden en ik kom tot niets. Ach ja, die dagen zitten er gewoon tussen. Straks komt vriendinnetje spelen en die eet ook meestal mee, gezellig.

Vanavond in ieder geval ER, leuk....

Hoe is het verder hier met jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven