Elke dag schoonmaken!

25-11-2010 09:59 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner zegt altijd dat ik dwangneurose heb omdat ik altijd alles schoon wil hebben en ik vind het zonde om dingen te beschadigen. Ik neem na het koken altijd alles af en ik stofzuig het huis minstens 1 keer per dag. Ik ben constant bezig met het "scannen" van de vloer en mijn spullen.

Ik kan het niet laten, als ik een vlek zie MOET die schoon anders kan ik niet rustig het huis uit. Is dit zo gek?
Make it Happen everyday
Ja, ik vind het wel een beetje overdreven. In een huis wordt geleefd en dus mag er heus wat rommel/stof liggen.

Zonde van je tijd... Nog nooit gehoord dat iemand aan het eind van zijn/haar leven heeft gezegd: Blij dat ik altijd zo'n schoon huis had.... [zucht] (en exit...) of juist: Damn! Had ik maar vaker schoongemaakt... [zucht] (en exit...)
quote:shoppen schreef op 25 november 2010 @ 10:28:

Ik heb er ook last van, ik stofzuig soms wel 3D per dag

en iedere dag maak ik alles schoon

word soms moe van mezelfJa heel af en toe ken ik dat gevoel, als ik net alles schoonheb en iemand komt binnen met vieze schoenen. hihi
Make it Happen everyday
quote:Chocobo schreef op 25 november 2010 @ 10:25:

[...]

Sorry, niet boos worden, ik typ niet snel genoeg, en had dat dus nog niet gezien. Andere vraag dan: waar haal je in vredesnaam de energie vandaan?

Edit: dat zeg je ook nergens. Kan ik niet ruiken he, door dat beeldscherm heen? Beetje onnodig om te schreeuwen én een zuchtende smiley erbij te zetten lijkt me.Ik geloof niet dat TO het zo bedoelde, ik las het zó: naast al dat schoonmaken heb ik gewoon een fulltime baan, ik lijk wel gek.

Maar ik kan me vergissen...
quote:J_en_A schreef op 25 november 2010 @ 10:23:

[...]

IK WERK 40 uur per week

Tot ik dit bericht zag ging ik ervan uit dat je fulltime huisvrouw was, maar je werkt dus gewoon. En je man ook. Hoe kan dat huis dan "vies" worden? Wij werken ook allebei én we hebben twee kinderen en eens in de week samen de hele boel grondig schoonmaken is voldoende (nou ja, naar onze standaarden dan )

Dus ja, ik geloof inderdaad dat je wat overdreven bent wb je schoonmaakgewoontes.
quote:Elizaar schreef op 25 november 2010 @ 10:29:

Wat bedoel je precies met "na het koken alles afnemen"?Alles, alle muren het fornuis en afzuigkap schoonmaken, in-olien (rvs), het aanrecht, kastjes, gewoon de hele keuken zeg maar
Make it Happen everyday
daarom zei ik: het kan steeds extremere vormen gaan aannemen. Ik wil niemand ongerust maken hoor, maar ik hád jaren geleden zo'n buurvrouw in de flat. Elke dag de ramen, er mocht geen bezoek komen, want dan werd alles vies. De man en kinderen moesten bij thuiskomst bij de voordeur de kleren uit en die gingen direct in de was en zij werden naar de douche verwezen...

Op een gegeven moment is dit geëscaleerd...zij hing de was aan de voorjant op, liep door naar de achterkant en spong 4 hoog naar beneden...
Wat is 3D per dag schoonmaken? Is dat met zo'n brilletje zodat al het vuil nog dichterbij komt?
Fleurtje: je hebt ongetwijfeld helemaal gelijk TO: als je het bedoelde: ok
Ik stofzuig ook elke dag hoor,met een hond en kinderen.

Ik vind het trouwens vies als ik bij mensen kom waar overal haar en rommel ligt op de vloer,zoveel moeite is het toch niet om even de boel bij te houden,geld ook voor de wc en keuken.
quote:J_en_A schreef op 25 november 2010 @ 10:33:

[...]

Alles, alle muren het fornuis en afzuigkap schoonmaken, in-olien (rvs), het aanrecht, kastjes, gewoon de hele keuken zeg maarOh, dan moet ik die ene post van mezelf even veranderen: dit vind ik nl niet helemaal normaal.
Je werkt 40 uur per week.

Daarnaast stofzuig je MINSTENS 1 keer per dag.

Dat zou je dus moeten doen voor je naar je werk gaat, en als je van je werk terug komt.

Hoogstwaarschijnlijk is in de tussenliggende periode niemand thuis geweest, en is het huis nauwelijks bevuild.

Mocht dit kloppen; ja, dan is het wel een tikkie raar, hoor.
Wat wilde ik nou toch typen?
als jij je er lekker bij voelt is het niet raar hoor sommige mensen vinden schoonmaken leuk of vinden het belangrijk als alles aan kanten is ...als jij ook zon iemand bent prima!

Het kan wel zo zijn dat mensen er niet tegen kunnen als iemand zo pietje precies is,en als anderen zich eraan gaan storen dan begint het een probleem te worden.

Of als je last van angstaanvallen krijgt als iets niet aan kanten is,dan begint het minder te worden
Als je er last van hebt (of je lief) dan zou ik er wat mee doen en anders niet.
[quote]Nammma schreef op 25 november 2010 @ 10:33:

SMETVREES HEET ZOIETS...Daarom zei ik: het kan steeds extremere vormen gaan aannemen. Ik wil niemand ongerust maken hoor, maar ik hád jaren geleden zo'n buurvrouw in de flat. Elke dag de ramen, er mocht geen bezoek komen, want dan werd alles vies. De man en kinderen moesten bij thuiskomst bij de voordeur de kleren uit en die gingen direct in de was en zij werden naar de douche verwezen...

Op een gegeven moment is dit geëscaleerd...zij hing de was aan de voorjant op, liep door naar de achterkant en spong 4 hoog naar beneden...[/quote]

[...]

Alles, alle muren het fornuis en afzuigkap schoonmaken, in-olien (rvs), het aanrecht, kastjes, gewoon de hele keuken zeg maarElke dag dus?Pfffff,nee denk niet dat dat heel normaal is...
quote:Nammma schreef op 25 november 2010 @ 10:35:

[quote]Nammma schreef op 25 november 2010 @ 10:33:

Op een gegeven moment is dit geëscaleerd...zij hing de was aan de voorjant op, liep door naar de achterkant en spong 4 hoog naar beneden...[/quote]Dus tot het eind bang dat de was vies zou worden?
quote:J_en_A schreef op 25 november 2010 @ 10:29:

[...]

Weet niet, ik heb een drukke baan, maar op de één of andere manier voelt het als een soort rust moment voor mij. Mijn Partner kookt graag en hij vindt het heerlijk om een uur in de keuken te staan. Ik zelf moet er niet aan denken. Is dit een beetje een vergelijking of sla ik de plank mis

Dit zou een vergelijking kunnen zijn. Vraag is, kan je partner rustig op de bank zitten als hij niet gekookt heeft, maar jullie patat hebben gehaald? En kan jij rustig op de bank zitten als je niet stof hebt gezogen (en de deurknoppen hebt afgenomen...).

Vraag: hoeveel tijd ben je elke dag kwijt aan schoonmaken?

quote:

J_en_A schreef op 25 november 2010 @ 10:33:

Alles, alle muren het fornuis en afzuigkap schoonmaken, in-olien (rvs), het aanrecht, kastjes, gewoon de hele keuken zeg maar

Nee... dit meen je toch niet? Maak je er tijdens het koken dan zo'n zooi van?

[...]

Alles, alle muren het fornuis en afzuigkap schoonmaken, in-olien (rvs), het aanrecht, kastjes, gewoon de hele keuken zeg maarJij bent echt 'n freak zeg! Dat doe je toch niet elke dag???? Zo'n grote schoonmaak doe ik hooguit 1 keer per jaar! De vetspatten van m'n fornuis en aanrecht poets ik misschien 1 keer per week, maar zelfs dat niet elke dag.
quote:elninjoo schreef op 25 november 2010 @ 10:40:

[...]

Jij bent echt 'n freak zeg! Dat doe je toch niet elke dag???? Zo'n grote schoonmaak doe ik hooguit 1 keer per jaar! De vetspatten van m'n fornuis en aanrecht poets ik misschien 1 keer per week, maar zelfs dat niet elke dag. lekker ongenuanceerd
Nu wilde ik ter ralativering even opschrijven hoe vaka ik dingen schoonmaak hier.

Doe ik bij nader inzien toch maar niet.

Te confronterend.

Voor mijzelf....

Zucht.

~gaat poetsen~
Wat wilde ik nou toch typen?
quote:Lizzl schreef op 25 november 2010 @ 10:37:

quote:

J_en_A schreef op 25 november 2010 @ 10:33:

Alles, alle muren het fornuis en afzuigkap schoonmaken, in-olien (rvs), het aanrecht, kastjes, gewoon de hele keuken zeg maar

Nee... dit meen je toch niet? Maak je er tijdens het koken dan zo'n zooi van?Nou ieder ander zou zeggen van niet, maar ik ZIE letterlijk elke vinger op elke muur, deurtje of laatje.! en that bothers me! je wilt toch niet tegen vlekken aankijken? en nee, doordeweeks 1 keer per dag, en in het weekend of mijn adv dag 2 keer per dag
Make it Happen everyday
quote:mimsey schreef op 25 november 2010 @ 10:42:

Nu wilde ik ter ralativering even opschrijven hoe vaka ik dingen schoonmaak hier.

Doe ik bij nader inzien toch maar niet.

Te confronterend.

Voor mijzelf....

Zucht.

~gaat poetsen~~Zwijnestal dus?
Elke dag stofzuigen doe ik wel omdat ik 3 honden heb lopen en een kleine, over de vloer dweilende peuter.

Ik vind het wel heel erg "bevredigend" als mijn huis lekker opgeruimd is en opruimen vind ik ook leuk om te doen.

Ik heb een stomme jaren-90 laminaatvloer met glanslaag, afschuwelijk, en daar zie je elk stofje op liggen. Das wel irritant. Maar ik ga niet elk dag dweilen.
quote:J_en_A schreef op 25 november 2010 @ 10:44:

[...]

Nou ieder ander zou zeggen van niet, maar ik ZIE letterlijk elke vinger op elke muur, deurtje of laatje.! en that bothers me! je wilt toch niet tegen vlekken aankijken? en nee, doordeweeks 1 keer per dag, en in het weekend of mijn adv dag 2 keer per dag

Heb je mijn vragen en opmerkingen gezien?

Kun jij rustig zitten als het niet schoon genoeg is?

Voel je je ongemakkelijk als je ergens binnenkomt waar je kunt zien dat er niet die dag nog is stofgezogen (of die week...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven