Mode & Beauty alle pijlers

ervaringen borstvergroting

18-11-2010 12:29 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik zit al heel lang met het idee om een borstvergroting te nemen.

Ik ben 24 jaar en heb vanaf mijn 14e al een groot minderwaardigheids complex over mijn borsten (als je ze al zo kan noemen). Alle meisjes in de klas kregen toen borsten, maar bij mij begon het en stopte het meteen weer. Ik heb altijd voorgevormde en opgevulde bh's gedragen. Ik ben 1.75m, heb maat 42 en heb dus een heel "slank" bovenlichaam met een 75AA... Ik voel me verschrikkelijk uit verhouding en niet normaal. Ik heb het idee over de borstvergroting nooit uitgesproken omdat ik vind dat je jezelf moet kunnen accepteren om hoe je bent. Maar dit lukt me gewoon niet. Ik heb 5 jaar geleden een vriendje gehad en heb mezelf nooit helemaal naakt aan hem laten zien. (ik krijg echt een panic attack als dat ooit zou moeten). Ik mis intimiteit en liefde in mijn leven, omdat ik dit nooit heb kunnen toelaten.

Ik ga binnenkort praten met een therapeut/psycholoog en wil dus ook graag een afspraak maken bij een plastisch chirurg.

Waarom ik dit bericht plaats, is omdat ik graag wil weten of er nog meer jonge vrouwen eenzelfde probleem hebben of hadden.

En ik wil graag zoveel mogelijk ervaringen horen over de operatie zelf.

Alsjeblieft help mij, ik wil mezelf fijn voelen en gelukkig zijn!
Mijn zus heeft zo'n operatie gehad. Volgens mij viel het wel mee, ze was helemaal niet blauw, had geen drain nodig enz.

Ik denk dat het wel goed is dat je met een psycholoog gaat praten. Je focust je wel heel erg op je borsten en dat je daarom niet gelukkig bent.
mijn zus heeft het ook gedaan en voelde zich erna veel beter, ze voelde zich vrouw. Wel heeft ze het bewust na haar kinderen gedaan. Je borsten kunnen erg veranderen na zwangerschappen, beter of slechter...

Heeft wel veel last gehad omdat ze erna een verkeerde maat BH had meegekregen, te los! Maar na 6 weken flink insnoeren niets meer aan de hand behalve het dove gevoel, na 5 jaar nog steeds haar gevoel niet helemaal terug. En veel pijnlijker borsten tijdens menstruatie!
Vriendin heeft een borstvergroting gehad. Ze had altijd al een zeer kleine cupmaat, na het krijgen van haar kinderen bleef er helemaal niets van over. Ze voelde zich er absoluut niet goed bij. Ze heeft haar borsten laten vergroten in een B cup, past perfect bij haar lichaam. Ze zien er super natuurlijk uit, je zal echt niet zeggen dat ze niet van haarzelf zijn.

Ze heeft niet veel last gehad van de operatie gelukkig.
Er zijn meerdere topics over geweest, dus je kunt even zoeken...
Ik heb mijn verhaal hier ook al vaker gedaan, maar in het heel erg kort:

Ik heb een borstvergroting gehad, na 10 jaar weer laten verwijderen. Ik kon niet wennen aan die nepborsten. Dat kan dus ook nog.

Overigens was het resultaat prachtig, geen klachten gehad oid, maar het werden nooit 'mijn' borsten, en na verloop van tijd werd dat gevoel alleen maar sterker.

Maar goed, ik denk dat ik daarin uitzondering ben.
ik heb hier inderdaad al veel oude berichten gevonden.

Nu ik de stap heb gezet om er iets aan te doen (lichamelijk en geestelijk) word het sowieso beter. Die gedachte doet me goed.

Ik houd jullie op de hoogte, over drie weken heb ik een afspraak met een plastisch chirurg, dus ik ben benieuwd!
Ben benieuwd. Ik heb 5 jaar geleden een borstvergroting ondergaan, ben nu 22 en geen seconde spijt gehad!
@ Veronique,

Op zo'n jonge leeftijd al een borstvergroting? Kan dat al op die leeftijd ivm eventueel verder groeien?
Ben er zo blij mee. Het is bij mij supernatuurlijk geworden. Laat je wel echt goed informeren want je hebt er knutselaars bij hoor. Succes
quote:Veronique1983 schreef op 21 november 2010 @ 21:02:

Ben benieuwd. Ik heb 5 jaar geleden een borstvergroting ondergaan, ben nu 22 en geen seconde spijt gehad!Jeetje, dan was je 17, was je al wel volgroeid?
Ik twijfelde vanaf mijn 17 maar meer dan 13 jaar later heb ik er geen spijt van het niet eerder gedaan te hebben. Was er nu meer klaar voor dan toen
Ik vind het heel rot voor je dat je leven zo beinvloed wordt door een paar borsten. Ik ken bijna geen man die er problemen mee heeft dat ze klein zijn (ik spreek uit ervaring). Mijn vriend zegt altijd: Niet genoeg? Hoezo, je hebt er toch twee?

Pas op, want je problemen/minderwaardigheidscomplex zijn door de operatie echt niet meteen uit de wereld. Ik zou zeggen, werk eerst aan jezelf en kijk dan of je nog steeds een operatie wilt.

Veel vrouwen denken dat alles is opgelost na een operatie, maar ook het resultaat kan tegenvallen, en dan?

Succes met je keuze
Ik heb hier op het forum even zitten zoeken en heb heel veel dezelfde reacties gelezen van meiden/vrouwen na een bv, dat ze het veel eerder hadden moeten doen en geen spijt hebben! Nu ik 24 ben, denk ik dat ik er ook echt zeker van ben. Het is altijd een wens van me geweest dat er iets verandere in mijn hormoonhuishouden en ze opeens toch begonnen te groeien (aangezien mijn heupen dat toch wel blijven doen hahah). Maar helaas. Veel mensen vinden silicone borsten erg nep. Maar ik voel mij nu ook nep, met een voorgevormde bh met vulling... Het houd me nu ik zo ongeveer de beslissing heb gemaakt in ieder geval dag en dacht bezig.

Hadden jullie dat ook henkie1977, veronique1983 en the empress (al bleek het voor jou toch niet de goeie keuze)??
Ik heb vanaf mijn 17e nergens anders aan gedacht dag in dag uit. Toch geen spijt dat ik pas heel veel jaren later de beslissing heb genomen. Toen de knoop was doorgehakt kon ik ook echt niet meer wachten en kropen de dagen voorbij! Wel heerlijk om alvast lingeriesetjes te kunnen bekijken voor straks;-)

Eerlijk gezegd heb ik wel moeten wennen want ze waren ineens zo groot (valt nu reuze mee hoor) en twijfelde heel even of het wel bij mijn lichaam paste.Maar dat was achteraf de zwelling en dat is nu natuurlijk allang weg en zijn ze nu prachtig. Geen mens die ziet dat mijn voorgevormde bh met dikke vulling is ingeruild voor onderhuidse vulling en dat was precies wat ik wilde.

Ik voel me nu veel meer vrouw maar dat ligt aan mijn persoontje en mijn minderwaardigheidscomplex is finaal verdwenen.

Succes!
Waar kom je eigenlijk vandaan want mocht het bij mij in de omgeving zijn dan weet ik een top chirurg. Ik heb eerst onderzoek gedaan en diverse resultaten in het echt bewonderd voordat ik mijn keuze maakte. Je mag me ook prive mailen
Wat ben ik blij dat er alternatieven zijn...
Henkie, wat fijn dat je je zo goed voelt! Ik denk ook dat mijn minderwaardigheids complex zal verdwijnen met een mooi boven lichaam Ik ben een mooie jonge vrouw ,met voor mijn gevoel een "foutje", het feit dus dat mijn borsten nooit echt meegegroeid zijn! Ik ga sowieso voor een subtiele cup (grote B lijkt me prachtig) dus de bh's met vullingen gaan ritueel verbrand worden!!!

Hoe reageerde jouw omgeving (beste vrienden, familie)?
Ik woon in Utrecht, ik heb nu een afspraak met een chirurg uit Hilversum. Kijken hoe ik me bij hem voel! Ik ben benieuwd waar jij het hebt laten doen? (pb:))
Dat is een heel eind uit mijn buurt. Maar ook in jouw omgeving zullen er kundige chirurgen zijn hoor.Persoonlijk verkies ik een ziekenhuis boven een kliniek. Maar dat is puur gegrond op ervaringen van anderen vergeleken met mijn eigen ervaring.

Weet je al meer of ben je nog niet geweest?
Misschien kun je ook even op www . borstenforum . com kijken (en dan aan elkaar) Ik heb daar zelf erg veel aan gehad. Daar mogen artsen en klinieken ook genoemd worden en kun je meteen in de fotogallerij bekijken welke resultaten deze chirurgen hebben.

Ik heb 'mijn borsten' nu een half jaar en ben er zeeeeer blij mee.
Hey titatamara, ik heb inderdaad ook al heel wat informatie verzameld op het borstenforum. Toch heb ik een hele vragenlijst voor de pc! Wat was jouw cup voorheen en nu? En heb jij zachte protheses of cohesieve etc.? Ben benieuwd hoe jij alles ervaren hebt aangezien het best resent is!

@Henkie, waarom precies heb jij voor een ziekenhuis gekozen? En klopt het dat hierdoor echt goedkoper kan omdat je niet voor de 'luxe' van een kliniek hoeft te betalen?
Ik heb:

- 310cc

- silliconen, anatomisch gevormd (en dus cohesief), hoog profiel

- van 75A naar 75D/70E

- ik ben via een privekliniek geopereerd in een ziekenhuis.

- het is me 100% meegevallen, zowel de operatie als het herstel.

-ik heb in totaal 4950,- betaald. Vrij prijzig in verhouding met andere klinieken, maar had de arts via zijn resultaatfoto's op het forum uitgezocht. De borsten van zijn hand vond ik het mooist.

- ik sta ook op het borstenforum met mijn verhaal. Als je wilt kun je me daar opzoeken... Als je je mailadres doorgeeft, zal ik je het topic doorsturen...
Hey titatamara, ik weet niet hoe ik jou een privé bericht kan sturen... Ik heb je als het goed is toegevoegd als vriend!

Ik ben namelijk wel benieuwd naar welke chrirurg dat dan was! Is het bij jou achter de spier geplaatst?
Hoi,

Ik heb juist meer betaald omdat het in een ziekenhuis was ipv een kliniek. Ik heb hiervoor gekozen omdat het voor mij ten eerste een beter gevoel gaf. En in mijn omgeving werden mijn twijfels over een kliniek bevestigd. Dat wil niet zeggen dat het daar nooit goed gaat natuurlijk.

Ik ben zeer tevreden over de nazorg en de vele controles bij het ziekenhuis waar ik ben geweest. Het is niet niks natuurlijk he!!

Ik ben van een kleine B naar een goedgevulde C gegaan. Ik wilde absoluut niet groter dat past niet bij mijn lichaam.

Onder de spier geplaatst. Dat vind ik persoonlijk het mooiste. Dan is de lijn vloeiender dan boven de spier geplaatste protheses als je begrijpt wat ik bedoel.

Anatomisch gevormd. Ik wilde geen ballon effect en als ik ga liggen zakken ze ook mooi naar de zijkant net zoals natuurlijke borsten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven