Mode & Beauty alle pijlers

ervaringen borstvergroting

18-11-2010 12:29 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik zit al heel lang met het idee om een borstvergroting te nemen.

Ik ben 24 jaar en heb vanaf mijn 14e al een groot minderwaardigheids complex over mijn borsten (als je ze al zo kan noemen). Alle meisjes in de klas kregen toen borsten, maar bij mij begon het en stopte het meteen weer. Ik heb altijd voorgevormde en opgevulde bh's gedragen. Ik ben 1.75m, heb maat 42 en heb dus een heel "slank" bovenlichaam met een 75AA... Ik voel me verschrikkelijk uit verhouding en niet normaal. Ik heb het idee over de borstvergroting nooit uitgesproken omdat ik vind dat je jezelf moet kunnen accepteren om hoe je bent. Maar dit lukt me gewoon niet. Ik heb 5 jaar geleden een vriendje gehad en heb mezelf nooit helemaal naakt aan hem laten zien. (ik krijg echt een panic attack als dat ooit zou moeten). Ik mis intimiteit en liefde in mijn leven, omdat ik dit nooit heb kunnen toelaten.

Ik ga binnenkort praten met een therapeut/psycholoog en wil dus ook graag een afspraak maken bij een plastisch chirurg.

Waarom ik dit bericht plaats, is omdat ik graag wil weten of er nog meer jonge vrouwen eenzelfde probleem hebben of hadden.

En ik wil graag zoveel mogelijk ervaringen horen over de operatie zelf.

Alsjeblieft help mij, ik wil mezelf fijn voelen en gelukkig zijn!
Ik heb ze juist voor de spier, omdat ik dat mooier en natuurlijker vind. Bij anatomisch gevormde implantaten is de lijn al vloeiender dan bij ronde. Als je genoeg borstweefsel van jezelf hebt, bedek je deze randen ook goed. Ze bewegen dan meer mee en staan minder ver uit elkaar dan bij onder de spier plaatsing. (en het doet minder pijn) Maar dat kan de arts het beste inschatten, natuurlijk.
......................
anoniem_6525d9c9f2e82 wijzigde dit bericht op 27-11-2010 08:13
Reden: mail weg
% gewijzigd
Smaken verschillen natuurlijk. Mijn vetpercentage is niet hoog dus zou je boven de spier zeker die rand zien ondanks het borstweefsel wat voldoende aanwezig was. En die rand wilde ik pertinent niet.

Ik zou je keuze niet laten afhangen van de pijn die je verwacht te krijgen. Die pijn is tijdelijk en het resultaat blijvend dus dan maar iets meer pijn Welke ik overigens mee vond vallen. Ben alleen flink beroerd geweest van de narcose maar dat heb ik altijd. Alleen daarom al was ik zo blij met de verpleging in het ziekenhuis.

O ja niet bepaald onbelangrijk de mijne staan niet ver uit elkaar en als ik wil kan ik ze met een mooie BH echt tegen elkaar leggen Dat kreeg ik voor de ingreep dus echt niet voor elkaar!
Klasgenote van mij heeft een borstvergroting gehad, ze had hetzelfde probleem als jij. Vind het er mooi uitzien bij haar, succes! Hopelijk ben jij ook tevreden.
Offtopic: hoe maak ik zo'n manga avatar zoals de TS?
http://faceyourmanga.com/faceyourmanga_eng.html

tadaa!
Hoi!

Ik wil het ook graag gaan doen. Heb nu een A cup en wil graag iets meer. Liefst een C. Zou met mijn 1.80 m best meer kunnen hebben maar dat hoeft van mij niet. Hoe groter, hoe balleriger denk ik.

Ben op 2 consulten geweest. Over de eerste was ik niet zo goed te spreken, Ben er op aanraden van een enthousiaste vriendin geweest, Zij staarde zich blind op de prijs, wat met 3700,- voor anatomische protheses niet echt duur is. Is dan ook niet verder wezen kijken.

Maar ik had er niet zo'n goed gevoel bij. Zo heeft de chirurg maar een blik op mijn bosten geworpen, en dat was het. Niet gevoeld, opgemeten oid. Ik vertelde welke maat ik in gedachten had (zat tussen pasprothese 3 en 4 in, voor degene die ze ook hebben geprobeerd. niet echt groot dus) Hij von dat aan de kleine kant, mar ik heb gezegd dat ik het echt niet groter wilde. Hij zei vervolgens tegen de assistente dat ze 340 cc in mijn dossier moest schrijven. Eenmaal thuis heb ik dat gegoogled en daar zag ik dat dat toch echt véél groter was dan dat ik had aangegeven wat ik max. wilde.

Die chirurg heb ik ook gegoogled en daar werd ik nog minder vrolijk van. Er zijn al 2 mensen overleden tijdens/na zijn operaties!!! Verder zou hij mensen hebben opgelicht... Ga daar dus maar niet heen. Vriendin had al aanbetaald en vond dit allemaal geen probleem, dus ben benieuwd. Over 2 weken is ze aan de beurt... Hoop zo dat het wordt zoals ze verwacht.

Bij het 2e consult ging het er heel anders aan toe. Was bij die bekende kliniek die ook steeds op tv is Die chirurg zei meteen al dat ik niet te groot moest gaan, mijn tepels zouden dan te ver uit elkaar gaan staan, dat ik maar max. 300cc zou kunnen hebben.

Het wordt een ronde prothese, 280 of 300cc onder de spier.

Ik ben geneigd om voor de kleine te gaan, maar ik hoor zo vaak dat veel meiden die me zijn voorgegaan achteraf wilden dat ze grotere hadden genomen. Misschien toch maar 300 dan?!

En dan nu nog een schop onder mijn kont nodig om een afspraak te maken voor de operatie. Vind het ineens doodeng! Er zijn een paar dingen die me tegenhouden. Vind het geen fijn idee dat je over ong. 15 jaar weer moet (en dan weer en weer en nog een keer...) Wie zegt dat ik dan het geld en de gezondheid heb om weer onder het mes te gaan? En wanneer stop je? Op je 70e toch weer nieuwe siliconen? ;)

Blijkt helaas niet waar te zijn dat je met een operatie klaar bent zoals soms beweerd wordt. Op de protheses zit wel levenslange garantie, maar het zou er niet mooier op worden ze te laten zitten vertelde de chirurg me eerlijk.

Verder vereist het heel wat aanpassingen in mijn leven, die eerste tijd na de operatie. Zal aangepast werk moeten doen aangezien je de eerste 6 weken niet mag tillen, iets wat ik wel veel doe tijdens mijn werk.

Is ook allesbehalve handig hier in huis, heb een dochtertje van 3. Maar goed, op werk en in huis is het wel te regelen, daar wil ik het niet om laten.

Nu nog een afpsraak maken...
Hey Blond009, wat goed dat je voor een tweede consult naar een andere pc bent gegaan. Het is erg belangrijk dat je de arts vertrouwd, en hij jou begrijpt!

Ik ben gister op een eerste gesprek geweest bij de assistente van een pc bij mij in de buurt. Zij staan goed aangeschreven en mijn huisarts heeft mij hun aanbevolen.

Ik had echt het gevoel dat zij mij begreep en heb eind volgende week mijn eerste officiele consult met passen en meten.

Ik snap wat je bedoelt met de datum bepalen van de operatie, het is toch niet niks! Ik heb alle pijn en tijd over voor een goed resultaat, maar met werk word het bij mij ook erg lastig.

Laat me weten als je de afspraak hebt gemaakt! Ben benieuwd hoe het je zal vergaan. Ik wens je alle succes, sterke en een goed herstel!
Ik heb de knoop doorgehakt, ik ga het doen!

Alleen nu heel hard nadenken over de maat van de prothese..

De chirurg adviseerde mij een van 295cc, maar ik voor mijn gevoel word dat echt groot! (al word dat dus een cupB!!)

Ik heb dus ook een kleine 'gepast' van 235cc. Hier voelde ik me meer mezelf mee, maar de grotere past veel beter bij mijn figuur, moeilijk!

Ik heb expres nog geen vervolg afspraak gemaakt, omdat ik er zo echt goed over na kan denken!

@Blond009, ben jij er al uit?!

Als ik mijn eerste bericht lees zie ik echt hoe kapot ik was, ik heb echt even een breakdown gehad. Maar ik kan alles nu goed relativeren en dit voelt echt als een goede keuze!
Als je twijfelt tussen 2 maten, worst er aangeraden om de grotere te nemen. Je went heeeel snel aan je nieuwe cupsize.

En zelf denk je al snel dat het te groot wordt, maar dat is vaak helemaal niet.

Zelf zat ik daar ook mee, maar heb het advies van de chirurg aangehouden. (310cc) en nu ben ik helemaal blij! Denk dat als ik kleiner had genomen dat dit gevoel wat minder was geweest. Ze zouden nu zelfs nog wat groter kunnen, hihi.
Hey Titatamara, ik heb je nog een privé berichtje gestuurd omdat ik je email kwijt was

De grotere maat is mooi in verhouding met mijn heupen, maar je moet er wel aan wennen indd!

Kun je mij (in pb) vertellen waar je het hebt laten doen? Ik ben benieuwd!
you've got mail!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven