Wat is dat toch van nu....?
donderdag 25 november 2010 om 18:32
Klinkt als een angelsaksische cultuur, vanuit de werknemer gezien misschien niet altijd relaxt... vanuit de werkgever gezien wel (wat kan het hem schelen dat je je ontwikkelt op kookgebied bijv).
Het is groeien of verdwijnen (grow or go) bij dit soort organisaties. Daarmee proberen ze het kaf van het koren te scheiden, en meestal staan er genoeg jonge mensen aan de deur te rammelen om daar te mogen werken.
Plus dat hoge eisen weer handig zijn voor de bonus cq opslag, want 80% zal daar niet aan voldoen (ze gaan uit van de normaalverdeling), dus dat scheelt geld.
Tip, ga bij een klein bedrijfje werken (met weer een heel ander soort werkdruk zoals initiatief en zelfstandigheid), of de overheid.
Het is groeien of verdwijnen (grow or go) bij dit soort organisaties. Daarmee proberen ze het kaf van het koren te scheiden, en meestal staan er genoeg jonge mensen aan de deur te rammelen om daar te mogen werken.
Plus dat hoge eisen weer handig zijn voor de bonus cq opslag, want 80% zal daar niet aan voldoen (ze gaan uit van de normaalverdeling), dus dat scheelt geld.
Tip, ga bij een klein bedrijfje werken (met weer een heel ander soort werkdruk zoals initiatief en zelfstandigheid), of de overheid.
donderdag 25 november 2010 om 18:44
quote:Beauty30 schreef op 25 november 2010 @ 18:42:
Bedankt voor je reactie Spectral en bedankt voor de tip!
Ja een klein bedrijf is misschien wel beter voor me....
Ik ben me al aan het orienteren, maar ik weet het nog niet goed!
Het valt me op dat meer mensen hier tegenaan lopen op mijn werk en zich ook vaak niet Happy voelen...
Maar ook de knoop niet echt door kunnen hakken van weggaan.
Ik heb ooit een sollicitatie gesprek gehad wat me zo goed beviel en wat me ook echt bij is gebleven, daar wilde ik echt werken!
Maar uiteindelijk was ik daar niet aangenomen.
Maar de werkgever vond het vooral belangrijk dat je jezelf was binnen het bedrijf, wou absoluut geen bedrijfskleding omdat dit niks te maken heeft met het feit of je je werk goed doet.
Het gesprek was ook heel relaxt en ongedwongen.
Het was een bedrijf naar mijn hart....
Hopelijk vind ik binnen korte tijd zoiets...
Wij hebben sinds kort weer bedrijfskleding (hadden we voorheen niet) en ik merk dat ik daar ook wel moeite mee heb, ik voel me niet happy in een keurslijfje..
Eigen kleding dragen is voor mij eigenlijk heel belangrijk.
Maar dat is natuurlijk weer iets anders
Bedrijfskleding is wel een beetje ouderwets, of je moet bij de hema of klm werken....
Maargoed mn ega loopt altijd in pak, ook een soort bedrijfskleding.
Als je je identiteit alleen kan laten zien door je eigen kleding te dragen, dan vind ik dat iig een beetje vreemd....
Bedankt voor je reactie Spectral en bedankt voor de tip!
Ja een klein bedrijf is misschien wel beter voor me....
Ik ben me al aan het orienteren, maar ik weet het nog niet goed!
Het valt me op dat meer mensen hier tegenaan lopen op mijn werk en zich ook vaak niet Happy voelen...
Maar ook de knoop niet echt door kunnen hakken van weggaan.
Ik heb ooit een sollicitatie gesprek gehad wat me zo goed beviel en wat me ook echt bij is gebleven, daar wilde ik echt werken!
Maar uiteindelijk was ik daar niet aangenomen.
Maar de werkgever vond het vooral belangrijk dat je jezelf was binnen het bedrijf, wou absoluut geen bedrijfskleding omdat dit niks te maken heeft met het feit of je je werk goed doet.
Het gesprek was ook heel relaxt en ongedwongen.
Het was een bedrijf naar mijn hart....
Hopelijk vind ik binnen korte tijd zoiets...
Wij hebben sinds kort weer bedrijfskleding (hadden we voorheen niet) en ik merk dat ik daar ook wel moeite mee heb, ik voel me niet happy in een keurslijfje..
Eigen kleding dragen is voor mij eigenlijk heel belangrijk.
Maar dat is natuurlijk weer iets anders
Bedrijfskleding is wel een beetje ouderwets, of je moet bij de hema of klm werken....
Maargoed mn ega loopt altijd in pak, ook een soort bedrijfskleding.
Als je je identiteit alleen kan laten zien door je eigen kleding te dragen, dan vind ik dat iig een beetje vreemd....
donderdag 25 november 2010 om 19:56
Hee beauty, als je je niet prettig voelt bij deze bedrijfscultuur zou ik toch eens gaan kijken naar een andere baan. Ik ben onlangs ook bij een andere werkgever komen te werken, wat een opluchting! Waar ik nu werk, werken meer mensen 'zoals ik'; ik wil gewoon lekker werken, er is een goede sfeer onderling, dus geen strijd, hoge werkdruk en constant overwerken. Ik ben er dus van overtuigt dat het niet overal is zoals jij beschrijft.

donderdag 25 november 2010 om 20:00