Het nieuwe schoon huis topic!

01-11-2010 15:38 958 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.

Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...

Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.

Groetjes MDF

ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
quote:miss dubbelfriss schreef op 26 november 2010 @ 10:06:

@ Wizziwik,

En de reden van afwijzen is echt flut geweest; ik zou niet genoeg stressbestendig zijn. En dat vind ik onzin, want bij een vorige werkgever vaak genoeg moeten doorwerken en zelfs overwerken zonder pauze te krijgen, omdat het niet anders kon.

Liefs MDF

Over die stressbestendigheid heb ik een paar opmerkingen. Ik hoop dat ik ze hier even kwijt mag en dan zal ik snel weer terug naar de orde van de dag

1. Stressbestendigheid vind ik een heel relatief begrip.

2. Ten tweede heb ik het idee dat wanneer die eigenschap zo belangrijk is, je nieuwe collega's op dit moment waarschijnlijk al overwerkt aan het raken zijn omdat de werkdruk blijkbaar erg hoog ligt (wil je dat wel?).

3. Elke functie lijkt tegenwoordig al stressbestendigheid als eis te stellen. Vroeger was het alleen nodig als ambulancebroeder ofzo. Nu moet je zelfs al voor een simpele kantoorbaan stressbestendig zijn. Wat is er gebeurd met het prettig op een normaal tempo kunnen werken met soms een piek zo rond Pasen en Kerst waar je achteraf met zijn allen trots op kunt zijn?

4. Ik laat me in ieder geval niet langer gek maken en heb het zo geregeld dat ik hier thuis en op mijn eigen tempo werk en mijn eigen tijd indeel. Zo ben ik twee keer zo productief en kan ik veel efficiënter werken dan op kantoor. Het bedrijf waarvoor ik werk zit hier vlakbij dus dat werkt prima zo. Even langs wippen voor overleg en wat werk meenemen en de rest gaat via internet en mail.

Terug naar het topic:

- Tweede was draait

- Afwasmachine draait

- Bijkeuken is opgeruimd en klaar voor ontvangst!

Groetjes,

Wizziwik
@ Wizziwik,

je hebt ook helemaal gelijk hoor! Die stressbestendigheid had idd te maken met het feit dat de huidige medewerkers daar al aan hun top zitten (en sommige er al overheen zijn).

Maandag ga ik op gesprek voor een totaal andere functie in een totaal andere wereld. Ik heb mezelf niet vastgezet met solliciteren op 1 baan. Hierbij moet ik meteen een aantal tests gaan doen, om te zien of het werk bij me past. Ben er wel benieuwd naar.

Liefs MDF
Zit teveel op het forum (tjee, wat verslavend!) dus heb intussen niet veel meer gedaan. Moet nog studeerkamer opruimen en er is net weer werk binnen gekomen...
dank je miss dubbelfris.

valt niet mee hoor zoveel pijn hebben.

Maar we gaan gewoon door.

Vanmorgen hard gewerkt en nu gelukkig weer thuis.

huis is weer gezogen en opgeruimd en straks alleen nog effe eten koken.

verzekering weer gebeld dat doe ik op dit moment twee in de week.

Ze moeten wat vergoeden maar dat doen ze niet.

iedereen alvast een fijn weekend en tot gauw.

x
Hoi!

Woonkamer gedaan Yes!

Ik was onderweg naar de stofzuiger en zag de pc ..... fout natuurlijk. Dus even vlug een berichtje hier en dan met de stofzuiger aan de slag in de auto.
Hoi MDF, niet eens even tijd voor pauze? Nou, daar ben ik wel aan toe

Tot nu toe twee wassen gedaan, misschien zet ik nog een witte aan.

Verder extra mensen geregeld die moeten helpen om het granieten blad van de 'nieuwe' keuken te tillen als hij ermee thuis komt.

Studeerkamer een beetje opgeruimd maar moet ook zo weer aan het werk.

Ik zie wel hoe het vandaag loopt....
is ook niet zo verkeerd eigenlijk om even te pauzeren, wizziwik.

Ik pak er even een sapje bij.
Gezellig. Hoe staat het met jouw lijstje? Flink hoor, met dit koude weer de auto en het tuinpad doen!
Zo, na heel rustig een beetje alles te hebben gepoetst, ga ik zo eens het eten voorbereiden en wraps maken. De rest van de hapjes is makkelijk: kaasjes en olijven, met afbakstokbrood...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
De auto is gedaan, ik ga nu nog even vlug het tuinpad doen, dan ben ik er ook mooi vanaf ook. Begint nu toch wel weer wat kouder te worden.

Klinkt gezellig, Hasse!

Waar kunnen we aanschuiven? haha!

Hier na het tuinpad tijd om ook het eten te gaan voorbereiden; vandaag wortelstamppot. Altijd lekker! Ik hou wel van stamppotten in de winter.

Nu op naar het tuinpad dus!

Liefs MDF
quote:miss dubbelfriss schreef op 26 november 2010 @ 16:05:

Klinkt gezellig, Hasse!

Waar kunnen we aanschuiven? haha!Bij mij thuis natuurlijk MDF... Duh!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Hoi dames, mag ik ook even inbreken?

Vandaag heb ik gedaan (nota bene met fikse blaasontsteking)

- naar de huisarts geweest met potje pies

- alle 5 december cadeaus gekocht (en wat extra voor mezelf)

- 2 wassen weggegwerkt

- bed verschoont

- stof gezogen

- gedweild

- wc schoongemaakt

- alle oppervlakte afgenomen

- boodschappen gedaan

- naar de apotheek geweest

Ik ben echt een sloddervos en kan zn bende maken dat ik liever niemand ontvang haha. Heel gek en dan krijg ik ineens de geest en maak ik alles schoon. Ik heb 2 katten dus om de dag stofzuigen moet gewoon. Meestal doe ik 1 grote schoonmaak per week (werk 32 uur) en dan nog 2 kleine zoals afwasje doen, even stof zuigen en afnemen.
ohohchereso jij hebt hard gewerkt vandaag ondanks de blaasontsteking.

Sterkte daarmee trouwens.

ik doe nu niets meer behalve koffie zetten.

Morgen weer een dag na het uitslapen.

tot horens allemaal weer....
Zow, net thuis na een lange dag werken. Kon het niet laten om nog even een wasje in de machine te stoppen hihihih, kan maar schoon zijn he voor het weekend.

Fijn dat jullie ook zo actief zijn geweest vandaag! Tot morgen!
Hoi!

Tuinpad is voor zondag (tenzij we weg moeten). Had er na mijn sapje toch eigenlijk geen zin meer in. Auto blinkt wel weer van binnen.

@Duha, een wasje draaien na het werk moet kunnen.... oeps bijna vergeten heb zelf ook nog was in de machine zitten

@ Jet, een dagje rust is een goed plan voor je rug! Geniet ervan!

@ ohohcherso (wat een walgelijk programme btw), wauw! Leer mij die truc even hoe je dat doet met een blaasontsteking. Hier al aantal keer bij de huisartsenpost en huisarts geweest, maar dan was ik er ook echt ziek van. Ik lag dan onder een dik dekbed met 41 graden koorts te rillen van de kou. Na 1,5 dag adn ging het (bijna) altijd dan ook wel weer een stuk beter.

@ Hasse, ik denk dat je me vergeten bent om een uitnodiging te sturen

heb mezelf daarom maar op makkelijk eten getracteerd. Morgen weer een dag om zelf te koken.

Fijn weekend allemaal!

Liefs MDF

Ohohcherso, welkom hier en knap dat je met een blaastonsteking zoveel doet zeg.

Was opvouwen en de afwas doen.

Omdat vriend gisteren geen zin had in de boodschappen gaan we dat straks doen. Verder nog koken.

Prettig weekend.
goedemorgen harde werkers allemaal weer.

Na een goede nacht slapen weer lekker actief geweest.

Ontbijt gemaakt en lunch voor mijn manneke.

Gestoft en gezogen

gedweild.

was gedaan

was afgehaald en opgehangen

Bed verschoont

Drie katten bakken schoongemaakt.

Opgeruimd

Nu effe uitpuffen en straks boodschappen doen en mezelf eens gaan aankleden.

En dan lekker van de rest van de dag genieten.

met lekker eten, kaarsen en een goede film.
Goeiemorgen allemaal!

Vanmorgen stond de glazenwasser al om negen uur op de stoep. Daar was ik nog niet helemaal aan toe, zeg maar.... Maar de ruiten glanzen weer! Hoera!

Mijn schoonvader en een vriend van mij zijn nu het grof vuil aan het wegbrengen, dus zo weer koffie zetten voor de harde werkers.

(heb al Engels ontbijt voor ze staan maken vanmorgen --> scrambled eggs, gebakken spek, gebakken champignons en gebakken tomaatjes en natuurlijk witte bonen in tomatensaus....). Nu nog op het lijstje:

Afwassen

Bedden opmaken

Nieuwe deurrubbers voor koelkast en vriesvakken ophalen

Koelkast en vriezer ontdooien en schoonpoetsen
Goede morgen iedereen. ( of middag eigenlijk al :P )

Ben alweer hard bezig geweest vannochtend. Zit nu moed te verzamelen om nog even verder te gaan.

Moet nog ff stofzuigen en de badkamer een doekje doorheen en de wc ook. En ik heb geen zin :P

Verder moet ik nog ff sinterklaas kado's inpakken nu Shenandoahman de deur uit is naar zijn werk tot 15.00 uur.

Wie geeft me een schop onder de kont om even verder te gaan ;P
De schop heeft geholpen wizziwik, bijna alles is af, op de kado's inpakken na. Nu ff wat drinken en dan ga ik dat zo nog even doen. En nog even de was met het douchegordijn en douchematje eruit halen en dan is het wel weer best voor vandaag.

Iemand trouwens de tip om verkleurde verschimmelde voegen schoon te krijgen? Ik ben al een paar keer met bleek en een schuurspons aan de gang geweest maar ze zijn nog steeds vies. Het was al zo toen we dit huis kochten. Aangezien er een compleet nieuwe badkamer in de planning staat zodra we er geld voor gespaard hebben wil ik er niet te veel klussen aan besteden (nieuw voegspul erin oid)
Fijn! Hij kwam wat laat want hier erg druk.

Vandaag teveel om op te noemen maar erg gezellig hier. Schilder is er ook en ik heb ze net even met iets lekkers verwend tussen de middag. Ga weer even verder...

Wiz
quote:Shenandoah schreef op 27 november 2010 @ 13:47:

De schop heeft geholpen wizziwik, bijna alles is af, op de kado's inpakken na. Nu ff wat drinken en dan ga ik dat zo nog even doen. En nog even de was met het douchegordijn en douchematje eruit halen en dan is het wel weer best voor vandaag.

Iemand trouwens de tip om verkleurde verschimmelde voegen schoon te krijgen? Ik ben al een paar keer met bleek en een schuurspons aan de gang geweest maar ze zijn nog steeds vies. Het was al zo toen we dit huis kochten. Aangezien er een compleet nieuwe badkamer in de planning staat zodra we er geld voor gespaard hebben wil ik er niet te veel klussen aan besteden (nieuw voegspul erin oid)Er is speciaal spul voor schimmel van HG op de markt. Het schijnt geweldig te helpen (sowieso mogen ze bij HG wel aandelen aan me gaan geven, ik vind het zulk goed spul dat ik bijna grootverbruiker ben )
HG werkt goed inderdaad, maar zet alle ramen en deuren open en ga uit de ruimte want het prikt in al je slijmvliezen! Daarom gebruik ik het eigenlijk niet op het moment. Kan nooit goed voor mens en dier zijn...?
Deze week alleen wat standaarddingen gedaan, ach het oogt netjes. Heel de week al visite over de vloer, heel gezellig, maar slecht voor de bovenverdieping.

Ach morgen daar even stofzuigen en dan volgende week weer met frisse moed er tegenaan.

HG zit vol met chemische rommel, daardoor werkt het ook zo goed. Zoals je zegt goed luchten en als je het niet dagelijks gebruikt zal het wel meevallen denk ik.

De schimmelverwijderaar moet je niet op een gestucte muren gebruiken. Behalve de schimmel verwijderd het ook het stucwerk heb ik geleerd door ervaring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven