Het nieuwe schoon huis topic!
maandag 1 november 2010 om 15:38
Hoi Dames,
Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.
Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...
Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.
Groetjes MDF
ps. Amygdala doe je weer mee?
Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.
Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...
Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.
Groetjes MDF
ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
maandag 22 november 2010 om 20:36
maandag 22 november 2010 om 21:16
Ik duim rustig even door MDF! Hoop dat je snel wat hoort. Dat afwachten is wel het ergste of niet?
Die koffiepauze van mij was funest voor de rest van de schoonmaakklussen, dus morgen ga ik nog een poging wagen
Die koffiepauze van mij was funest voor de rest van de schoonmaakklussen, dus morgen ga ik nog een poging wagen
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
maandag 22 november 2010 om 22:24
Wat zijn jullie al weer druk bezig, mijn complimenten.
Mijn weekend was druk en chaotisch, het huishouden is ergens tussendoor toch gelukt en ik heb alles gedaan wat ik wilde doen.
Het werkt wel hier zo een beetje mee schrijven, ik begin er zelfs een beetje plezier in te krijgen om net iets meer te doen dan ik moet voor die dag
Vandaag heb ik alleen de swiffer door de woonkamer gehaald en de vaatwasser ingeruimd.
@MDF hoe ging je gesprek??
@Steph ben je geslaagd voor hobbyspullen en wat voor hobby heb je?
Mijn weekend was druk en chaotisch, het huishouden is ergens tussendoor toch gelukt en ik heb alles gedaan wat ik wilde doen.
Het werkt wel hier zo een beetje mee schrijven, ik begin er zelfs een beetje plezier in te krijgen om net iets meer te doen dan ik moet voor die dag
Vandaag heb ik alleen de swiffer door de woonkamer gehaald en de vaatwasser ingeruimd.
@MDF hoe ging je gesprek??
@Steph ben je geslaagd voor hobbyspullen en wat voor hobby heb je?
maandag 22 november 2010 om 22:39
dinsdag 23 november 2010 om 15:32
Hallo, ik ben nieuw hier en hoop wat inspiratie te vinden voor het huishouden. Mis soms wat motivatie.
Leuk om te lezen hoe ijverig sommigen zijn. Ik zie ook allerlei klusjes voorbij komen waar ik rode oren van krijg van schaamte omdat ik daar nooit aan had gedacht om ze te gaan doen!
Ik heb vandaag al beddengoed gewassen en ben nu bezig met de administratie.
Leuk om te lezen hoe ijverig sommigen zijn. Ik zie ook allerlei klusjes voorbij komen waar ik rode oren van krijg van schaamte omdat ik daar nooit aan had gedacht om ze te gaan doen!
Ik heb vandaag al beddengoed gewassen en ben nu bezig met de administratie.
dinsdag 23 november 2010 om 16:09
Hoi Wizziwik! En welkom hier!
Welke klusjes doe jij nooit?
Ik ben echt van de fases.. dan doe ik weken niets anders dan het huis van boven tot beneden soppen en dan kan ik zo weken lang alleen eens een stofzuiger door de kamer trekken en vind het verder wel best...
Vandaag gedaan:
-Gordijnen in woonkamer opgehangen (wat een toestand en een zweterige zooi zeg! Blergh)
- Afwas
- Kattenbakken uitgeschept
- Kamer gestoft en gezogen
- Halletje opgeruimd, gestoft en gezogen
- Halletje en gang gedweild
Morgen ga ik keukenkastjes soppen...
Welke klusjes doe jij nooit?
Ik ben echt van de fases.. dan doe ik weken niets anders dan het huis van boven tot beneden soppen en dan kan ik zo weken lang alleen eens een stofzuiger door de kamer trekken en vind het verder wel best...
Vandaag gedaan:
-Gordijnen in woonkamer opgehangen (wat een toestand en een zweterige zooi zeg! Blergh)
- Afwas
- Kattenbakken uitgeschept
- Kamer gestoft en gezogen
- Halletje opgeruimd, gestoft en gezogen
- Halletje en gang gedweild
Morgen ga ik keukenkastjes soppen...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
dinsdag 23 november 2010 om 16:31
dinsdag 23 november 2010 om 16:56
Weer een nieuwe week waar weer van alles gebeurd.
vanmorgen gewerkt.
Vanmiddag een heftige behandeling bij de tandarts gehad.
Boodschappen gedaan.
het hele huis gezogen.
Kattenbak leeggehaald.
Zo eten koken.
vanavond naar een klant.
Nu eerst effe niets met een bakkie koffie.
Iedereen weer succes met alles en een fijne avond.
vanmorgen gewerkt.
Vanmiddag een heftige behandeling bij de tandarts gehad.
Boodschappen gedaan.
het hele huis gezogen.
Kattenbak leeggehaald.
Zo eten koken.
vanavond naar een klant.
Nu eerst effe niets met een bakkie koffie.
Iedereen weer succes met alles en een fijne avond.
dinsdag 23 november 2010 om 17:18
@Wizziwik: deuren afsoppen doe ik ook pas als het echt te erg is, maar ik heb dan ook vrij licht geschilderde oude houten paneeldeuren, daar zie je best veel op...
Afzuigfilters... ehm.. tja, ehm... daar zou ik ook wel weer eens naar kunnen kijken... geloof ik.... *bloos*
@Jet38: heb je geen last van je tanden nu dan? Vind dat je best veel gedaan heb, zo na een tandartsbezoek... Goed hoor!
Afzuigfilters... ehm.. tja, ehm... daar zou ik ook wel weer eens naar kunnen kijken... geloof ik.... *bloos*
@Jet38: heb je geen last van je tanden nu dan? Vind dat je best veel gedaan heb, zo na een tandartsbezoek... Goed hoor!
dinsdag 23 november 2010 om 17:40
hasse88 het was vanmiddag nog allemaal verdoofd en dan gaat het wel he.
nu begint het weer pijn te doen.
lang leven goede pijnstillers.
dank je voor je compliment.
alles gaat hier ook gewoon weer door he.
nu even op de bank met de pc op schoot.
Eten staat klaar.
dat hoef ik alleen nog maar op te zetten.
nu begint het weer pijn te doen.
lang leven goede pijnstillers.
dank je voor je compliment.
alles gaat hier ook gewoon weer door he.
nu even op de bank met de pc op schoot.
Eten staat klaar.
dat hoef ik alleen nog maar op te zetten.
dinsdag 23 november 2010 om 18:48
hoi!
Even een snelle zwaai aan iedereen
Leuk dat er nog steeds nieuwe meeschrijven, welkom ook!
Hier een rustig dagje wbt huishouden. Ik was dagje bij schoonouders, erg gezellig! (ik heb het echt getroffen met ze).
@ Jet, beterschap met je tanden, je bent wel een echte bikkel hoor!
Mijn lijstje voor morgen:
- auto stofzuigen (steeds uitgesteld)
- ramen beneden lappen (binnen en buiten)
- deurposten afsoppen
- afzuigkap schoonmaken (mag ook wel weer eens)
- witte was doen (vandaag de donkere al gedaan).
Fijne avond allemaal!
Liefs MDF
Even een snelle zwaai aan iedereen
Leuk dat er nog steeds nieuwe meeschrijven, welkom ook!
Hier een rustig dagje wbt huishouden. Ik was dagje bij schoonouders, erg gezellig! (ik heb het echt getroffen met ze).
@ Jet, beterschap met je tanden, je bent wel een echte bikkel hoor!
Mijn lijstje voor morgen:
- auto stofzuigen (steeds uitgesteld)
- ramen beneden lappen (binnen en buiten)
- deurposten afsoppen
- afzuigkap schoonmaken (mag ook wel weer eens)
- witte was doen (vandaag de donkere al gedaan).
Fijne avond allemaal!
Liefs MDF
woensdag 24 november 2010 om 08:10
Goedemorgen allen!
Vandaag ga ik de keukenkastjes aanpakken, is ook weer nodig.. Kan ik gelijk kijken wat ik nog aan voorraad heb, want morgen is weer boodschappendag...
Dus:
- Afwassen
- Keukenkastjes leeghalen en uitzoeken
- Keukenkastjes uitsoppen
- Kattenbakken uitscheppen
- Studeren
- Boeken in LibraryThing zetten
- Eettafel leeg maken (is zo'n 'hotspot' van zooi aan t worden)
En verder, verder lekker helemaal niks! Hasseman werkt thuis vandaag, dus misschien krijg ik m wel meegesleept naar de stad om even wat nieuwe kleding te kopen...
Vandaag ga ik de keukenkastjes aanpakken, is ook weer nodig.. Kan ik gelijk kijken wat ik nog aan voorraad heb, want morgen is weer boodschappendag...
Dus:
- Afwassen
- Keukenkastjes leeghalen en uitzoeken
- Keukenkastjes uitsoppen
- Kattenbakken uitscheppen
- Studeren
- Boeken in LibraryThing zetten
- Eettafel leeg maken (is zo'n 'hotspot' van zooi aan t worden)
En verder, verder lekker helemaal niks! Hasseman werkt thuis vandaag, dus misschien krijg ik m wel meegesleept naar de stad om even wat nieuwe kleding te kopen...
woensdag 24 november 2010 om 08:46
Goedemorgen,
Mijn lijstje ga ik wat later op de dag uitvoeren. Ik ga straks eerst even weer op kraambezoek. Ben er helemaal happy van geworden. Zo leuk om zo'n kleintje te zien en vast te houden...
*smelt*
Tot ergens in de middag ben ik denk ik wel weg.
Succes met poetsen
LIefs MDF
Mijn lijstje ga ik wat later op de dag uitvoeren. Ik ga straks eerst even weer op kraambezoek. Ben er helemaal happy van geworden. Zo leuk om zo'n kleintje te zien en vast te houden...
*smelt*
Tot ergens in de middag ben ik denk ik wel weg.
Succes met poetsen
LIefs MDF
woensdag 24 november 2010 om 10:04
quote:steph schreef op 23 november 2010 @ 23:54:
Wizziwik, hallo.
Deuren afsoppen, dat vergeet ik standaard. Dat kan ik vrijdag weleens gaan doen, makkelijk als vriend slaapt klusje.
Ramen buiten daar heb ik glazenwassers voor (jammer dat ze alleen de buitenkant doen).
Wat grappig dat je iemand kunt citeren. Hoop dat het goed gaat zo, anders zie ik het wel.
Ja, deuren afsoppen is nu niet iets waar ik aan denk. Maar na het lezen van dit forum zal het denk ik bij mij ook wel blijven hangen.
Oh, da's makkelijk. Ramenwassers. De binnenkant vind ik niet zo erg, dan lukt me ook nog wel met een glasreiniger. Buiten is toch smeriger en zit je ook nog met die kozijnen en spinnewebben.
Ik heb gister de huishoudhulp van de buurvrouw aangesproken en ze wil mij eens in de zoveel tijd ook wel eens helpen met de grotere klussen zoals ramen wassen en de hele kamer dweilen. Daar ben ik erg blij mee want manlief heeft het erg druk met het werk en dat zijn toch dingen die je graag even samen doet of laat doen.
Wizziwik, hallo.
Deuren afsoppen, dat vergeet ik standaard. Dat kan ik vrijdag weleens gaan doen, makkelijk als vriend slaapt klusje.
Ramen buiten daar heb ik glazenwassers voor (jammer dat ze alleen de buitenkant doen).
Wat grappig dat je iemand kunt citeren. Hoop dat het goed gaat zo, anders zie ik het wel.
Ja, deuren afsoppen is nu niet iets waar ik aan denk. Maar na het lezen van dit forum zal het denk ik bij mij ook wel blijven hangen.
Oh, da's makkelijk. Ramenwassers. De binnenkant vind ik niet zo erg, dan lukt me ook nog wel met een glasreiniger. Buiten is toch smeriger en zit je ook nog met die kozijnen en spinnewebben.
Ik heb gister de huishoudhulp van de buurvrouw aangesproken en ze wil mij eens in de zoveel tijd ook wel eens helpen met de grotere klussen zoals ramen wassen en de hele kamer dweilen. Daar ben ik erg blij mee want manlief heeft het erg druk met het werk en dat zijn toch dingen die je graag even samen doet of laat doen.
woensdag 24 november 2010 om 11:49
Had eigenlijk in de planning om vandaag de keuken te doen.
Maar misschien halen we vrijdag of zaterdag wel een 'nieuwe' keuken op via Marktplaats. Dan heeft het weinig zin, he.
Maar even afwachten. Heel spannend allemaal, zijn er al twee weken heel intensief mee bezig. Tegen elkaar op bieden enzo... Hopelijk vandaag de kogel door de kerk.
Koelkast staat er wel los van. Die kan ik natuurlijk wel even gaan doen.
Maar misschien halen we vrijdag of zaterdag wel een 'nieuwe' keuken op via Marktplaats. Dan heeft het weinig zin, he.
Maar even afwachten. Heel spannend allemaal, zijn er al twee weken heel intensief mee bezig. Tegen elkaar op bieden enzo... Hopelijk vandaag de kogel door de kerk.
Koelkast staat er wel los van. Die kan ik natuurlijk wel even gaan doen.
woensdag 24 november 2010 om 14:39
woensdag 24 november 2010 om 17:17
Zoooo, de keuken is bijna klaar (nog drie laatjes, zuigen en dweilen) en ik ben lekker met Hasseman de stad in geweest... Hij komt terug met een winterjas en twee overhemden en ik.. ik kom terug met 5 longsleeves, twee rokjes, twee jurkjes, twee leggings, twee vesten... Grinnik.. voorlopig kan ik weer even vooruit...
Nu heb ik geen zin meer, dus morgen is er weer een dag voor poetsen ende soppen
Nu heb ik geen zin meer, dus morgen is er weer een dag voor poetsen ende soppen
woensdag 24 november 2010 om 21:11
Ik doe ook ff mee.
De score van vandaag:
Kattenbakken uitgemest
Rondje opruimen door de woonkamer en keuken
2 wassen draaien en ophangen en 1 was opvouwen en in de kast doen (strijken doe ik niet aan, heb gelukkig ook niets waar dat echt nodig is)
Naar het centrum gefietst voor sinterklaaskado's en ook gevonden.
Voor morgen;
Wc en badkamer doen
Stofzuiger door het hele huis
ramen zemen
Aanrecht en gasfornuis keuken schoonmaken
en wat ik verder nog bedenk tijdens het schoonmaken ;P
De score van vandaag:
Kattenbakken uitgemest
Rondje opruimen door de woonkamer en keuken
2 wassen draaien en ophangen en 1 was opvouwen en in de kast doen (strijken doe ik niet aan, heb gelukkig ook niets waar dat echt nodig is)
Naar het centrum gefietst voor sinterklaaskado's en ook gevonden.
Voor morgen;
Wc en badkamer doen
Stofzuiger door het hele huis
ramen zemen
Aanrecht en gasfornuis keuken schoonmaken
en wat ik verder nog bedenk tijdens het schoonmaken ;P