Full House deel 2

12-10-2010 19:40 2492 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3122 apr. '104 en 3 Bevallen!!

07-04-2010Amalia366 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1012, 10 en 7Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81305 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 2Bevallen!!

28-10-2010Bengel368 feb. '114 en 2 It's a boy!!Uma3012 mrt '114 en 2,5 It's a girl!!5x5274 en 2Happy met 2

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House
Goeiemorgen!!!

Bedankt voor alle verjaardagsfelicitaties! Was erg leuk, Uman had hier de boel met uitgeprinte 30-km-bordjes versierd (nog net geen pop in de tuin gezet ) dus ik heb het geweten. Zijn zulke drukke dagen geweest, er hadden er een aantal afgebeld dus hebben we gister nogmaals de hele dag in de visite gezeten, hartstikke leuk maar nu ben ik blij dat het klaar is.

Amalia wat fijn dat ze vannacht wat beter geslapen heeft... misschien een combinatie van beide?

Sardegnameisje alweer een beetje opgeknapt? Sneu hoor als ze zo koortsig zijn, met van die knalrooie wangetjes... Beterschap!

RW, eenkennig zijn die van mij dus echt nooit geweest he, zo jammer vond ik dat! Nou ja, nog een poging bij nr 3

Ah Viool da's balen dat je je spijkerbroeken niet past... maar komt vast goed! 9 maanden op, 9 maanden af toch? je hebt nog alle tijd!

Heb gister trouwens een hele hoop speelgoed stiekem weggegooid, box weer op zn plek gezet... wordt nu wel weer heel echt! We blijven alleen twijfelen over de naam... ik was er inmiddels al lang uit, gaat Uman het ineens weer op zn heupen krijgen... ZUCHT. En het ergste is, het is nog een goeie optie ook waar 'ie mee komt aanzetten, dus ga ik zelf ook weer twijfelen Dit had ik bij die andere twee helemaal niet!
Wat fijn amalia, weer een goeie nacht! Daar waren jullie wel aan toe.

Lmeisje nog niet helemaal beter, maar vannacht ging het aardig. rond half 4 even wakker, maar niet huilen zoals gister, toen heb ik haar gevoed en ging ze weer slapen. Rond half 6 een paar huiltjes, maar toen hoorde ik haar poepen en viel ze weer in slaap. Dus dat was een prima nacht, zeker vergeleken bij gisteren. Gelukkig maar, want ik wil haar niet aanwennen dat ze bij mij mag liggen.

Viool, hoe gaat het met de cv? Heb je het nu warm? Volgens krant vanaf woensdag ijzige kou. Moet echt in orde komen anders hou je het toch niet uit?? Fijn dat je wollen spulletjes hebt voor oviooltje.

Ik twijfel ook wel eens of meisje het niet te koud heeft 's nachts. We hebben het slaapkamerraam dicht nu het vriest, alleen zo'n ventilatieroostertje staat open (2). Het is wel koud op de kamer. Ze slaapt in rompertje met lange mouwen, pyamapakje (katoen), sokjes, gewatteerde slaapzak, katoenen deken in dekbedhoesje (strak ingestopt) + extra gebreide katoenen deken eroverheen. Hoe pakken jullie je babies 's nachts in?
Ah Uma, namenstress... je hebt nog even toch? Wel leuk dat je iig allebei namen hebt die de ander ook leuk vindt. Moeilijk kiezen, maar ook zo leuk vond ik, een naam uitzoeken voor je nieuwe mensje. Leuk dat je je verjaardag goed gevierd hebt.

Hmmm, huiswerk.... dat komt nog. Hebben ze tegenwoordig al engels op de basisschool viool? mviool zit in groep 7 toch? Vroeg hoor. Ik kan me niet herinneren dat we vroeger op de lagere school echt veel huiswerk hadden.
En over namen gesproken, wij hebben uiteindelijk pas gekozen toen ze geboren was. (geen aanrader, maar kan ook ) En ik ben nu héél blij met haar naam, kan me geen andere naam meer bij haar voorstellen, het past gewoon goed.
mijn klomp breekt ( jammer dat de computer geen geluidseffecten heeft nu dan horen jullie krak!!!!)

Vanmorgen weer laat zn bed uit, moet er echt heen lopen, het liefst wil hij dat ik er gezellig naast kom zitten...

Enfin zn stapel kleding had ik al klaargelegd gewoon omdat ik al de bui voelde hangen komt hij beneden met zn longsleeve over zijn gebreide trui "zo had jij het toch neergelegd??"

zn zakken nog lekker binnenste buiten hangend.. is dat hip?

EN wil de deur uit met de chocoladepasta tot zn oren...

Vervolgens zat Dviool topo te leren (waar ik het niet mee eens was maar van vioolman mogen ze ook de wekker vroeg zetten en smorgens leren) en durfde te zeggen dat hij geen tijd meer had voor zijn ontbijt. Dus ik zeg jij gaat gewoon ontbijten jongen.

Nee anders haal ik een onvoldoende daardoor dus dacht het niet.

Dat huiswerk komt een week van te voren!! Dan bedenk je dat maar eerder. Loopt hij de deur uit zegt hij nog: ik hoop dat ze het smiddags geven dan kan ik nog even de toets tussendoor leren..

Ik voorzie leuke tijden straks op het middelbaar.

Oja van het weekend was natuurlijk keigoed voor vioolman en mij en lief van onze vrienden dat ze ook zo goed meteen tijd hebben gemaakt voor onze sores. Ze zijn ook gek op ons

en dat is super. Maar ik kreeg wel bijna een lach aanval toen ik binnen liep, want vriend was zijn schoenen kwijt en liep maar tegen vrouw waar zn schoenen waren, kind was hockeykleding kwijt en belde zn moeder in de stad dat hij NU wegmoest en waar ZIJ het gelaten had. Puberkinderen (5 kinderen) lachen nog in bed en moesten er om 12 uur uitgesleurd worden ( ja ik lig te hyven hooor) terwijl ouders zich het zweet werken in de verbouwing etc

herkenning...??? Enfin het weekend was okee.

Beetje triest van de kachel want hoger als 16 graden komt het huis nu niet meer en dat vind ik net onder de grens.

Roze wolk nog door het raam geklommen??

Sardegna hoe is het met de kleine verkouden meid?

5x5 ik wilde nog zeggen dat ik ook een tijd zat met kinderwens en opleiding en dat ik moet zeggen datik nu nog veel meer ruimte voel voor mijzelf nu ik de kleine ootje heb. Niet dat er nu praktisch ruimte is voor een studie. Maar de drang, de onrust, de kriebels en hormonen en de babywens hebben plaatsgemaakt voor ootje en nu is het ootje op de eerste plaats maar weten dat er ruimte gaat komen voor een studie. En ik voelme er gewoon gelukkig en fijn bij. Ik weet niet of je er wat aan hebt. Maar in mijn geval was het gewoon helemaal goed

Aapje hoe voel jij je inmiddels een tijd na de bevalling?
sardegna de scholen geven tegenwoordig in groep 7en 8 veel huiswerk, er is gebleken dat de overgang naar middelbaar anders minder ging en je moet tegenwoordig genoeg punten en dergelijke (cito ) hebben.

Bij 17/18 graden pak ik Oviool in met:

wollen romper, wollen vestje of truitje, wollen ondergoed (dun) sokjes en een wollen slaapzakje. Er over een katoenen deken en een wollen deken.

Soms heeft ze wel koude knuistjes maar die houd ze graag naast haar hoofd. Maar als ik haar luier verschoon is ze echt lekker warm, heerlijk op temperatuur qua lijf.

Ik merk wel het verschil met katoen dan trekt de kou iets verder, dus zijn de voetjes koeler en de armpjes (niet alleen de handjes)

Maar ik heb natuurlijk een oud huis. Wat overigens niet eens ongezond is. SInds ik hier woon ben ik veel minder verkouden enzo. Natuurlijk geventileerd huis. OHHHHH ik ben zo blij ( voor de lezer, dit is niet serieus...)
ik bedoel met wollenondergoed een wollen broekje

ik wou dat ik zelf wol had
oh wou oh oh dat is heel erg gerso en randstad en omstreken dan krijg ik pak slaag want de kinderen mogen dat niet zeggen... dus ik ook niet..
Goedemorgen allen,

Wat een heerlijke nacht voor je Amalia! Ik hoop voor je dat de trend zich voortzet.

En gisteren dus nuttig bezig geweest met de garage?

RW wat goed dat je die spullen aan iemand geeft die het heel goed kan gebruiken.

Viool is de boze bui weer over? Het valt niet mee, (pré)pubers en huiswerk. IK ben zo blij dat dat nog ver weg is voor ons.

Hoe is de temp nu in je huis?

Zelf hier een meer dan waardeloze nacht gehad. Echt bijna niet geslapen en alle uren op de wekker gezien.

Zit al sinds donderdag met een jongste met bijna 40 graden koorts. Het snot en slijm komt haar uit de neus, ogen en keel. Ze is zo zielig en wil de hele dag alleen maar mama. Ehm..... daar word ik zo af en toe een beetje gek van. Vooral omdat we een superdruk weekend hadden. Met als klapper gisteren de 4de verjaardag van mijn oudste. Ze is gruwelijk verwend, maar ze heeft zo genoten.

Helaas hadden ze vanmorgen allebei koorts (en ik had met nog zo verheugd op een rustig dagje alleen), dus ik heb de beide meiden thuis. Vanmorgen om 8 uur stond ik al bij de AH, zodat we verder de hele dag er niet uithoeven. En straks kruipen we alle3 maar even lekker in bed.
Oh bij het verder teruglezen zie ik dat L meisje van Sardegna ook al behoorlijk ziekjes was. Hoe is het nu met L? Is ze een beetje opgeknapt, of staat het nog hetzelfde?

En zijn er verder nog meer zieke kinderen hier?
Bengel gefeliciteerd met je oudste bengeltje. Wat een mijlpaal, 4 jaar! De schoolperiode begonnen. Beterschap voor je beide meisjes, rustig aan vandaag. (hier gaat meisje iets beter trouwens, zie boven)

Klinkt wel logisch wat je zegt viool, meer huiswerk in 7 en 8 vanwege overgang naar middelbaar. Ik ben blij dat het nog eventjes duurt hier, want ik voorzie ook eigenwijze pubertaferelen. Grote L heeft er nu soms al een handje van om te denken dat hij alles zelf heel goed weet en kan. Dat wordt een pittige puber denk ik zo
De jongens zijn trouwens ook altijd alleen maar mama-plak als ze ziek zijn bengel. Heel vermoeiend, 24 van de 24 uur, maar ook wel weer schattig...
Even wat anders: hoe vriezen jullie melk in? Ik deed bij de jongens ijsblokjes of bakjes, maar heb nu bedacht dat ik het gewoon in aventflessen (waar ze uit drinkt) invries. Na het kolven giet ik het over in een fles, afsluitdop erop en hup in de vriezer. Na ontdooien hoeft dan alleen afsluitdop eraf en speen erop. Lijkt me handig en hygienisch. Maar vraag me af of 200 ml niet te veel volume is? Is het beter om kleinere porties in te vriezen?
Oh ik heb dus veel te lang gewacht met posten, want ik zie dat er na het bericht van Viool van 09.51 uur, nog een heleboel berichtjes zijn geplaatst, terwijl ik toen dus al aan het typen was, en tussendoor met poepbroek en hoestdrankjes bezig was. Sorry dus voor het vragen naar de bekende weg bij bv Sardegna!
Gefeliciteerd Bengel met je oudste en beterrschap.

Viool 16 graden? brrr. Zo te lezen zijn alle puber hetzelfde, zelfs als ze ouder worden.
Sardegna hoeveel flessen heb jij dan in huis, als je die in kunt vriezen?

Ik heb van die plastic bakjes (ook van avent volgens mij), en die gebruikte ik voor melk, groentehapjes en fruithapjes. En ik deed ook altijd de benodigde hoeveelheid in zo'n bakje. Dus bv 200 ml. Maar ik zorgde ook altijd voor een paar kleine porties. Altijd handig om te hebben.
Hallo zeg, stond net in de buurtsuup en wilde nog een leesblaadje meenemen. Blij dat ik dat niet gedaan heb, want genoeg te lezen hier Kletsies

Viool, lekker zeg van die half puberende kinderen . Maar ik moet er ook erg om lachen, sorry.... Over 12 jaar, wat zeg ik, 7 jaar lach ik niet meer hoor!

Bengel, wat sneu zieke kinderen. Als ze bij mij ziek zijn slapen ze alleen maar, dus vind ik best lekker Erg he? Gelukkig komt het hier vaak niet verder dan een snotneus. Sterkte en gefeliciteerd met je kleuter!!!!

Uma wat dacht je: ik zet vast gezellig de box neer??? Je moet nog 3 maanden! En dan kan je er nog anderhalf jaar van genieten. lekkere sta in de weg.

Maar je kan maar beter voorbereid zijn.

Sardegna, L meisje nog verkouden dus. Doorgesneden ui op haar kamer?

Hadden jullie 2 namen dan dat je pas na de bevalling ging kiezen?

Ik denk dat de naam die je kiest altijd wel bij je kind past toch? Alhoewel ik soms mensen zie met een naam die ik niet vind passen. Maar dat zijn dan volwassenen.

Bengel, ik heb niet zoveel flessen dus vries in met ijsblokjes. Kan je het ook doseren. Als ik dus een keer heel veel heb gekolfd, hoef ik niet meteen zo'n volle fles te ontdooien. Ik heb bijv nu een zak met 200 cc liggen. Zoveel drinkt ze niet. Kan mijn moeder volgende week 150 ofzo ontdooien en de rest bij het zakje van 90 cc erbij doen.

Oja, shit, ik moet nog kolven... heb pas 9 voedingen. Maar nu A s nachts komt heb ik nergens extra melk. Mss gaat het nu beter nu ze lekker warm en strak onder de deken lig en kan ik weer kolven in de ochtend. Nog anderhalve week de tijd....

Viool, jongens wilde laatst graag uit een flesje drinken en A keek en keek! Van de week toen ik haar dus 's avonds die fles gaf dronk ze heel goed eruit. De lactatiedeskundige zei destijds ook dat ze met een half jaar/5 mnd dingen gaan afkijken en na doen. Tip dus om die halve pubers van je uit een flesje te laten drinken (en dan geen bierflesje natuurlijk of flesje Breezers)
Box is hier al vier jaar de kamer niet uitgeweest hoor Afgelopen jaar werd hj als speelgoed-opslag gebruikt, ongelooflijk hoeveel er in zo'n box past
16 graden vind ik wel weinig hoor, veel door de kamer dansen om warm te blijven??

ik heb 3 flessen in huis bengel, en heb er net 1 bij gekocht. Ik heb eigenlijk maar 2 voedingen nodig in de vriezer, want op dinsdag en donderdag overdag ben ik er niet bij de voeding van 11 en van 3 uur (om en nabij). Dan ben ik vervolgens tussen half 5 en half 7 even thuis om te eten en meisje te voeden, en daarna drinkt ze pas weer om half 11. Ik heb trouwens 4 voedingen van ong 200 ml op voorraad, ik dacht 3 x een fles en 1 gesplitste in 2 kleine flesjes, leek me handig.

Woon je groot Uma? Ik zal blij zijn als box over een jaartje weer weg is hoor. onhandig groot ding.

Ga je over anderhalve week al Amalia?? Snel zeg ineens. Super, maar ook wel spannend denk ik, zo zonder A? Succes met kolven.... Wie weet is het wel heel goed voor het doorslapen van A als je een paar nachten niet beschikbaar bent.
Amalia, we hadden eigenlijk nog de keuze uit 3 namen die op ons lijstje stonden. Dat was niet met opzet, maar puur omdat vriend er de hele tijd nog even over na wilde denken. En ja, toen was daar ineens de bevalling

Wil je de andere 2 weten? Kan ze wel even op het hyves-namentopic gooien. Leuk voor Uma, die kan ook al zo goed kiezen
Jaaa! Ik wil 't weten!

Ik heb echt een keuze probleem deze zwangerschap, niet alleen met namen maar met alles. Word er gek van, haha.
Jaa wil ik ook weten! Ik ga nu naar Hyves
Bengel ben jij er al uit qua naam?
Het sneeuwt!! In november al...
mja ik loop wat trappen op en af ( opruimen en zo ) dat houd je warm. Maar ik ben het nu wel zat hoor. Ik ben geen zeur (vind ik haha) maar ook niet zo'n bikkel. Wat ik het hinderlijkst ervaar is de tocht langs je benen enzo. Ik ga zo man op zijn werk bellen en klagen. Niet zo aardig maar ik heb daar nu zin in.

Uma ja ik vrees dat ze zijn begonnen met puberen. Bij meiden tegenwoordig ookal rond negen jaar dus jongens misschien rond elfde ? Kinderen van vrienden, meiden gewoon ongesteld met negen jaar, steeds vaker.

Typisch hoor.

Gelukkig de kat is er. Ik was bang dat hij bevroren was en ik weet ook niet hoe lang hij buiten was. Ik heb hem rond 12 uur snachts voor het laatst gezien.

Hij wil vaak bij Ootje liggen als ik haar voed. Ik sta het toe maar niet als hij op haar gaat liggen, met kop, poot of lijf. Ik breek dat altijd af want ben bang dat hij anders denkt dat dat mag. Gisteren lag ze even op bed en ik liep de kamer uit, kwam terug, lag poes er keurig met een meter tussen naast maar wel bijhaar in de buurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven