Wat houd jou overeind in moeilijke tijden????

30-11-2010 00:58 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zal gelijk maar met de deur in huis vallen;

Ik ben erg benieuwd naar hetgeen wat jullie elke keer overeind houd in moeilijke tijden...???

Ben op zoek naar inspiratie...

Af en toe zie ik wel eens van die mensen die dat te danken hebben aan een zanger of zangeres die ze helemaal het einde vinden door de nummers die hen raken, of andere mensen die dat te danken hebben aan bijvoorbeeld dansen......

Ik vraag me af wat voor jou hetgeen is dat je overeind houd. Iets waardoor je altijd weer vrolijk word en/of zin krijgt om weer door te gaan.

Ik zoek namelijk ook zoiets. Ik ben al n hele tijd depressief en ik weet niet hoe ik er uit moet komen.. Misschien met vrolijke muziek ofzo of inderdaad elke avond ff n uurtje dansen in de woonkamer op vrolijke muziek???

Jullie zullen misschien zeggen; iets wat je leuk vind....

Ik weet echt niet wat ik leuk vind :( Nog niks gevonden wat ik super vond..

Ik heb pas wel n keer met n vriendin Zumba gedaan, dat vond ik wel heel leuk, werd ik ook vrolijk van, maar ik heb op t moment geen geld voor n fitness abonnement..

Iemand tips voor opbeurende liedjes misschien?

Medicijnen helpen me namelijk niet. En nu ik daarmee gestopt ben gaat t ook niet veel beter en de dokters willen dus dat ik weer begin maar ik probeer t liever op n andere manier....

Vast bedankt voor je reactie!!!!

Sweetytweety
Sporten? Daar zou ik dan niet eens zin in hebben.

Ik zeg: muziek.
Nee, geen zin in maar het helpt wel bewezen...

En veel visolie en vit C slikken.
quote:Groll schreef op 30 november 2010 @ 11:27:

Eh, heel erg ziek worden helpt. Je wil dan alleen nog maar be

ter worden en al het andere wordt in perspectief gezet.Niet altijd waar. Ik heb ME en juist wanneer ik daar veel klacten van heb en me echt heel ziek voel (wat meestal zo'n 2 weken duurt voor ik opkrabbel) word ik extra depri. Dan kan ik moeilijk zien dat het ook weer beter kan gaan over een tijdje.
quote:Chameleon schreef op 30 november 2010 @ 02:15:

[...]

Precies, gewoon die kleine dingetjes, waar je anders misschien helemaal niet bij stil staat. Maar wel een lekker gevoel dat die vaat weer weg is en dus een puntje voor de lijst!Als er iets is dat ik niet wil als ik me depri voel dan is het wel de afwas.
@sweetytweety1: Ik ben ze even opnieuw aan het uploaden want vind de map die ik had nergens meer terug. Stuur me even een mail dan stuur ik jou een link naar die bestanden zodra ze allemaal weer online staan. Mijn e-mailadres is olivia1975 apestaart live punt nlquote:Zo maar schreef op 30 november 2010 @ 03:15:

Olivia,

Ik ben geinteresseerd in je hardloop programma, maar heb geen flauw idee hoe ik je prive mijn email kan geven.Zie hierboven.
.
Hoe gaat het vandaag met je Sweety?
complimenten voor het feit dat je er op komt om zo'n vraag te stellen!!!

Wat mij door moeilijke tijden brengt is de overtuiging dat ik het leven naar mijn hand kan zetten. Soms lijkt dat niet zo te zijn (bijv als keuzes voor je gemaakt worden of als je gezondheid je parten speelt) maar dan nog is het je eigen keus hoe je daarmee omgaat. voorbeeld:

je steekt de weg over en je wordt bijna geschept door een auto. Je hebt nu de keuze om a. te denken waaom moet mij dit nu altijd overkomen wat ben ik toch zielig of b. jee wat een geluk, nou blijkbaar is het mijn tijd nog niet. Ik ga vanavond een feestje b(r)ouwen,...
Goede tips hier!

Wat voor mij persoonlijk belangrijk was om de gevoelens van leegte en rottigheid ook te accepteren. Het rotgevoel alleen maar weg willen drukken door positief denken werkt vaak ook averechts. Een soort van acceptatie dat het nu zo is zoals het is en ook acceptatie van je gevoel.

Pas toen ik daar 'doorheen' was kon ik weer opbouwen.
Muziek! Dansen! Gezelligheid met geliefden!

Alleen voor dit momentje:

http://www.youtube.com/wa ... er_embedded&v=4-94JhLEiN0

Ik krijg altijd een warm hart als ik hier naar kijk.
.
Inderdaad ook huisdieren; mijn twee katten en de hond van mijn ouders.

Gezellig avondje met vriendinnen.

Even 't huis uit; heb ik op dat moment geen zin in, maar even lekker fietsen, in de bieb rondstruinen of met mensen een praatje maken is altijd beter dan alleen maar binnen zitten.

Iets kopen..haha, niet goed voor mijn rekening, maar daar wordt ik echt vrolijk van! Mooie kleren, een leuk boek, of alleen maar een tijdschrift.
Hallo allemaal!

Bedankt voor de vele reacties, hier kan ik zeker wat mee. Ik had gisteren even geen tijd om te reageren sorry.

Maar hetgeen wat dus veel naar boven komt is sporten en evt huisdieren...

Vandaag is t wat druk, maar ik zal proberen om morgen even te gaan sporten, kijk ik wel wat, er valt altijd wel wat te doen.....

In ieder geval alvast bedankt, ik vind t fijn om te zien hoeveel mensen een mening hebben op dit onderwerp.
Familie en schokolade.
Mijn kindjes
quote:Zo maar schreef op 30 november 2010 @ 05:59:

In ieder geval doe 1 ding niet.... je isoleren van anderen, wat doe je voor werk, studie etc

Hoe oud ben je, zijn dingen die volgens mij ook van belang zijn.

Doe ik dus wel n beetje, ben vaak laat wakker en dan blijf ik binnen zitten en kijk ik n beetje tv of zo. Maar ik ga zeker 1x per week naar een vriendin, soms vaker. Maar die hebben ook niet altijd een positieve instelling en dat vind ik soms jammer, ik heb een positieve persoon nodig

Ik werk in n callcenter en dat werk komt me echt de neus uit. Maar ik vind niet zomaar iets anders, ik ben zo stom geweest om mijn school niet af te maken. Ik had VWO, ben toen naar HAVO gegaan en daarmee gestopt.

Ik ben nu 25.

In ieder geval probeer jezelf overeind te houden, desnoods met professionele hulp.
quote:Babywish schreef op 01 december 2010 @ 11:09:

Mijn kindjesIk zou ook super graag een kindje krijgen maar ik wil eerst flink wat af vallen, dat houd mij nu nog tegen. Maar ik geloof zeker dat je daar heel gelukkig van word. Als ik bij mn vriendinnen ben en ik zie die babies dan lachen dan word ik daar zo vrolijk van...
Mij helpt het om te bedenken dat het allemaal niet zo belangrijk is.

Over pak 'm beet 100 jaar is iedereen dood die ik nu ken en is alles waar ik me nu zorgen over maak verleden tijd.

Dus geniet ik maar vandaag, want dat heb ik nu.

De zon schijnt, ik heb warme voeten en thuis wacht een lekker boek. En wat er morgen gebeurt, dat zie ik dan wel weer.

Lukt niet altijd hoor overigens. Heb al vier nachten niet geslapen van het piekeren en weer een stuk van een kies gebeten van de stress.
quote:sharra schreef op 30 november 2010 @ 07:00:

Dansen!

Lekkere muziek opzetten, en bewegen maar!

Of uitgaan en dan met je ogen dicht op de dansvloer je helemaal uitleven. En je vooral niks aantrekken van wat andere mensen denken.

Opruimen werkt bij mij ook erg goed: allerlei oude troep weggooien. Daarna voel je je een stuk "lichter".

Je woonkamer opnieuw inrichten (bank aan de andere kant, etc.)

Iets nieuws gaan leren werkt ook: is er geen instrument dat je eigenlijk altijd al had willen bespelen? Neem vandaag dan meteen les!

Piano/Keyboard of iets in die richting lijkt me altijd wel leuk.

Ik ga proberen om zo´n klein keyboard te kopen in de Intertoys ofzo, vorige keer zag ik er daar 1 voor nog geen 25 euro. T hoeft niet meteen heel chic te zijn, zo kan ik in ieder geval vast beginnen. Zoek alleen al n tijdje naar waar ik die lesboekjes kan vinden zonder resultaat.

Ik zit veel te veel voor de tv. Zo word je leven ook wel saai he...
quote:Mieomij schreef op 30 november 2010 @ 07:45:

Lachen. Humor. Comedy en cabaret. Zoveel mogelijk.

Ik vind Najib Amhali meestal wel grappig. Vooral dat stukje over kattenkwaad, dat ze dan naar n drol gaan zoeken. Maar gister kon ik zelfs daar niet om lachen. Normaal heb ik tranen van t lachen. Als je iets te vaak hoort is t ook niet grappig meer.

En verder vind ik ze allemaal niet leuk die cabaretiers.

Maar wel n goeie tip hoor.

Ik heb n boekje gekocht, en ik schrijf al jullie tips erin op en ik ga er zeker wel wat mee doen.
quote:elninjoo schreef op 30 november 2010 @ 08:56:

[...]

Wandelen is dan ook altijd goed en het grote voordeel van wandelen is dat je er lekker de natuur voor in kunt. Met de fiets ben je toch weer gebonden aan wegen en fietspaden. In de natuur ben je lekker alleen.Ja wandelen klinkt ook goed... T is alleen n beetje koud nu maar dat overleven we ook wel weer
quote:BrightMind schreef op 30 november 2010 @ 10:03:

......Wat of wie geeft me een rede om me onderuit te halen of rot te voelen?...niks en niemand natuurlijk!

Zoals zovelen met mij maken we niet altijd even leuke dingen mee.

Dit jaar spant de kroon wat pech betreft...maar is dat een rede om je ongelukkig te voelen?...nee echt niet!

Er gebeuren immers ook mooie en leuke dingen.....die jezelf kunt ontwikkelen of op je af komen.....rede genoeg om daar m'n energie uit halen!

Ik ben lekker gaan hardlopen....dat gaat zo lekker,dat ik met de roparun ga meedoen.....2 leuke dingen in 1 klap!

Nu ben ik een persoon die zijn geluk niet van anderen laat afhangen, geluk zit immers in jezelf.

Ben ook niet iemand die zijn stemming laat beinvloeden door zijn omgeving...ik zie in de realiteit altijd wel positieve voordelen.....maar ik besef dat dat een gegeven goed is die ik mag koesteren.

Het zijn ook vaak de simpele dingen die je energie kunnen geven...gewoon die kleine dingen...

Een pilsje pakken met je vrienden, een lekkere wandeling door de sneeuw....met vrienden die tokkelend op hun gitaar muziek spelen en met ons allen de nummers meezingen.

Vrijwillgerswerk....geven dus.....geven doet ook goed.

Muziek...schilderen....lezen.....sporten....koken......het hoeft allemaal niet veel te kosten. Zo was ik vroeger ook wel. Ik zag altijd overal het positieve in, maar nu lukt dat me niet meer altijd. En als t wel lukt, is dat maar voor even. Ik was eigenlijk ook een heel sterke persoon die altijd alles zonnig inzag
quote:Chameleon schreef op 30 november 2010 @ 20:21:

Hoe gaat het vandaag met je Sweety?

Gewoon, zoals altijd de laatste tijd. Niet superslecht maar ook niet goed. Was weer n emotionele dag.

Maar ik kom er wel hoor. Ooit

En vooral met al jullie tips
Hardlopen helpt. Echt.
Wat kan helpen volgens cognitieve therapie is een G- schema invoelen voor situaties waardoor je je depressief voelt. Je beschrijft uitgebreid de situatie. De gedachten die je bij deze situatie had en de gevoelens die daardoor bij je opkomen.

Zo leer je stil staan bij ineffectieve gedachten. Dus gedachten die je slechter doen voelen. Als je dit regelmatig doet kom je erachter welke (negatieve) kerncognities je hebt en kun je hier aan gaan werken. Want deze kerncognities liggen vaak ten grondslag aan hoe je over jezelf denkt en daardoor liggen ze ook ten grondslag aan hoe je reageert op bepaalde situaties.

G-schema

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven