Uit huis!
woensdag 1 december 2010 om 22:50
woensdag 1 december 2010 om 22:58
Ik was 19 en zó blij dat ik eindelijk bij mijn moeder weg kon. Nooit meer teruggegaan! Ik vond het geweldig. Eindelijk mijn eigen ding doen op het tijdstip dat IK het wilde.
Ik vond alleen de eerste boodschappen doen teringduur. Ben me rotgeschrokken van wat ik toen moest betalen. Ik weet het zelfs nog, 44 gulden. En dan had ik alleen basisdingen.
Ik vond alleen de eerste boodschappen doen teringduur. Ben me rotgeschrokken van wat ik toen moest betalen. Ik weet het zelfs nog, 44 gulden. En dan had ik alleen basisdingen.
woensdag 1 december 2010 om 23:00
woensdag 1 december 2010 om 23:06
Dolblij. Ik was 17. Nooit meer teruggegaan.
Goede ervaring: zelf bepalen wat ik eet, wanneer, wat ik doe, hoe laat ik thuiskom.
Slechte ervaring: boodschappen doen was duurder dan ik dacht en het viel me ook tegen hoe vaak ik bezoek kreeg, ik moest er eventjes aan wennen dat ik er echt helemaal alleen woonde. Dat wende gelukkig snel, zie bovenstaande.
Goede ervaring: zelf bepalen wat ik eet, wanneer, wat ik doe, hoe laat ik thuiskom.
Slechte ervaring: boodschappen doen was duurder dan ik dacht en het viel me ook tegen hoe vaak ik bezoek kreeg, ik moest er eventjes aan wennen dat ik er echt helemaal alleen woonde. Dat wende gelukkig snel, zie bovenstaande.
woensdag 1 december 2010 om 23:07
Ik vond het geweldig uit huis te gaan.
Vanaf die tijd was het 1 groot feest.
Alleen was ik niet, ik woonde in een studentenhuis.
Alleen wonen op een kamertje in een huis had ik niet willen doen, dat leek mij niets.
Problemen heb ik niet gehad. Een luxe leven had ik niet, maar dat hoort bij het leven van een student.
Vanaf die tijd was het 1 groot feest.
Alleen was ik niet, ik woonde in een studentenhuis.
Alleen wonen op een kamertje in een huis had ik niet willen doen, dat leek mij niets.
Problemen heb ik niet gehad. Een luxe leven had ik niet, maar dat hoort bij het leven van een student.
woensdag 1 december 2010 om 23:19
Woon nu anderhalf jaar opmezelf en wat een bevrijding geen gezeik meer dat ik mijn spullen op moet ruimen of mee moet naar oma etc etc.
Lekker alles zelf doen wanneer jij wil en hoe jij het wil.
Verder viel het me tegen dat ik bij thuis komst tegen niemand aankon lullen. Maar dat went gauw of je neemt een kat
Lekker alles zelf doen wanneer jij wil en hoe jij het wil.
Verder viel het me tegen dat ik bij thuis komst tegen niemand aankon lullen. Maar dat went gauw of je neemt een kat
Het gras aan de overkant is niet groen.
woensdag 1 december 2010 om 23:30
Heeeeeeerlijk! Al weet ik nog goed dat ik me toch wel raar voelde toen mijn moeder wegreed en ik in het studentenhuis "achter bleef". Er was niemand thuis, ik had geen TV, radio of computer (jaja, dat waren nog eens tijden! ) en ondanks dat ik het geweldig vond om een eigen plekje (10m2 ) te hebben, was het nog niet "mijn" huis. Ik kende de geluiden niet en was 'snachts meteen alleen in dat huis. Toch wel spannend! Was erg blij toen er iemand thuis kwam, haha.
Ohja, en mijn eerste afschrift! Wat voelde ik me volwassen zeg, per maand kwamen er "honderden euro's" binnen (stufi en werk), en die vlogen er ook uit.
Ohja, en mijn eerste afschrift! Wat voelde ik me volwassen zeg, per maand kwamen er "honderden euro's" binnen (stufi en werk), en die vlogen er ook uit.
woensdag 1 december 2010 om 23:31
Je gaat zo veel leren! Hartstikke leuk. Ik was 17, miste mijn moeder enorm en moest zelf leren koken. Het is echt hartstikke leuk!
Bereid je er op voor dat je nog een paar fouten gaat maken. Ik geloof dat iedereen die uit huis ging een keertje krap met geld zit, een keertje een hele week junkfood heeft gegeten en een keertje alleen ziek is geweest. Live and learn, volgende keer budgetteer je beter, heb je daarna buikpijn en een verlangen naar sla en leer je om neusspray en aspirine in huis te hebben.
Ga je op kamers?
Bereid je er op voor dat je nog een paar fouten gaat maken. Ik geloof dat iedereen die uit huis ging een keertje krap met geld zit, een keertje een hele week junkfood heeft gegeten en een keertje alleen ziek is geweest. Live and learn, volgende keer budgetteer je beter, heb je daarna buikpijn en een verlangen naar sla en leer je om neusspray en aspirine in huis te hebben.
Ga je op kamers?
donderdag 2 december 2010 om 04:25
Achttien ook en na de eerste onwennige week (en inderdaad, die dure boodschappen, ik had een boodschappenbudget van 100 gulden per maand om van rond te komen de eerste tijd), was ik vooral opgelucht. Zonder keuken, zonder douche, zonder internet. Een heel oude computer waar nog WP op draaide en een oude tv.
Zelf bepalen wanneer ik at, wanneer ik ging slapen, wanneer ik opstond. Wanneer ik uitging en vooral wanneer ik thuis kwam. Heerlijk.
Zelf bepalen wanneer ik at, wanneer ik ging slapen, wanneer ik opstond. Wanneer ik uitging en vooral wanneer ik thuis kwam. Heerlijk.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
donderdag 2 december 2010 om 06:43
Vond het zalig! Zat ook nog in het buitenland, dus als er wat mis ging, was het wel even paniek in de tent, maar je leert dan wel heul snel om voor jezelf te zorgen (was mijn paspoort kwijtgeraakt op de eerste dag.... aaaargh, de paniek kan ik nu nog voelen). De eerste week mistte ik mijn ouders en zusjes verschrikkelijk, maar er gebeurde zoveel nieuws om mij heen dat ook dat snel overging...
Nadat ik terug kwam in Nederland heb ik nog een paar weken thuis 'gelogeerd' en ben daarna op kamers gegaan in Amsterdam. Dat was zo fijn. Zelfstandigheid went zo snel, en als je dan weer moet aanpassen aan een groot gezin (dit huis is geen hotel.... *zucht*) is dat niet makkelijk...
Nadat ik terug kwam in Nederland heb ik nog een paar weken thuis 'gelogeerd' en ben daarna op kamers gegaan in Amsterdam. Dat was zo fijn. Zelfstandigheid went zo snel, en als je dan weer moet aanpassen aan een groot gezin (dit huis is geen hotel.... *zucht*) is dat niet makkelijk...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
donderdag 2 december 2010 om 07:41
Ik vond het niet 'heerlijk' of 'verschrikkelijk', ik vond het gewoon 'normaal'. Ik was tussen mijn 18e en 21e al een paar keer voor langere tijd naar het buitenland geweest en toen ik op kamers ging, was dat een logische stap in mijn eigen zelfstandige leven. Nooit problemen gehad.
In het begin ging ik nog bijna ieder weekend naar huis (ook ivm vrijwilligerswerk in ouderlijke woonplaats), later werd dat minder en ging ik alleen nog omdat ik mijn ouders wou zien. En zij kwamen ook bij mij, mijn moeder logeerde wel eens bij mij en dat vond ik altijd heel volwassen
In het begin ging ik nog bijna ieder weekend naar huis (ook ivm vrijwilligerswerk in ouderlijke woonplaats), later werd dat minder en ging ik alleen nog omdat ik mijn ouders wou zien. En zij kwamen ook bij mij, mijn moeder logeerde wel eens bij mij en dat vond ik altijd heel volwassen
donderdag 2 december 2010 om 09:07
Erg fijn. Ik was 18 jaar en 3 dagen. (In het weekend jarig.. )
Niet helemaal alleen, maar met vriend gaan samenwonen.
Wat een rust. Geen heibel meer met moeders. En opvallend hoe goed het huishouden eigenlijk bij te houden is. (Omdat moeders dat juist niet deed..)
Fantastisch om een eigen plekje te hebben. Inrichten zoals je wilt, je eigen ritme bepalen.. Vrijheid en zelfstandigheid.
Het is in het begin alleen even kijken hoe je je uitgaven het beste kunt verdelen. Maar dat went snel.
Vond er niets moeilijks aan eigenlijk. Maar ben altijd al erg zelfstandig. Ben in ieder geval blij dat ik die stap heb gezet. Voel me prettiger, leef heerlijk samen met vriend en relatie met moeder is stukken beter geworden. Alleen maar positief eigenlijk!
Niet helemaal alleen, maar met vriend gaan samenwonen.
Wat een rust. Geen heibel meer met moeders. En opvallend hoe goed het huishouden eigenlijk bij te houden is. (Omdat moeders dat juist niet deed..)
Fantastisch om een eigen plekje te hebben. Inrichten zoals je wilt, je eigen ritme bepalen.. Vrijheid en zelfstandigheid.
Het is in het begin alleen even kijken hoe je je uitgaven het beste kunt verdelen. Maar dat went snel.
Vond er niets moeilijks aan eigenlijk. Maar ben altijd al erg zelfstandig. Ben in ieder geval blij dat ik die stap heb gezet. Voel me prettiger, leef heerlijk samen met vriend en relatie met moeder is stukken beter geworden. Alleen maar positief eigenlijk!