Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
doggie en misswiliams...

ik heb eindelijk een duidelijke uitleg op internet gevonden van de testresultaten van het semen.

want bij de uitdraai word ik er nooit wijs van....

maar met deze uitleg word ik er niet alleen wijs van maar ook een beetje verdrietig ....

Waar wordt naar gekeken:

Volume van het vocht

Normaal meer dan 2 milliliter.

Concentratie (zaadcellen per milliliter vocht)

Normaal is meer dan 20 miljoen zaadcellen per milliliter

Motiliteit (beweeglijkheid van de zaadcellen).

Er wordt onderscheid gemaakt tussen:

1) Type A (snelle voorwaardse beweeglijkheid)

2) Type B (langzame voorwaardse beweeglijkheid)

3) Type C (ter plaatse beweeglijk)

4) Type D (onbeweeglijk)

Normaal is meer dan 25% type A beweeglijkheid of meer dan 50% Type A+B beweeglijkheid

Morfologie (vorm van de zaadcellen)

Er zijn verschillende scoringsmethoden. De twee meest gebruikte zijn:

WHO criteria: Normaal is meer dan 30% normaal gevormde zaadcellen

Kruger criteria: Normaal is meer dan 14% ideaal gevormde zaadcellen

pH (zuurgraad)

Normaal is boven de 7,2

Agglutinatie (samenklonteren van zaadcellen)

Normaal is dit niet aanwezig

MAR test of Immunobead test

(Test of een man antistoffen tegen zijn eigen zaadcellen aanmaakt)

Normaal is minder dan 50%

Vitaliteit (levende zaadcellen) Normaal is meer dan 75%

Leukocyten (ontstekingscellen; geeft aan of er mogelijk een infectie is)

Normaal is minder dan 1 miljoen cellen per milliliter

U hebt een aantal afwijkingen gevonden; wat betekent dat?

Het is heel erg moeilijk daar zo een antwoord op te geven. Hoewel hierboven een aantal normaalwaarden wordt gegeven, zijn deze getallen nogal arbitrair.

De vruchtbaarheid van de man is mede afhankelijk van de vruchtbaarheid van zijn partner. Een heel vruchtbare vrouw zal met enkele zaadcellen al in verwachting kunnen raken terwijl een verminderd vruchtbare vrouw sperma van veel betere kwaliteit nodig zal hebben. Als er bij herhaling meerdere duidelijk afwijkende waarden in het sperma wordt gevonden gaan wij ervan uit dat een uitblijvende zwagerschap in ieder geval mede door verminderde vruchtbaarheid van de man kan worden verklaard.

Gemiddeld kan worden gesteld dat de vruchtbaarheid van de man iets lijkt af te nemen vanaf ongeveer 40 miljoen zaadcellen per milliliter. Bij 20 miljoen per milliliter zou de kans op zwangerschap per maand met 50% zijn afgenomen (ter vergelijking: een vrouw van 35 jaar doet er gemiddeld twee keer zo lang over om zwanger te worden als een zelfde vrouw van 28 jaar). Als de concentratie zaadcellen verder afneemt, neemt vanzelfsprekend ook de kans op zwangerschap af.

Meestal zal bij een verminderde concentratie zaadcellen ook de motiliteit en de morfologie afgenomen zijn. Een teken dan de kwaliteit van de zaadcellen die nog over zijn ook nog eens slechter is. Vooral een combinatie van afwijkingen in de concentratie, motiliteit en morfologie samen is een teken dat de vruchtbaarheid van de man is verminderd.

Tot slot: Een man is zelden onvruchtbaar. Indien en zaadcellen in het sperma wordt gevonden spreken we van verminderde vruchtbaarheid. Een zwangerschap is in theorie mogelijk, al kan de kans hierop per maand (zeer) sterk zijn verminderd.
wat heb je ontdekt dat ze je in het ziekenhuis niet verteld hebben yamuna?

Onze gyn zei de laatste keer ineens dat het zaad van mijn vriend samenklontert. Dat hadden we nog niet eerder gehoord. Maar toch vond ze het zaad zo goed dat ze het niet opnieuw wilde testen. Het is dus pas 1 keer getest bij ons.

Gelukkig staat er onderaan nog dat een man zelden echt onvruchtbaar is...
Ik sluit me maar aan want ben ook mega hard core ongy zoals jullie dat zo mooi noemen hahaha...

Pfft het lijkt wel de grote opruiming en dat allemaal voor niets....

Nou ja wel mooi op tijd.

Yamuna..thx voor de zaadinfo want ik snap dr ook nooit wat van.

Oja gister was ik ff bij de gyn.....moet ik ineens maandag op nacontrole..... ofwel pijnstillers slikken en er weer met een slang in om te kijken of baarmama er na de operatie goed uitziet pfffffftttttttjaja ff een tang erop en kan soms wel zonder vedoving hoor zegt meneer gyn doodleuk. Soms??? Wrom moet IK dan die soms zijn???zucht...maar afijn kom maar op..w ez ijn toch bezig.

Gooi gelijk die iui er maar achteraan hoor tralalalaaaaaaaaaa

Sorry ff ego maar hou mezelf niet bij soms.

Blijf maar rennen achter mezelf aan
zal ik met je mee komen rennen sweety
Klinkt wel heftig sweety. Ik begreep wel van mijn gyn dat er in de bmm geen gevoelszenuwen zitten. Maar wat gaan ze precies doen? Ook iets inspuiten, contrastvloeistof ofzo?
quote:kaetje schreef op 08 december 2007 @ 09:11:

wat heb je ontdekt dat ze je in het ziekenhuis niet verteld hebben yamuna?

dat er heeeeel weinig snel bewegende zaadjes zijn

heeeeel veeel slome en dooie ....

Gelukkig staat er onderaan nog dat een man zelden echt onvruchtbaar is...

onvruchtbaar is volgens mij 100% dooie zwemmers. of geen zwemmers ..

dat komt niet zoveel voor.
inderdaad, dat komt vrijwel nooit voor. Gelukkig maar!

Gyn zei tegen ons dat vriend misschien bij eventuele iui of zaadonderzoek een potje meegegeven zou worden met een vloeistof die er voor zorgt dat het zaad niet samenklontert.

Wanneer ga je weer naar het ziekenhuis toe? Dan zou je er nog eens naar kunnen vragen misschien.
Yamuna; Hahaha ja dan rennen we samen ok? Heb wel een conditie van lik me huppelepup op het moment hoor;-)

Fijn dat de testen ok waren meis (andere topic) i kgooi ze wat door elkaar geloof ik maar afijn...

Kaetje: ja ze gaan het volgieten met vloeistof om zicht te kunnen krijgen of zoiets. Waterballon?? hahahaaaa oh mijn God en ik moet altijd al zo ernstig plassen tijdens dat soort "feestjes";-)

Afijn zal hem adviseren zijn regenpak aan te trekken........

Jij schrijft ik kijk uit naar het onderzoek woensdag???Sorry als ik niet goed gelezen heb maar wat gaan ze doen??

Ik word wat warrig merk ik...gek toch? de baarmoeder ligt toch ver van de hersens af?? (als ik goed heb opgelet op school vroegah...)
er gaat nu natuurlijk wel veel bloed naar je baarmoeder, haha!

Ik krijg een HSG onderzoek. Zal wel pijn doen dus maar dat zie ik dan wel. Een dag vantevoren is nog vroeg genoeg om zenuwachtig te worden. Op dit moment ben ik blij dat ze het gaan doen want het is het enige en laatste wat ze nu gaan doen. Tenminste, als de uitslag goed is natuurlijk.
Ha meiden, ik moet maandag ongi worden, of liever gezegd; de komende 8 maanden liever NIET sinterklaasje...als je me nog hoort Maar ja, altijd hoop houden he?! Ik heb het er ook best moeilijk mee, alles is zo onduidelijk en man heeft nu koorts, dat betekent vanaf nu 3 maanden geen zaad=bruikbaar :( kutzooi, dat wordt op zijn vroegst maart dat er IVF of ICSI kan gebeuren dat duurt fucking lang.......maar ja, we gaan naar NY city volgende week, dat is dan weer een verwennerij voor onszelf omdat het allemaal zo *&(& loopt
Goedemorgen,

Loekie,. gewoon lekker niet ongesteld worden! Ik duim voor je, zou fijn zijn weer eens een positief bericht. Dat geeft hoop en jou/jullie een zeer bijzondere kerst!

Krissie, er zijn weer wat dagen voorbij gekropen..hoe gaat het, voel je al iets..?? Wat zegt je gevoel, ben je positief?

Je hebt vast een zwaar weekend gehad na dat vreselijke nieuws over jullie vriendin. Ik denk aan je, dikke knuffel!

Hier wel weer wat positiever. Op dag 10, 13 en 14 geklust. Niet echt super maar ook niet slecht. Door die meerdere dagen eisprongpijn geen idee wanneer mijn sprong was, dus duimen maar weer.

Volgende maand nog 1x de CB test gebruiken en dan is het zelf proberen voorbij.. Heb inmiddels al veel over IUI gelezen en qua belasting denk ik dat het meevalt, emotioneel zwaarder dan lichamelijk.

Wat ik trouwens raar vind is dat ze het zaad van lief niet direct de 1ste keer hebben onderzocht op het aantal goede cellen. Het leek zoo goed, dat ik extra bang was dat er bij mij iets was. Ik vind het vreemd...

Ga zo eens wat doen! Loekie en Krissie, ik duim voor allebei!!
Krissie hoe is het? Heftig weekend achter de rug? Hopelijk gaat het goed in je buik!

Loekie, ben je ongesteld geworden? Ik hoop het niet!

Hier weinig nieuws, druk weekend achter de rug. Vanavond verjaardag van broer. Wie viert zn verjaardag nou op maandag??? Tja...
voel alweer krampjes tja........
shit
Ff kort ego bericht, zit nl op een openbare comp in het buitenland vanwege werk. Ben lekker aan de wijn gegaan aangezien ik alweer de eerste tekenen van ongesteldheid heb, bruin verlies...

We hebben zo goed geklust dit keer en niets. Nu maar wachten op de uitslag volgende week.

Liefs doggie

Ps: Krissie hoe is het meis??????
Hier ook ff kort, want het is nogal een emotionele achtbaan op deze manier, maar: nog geen bloed = goed (en van de verdere tekenen kan ik geen kroketten bakken) en: de andere embryo heeft het gered tot de vriezer, dus er is 1 cryo! Verder op zich een leuk weekend gehad met lief en de meiden, lekker kerstklaas gevierd bij mijn ouders, maar vandaag gebeurde er weer zoveel waardoor vooral mijn lief nogal in de bonen raakte....ik ben bekaf! (sorry, maar vanwege privacy van anderen geen details).

Ik ga lekker slapen!

Loekie, balen meis, ik heb trouwens de angel gevraagd en we zouden allebei onze mailadressen aan haar moeten doorgeven, dan kan ze ons koppelen (dus mailen naar de angel). Aan de andere kant heb je het mijne al (is ook echt een adres puur voor het forum hoor), dus maak daar gerust gebruik van!
dikke voor je krissie ....
Deze stuur ik even naar Krissie........kalm aan meis xxxxxxxx
Thanx, ik zal ze doorsturen naar onze vrienden! (want dwars door alles heen voel ik me best goed....hormonen zijn toch gekke dingen....)
Krissie, hopelijk heb je nu een heeeeeeeeeeeel toepasselijke avatar!!!
Nou, ik hoop van niet! Dat ei is duidelijk onbevrucht en bovendien gebakken! Dat zou niet best zijn...
das weer eens wat anders dan met de gebakken peren zitten ....
Krissie, zal je altijd zien dat in een periode als deze alle heftige dingen op je af komen. Een dikke voor jou!

doggie, t lijkt er dus op dat er weer een ronde voorbij is voor jullie... bah zeg.

Tijd voor goed nieuws hierzo!
Kris, dat gebakken ei zie ik nu pas..schaam schaam...

Maar je snapt, de strekking is hetzelfde..ik hoop gewoon dat RAAK is!!!

xx
Kaetje,

Sterkte morgen met de hsg. Ik hoop voor je dat alles goed op zijn plaats zit en mooi doorgankelijk is en dat het je meevalt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven