Dorpsstraat revisited

16-09-2010 09:40 2507 berichten
Alle reacties Link kopieren

In alfabetische volgorde: werk in uitvoering en "under construction"

C2'tje

D2'tje

L2'tje
Blij dat jullie het een goede tip vonden van dat voetending voor fietszitje!

De laarsjes, aan:

zijn lekker gevoerd van binnen, ze vind ze zelf ook fijn geloof ik want ze mogen aanblijven, haha.

Ik ga eten maken, an vanavond hulp-pakjes-piet spelen dus ws tot morgen, doei!
Die laarsjes zie en er lekker zacht en warm uit DD!

TZ, foto van grotezus op de groep.
Caat, wat een ontzettend lief bericht van je hulpmoeder, geweldig.

Neem, wat schrijf je toch lekker niet nuchter en verliefd over Peetje. En wat leuk dat je op gesprek mag komen volgende week!

Wel K. dat je auto is verkocht....toch een stukje vrijheid inleveren, maar het scheelt een smak geld natuurlijk.

Wij negeren Bengelien juist tijdens het eten trouwens. Als ze zelf mag proeven, voelen en ontdekken verdwijnt er ongemerkt heel wat meer in die buik. Zodra ze merkt dat ze publiek heeft gaat ze de clown uithangen en dat loopt volledig uit de hand. Eten op de grond gooien is verboden, voor de rest mag en kan er veel. Er zit duidelijk verschil in experimenteren en echt knoeien/spelen zonder intentie om te eten.
Caat, wat een onwijs lief berichtje van NL oma! Zo simpel, maar ik kreeg er meteen kippenvel van, echt heel fijn dat jullie haar en opa hebben, bofkonten! Ik heb zelf nooit zulke dromen, dus ik weet niet hoeveel je er in moet zoeken. Maar als het voor jou dingen verklaart, is dat alleen maar prettig. Morgen kun je de VK even bellen geloof ik hè? Zou fijn zijn als je een echo kunt laten maken, weet je waar je aan toe bent.

Ik had trouwens wel ene andere rare droom bedenk ik me nu. TZ ik kwam jou tegen en je moest de was van je schoonmoeder strijken. Ze was ziek namelijk. En toen hadden we het over de hysterie in de VS over loodverf in speelgoed en toen vertelde jij dat je schoonmoeder een alkaline-tekort had, maar dat dat zo raar was, want ze droeg nachtjaponnen met verf op alkaline-basis, dus daar zou ze wel wat van binnen krijgen via de huid. Tja, dat soort dromen droom ik dus, geen touw aan vast te knopen

Neem, wat leuk dat Peetje zo vooruit gaat. Sterke jongen hoor! (Sproetekind heeft dat 'staan' op schoot bijvoorbeeld nooit gedaan, totdat hij echt kon staan) Je moet inderdaad maar eens filmpjes maken, ik ben zo blij dat ik dat regelmatig heb gedaan/doe. En een fotootje op de groep moet in elk geval wel lukken toch?

En TZ heeft ook een juichend meisje Lijkt me wel jammer dat je je nu niet altijd zo bewust bent van haar ontwikkeling, maar misschien is het ook wel goed voor een kind als haar ouders niet op iedere scheet letten

Trouwens Duft, hoe is het met jouw lieve sloompie? Daar heb ik al lang niets meer over gehoord. Geeft hij nog steeds lekkere zoentjes?

Luus, ik sluit me aan bij de adviezen wat betreft het eten van Luba. Geen ander eten gaan aanbieden. Sproetekind krijgt trouwens iedere avond een bakje yoghurt, ook als hij vrijwel niets heeft gegeten van zijn avondeten. Dus hij gaat nooit zonder eten naar bed, maar de yoghurt is dus ook geen vervanging.

Wat is het trouwens koud bij jullie!!! Zo ver is het hier nog niet hoor, gelukkig. Maar mijn portie komt nog wel.

Oh Caat, onze huisarts/kinderarts let alleen op de lichamelijke ontwikkeling van Sproetekind. Ze vroeg laatst wel of hij al 'nee' zegt of duidelijk maakt dat hij 'nee' bedoelt, maar hij heeft nog nooit hoeven demonstreren hoe een vormenstoof werkt ofzo. Ze meten en wegen, voelen of zijn balletjes zijn ingedaald (ja, nog steeds ) en geven hem de nodige vaccinaties, that's it. Ja ze vraagt wel of hij goed eet en slaapt, maar dat is het dan ook. Ach, vind het wel prima, we trekken zelf wel aan de bel als we denken dat er iets met hem is.

Oja, een aantal van jullie vroeg naar m'n werk. Het is inhoudelijk erg leuk, maar verder een beetje saai omdat collega's weinig onderling contact hebben, iedereen is heel serieus en druk aan het werk. Maar dat geeft verder niet. Ik vind het heerlijk om twee dagen per week even ergens anders mee bezig te zijn!
Oja Neem, wat super dat je op gesprek mag komen! Spannend hoor, sowieso om weer eens met je werk bezig te zijn.

Sproetekind kan enorm lopen klooien met z'n eten, maar dan halen we het na een waarschuwing weg. Hij heeft dan ook echt geen trek. Experimenteren doet hij ook nog steeds, tegenwoordig is het 'in' om met z'n wijsvinger dwars door een stukje brood te prikken en het zo naar zijn mond te brengen
te privacy gevoelig
daar hebben we de groep voor Luus!
staat het al... is een vraag aan Mien
Ik heb alvast een suggestie gedaan Luus. Zo uit m'n losse pols geschut
geschut

voor de losse pols, links of rechts? Of is 1 van de 2 al geamputeerd ?
godverdegodverdegodver, het wordt helemaal niets meer met mij
2x is een beetje overdreven. Hoewel ik wel oprecht geschokt ben door het geschut.
Nou ja, misschien was het wel zwaar geschut, weet jij veel.
Neeee Sproet, dat meen je niet! Ik dacht je een geintje maakte

Dit is wel heel ernstig hoor!

Klopt wel wat je zei trouwens...dat Jeetje op mij lijkt wat betreft het kat-uit-de-boom-kijken

Meisjes, even geen puf om uitgebreid te reageren. Ik heb er 2,5 uur over gedaan om thuis te komen, als ik kan doorrijden kost het me normaal een half uurtje (in de spits hooguit een uurtje)...
voor Laal, om vreselijk gaar van te worden he dat verkeer. Slopend. Maar wel fijn dat je veilig thuis bent gekomen, er gebeuren zo veel ongelukken met die gladheid.

Ik kruip lekker mijn warme bed in, welterusten!
Daar wordt je zeker gaar van en ondertussen stierf ik van de honger

Vanochtend trouwens wel bijna een botsing Auto slipte zo weg en ik kon helemaal niets doen...mijn hart bonkte als een dolle...Goddank dat ik Jeetje niet bij me had.

Trusten Beng!
Sproet We gaan natuurlijk extra op jouw letten nu, en dan gaat het nog veel vaker mis. Zo werkt dat. (Nog éven mierenneuken, het is 'uit je mouw geschud' hè. )

Caat, ik voelde de tranen even achter mijn ogen prikken bij dat berichtje van Caatboys 'oma', echt superlief.

Ik ben zo'n DD-zak ( ) op MP aan het scoren, lijkt me ook fantastisch. Nu valt er momenteel weinig te fietsen met die sneeuw, maar toen het wel kon liep ik ook vaak omdat ik het zo zielig vond voor kleinezus net uit bed zo koud voorop.

Sproet wat een rare droom inderdaad. Ik weet amper wat alkaline is (iets in batterijen?) en strijken doe ik nooooit. Maar mijn schoonmoeder wel graag!

Die Sproetekind met het brood om zijn vinger, dat zie ik helemaal voor me.

Ik denk ook dat het wel lekker is voor kleinezus dat ze haar moeder niet zo in haar nek voelt hijgen, en alle ambities op haar geprojecteerd ziet enzo. Ik geniet trouwens wel héél erg van haar, ze is zo enorm vrolijk. Het kind lacht werkelijk de hele dag, giebelt en lacht, staat te springen (wat Peetje doet deed zij ook al heel snel, grotezus trouwens ook) en te geinen. Het leven is één groot feest voor haar.

voor de verhalen over Peetje trouwens. En ik vind het ook wel dringend tijd voor een foto!! Super van je sollicitatie trouwens, terwijl er toch één eis was waaraan jij niet voldeed (als ik het me goed herinner)?

Moeten hier nog veel mensen surprises maken? En gedichten? Hoe ver zijn jullie allemaal? Wij vieren zaterdag sinterklaas, maar ik moet nog een hoop doen (om over TZman maar te zwijgen, zijn surprise zit ik meestal twee uurtjes van tevoren nog te maken.)
quote:tot_zoens schreef op 02 december 2010 @ 22:07:

We gaan natuurlijk extra op jouw letten nu, en dan gaat het nog veel vaker mis.

Ik ga snel afsluiten voordat ik een blunder maak

Tot morgen!
Goedemorgen allemaal!

voor alle blunders! Ik doe dat volgens mij ook best vaak. Kan gebeuren toch, als je snel tikt?

Over vreemde dromen gesproken: ik heb vannacht gedroomd dat Luus in coma raakte omdat ze haar knie had gestoten. De beste vriendin van mijn moeder sportte altijd met Luus en wist het eerder dan ik, en toen ging ik het op de groep zetten. En ik deed ondertussen mee aan een musical op rolschaatsen.

De coma en Luus kan ik wel verklaren: heb gister 3 afleveringen Grey's Anatomy gekeken, waaronder die van afgelopen maandag. En Luus had me op de groep die vraag gesteld natuurlijk. Maar de knie en de rolschaatsmusical... Al sla je me dood!

Neempje: gefeliciteerd met je gesprek! Spannund!

En idd: meer Peetje-verhalen!

Goed, ik ga uit bed (I my BB) en eens kijken bij Meis en Man die beneden aan het ontbijten zijn.
Hahaha Mien!

Ik heb ook eng gedroomd vannacht. ik hoop niet dat die weer wat voorspelt zoals mijn droom van vorige week.

Droomde dat ik de deur opendeed en daar een getint jochie van 20 jaar ongeveer stond die geweldadig naar mij deed. Hij kwam binnen, en stompte me in elkaar. ik wist dat luusman in de keuken was en riep hem....maar hij kwam niet. Ik bleef maar roepen, maar hij hoorde me niet.... Ik heb die jongen uiteindelijk wel weer naar buiten weten te duwen, en heb tig keer geprobeerd om de deur dicht te duwen. Was nogal pittig want hij bleef terug duwen. maar het is me wel gelukt uiteindelijk!
Even wat bladzijdes bijlezen en in etappes reageren. Heb lekker old fashion twee vensters geopend.

Caat wat een enorm, superduper lief berichtje van je hulpouders. Wat een briljante en lieve opmerking. Heel bijzonder dat je zulke lieve mensen in je leven hebt meis.

En ik vind je beredenering met je droom helemaal niet zo gek hoor. Ik kan me wel indenken dat je daar wat in ziet en dat je het ziet zoals je nu doet.

Neem wat heb je een leuk stukje over Peetje geschreven. En wat goed dat je op sollicitatie mag. Wat spannend en wat een goed teken dat je zo snel al een uitnodiging hebt. Dat zit dus wel goed als je wilt switchen.

Jammer van je auto maar wel lekker van dat extra beetje geld.

Luus geinig filmpje weer! Ik film zo veel maar doe er dan vervolgens een hele poos niks mee. Irritante gewoonte vind ik dat.

Beng wij laten Pienmini ook zijn gang gaan en complimenteren hem af en toe als ie lekker aan het eten is. Hier ook duidelijk verschil hoor tussen experimenteren en wild doen wat eigenlijk klieren is.

Sproet, hier checken ze ook elke keer de balletjes hoor. Misschien dat die dingen terug kunnen floepen?

En vooruit een voor je taalverlies.

Enne TZ jij bent Sproet wel heel hard aan het uitlachen maar je schrijft zelf jouW terwijl het jou zonder W moet zijn. Foei!!!!

Oh zie nu dat ik niet de enige ben die het opmerkte.

Suprises hier? Nee. En dat vind ik eigenlijk wel jammer. Hier is Sinterklaas weer helemaal voor de (klein)kinderen. Ook leuk maar ik vond surprises ook zo leuk.

Ik ga vanmiddag met Pienmini naar het Sinterklaas feest. En hij had gister op kdv echt een heel leuk boekje gekregen, van de schrijver waar Sproet het op de groep over had.

Luus getver wat een nare droom. Dat je van die paniek en hulpeloosheid voelt.

Nou geen idee hoe lang dit bericht is geworden maar het bij lezen viel mee. Hier weer een drukke dag dus ik ga proberen niet te veel te WOGgen.
Oh oh oh nog 1 ding. Pienmini heeft gister voor het eerst echt gekropen. Zag er zo cool uit.
voor Pienmini!

Kleinezus heeft zich aan de poef opgehesen en staat nu heel geconcentreerd met haar vingertje in een gaatje te peuren.

Heeft iemand dat filmpje gezien dat Edwin de Roy van Zuijdewijn van zijn 'verhoor' gemaakt heeft? Staat op nu.nl en hij heeft er een heel verhaal bij dat hij de politie hiermee terugpakt o.i.d., maar drie kwart van dat filmpje staat vol met zijn onbehoorlijke gescheld naar de politie. Die man is de verhuftering van de samenleving in eigen persoon als ik dat zo hoor. Hij zet zichzelf te kijk, niet de politie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven