De Grote December Opruiming

30-11-2010 10:28 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er mee met De Grote December Opruiming?

(Of een kleine december opruiming als je er tegenop ziet, klein woont of heel weinig tijd hebt en daardoor de neiging hebt om er dan maar niet aan te beginnen)

Wie:

- Jij

- Een heleboel andere forummers

Wat:

- Laadjes, rommelbakken en opbergkisten uitzoeken

- Boekenkast uitdunnen en eventueel sorteren

- Kledingkast opschonen

- Schoenen uitzoeken en eventueel naar de schoenmaker

- Accessoires opschonen

- Papieren uitzoeken en vernieten of bij het Oud Papier

- Foto’s verzamelen

- CD’s en DVD’s verzamelen en ordenen

- Badkamerkastjes uitmesten

- Zolder/kelder/opberghok opruimen

- Speelgoed uitzoeken en laten zoeken

- Keukenkastjes nazoeken op niet-gebruikte voorwerpen

- Koelkast nakijken op over-datum

- Computers opschonen : bureaublad, documenten, afbeeldingen, filmpjes en downloads

-

-

Waarheen:

- Batterijen inleveren bij een inleverpunt

- Niet gebruikte en over-datum medicijnen naar de apotheek

- Grof vuil naar de gemeente of klaarzetten

- Oud papier wegbrengen of klaarzetten

- Glas en Blik wegbrengen of klaarzetten

- Kapotte apparatuur wegbrengen of klaarzetten

- Nog goed bruikbare spullen naar de kringloop of op Marktplaats zetten

- Kleding naar kringloop/Leger des Heils of ander inzamelpunt

- Speelgoed kan naar een goed doel

-

Waarom:

- Zodat we allemaal met een lekker opgeruimd huis 2011 in gaan!

Wanneer:

- De hele maand december dus je hebt ruim de tijd. Of je nu een uurtje per week of een uurtje per dag tijd hebt, alle beetjes helpen! En je kunt instappen wanneer je wilt, want de maand is nog lang...

Hoe:

- Weet je niet waar je moet beginnen of heb je inspiratie nodig? Hier kun je terecht voor vragen, tips, een schop onder je kont of gewoon even lekker klagen.

- In dit openingstopic staan lijstjes om je te inspireren en deze worden in de loop der tijd ook uitgebreid.

Veel succes iedereen!

Op naar een opgeruimd nieuw jaar...!

Groetjes,

Wiz

30 DAGEN INSPIRATIE:

- Zet alvast boxen, dozen, zakken en kratten klaar voor de verschillende afvoerrichtingen (oud papier, kringloop, gemeente, batterijen et cetera)

- Kijk op de kalender wanneer de inzamelingen zijn

Dag 1. Laadjes in de woonkamer

Dag 2. Cd's en DVD's

Dag 3. Speelgoed en spelletjes uitzoeken

Dag 4. Post, papperassen en tijdschriften

Dag 5. Vrij! Sinterklaas vieren...

Dag 6. Kledingkast uitmesten.

Dag 7. Keukenkastjes uitruimen en sorteren

Dag 8. Foto's verzamelen en eventueel inplakken.

Dag 9. Computer opschonen

Dag 10. Garage opruimen

Dag 11. Kastje met de sleutels, telefoons en dergelijke opruimen

Dag 12. Voorraadkast/schoonmaakkast uitmesten

Dag 13. Bijkeuken/berging

Dag 14. Kelder en als je die niet hebt iets dat niet op dit lijstje staat

Dag 15. Boekenkast: wat kan weg en de rest sorteren

Dag 16. Kapstok: jassen, wanten, sjaals, mutsen

Dag 17. Linnenkast: dekbedovertrekken, dekens, tafellakens

Dag 18. Meterkast: wat heb je daar allemaal verstopt?

Dag 19. Slaapkamer(s): onder het bed, nachtkastje...

Dag 20. Nog meer slaapkamers

Dag 21. Toilet: tijdschriften, kastje, medicijnkastje (ook als deze niet in het toilet hangt)

Dag 22. Rondje om je huis: kapotte bloempotten, dode plantjes.

Dag 23. Auto: alles eruit, schoonmaken en weinig er weer in.

Dag 24. Wat nodig is om opgeruimd aan de Kerstdiner te kunnen beginnen.

Dag 25. Vrij, Kerst vieren!

Dag 26. Vrij, Kerst vieren!

Dag 27. Kerstversiering opbergen (als je daar al aan toe bent).

Dag 28. Wegbrengdag: glas/blik/textiel/witgoed/grof vuil/kringloop/goed doel...

Dag 29. Dingen van het decemberlijstje waar je nog niet aan toe gekomen bent.

Dag 30. Dozen met uitzoeken die je voor je uit hebt geschoven

Dag 31. Rituele verbranding van dingen waar je afscheid van wilt nemen.

Gelukkig Nieuwjaar in een opgeruimd huis!!!
Ik ben ook gek op weggooien vann overbodig spul

Heb net de garage vrijgemaakt, zodat de auto binnen kan en ik niet hoef te krabben...nou die past er nog net bij

Dus zodra het weer wat beter is, garage uitmesten.

Er staat een kast in waarvan ik steeds twijfel of ik hem bewaar of niet....net de 2 glazen deurtjes gebroken met verschuiven. De keus is voor me gemaakt, hij kan de volgende keer mee met het grof vuil

De zolder moet ook helemaal opgeruimd worden.

van de week wel goed bezig geweest met alle keukenkastjes. Deksels zonder doos, dozen zonder deksel, lelijk dienblad uit een kerstpakket, rare coctailprikkers, alles weg.
GOEDEMORGEN, DE MAAND DECEMBER IS BEGONNEN!

Hallo dames, december is vandaag begonnen en De Grote December Opruiming gaat van start!

Voor wie inspiratie zoekt:

- zet alvast boxen, dozen, zakken en kratten klaar voor de verschillende afvoerrichtingen (oud papier, kringloop, gemeente, batterijen et cetera)

- kijk op de kalender wanneer de inzamelingen zijn

- zoek vandaag 1 laadje in de woonkamer uit en als je meer tijd hebt...leef je uit!
Nou mijn halve huis staat op zijn kop,de dagelijkse dingen moeten allemaal nog gedaan worden nl maar ben weer naar zolder gegaan,achter 1 gordijn bleken vrnl lege dozen te staan!

Dat is een mooie meevaller.Stond verder een grote doos met gordijnen,die heb ik in een plastic bak gedaan,bleek dat eronder nog spullen lagen oa 2 boeken die ik al nergens kon vinden na de verhuizing hierheen.Totaal 3x 15 min aan gewerkt,nu nog een 15 min vandaag om te stofzuigen en bakken terug te zetten en dan is er weer een heel deel klaar!

De rest van mijn zolder is helemaal netjes,tenminste,als de kinderen hebben opgeruimd na t spelen.

Nu eerst een half uurtje liggen,ben gesloopt.Karton kan in meerdere keren weg,moet echt niet teveel willen doen.
Flink hoor! En leuk dat je boeken terug hebt gevonden. Gewoon een soort schatgraven dus, dat opruimen
Hmmm, opruimen is het (nog) niet geworden, maar ik ben wel klaar met het inpakken van alle sinterklaaskadootjes (we zijn dan met 12) en met de suprises van de kinderen afmaken, de gedichten zijn geschreven en ik heb alle kerstzooi ook al klaar staan om ingepakt te worden. En en passant nog wat verjaardagskadootjes ingepakt. Jeujjj miiie!
Goedemorgen, waar is iedereen gebleven die zo enthousiast begon

Voor wie vandaag inspiratie zoekt: Alle cd's en dvd's verzamelen en ordenen op soort/alfabet/kleur/regisseur/aantal sterren of wat dan ook!

Veel succes!
Goedemorgen!!! Ik doe ook mee hoor

Ik heb begin deze week de kelderkast uitgemest. Echt een heerlijk klusje. Nu kan ik weer gewoon naar binnen stappen en weet ik gelijk alles te vinden. Heel prettig!

De cd's en DVD's heb ik deze week ook al een sopbeurt gegeven. Dat was niet zo heel veel werk want we zijn dit jaar verhuisd en het meeste staat nog ingepakt op zolder We willen eerst een grote boekenkast bouwen voor we alle boeken/CD's en DVD's naar beneden halen.

Vorige week heb ik de kledingkast van mijn man en mijzelf uitgemest. Al het zomerspul naar zolder, versleten spul weggegooid. Heerlijk!

Vandaag ben ik een beetje vanalles wat aan het doen. Beetje opruimen hier en een beetje soppen daar.
Ik heb gisteren mijn vriezer ontdooid & opgeruimd. Kostte wel even wat werk, maar de lades kunnen nu tenminste weer open & er kan eventueel weer wat bij. Je wil niet weten hoeveel zakjes met onduidelijke inhoud ik bewaard had om nog een keer op te warmen. Mijn voornemen is om alles beter te labellen, zodat ik nog weet wat er in bepaalde zakjes zit...
quote:wizziwik schreef op 02 december 2010 @ 08:34:

Goedemorgen, waar is iedereen gebleven die zo enthousiast begon

Voor wie vandaag inspiratie zoekt: Alle cd's en dvd's verzamelen en ordenen op soort/alfabet/kleur/regisseur/aantal sterren of wat dan ook!

Veel succes!Ik ben er nog hoor. Alleen geen tijd meer gehad! Vanavond ga ik dan eindelijk echt eens mijn ladekast uitmesten, zodat de lades weer dicht kunnen. Moet te doen zijn in een avondje!
Top Viennas!
I'm in! Ik heb zojuist twee laadjes opgeruimd in m'n kamer. Cd's staan bij m'n ouders, en dvd's staan allemaal al netjes in de kast.

Goed initiatief!
Geweldig! Heb je een goed idee voor morgen? Dan zet ik die voor morgen op het programma
Gezellig vandaag speelgoed en spelletjes uitzoeken. Komt vast goed uit zo vlak voor Sinterklaas
Wauw, wat zijn jullie goed bezig zeg, ik zou eigenlijk mee moeten doen.

Ik was van plan om deze periode de trap te gaan schuren, daar zit oude rode verf op van de vorige bewoners, en ik wil hem weer houtkleurig, maar dat is niet opruimen, dat is rommel maken
Ja maar na dat rommel maken ga je opruimen en dan heb je een mooie nette op opgeruimde trap! Dat telt heus mee, hoor!

En er liggen vast wel dingen op de trap die er niet horen en er dan toch af moeten als je gaat schuren
Inspiratie voor vandaag: Post, papperassen en tijdschriften uitzoeken.

Post en papperassen sorteren in bijvoorbeeld: te betalen/te doen/archiveren

Tijdschriften sorteren op wat je nog wilt lezen en wat weg of naar de volgende lezer kan.

Groetjes,

Wiz!
[quote]Ieke78 schreef op 02 december 2010 @ 13:01:

Ik heb gisteren mijn vriezer ontdooid & opgeruimd. quote]

Bedankt voor het idee.

Hier in huis is het allemaal best netjes, ik heb nog wel wat klusjes maar dat is in schuur of buiten te doen, dus kan nu niet.

Maar kan wel mijn vriezer ontdooien. Spul kan gewoon naar buiten toe!
Tip van de dag: kledingkast uitmesten. Fijn ruimte maken voor nieuwe winterkleding want het is uitverkoop! En natuurlijk voor een nieuw setje voor de kerst.

Sorteer de kleding in bijvoorbeeld: wat kan doorgeschoven, wat kan naar een goed doel en wat kan eventueel nog versteld of hersteld worden.
Zeg meiden, waar blijven jullie? Nu de moed al opgegeven?

Ik heb de hele kalender in het OT verder aangevuld dus kom op!

Go Girls!

Dan zit je straks in een heerlijk opgeruimd huis met Oud en Nieuw!
Wow, dit ziet er goed uit!!!

Ik ben de afgelopen maanden al bezig geweest, dus ik heb een flinke voorsprong zoals ik het zo zie.... Vorige week keukenlaadjes met 'ondefinieerbare rommel' opruimt.

Koop een papierversnipperaar! Kost nog geen 2 tientjes en het lucht zooooo op....
Hoi SeptemberGirl,

Wat flink! Haha, ondefineerbare rommel. Is een mooie omschrijving.

Oh ja, een papierversnipperaar. Heerlijk. Maar die van mij heb ik opgeblazen geloof ik.
Goedemiddag!

Gisteren nog wat karton(was veel bijgekomen met sint) weggegooid,en de lectuurbak opgeruimd.Wil vandaag t liefst nog een bak met papieren uitzoeken,nog 2x karton wegbrengen,en het ligbed buiten uit elkaar halen en op zolder achter de schotten wegbergen.Zou heel fijn zijn als dat lukt,naast de dagelijkse dingen.Nu dus maar een kwartiertje aan de slag,eens kijken hoever we komen.

Mooi lijstje wizziwik,goed ter inspiratie,zag net al een paar dingen waarvan ik denk ja,dat wil/moet ik ook nog doen!
De rommellade is opgeruimd. Maar wat 4 schroevedraaiers en vijf nijptangen in een "pennenlade" doen ???

Moppeman heeft het gereedschap nu in een apart bakje gedaan, en elders in het dressoir geplaatst.
Top, ben trots op jullie!

Trouwens, Moppetoet. Wat dacht je van een lepel, kattebrokjes, twee plakkerige dropjes en een verzameling cadeaulintjes?

En Biekie, wat flink om met dit weer de tuinspullen binnen te gaan halen. Zal zeker nog wel even gepoetst worden voordat het naar zolder kan...
Karton is allemaal weg!Dat ruimt op het oog alweer op zeg.Luifel van ligbed is eraf,staat te drogen op de badkamer.

Bak papieren is uitgezocht.Nu alleen de rest van het ligbed nog,en idd schoonmaken en hoppa,achter de schotten.

Maar nu eerst ff niks,en dan beginnen aan het avondeten/kinderen uit school.Hoop wel dat het vandaag nog lukt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven