Waar maretak kopen?

03-12-2010 19:24 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik dacht de hele tijd 'oh, sinterklaas is nog zó ver weg, dat zie ik wel als het zo ver is' maar het is al bijna zondag en ik moet nog maretak kopen als kadootje voor iemand!

De bloemenwinkels hier in de buurt hebben het niet. Zou er nog een andere plek kunnen zijn waar ik dat kan vinden?
Is dat mistletoe? Ik weet dat een aantal bloemenzaken het hier verkopen. Ik dacht dat het iets was voor de kerst, trouwens wie wil je zoenen?
Bij tuincentra zoals de Intratuin hebben ze mistletoe, maar koop hem pas op het allerlaatste moment en hou hem in de schuur ofzo, want ze verleppen ontzettend snel als ze warm worden.
Gewoon bij tuincentra,kerstmarkten en de betere bloemenzaak..

Mistletoe........... bossen vol..
quote:Medatative_rose schreef op 03 december 2010 @ 19:25:

Is dat mistletoe? Ik weet dat een aantal bloemenzaken het hier verkopen. Ik dacht dat het iets was voor de kerst, trouwens wie wil je zoenen?Mistletoe ja. Maar de bloemenzaken hebben het dus niet hier... en ik hoef niemand te zoenen, mijn moeder wil het hebben als kerstversiering
quote:iris1969 schreef op 03 december 2010 @ 19:27:

Bij tuincentra zoals de Intratuin hebben ze mistletoe, maar koop hem pas op het allerlaatste moment en hou hem in de schuur ofzo, want ze verleppen ontzettend snel als ze warm worden.Ahhh kijk daar was ik dus nog niet geweest. En ik wilde het inderdaad pas kopen een dag vantevoren ofzo zodat het nog helemaal mooi zou zijn..
Je kan het meestal ook bij een bloemenstand op de markt krijgen...

Gezellig zo'n maretak.
Geweldig voor boven de deur, maar ik heb een nepper, want de echte was bij mij vorig jaar binnen 1 dag dood en verlept .
Op de markt heb ik ze vorige week ook gezien trouwens....
In ons land is de plant hoofdzakelijk te vinden in het Zuid-Limburgse krijtland, ook vinden we haar rondom de Tenellaplas op Voorne
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Of je klimt even in een oude eik

Ik vind hier dingen van.
quote:Munadiz schreef op 03 december 2010 @ 19:45:

Je kan het meestal ook bij een bloemenstand op de markt krijgen...

Gezellig zo'n maretak.Oh, dat is een goede want het is hier morgen markt! Daar heb ik dus nog niet gekeken
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 december 2010 @ 19:54:

In ons land is de plant hoofdzakelijk te vinden in het Zuid-Limburgse krijtland, ook vinden we haar rondom de Tenellaplas op VoorneHaha.. ik denk dat de Ns mij niet naar zuid-limburg krijgt morgen met die ijzel die voorspeld is..
quote:Sabeltandcavia schreef op 03 december 2010 @ 20:16:

[afbeelding]Lekker ben jij
quote:Sabeltandcavia schreef op 03 december 2010 @ 20:16:

[afbeelding]

Wat zijn dat toch leuke stripboeken!
quote:Tomatensoep schreef op 03 december 2010 @ 20:19:

[...]

Haha.. ik denk dat de Ns mij niet naar zuid-limburg krijgt morgen met die ijzel die voorspeld is..Geen idee hoe het daar is, maar mocht je ooit eens zin hebben om dat spul in het wild te zien; de Tenellaplas is prachtig.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Maretakken staan trouwens wel op de lijst van wettelijke beschermde planten in Nederland. In Belgie zijn ze niet beschermd.....
Hier vanmiddag bij bloemist om de hoek: 4,95 voor een bosje van 3 a 4 takken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven