Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
@marcosgirl

Novaly

Rilany

Sherany

Jazlyn

Felicity

Hayley

Ismay

Melody

Noemy

Alyssa

Charmaine

Chavira

Jovana

Kayla

Kyona

Mareya

Vienna
quote:marcosgirl schreef op 03 december 2010 @ 19:58:

Wat een mooie (en minder mooie) namen komen hier voorbij zeg! Ik ben nu 19 weken zwanger van ons derde kindje.

Ik vind het een heel gedoe om weer een meisjesnaam te verzinnen. Een jongensnaam hebben we al, we hebben 2 dochters dus de naam die we voor een jongen hadden die blijft staan. (al zijn er nog wel twijfels tussen 2 namen)

Onze dochters heten Chelsey en Destaney. We weten nog niet of we de derde naam ook een soortgelijke naam willen of eens helemaal iets anders. Ik blijf dit topic nog wel even volgen, wie weet komt onze toekomstige naam nog wel voorbij

Gefeliciteerd! Ik zou zelf niet een naam met een y op het einde doen, zou ik zelf tenminste een beetje een Kwik, Kwek en Kwak achtig vinden. Misschien is dit wat?

Chelsey, Destaney en

Amaris

Kiara

Felice

Reva

Danica

Danai

Kaya

Tamika / Tamiya

Tamar(a)

Megan

Raquel

Pascalle

Roxan

Talitha
1x is genoeg!
@marcosgirl, om een beetje in de Engelse namen te blijven; wat vind je van:

Kaylee

Emily

Natalie

Allison

Sofia

Savannah

Jasmine

Madelyn

Kimberly

Lilly

Lydia

Jordyn
The time is now
Hier geen naam-ideeën/advies nodig, maar gewoon een vraag: zou Hanna een vernoeming kunnen zijn van Hendrika, of is dat een beetje ver gezocht?

Ben benieuwd wat jullie vinden!
Zitten hele mooie namen tussen! Dankjewel

Trouwens wel grappig dat mijn eigen naam en de naam van mijn zusje ertussen staan :-)
quote:moemoe schreef op 05 december 2010 @ 08:51:

Hier geen naam-ideeën/advies nodig, maar gewoon een vraag: zou Hanna een vernoeming kunnen zijn van Hendrika, of is dat een beetje ver gezocht?

Ben benieuwd wat jullie vinden!Ik vind Hanna meer uit Johanna voortvloeien. Hendrika zou ik eerder kiezen voor Erika.

Ben benieuwd wat jullie vinden!Dit vindt ik wel ver gezocht, ik zou voor hanna gaan als je dat een mooie naam vindt en als je graag wilt vernoemen zou ik voor Rieke gaan.

Dat is, in mijn ogen, te ver gezocht! Hanna komt van Johanna.
Dat kan wel, als je ook vernoemt naar een familielid met een naam die begint of eindigt met de ann klank. Dus Hendrika Johanna, Annie Hendrika, Hendrika Marianna etc. Dan kun je als roepnaam best Hanna gebruiken. Maar als je alleen naar Hendrika wilt vernoemen zou ik het een beetje zielig voor de Hendrika in kwestie vinden als je dan alleen de H en ergens nog de a uit haar naam overneemt.
Bedankt voor jullie reacties!

Wij willen niet vernoemen, was gewoon benieuwd hoe jullie dit zien!
@marcosgirl,

wat vind je bijvoorbeeld van Talisha, Dimara of Djamila?
Haha.. ok ja dat heb ik ook met veel namen..

Ze zijn erg mooi maar dan wordt er een hond zo genoemd...maakt het wat minder.... :S

De betekenis van Yoni heb ik eigenlijk helemaal niet opgezocht...

Zal es even kijken...

quote:marcosgirl schreef op 04 december 2010 @ 18:27:

[...]

Ik vind demi een mooie naam! (alleen heet de hond van mn schoonmoeder zo :S)
Yoni betekend oa vrouwelijk geslachtsdeel/vagina
Dames, wat vinden jullie hiervan?

Ik ben nu zwanger van nr 2 en kwam laatst een hele mooie naam tegen. Nu lijkt die naam alleen behoorlijk veel op de naam van mijn zus. In de categorie Hannah-Anne zeg maar. Ik heb een goede band met m'n zus en zie haar veel (meerdere keren per week) Zou het gek zijn dit te doen?

We waren trouwens niet van plan om te vernoemen, maar dat vind ik wel een leuke bijkomstigheid.
@ profoon ja hoor zou ik doen...zeker as het voor jullie de naam is.

Als de relatie met zus minder goed was zou ik het niet doen maar in dit geval wel
quote:Cejo schreef op 08 december 2010 @ 14:58:

@ profoon ja hoor zou ik doen...zeker as het voor jullie de naam is.

Als de relatie met zus minder goed was zou ik het niet doen maar in dit geval welHelemaal mee eens! En voor je zus misschien wel een grote eer door toch een beetje te vernoemen (toevallig dan, maar toch leuk).
Ja hoor, ik zou het doen. Ik zou het alleen niet doen als je absoluut niet wilt vernoemen of niet naar je zus wilt vernoemen. Maar als je een goede band hebt met je zus en blij bent met de naam en met een eventuele vernoemassocatie (en zeker als het niet exact dezelfde naam is), zou ik het doen.
Ik vind het vernoemd zijn naar iemand juist een hele leuke extra aan een naam.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@Profoon, ik zou het op zich geen probleem vinden, maar ik denk wel dat ik mijn zus er dan van te voren over zou inlichten.
The time is now
quote:Profoon schreef op 08 december 2010 @ 14:55:

Dames, wat vinden jullie hiervan?

Ik ben nu zwanger van nr 2 en kwam laatst een hele mooie naam tegen. Nu lijkt die naam alleen behoorlijk veel op de naam van mijn zus. In de categorie Hannah-Anne zeg maar. Ik heb een goede band met m'n zus en zie haar veel (meerdere keren per week) Zou het gek zijn dit te doen?

We waren trouwens niet van plan om te vernoemen, maar dat vind ik wel een leuke bijkomstigheid.Wij hebben dat bewust niet gedaan. Voor onze tweede hadden we eerst ook een naam die leek op schoonzus. Vonden we toch te verwarrend.
Dank voor de reacties! Is in elk geval minder raar dan ik dacht. Verwarrend zal het misschien wel een beetje zijn, maar ik vind het zo'n mooie naam!
Dat verwarrende hangt ook wel af van de namen. Als je het verschil kunt horen (dus b.v. het verschil tussen Hannah en Anne kun je goed horen door begin- en eindletter) is het veel minder verwarrend dan namen die zo goed als hetzelfde klinken).

En ik zou het vooral niet doen als de naam lijkt op die van iemand met wie je je kind absoluut niet wilt vergelijken. Maar als je toch al heel goed met haar kunt... Maar misschien is het wel een idee om, zoals Banba zegt, om het even met je zus te bespreken.
Profoon, ik ga er vanuit dat je 1 zus hebt?

Zou nl voor scheve gezichten in de familie kunnen zorgen als je meerdere zussen (of broers) hebt en men het idee krijgt dat je naar 1 hebt vernoemd (ook al is dat niet je insteek en vind je de naam gewoon heel mooi).
Dames even een vlug vraagje. Ik ben zwanger van de derde en twijfel enorm over een eventuele meisjesnaam. Manlief heeft ook niet echt een voorkeur, dus misschien kan ik hier eens polsen.

Mijn oudste is een zoon en heet Gijs, mijn middelste is een dochter en heet Elise, nu dus de vraag wat jullie het mooiste vinden passen:

Gijs, Elise en Anne

Gijs, Elise en Charlotte

Gijs, Elise en Jasmijn

Ben benieuwd naar jullie mening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven