Geld & Recht alle pijlers

sinterklaas budget

14-11-2010 15:48 459 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben gisteren alle sinterklaas cadeaus besteld/gekocht.

In totaal hebben we 150 euro uitgegeven voor 2 kinderen van 5 en 2.

Ze krijgen:

Oudste de carrera F1 racebaan van 45 euro.

Jongste de duplo boedrderij van 50 euro(speelt oudste ook mee)

strijkkralen,bumba boekje&bal, puzzel, kleine doosjes duplo

Ik vond dit jaar echt reuze meevallen, om me heen hoor ik dat kinderen voor 200 euro per kind krijgen.

Ze krijgen wel ook nog een cadeautje van opa&oma's, tantes&ooms en op het werk van papa.(alles ongeveer 10 euro cadeautjes).

Verder mogen ze om de dag de schoen zetten, hierin krijgen ze alleen maar snoepgoed,en in het weekend een autootje of stickers erbij.

Wat is jullie budget? en wat koop je hiervoor?
Ik vier Sinterklaas met mijn moeder,stiefvader broer en zijn twee kinderen.

Onder elkaar trekken we lootjes en we kopen dan iets van +/- ¤ 20,-

Mijn jongste is 4 dus daar kopen we allemaal een kleinigheidje voor mijn oudste is 13 en doet mee met de loodjes.

We gaan altijd gezellig gourmetten en dit bevalt al jarenlang zo goed dat mijn broer nog elk jaar mee wil doen terwijl zijn eigen kinderen al 20 en bijna 18 zijn..

Zijn oudste neemt dit jaar al voor het eerst zijn verkering mee...

Hier echt sinterklaas voor de gezelligheid dus en niet voor de cadeaus.
quote:hvm schreef op 27 november 2010 @ 10:18:

Ik zit dus al een paar jaar tegen een probleem aan te hikken. In mijn schoonfamilie is het heel normaal om zo'n 200 euro per kind aan kado's te geven. En dan komen ooms en tantes en opa en oma ook nog met een kado, en van ons wordt ook nog verwacht dat we een kadootje voor nichtjes meenemen. Ik vind het zelf echt veel te ver gaan. Het staat me echt Enorm tegen. Nu zijn we dit jaar ouders geworden, en moeten we weer Sinterklaas vieren. Ik zit er echt tegenaan te hikken, want ik vind eerlijk gezegd dat er veel te veel kado's worden gegeven, en zo wil ik mijn kind niet opvoeden. Het moet wel leuk blijven. En nichtjes scheuren kado's open, en gaan gelijk door naar de volgende. Lopen over elkaars kado's heen. Ik heb er helemaal geen zin in. Bovendien vind ik 50 euro per kind aan kado's echt meer dan voldoende. Daarnaast vind ik dat Sinterklaaskado's toch echt een kwestie voor de ouders is, en dat we niet verplicht ook een kado voor nichtjes hoeven te kopen. Ik denk dus dat het dit jaar het laatste jaar wordt dat we het samen vieren, want ik wil mijn kind zo graag een ander soort Sinterklaasavonden meegeven. Minder duur, maar met aandacht, spelletjes en chocolademelk. Ben ik nou echt zo gek? Stel we zouden het wel samen blijven vieren, dan moet ik dus net als schoonfamilie honderden euro's aan kado's kopen. Iets wat ik pedagogisch niet wil. Of zij moeten het opeens met minder doen, en ik denk niet dat nichtjes dat gaan pikken. Probleem, probleem, probleem..

HvmDaarom vieren wij het niet met schoonfamilie. Het gaat daar alleen maar om de cadeautjes. Er wordt idd niet eens gekeken wat het is. Ik zou dan ook gewoon mijn eigen plan trekken en zeggen dat er of minder cadeautjes komen of jullie doen niet meer mee.
quote:hvm schreef op 27 november 2010 @ 11:46:

Nou Duha, zo denk ik er ook over. Gewoon een gezellige avond, met natuurlijk kadootjes, maar niet zo idioot veel. De kinderen weten anders zelf ook niet meer wat ze ermee moeten...

Maarja, als ik straks ga zeggen dat ik Sinterklaas niet meer meevier, tja, dan ben ik natuurlijk de boze schoondochter...Terwijl ik denk; Schoonzus heeft haar pad kunnen uitleggen. Dit is de manier waarop zij het wil vieren, ik heb ook mijn rechten om Sinterklaas te vieren zoals ik het wil...

Hvm

Ja, dat was ik dus ook, nou ja mijn man dacht er hetzelfde over en die heeft het verteld. En er waren niet eens heel veel dure cadeaus, maar alles moest binnen 10 min. uitgepakt worden. Geen tijd om te kijken wat een ander heeft gekregen, geen tijd om even te spelen met het cadeautje. In 10 min. hele zak leeg en klaar.

Cadeautjes horen erbij en wij geven daar best wel wat geld aan uit, meer dan gemiddeld als ik het zo lees hier, maar wel met gezelligheid en aandacht voor elkaar uitpakken.
En, hoe is de avond verlopen ? Hier vijf cadeautjes, totaal rond de 25 euro, en Moppekind is in de wolken met zijn "cursus voor tovenaarsleerlingen".
Hier maar goed dat we ook nog gingen gourmetten, hadden wij ook nog wat aan de avond.... Volgens mij had ik beter een rol pakpapier kado kunnen doen van 0,50 euro. Dochter van 8 maanden pakt kado uit (althans deed een poging tot, wat ik al heel knap vond) en gaat vervolgens met papier spelen ipv kado. Gaat leuk worden met kerst, dan krijgt ze van de hele familie kado's.
Bij ons is het ook echt voor de gezelligheid. Zit zelf niet in de kinderen, maar mn zwager heeft 2 meiden van 9 en (bijna)4.

Gister lootjes gedaan met maximum bedrag van 15 euro (hoe kan het toch dat ik er elk jaar overheen ga:S:P). De afspraak (met schoonmama) was om verder geen cadeau's te doen, maar toch.. Schoonzussen onderling hebben afgesproken voor maximaal 50 euro cadeau's bij te halen, gewoon voor de leuk.

Topavond gehad met bergen leuke, grappige en flauwe cadeau's, daarna nog heerlijk zitten gourmetten. Volgend jaar weer!!!:D
Hier ook een hele leuke middag/avond. Met meer cadeautjes dan van mij had gehoeven, maar dat weten we ondertussen, aangezien we het met familie vieren.

Wij hebben zelf voor onze beide kinderen allebei 1 cadeau gekocht van 30 euro (lego en duplo) en namens mijn oma ook 1 cadeau, van ongeveer 12 euro.

Als ik zie wat er nu beneden uitgestald staat is het in totaal wel 100 euro per kind denk ik, maar wel echt allemaal leuke, duurzame dingen!
quote:nike schreef op 06 december 2010 @ 10:39:

Hier maar goed dat we ook nog gingen gourmetten, hadden wij ook nog wat aan de avond.... Volgens mij had ik beter een rol pakpapier kado kunnen doen van 0,50 euro. Dochter van 8 maanden pakt kado uit (althans deed een poging tot, wat ik al heel knap vond) en gaat vervolgens met papier spelen ipv kado. Gaat leuk worden met kerst, dan krijgt ze van de hele familie kado's.

Ik heb hier een enorme rol kerstpapier liggen van IKEA, 10 meter lang en een meter breed of zoiets, zal ik die jullie kant op sturen?
quote:SeptemberGirl schreef op 06 december 2010 @ 11:08:

[...]

Ik heb hier een enorme rol kerstpapier liggen van IKEA, 10 meter lang en een meter breed of zoiets, zal ik die jullie kant op sturen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven