Geld & Recht alle pijlers

sinterklaas budget

14-11-2010 15:48 459 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben gisteren alle sinterklaas cadeaus besteld/gekocht.

In totaal hebben we 150 euro uitgegeven voor 2 kinderen van 5 en 2.

Ze krijgen:

Oudste de carrera F1 racebaan van 45 euro.

Jongste de duplo boedrderij van 50 euro(speelt oudste ook mee)

strijkkralen,bumba boekje&bal, puzzel, kleine doosjes duplo

Ik vond dit jaar echt reuze meevallen, om me heen hoor ik dat kinderen voor 200 euro per kind krijgen.

Ze krijgen wel ook nog een cadeautje van opa&oma's, tantes&ooms en op het werk van papa.(alles ongeveer 10 euro cadeautjes).

Verder mogen ze om de dag de schoen zetten, hierin krijgen ze alleen maar snoepgoed,en in het weekend een autootje of stickers erbij.

Wat is jullie budget? en wat koop je hiervoor?
quote:fashionvictim schreef op 15 november 2010 @ 11:47:

[...]

Poldervrouw,

De realiteit is nu eenmaal dat mooi en goed speelgoed, waar kinderen lang plezier van hebben, duur IS. Dat hebben wij niet verzonnen, dat is nu eenmaal hoe het is.

Tja, dan kan je wel heel zuinig willen doen, maar dat vind ik dus zonde van het geld.

Tegenwoordig geef ik dus alleen nog maar die 25 euro uit aan merkspeelgoed,

Om die reden koop ik dus heel weinig speelgoed. Want ik kan niet elke maand 25 euro voor een doosje Lego missen en om echt leuk met Lego te kunnen spelen heb je meer dan 1 doosje nodig. Wat ik wel kan doen is echter elke keer als ik het wel kan missen die 25 euro apart leggen voor Sinterklaas en zijn verjaardag. En dan lijkt het dus al gauw alsof je alleen maar aan "dure" cadeaus doet, maar daar gaat het helemaal niet om. Ik koop liever niks, dan iets wat na 1 keer spelen in de kliko kan. Dat vind ik nou zonde. Ik ga zelfs zo ver dat ik bij verjaardagen het liefst om geld vraag, en dan ben ik net zo blij met 5 euro als met 10 euro, dan dat ik met een berg cadeautjes waarvan ik bij het uitpakken al zie dat dat weer voer voor de prullenbak is, zit.

Ik heb denk ik een andere perceptie van verspilling dan jij. Jij vindt "duur" kennelijk verspilling, terwijl ik "goedkoop" vaak verspilling vind.\

Dan heb je niet goed gelezen.. zucht.. ik koop geen goedkope troep.. ik koop ook lego en playmobil (en dat koop ik ruim van te voren zodra het ergens in de aanbieding is).. Ik kies alleen niet voor de dozen van 50-100 euro.. Wij hebben wel heel veel lego.. In de loop der jaren bij elkaar verzameld ( ik heb 3 kinderen) en marktplaats. En ze krijgen vaak van oma met verjaardag een grote doos en van ons ook. Zo heeft jongste afgelopen jaar een Atlantis doos gekregen van Lego , ik meen 49 euro.. En daarbij sparen ze zelf voor lego van zakgeld, rapportgeld etc. en dan kopen ze hiervan zelf regelmatig wat spul. En zo nu en dan ligt er iets waanzinnigs in de aanbieding en krijgen ze dat bijv. voor hun rapport.

Ik koop dus geen NDS - en PS3 etc. voor sint want ik vind dat soort bedragen.. en ik geef geen action spul (dat schreef ik ergens omdat iemand iets scheef over mensen die geen inkomen hadden.. dan is action iets waar je tenminste het idee kan geven dat je iets geeft.. en ja meestal is het zooi).. Ik vind duur geen verspilling, alleen niet nodig om ZOVEEL uit te geven voor sint (En dan bedoel ik dus 100 euro per kind ofzo.. voor 25 euro kan je een prima lego doos kopen)..
Hier vieren we met mijn ouders sinterklaas dus in totaal 4 volwassenen. ¤20 euro per lootje en voor de rest naar eigen inzicht/budget.

Ik vrees er nu al voor dat als er ooit een kind komt, wij buitensporig gaan uitgeven. Niet omdat we het kind veel willen verwennen, maar mijn vriend was vroeger dol op technisch lego en dat is duur, ik had vroeger veel playmobiel en dat is ook duur. Als het kind onze smaak overneemt...
Wij hebben dit jaar gekozen voor 20 euro per kind, plus een chocolade letter (echte, van de bakker). We hebben 4 kids dus dat is alweer 80 euro, lees met alle lekkers erbij zo'n 100 euro lichter en ik vind dat genoeg voor sinterklaas. We kunnen het anders ook goed zo gebruiken... ;)

Ik ben ook niet van de prut, koop liever goed spul dan dat het met een paar dagen kapot is (zonde, ook sneu voor het kind). Met verjaardagen doen we wel iets van een legopakket ofzo, of iets van little tikes of smoby voor de kleintjes. Als het maar goed en degelijk spul is waar ze echt iets mee doen.

Dit keer hebben we ook voor goed spul gekozen, alleen dan iets goedkoper. Lees: een knutselpakket van SES, nieuwe laptop via marktplaats, leesboek etc.

Moet kunnen vind ik, een kind moet er niet al van tevoren vanuit gaan dat ze altijd alleen maar grote en dure kado's krijgen, ze moeten ook het kleine leren waarderen.
quote:kwebbelbox schreef op 15 november 2010 @ 14:29:een kind moet er niet al van tevoren vanuit gaan dat ze altijd alleen maar grote en dure kado's krijgen, ze moeten ook het kleine leren waarderen.

Daar heb je toch het hele jaar de tijd voor? Om ze te leren het kleine te waarderen?

Sint is leuk. Een vreemde ouwe vent, met allerlei jolige helpers, die het hele jaar bezig is in Spanje om zakken te vullen en die op je stoep te komen zetten. Is een beetje lullig als je met z'n zessen (want 4 kinders en 2 ouders) maar een half zakje op je stoep hebt staan. Omdat de Sint wil dat je het kleine ook waardeert.

Als je nou het hele jaar door het kleine waardeert, krijg je vast een hele volle zak. Of twee. Of drie

Iets van de kost gaat voor de baat uit. Als je nou het hele jaar hard werkt, en lief bent, en goed je best doet, word je daar rijkelijk voor beloond. (Hee! Kapitalistisch gedachtengoed!)
Wanneer ik ze met Sint allevier kado's geef van 100 per kind of nog meer dan verwachten ze dat volgend jaar ook, en met hun verjaardagen nog weer (want dan zijn ze niet meer blij met een 'klein' kado zoals nu) en dat past gewoon niet in ons budget.

(trouwens, waarom ga ik me hier verantwoorden? *gaat nuttige dingen doen*...
quote:kwebbelbox schreef op 15 november 2010 @ 14:56:

Wanneer ik ze met Sint allevier kado's geef van 100 per kind of nog meer dan verwachten ze dat volgend jaar ook, en met hun verjaardagen nog weer (want dan zijn ze niet meer blij met een 'klein' kado zoals nu) en dat past gewoon niet in ons budget.

(trouwens, waarom ga ik me hier verantwoorden? *gaat nuttige dingen doen*...Echt waar joh? Ik vind dat zo maf: ik zie hardstikke veel kinderen om me heen die hele grote cadeaus krijgen, maar ook kleine, en met van alles even blij zijn. Is dit niet gewoon jouw verwachting?
Hier 100,- euro per kind. Ze zijn 2, 8 en 11 jaar. Jongste krijgt kinderkeuken van Ikea en die is al 99,95. Oudste krijgt zo'n lamp met kleuren van Philips (eigenlijk 169,- maar nieuwe met rentepunten van ING besteld voor de helft). Zoontje krijgt lego. Ik heb eigenlijk alleen het keukentje van de week gekocht. De rest heb ik al een hele tijd in huis (in uitverkoop of actie gekocht). En echt...als ze met hun verjaardag iets van 20,- euro zouden krijgen zijn ze net zo blij hoor! Ze kijken niet naar wat het kost maar wat ze graag willen en dat kan net zo goed een boek zijn. Ze krijgen bij mij nooit 'zomaar' kadootjes tussendoor. Verjaardag en sinterklaas vind ik een mooie gelegenheid.
quote:kwebbelbox schreef op 15 november 2010 @ 14:56:

(trouwens, waarom ga ik me hier verantwoorden? *gaat nuttige dingen doen*...

Dit snap ik dus echt niet!

Hoezo 'verwachten' ze dit dan?

Net of (kleine) kinderen (waar Sinterklaas per slot van rekening voor bedoeld is) weten/bijhouden dat ze vorig jaar voor ¤ 100 hebben gekregen en nu onmiddellijk weer gaan zitten tellen of het weer zo'n bedrag is.

Oudere en niet meer gelovende kinderen kun je heel simpel uitleggen dat je 1 jaar 'uit je slof bent geschoten' qua kado's, maar dat dat niet elk jaar het geval is.

Dochter had vorig jaar als hoofd-kado een mandelamaker van rond de ¤ 40; was ze superblij mee; maar zoals ik al schreef was ze met de scubidu-touwtjes van ¤1,69 die gisteren in haar schoen zaten ook hartstikke blij.
quote:poldervrouw schreef op 15 november 2010 @ 13:18:

[...]

\

Dan heb je niet goed gelezen.. zucht.. ik koop geen goedkope troep.. ik koop ook lego en playmobil (en dat koop ik ruim van te voren zodra het ergens in de aanbieding is).. Ik kies alleen niet voor de dozen van 50-100 euro.. Wij hebben wel heel veel lego.. In de loop der jaren bij elkaar verzameld ( ik heb 3 kinderen) en marktplaats. En ze krijgen vaak van oma met verjaardag een grote doos en van ons ook. Zo heeft jongste afgelopen jaar een Atlantis doos gekregen van Lego , ik meen 49 euro.. En daarbij sparen ze zelf voor lego van zakgeld, rapportgeld etc. en dan kopen ze hiervan zelf regelmatig wat spul. En zo nu en dan ligt er iets waanzinnigs in de aanbieding en krijgen ze dat bijv. voor hun rapport.

Ik koop dus geen NDS - en PS3 etc. voor sint want ik vind dat soort bedragen.. en ik geef geen action spul (dat schreef ik ergens omdat iemand iets scheef over mensen die geen inkomen hadden.. dan is action iets waar je tenminste het idee kan geven dat je iets geeft.. en ja meestal is het zooi).. Ik vind duur geen verspilling, alleen niet nodig om ZOVEEL uit te geven voor sint (En dan bedoel ik dus 100 euro per kind ofzo.. voor 25 euro kan je een prima lego doos kopen)..

Ik vind je een beetje een zeurpiet. Wat kan jou het nou schelen of een ander met Sinterklaas 100 euro uitgeeft? Als ik het zo lees geef je echt het zoveelvoudige aan speelgoed uit als ik en hebben jouw kinderen tig keer meer speelgoed dan de mijne, dus wat maakt het jou dan uit of ik die 200 euro die ik het hele jaar niet uitgeef allemaal tegelijk met Sinterklaas uitgeef?

(ik ga overigens geen 200 euro uitgeven dit jaar, ik weet nog niet hoeveel ik ga uitgeven, sowieso wat ik me kan permitteren, maar heb dit voorgaande jaren wel gedaan en misschien zelfs wel meer ook, dus effe voor het idee.)

Ik vind Sinterklaas het moment in het jaar om mijn zoon al dat speelgoed te geven waar hij het hele jaar naar loopt te lonken. Een ander doet dat op 8 of 12 of wel 20 verschillende momenten in het jaar. Ik vind het leuker om dat op die ene avond te doen en een berg cadeaus te hebben of dan de hele grote uitgaven te doen. Datzelfde geldt voor zijn verjaardag. Een nieuwe fiets die hij toch wel zou krijgen, geef ik liever op zijn verjaardag. Een tv of een computer of een WII ofzo die hij anders vast ook wel op zeker moment zou krijgen, geef ik liever met Sinterklaas of op zijn verjaardag. Prima toch?

Ik zie het probleem niet zo. Het eindresultaat is namelijk precies hetzelfde: beide kinderen hebben uiteindelijk die WII, dus waarom je zo druk maken dat mijn kind hem met Sinterklaas krijgt?

Bovendien heeft mijn zoon geen grootouders of andere familie van wie hij van die dure cadeaus krijgt, toen ik klein was kwamen mijn opa en oma altijd met een kofferbak vol enorme cadeaus aanrijden want dan was Sinterklaas bij hen geweest, tja, hij heeft dat nou eenmaal niet. Dus zal dat uit mijn eigen portemonnee moeten komen. En ik gun hem dat, zelfs al moet ik daar zelf andere dingen voor laten. Nou, dat is dan toch mijn keuze?

En ook ik koop zo ongeveer vanaf het begin van het schooljaar al her en der aanbiedingen als ik daar toevallig tegenaan loop. Ik bewaar ze alleen tot Sinterklaas omdat ik het leuker vind om ze dan te geven. Want ik ben opgevoed met het idee dat je op je verjaardag gruwelijk verwend wordt omdat je bestaat en met Sinterklaas omdat je het hele jaar lief bent geweest.

Ik snap echt niet waar je je druk om maakt. Linksom of rechtsom hebben alle kinderen uiteindelijk die enorme bak Lego.
Am Yisrael Chai!
quote:Pompadoer schreef op 15 november 2010 @ 11:50:

Ik koop ook geen Action meuk, en om precies dezelfde reden. Het gevolg is wel dat ons huis uitpuilt van het onverwoestbare speelgoed. Je komt er nooit meer vanaf want het is niet stuk te krijgen.Gedeeltelijk mee eens. Het speelgoed van de Action is inderdaad met een poep en zucht kaduuk. Maar het knutsel gebeuren daarentegen vind ik juist erg goed. Daar kan ik altijd heel goed slagen voor de vriendinnen van mijn zoon!
Wij hebben een dilemma van de andere kant.

Met mijn schoonfamilie vieren we Sinterklaas waarbij we lootjes hebben getrokken voor cadeautjes met een budget tot 10 euro met gedicht en surprise.

Nu willlen mijn schoonouders nog een verlanglijstje van ons hebben. Volgens mijn vriend speelt budget hierbij geen rol en zou ik zelfs mn felbegeerde spiegelreflex camera op kunnen zetten. Dit vindt ik echter veel te gek, maar vindt het ook moeilijk te bepalen wat er dat wel op te zetten.

(ter illustratie: ik heb als "nieuwe" schoondochter (5 maanden samen) voor 100 euro aan cadeaus gekregen voor mn verjaardag. (ja mijn mond viel ook open))
quote:fashionvictim schreef op 15 november 2010 @ 17:38:

[...]

Ik vind je een beetje een zeurpiet. Wat kan jou het nou schelen of een ander met Sinterklaas 100 euro uitgeeft?

niets, maar dat ik het niet doe is blijkbaar reden van jou om aan te nemen dat ik goedkope troep koop

Als ik het zo lees geef je echt het zoveelvoudige aan speelgoed uit als ik en hebben jouw kinderen tig keer meer speelgoed dan de mijne

dat weet je niet maar ik weet wel dat ik geen bergen geld uitgeef aan speelgoed. Ik koop,zeker lego, vaak 2e hands. Met verjaardagen krijgen ze wat nieuws.

dus wat maakt het jou dan uit of ik die 200 euro die ik het hele jaar niet uitgeef allemaal tegelijk met Sinterklaas uitgeef?

Niets.. gewoon lekker doen..

(ik ga overigens geen 200 euro uitgeven dit jaar, ik weet nog niet hoeveel ik ga uitgeven, sowieso wat ik me kan permitteren, maar heb dit voorgaande jaren wel gedaan en misschien zelfs wel meer ook, dus effe voor het idee.)

je hoeft je niet te verantwoorden, ik vertel alleen dat IK (en nog veel meer met mij het onzin vind om zoveel uit te geven met Sint.

Ik vind Sinterklaas het moment in het jaar om mijn zoon al dat speelgoed te geven waar hij het hele jaar naar loopt te lonken. Een ander doet dat op 8 of 12 of wel 20 verschillende momenten in het jaar.

Wij niet.. met rapport krijgen ze een aardigheidje en als je jarig zijn een water groter kado.

Ik vind het leuker om dat op die ene avond te doen en een berg cadeaus te hebben of dan de hele grote uitgaven te doen. Datzelfde geldt voor zijn verjaardag. Een nieuwe fiets die hij toch wel zou krijgen, geef ik liever op zijn verjaardag. Een tv of een computer of een WII ofzo die hij anders vast ook wel op zeker moment zou krijgen, geef ik liever met Sinterklaas of op zijn verjaardag. Prima toch?

Ik zie het probleem niet zo. Het eindresultaat is namelijk precies hetzelfde: beide kinderen hebben uiteindelijk die WII, dus waarom je zo druk maken dat mijn kind hem met Sinterklaas krijgt?

Vooral kopen, als jij het leuk vindt en kan doen..Heerlijk toch voor je zoon.

Die van mij hebben en krijgen geen WII.. niet voor kerst , sint of verjaardag. ALS hij er al komt, sparen ze er maar voor..

Ik maak me daar niet druk om.. ik erger me aan het feit dat je niet leest.. ik schrijf nergens dat ik goedkope troep koop , ik schrijf nergens dat ik het hele jaar door spul koop, ja ik hou aanbiedingen in de gaten zodat ik het voordeliger kan kopen , ik schrijf nergens dat ik het niemand anders gun, ik schrijf nergens dat jij niet een bult uit mag geven.. Je moet doen wat jij wil, ik doe het alleen niet om de redenen die ik al een paar keer heb geschreven en het niet nog eens ga doen.

Bovendien heeft mijn zoon geen grootouders of andere familie van wie hij van die dure cadeaus krijgt

ik heb slechts mijn moeder.. geen andere grootouders.. en van haar krijgen ze dit jaar volgens mij ook max. 25 euro.. mijn schoonouders (overleden) deden niet aan Sint en met kerst kregen ze een kleinheidje.

, toen ik klein was kwamen mijn opa en oma altijd met een kofferbak vol enorme cadeaus aanrijden want dan was Sinterklaas bij hen geweest, tja, hij heeft dat nou eenmaal niet. Dus zal dat uit mijn eigen portemonnee moeten komen. En ik gun hem dat, zelfs al moet ik daar zelf andere dingen voor laten. Nou, dat is dan toch mijn keuze?

Dat is zeker jouw keuze.. ik maak andere keuzes..

Hij zal er niet minder gelukkig van worden als hij minder krijgt of minder dure dingen, maar dat is mijn mening. Ik ga geen dingen laten voor een kado.. Dan moet het wel heeeeel bijzonder zijn of een hele bijzondere reden. Weet je wanneer ze hier iets heel duurs krijgen ? Als ze naar de middelbare school gaan.. dan krijgen ze een fiets naar keuze.. en dat is een fikse uitgave waar ze , hopelijk, een aantal jaren mee door kunnen.

En ook ik koop zo ongeveer vanaf het begin van het schooljaar al her en der aanbiedingen als ik daar toevallig tegenaan loop. Ik bewaar ze alleen tot Sinterklaas omdat ik het leuker vind om ze dan te geven. Want ik ben opgevoed met het idee dat je op je verjaardag gruwelijk verwend wordt omdat je bestaat en met Sinterklaas omdat je het hele jaar lief bent geweest.

Hier net zo.. ik hou de aanbiedingen in de gaten van de gewenste dingen en als het kan krijgen ze het , mits binnen de perken qua budget. En dat ik erg blij zijn dat ze bestaan weten ze ook zonder dat ik ze gruwelijk verwen..

Ik snap echt niet waar je je druk om maakt.

Wie maakt zich nu druk ?

Linksom of rechtsom hebben alle kinderen uiteindelijk die enorme bak Lego.

Ze hebben hier 2 grote trofast bakken van Ikea vol met lego
quote:Snowpatrol schreef op 15 november 2010 @ 18:49:

Wij hebben een dilemma van de andere kant.

Met mijn schoonfamilie vieren we Sinterklaas waarbij we lootjes hebben getrokken voor cadeautjes met een budget tot 10 euro met gedicht en surprise.

Nu willlen mijn schoonouders nog een verlanglijstje van ons hebben. Volgens mijn vriend speelt budget hierbij geen rol en zou ik zelfs mn felbegeerde spiegelreflex camera op kunnen zetten. Dit vindt ik echter veel te gek, maar vindt het ook moeilijk te bepalen wat er dat wel op te zetten.

(ter illustratie: ik heb als "nieuwe" schoondochter (5 maanden samen) voor 100 euro aan cadeaus gekregen voor mn verjaardag. (ja mijn mond viel ook open))Lastig, leuke luxe dilemma.. Wat zou je willen, buiten die camera? Waar voel je je wel goed bij zeg maar.. dan vraag je dat toch ? Blijkbaar vinden je schoonouders je aardig
Poldervrouw,

Mij maakt het inderdaad niet uit wat jij doet, jouw portemonnee, jouw koters. Ik stoor me alleen aan bewoordingen als "gruwelijk verwen" en insinuaties dat kinderen die voor 100 euro aan Sinterklaas cadeaus krijgen dingen niet waarderen, of door hun ouders niet geliefd zouden zijn zonder die cadeaus.

En trust me, jouw koters hebben meer speelgoed dan de mijne. Hier geen 2 Trofast bakken Lego, bijvoorbeeld. Niet eens een halve bak.

Mijn punt was alleen dat het voor die kinderen toch geen hol uitmaakt WANNEER ze iets krijgen en door WIE dat betaald wordt? Het eindresultaat is toch precies hetzelfde?

Dat kind wat een DS in haar schoen krijgt heeft heus geen 6 DS-en hoor, je kan er maar op 1 spelen namelijk. Dat is dan toch precies hetzelfde als de kinderen van mijn vriendin die beide een DS kregen omdat het grote vakantie was? Eindresultaat is toch dat al die kinderen allemaal 1 DS hebben en dat al die ouders ervoor gezorgd hebben dat ze die DS kregen?

Waarom dan zo oordelen over de ouders die Sinterklaas de ideale gelegenheid vinden om die DS in huis te halen? Dat ding was er namelijk hoe dan ook gekomen.

Waarom kan je dat niet gewoon aannemen, dat voor sommige mensen de lol niet zit in het feit dat iets DUUR is, maar dat iets een speciaal cadeautje / speciale gelegenheid is? Ik doe dat zelfs voor mezelf nog. Ik pak mijn eigen nieuwe sjaal en muts in als cadeautje, gewoon omdat ik cadeautjes heel leuk vind. En als ik een nieuwe tv ofzo nodig zou hebben, dan koop ik die het liefst met mijn eigen verjaardag. Omdat ik het extra leuk vind om mezelf dat "cadeau" te doen, dat vind ik specialer dan iets "zomaar" kopen. Daar kan ik jaren later nog blij om zijn, als iemand bijvoorbeeld zegt "goh, leuke bank heb je" dat ik dan zeg "ja leuk he, heb ik mezelf voor mijn verjaardag gegeven".

Zo ook dus voor kind. Jij insinueert steeds dat hij "heus niet minder gelukkig wordt zonder al die dingen", maar je weet helemaal niet wat hij heeft. Jij baseert dat oordeel op het simpele gegeven dat ik zeg 300 euro ofzo aan Sinterklaas besteed, maar dat zegt toch helemaal niks? Dat zegt alleen dat ik in december 300 euro uitgeef. Dát is mijn punt. Je kan niet bij mensen naar binnen kijken, je kan niet bij kinderen in hun kamertjes kijken, en je hebt in al je postings al zoveel over je eigen kinderen verteld dat ik zeker weet dat mijn kind in jouw huis een hartverzakking zou krijgen van de hoeveelheid duur speelgoed die er in jouw huis aanwezig is vergeleken met dat van ons. Als er dan dus al kinderen "gruwelijk verwend" worden en nergens de waarde van zouden kennen, zouden dat in mijn kinds referentiekader JOUW kinderen zijn. Ondanks dat ik misschien 10 keer zoveel aan Sinterklaas uitgeef dan jij.
Am Yisrael Chai!
Ik vind de hele discussie over wat je wel of niet uitgeeft eigenlijk niet zo relevant. Je geeft wat je kunt en wat je leuk vindt voor je kind, toch?

Mijn zoon kwam vandaag thuis met de mededeling dat z'n vriendje een Beyblade in z'n schoen had gekregen. M'n zoon wilde die ook, maar ik had al gezegd dat dat wel een duur ding was voor in de schoen. Het is niet dat ik het niet kan betalen, maar ik vind schoencadeautjes echt iets voor erbij. Die kosten bij mij dus maximaal 3 euro, dan vind ik het wel goed. Hij had dus zelf maar bedacht dat hij het ding voor de 'grote' sinterklaas ging vragen, misschien kreeg hij hem dan wel.

Het liefst geef ik met sinterklaas cadeaus die er een beetje toe doen. Dus een mooie doos lego, iets van playmobil, boekjes, etc. Maar nu ik weet hoe graag hij die Beyblade wil hebben, krijgt hij die ook. Of ik vraag of opa en oma of m'n zus hem wil geven.

Zoons krijgen van ons iets van 3 cadeaus die we graag willen geven (en de jongens graag willen hebben). Schoonouders en zus krijgen een lijstje, maar mogen gewoon los gaan als ze dat willen. Schoonouders hebben maar 2 kleinkinderen (die van mij) en zus heeft geen kinderen.

Nuttige dingen staan hier niet op het verlanglijstje, tenzij kind aangeeft dat hij heel graag iets wil hebben wat ik echt stom vind. Zo wilde oudste zoon vorig jaar heel graag een Feijenoord pyjama. Vind ik echt stom (en heb ik dus altijd gezegd) maar sinterklaas bracht hem wel. Kind was er dolblij mee.
Ik koop voor Sinterklaas alleen kwaliteits speelgoed; Kapla en Lego, Knex etc. Geen Action/Wibra?Zeeman speelgoed om de al eerder genoemde reden dat ik liever 1 keer 20 euro aan iets uitgeef waarmee ze gegarandeerd lang spelen en wat heel blijft dan 10 x 2 euro aan prul speelgoed. (Andere zaken koop ik daar overigens wel.) Ik koop het hele jaar door al voor Sinterklaas. Hier bedoel ik mee: als ik een goede aanbieding zie bij bv, V&D en ik heb daar kortingsbonnen voor en ook nog een berg Airmiles dan schaf ik het vast aan. Ook al is het april.

Nu heb ik voor deze Sinterklaas dus heel veel Lego voor uiteindelijk een klein bedrag. Ook heb ik via MP gekocht. Compleet met doos er nog bij. Papiertje erom en kids zijn er net zo blij mee als met nieuw. Goed het net in de gaten houden kan voor speelgoed heel veel schelen. Ook geven de speelgoedwinkels de laatste weken elke keer bonnen met 15% korting bij hun folders. Ik ga gewoon iedereen voor die bonnen af. Ik koop dus nooit, maar dan ook echt nooit speelgoed voor de gewone adviesprijs.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Ik kan nog wel wat tips gebruiken voor het bewaren van spulletjes die jullie al eerder hebben gekocht. Ik heb bij de dolle dwaze dagen wat Hot wheels autootjes gekocht, ik dacht slim te zijn. Alleen... ik heb ze verstopt en kan ze dus nu niet meer vinden. Daar moet ik dus echt een modus voor vinden, want 2 weken geleden vond kleine zoon ook een cadeautje dat ik had verstopt om ooit eens te geven....
Hahahaha, Flint, jij komt in april in je lingerie-la dus allemaal hotwheels tegen?

De cadeautjes zitten nu in een hele grote saaie doos die altijd al naast onze kledingkast staat, die ze dus niet opvalt, en daar stop ik het grootste deel in. En anders in de schuur, achter de kerstboom.
Lag het maar in m'n lingeriela, da's eigenlijk best een goede plek! Het ziet er meer naar uit dat kleine zoon volgend jaar naar beneden komt en zegt 'kijk eens wat voor leuke autootjes ik gevonden heb'....

Schoencadeautjes heb ik ook goed (en voor mezelf vindbaar) opgeborgen en datzelfde gaat ook gelden voor de sint cadeautjes. Zou toch lullig zijn als ik tegen die tijd de helft van de cadeautjes kwijt ben .
Waarom neem je niet gewoon een "Geheime Doos" ? Ook nog praktisch, want vol-is-vol en vol betekent dat ik een koopstop heb.
Ik heb Moppekind de speelgoedcatalogus gegeven, en hem laten zien wat een DS kost. Zijn conclusie was dat het belachelijk was dat een DS duurder is dan een telefoon waarop je kunt computeren. (En nee, die krijgt hij ook nog niet, maar daar heeft hij het nog niet over gehad )

Hopelijk ben ik nu van het gez**k af.
quote:fashionvictim schreef op 15 november 2010 @ 19:49:

Poldervrouw,

Mij maakt het inderdaad niet uit wat jij doet, jouw portemonnee, jouw koters. Ik stoor me alleen aan bewoordingen als "gruwelijk verwen" en insinuaties dat kinderen die voor 100 euro aan Sinterklaas cadeaus krijgen dingen niet waarderen, of door hun ouders niet geliefd zouden zijn zonder die cadeaus.

Jij gebruikt zelf de term gruwelijk verwennen

En trust me, jouw koters hebben meer speelgoed dan de mijne. Hier geen 2 Trofast bakken Lego, bijvoorbeeld. Niet eens een halve bak.

Ik heb 3 kinderen.. in 13 jaar bij elkaar gespaard.. dus valt reuze mee..

Mijn punt was alleen dat het voor die kinderen toch geen hol uitmaakt WANNEER ze iets krijgen en door WIE dat betaald wordt? Het eindresultaat is toch precies hetzelfde?

Nee dat maakt voor de kinderen niets uit.. ze weten toch niet beter.. ze krijgen iets wanneer ze het krijgen.. of dat nu met sint, pasen, pinksteren of kerst is.. en daar gaat het niet om.

Waarom dan zo oordelen over de ouders die Sinterklaas de ideale gelegenheid vinden om die DS in huis te halen? Dat ding was er namelijk hoe dan ook gekomen.

Omdat ik persoonlijk, laat ik het dan maar bij zetten, het niet vind kunnen dat ze dit zomaar krijgen.. In mijn beleving vind ik het prettiger dat er voor sparen.. Ik was toch echt niet van plan om voor alle 3 een DS te kopen.

Ik oordeel niet.. je moet het helemaal zelf weten IK doe dat niet met mijn eigen redenen die blijkbaar heel raar zijn. Het heeft niets met oordelen te maken, het heeft te maken met een bepaalde manier van denken te maken.. jij denkt daar anders over.. dat maakt toch niets uit. Jij voelt dat blijkbaar als een veroordeling.n.

Waarom kan je dat niet gewoon aannemen, dat voor sommige mensen de lol niet zit in het feit dat iets DUUR is, maar dat iets een speciaal cadeautje / speciale gelegenheid is?

Je zegt zelf dat je graag dure dingen geeft en dat je kind daar blij van wordt. .

Zo ook dus voor kind. Jij insinueert steeds dat hij "heus niet minder gelukkig wordt zonder al die dingen", maar je weet helemaal niet wat hij heeft. Jij baseert dat oordeel op het simpele gegeven dat ik zeg 300 euro ofzo aan Sinterklaas besteed, maar dat zegt toch helemaal niks?

Dat zeg je zelf.. je zegt zelf dat hij "dat allemaal niet heeft"

en je hebt in al je postings al zoveel over je eigen kinderen verteld dat ik zeker weet dat mijn kind in jouw huis een hartverzakking zou krijgen van de hoeveelheid duur speelgoed die er in jouw huis aanwezig is vergeleken met dat van ons. Als er dan dus al kinderen "gruwelijk verwend" worden en nergens de waarde van zouden kennen, zouden dat in mijn kinds referentiekader JOUW kinderen zijn. Ondanks dat ik misschien 10 keer zoveel aan Sinterklaas uitgeef dan jij.O vertel vertel.. wat hebben mijn kinderen dan allemaal wel niet in hun kamer staan ? Ik zal het je zo vertellen

Lego (met zijn 3 - en dus 2 bakken), 1 bak playmobil. 3 x een DS (zelf gespaard) 1 PS/2 in 2 jaar bij elkaar geplakt van de gratis zegels (die staat beneden).. that's it.. Verder vind je boeken op hun kamers.. meer niet.. Geen TV, geen WII, geen pc's op de kamer.

Net zo min als ik weet wat jouw kinderen hebben weet jij wat die van mij hebben en wat het mij heeft gekost. Als je mijn berichten had gelezen had je kunnen lezen dat ik veel 2e hands koop en in de aanbieding.. daarbij verzamel ik al 13 jaar lego.. dan is het logisch dat het relatief gezien veel is.. En wat ik wel kan zeggen, is dat mijn kinderen heel goed weten wat de waarde van geld is en dat komt omdat ze alle 3 hebben moeten sparen voor hun zo felbegeerde DS !

Ik begrijp jouw felle post gewoonweg niet.. Kan je niet gewoon accepteren en begrijpen dat ik het niet zo doe, dat ik mezelf niet prettig voel bij het geven van grote en dure kado's bij o.a. sint. Dat ik het heel gewoon vind dat mijn kinderen sparen voor dure dingen? En dat hier de helft van de mensen die hier hebben gereageerd eigenlijk hetzelfde zeggen, dat ook zij niet zoveel uitgeven bij sint ?

Als ik je face tot face zou kunnen spreken zou ik je beter kunnen vertellen hoe ik het bedoel.. het komt gewoon niet zo over als ik het bedoel en dat is jammer (maar helaas)..

Ik wens jou en je kinderen welgemeend en fijn sinterklaas feest toe en los van wat je uitgeeft, zullen je kinderen een fijn feest hebben met een fijne herinnering ..
Tjee poldervrouw, wat een sarcastische posting zeg. Ontzettend sneu hoe jij reageert op mensen die Sint anders vieren dan jij. Bah, dat belerende toontje. Ik ga ook lekker los hoor fashionvictim, niets leuker dan je kind lekker verwennen!
Poldervrouw,

Ik vind jou echt al het hele topic heel fel en heel denigrerend doen over mensen die niet jouw zure calvinisme aanhangen. Vandaar dat ik steeds reageer. Maar goed, I don't give a fuck verder, ik stoorde me gewoon - net als anderen trouwens - aan jouw geoordeel over Spijker en anderen die met Sinterklaas graag uitpakken. Maar zo te lezen snap je mijn punt nog steeds niet, dat je namelijk niet in mensen hun portemonnee kunt kijken en dat je helemaal geen conclusies kunt verbinden aan wat mensen aan feestdagen uitgeven, laat staan over of die mensen hun kinderen wel of niet verwennen. Ik vind het erg kortzichtig, maar goed, jouw feestje verder.
Am Yisrael Chai!
quote:flint schreef op 15 november 2010 @ 20:48:

Ik kan nog wel wat tips gebruiken voor het bewaren van spulletjes die jullie al eerder hebben gekocht. Ik heb bij de dolle dwaze dagen wat Hot wheels autootjes gekocht, ik dacht slim te zijn. Alleen... ik heb ze verstopt en kan ze dus nu niet meer vinden. Daar moet ik dus echt een modus voor vinden, want 2 weken geleden vond kleine zoon ook een cadeautje dat ik had verstopt om ooit eens te geven....Hahaha, dat heb ik ook wel eens. Ik kwam vorig jaar ineens cadeaus tegen die ik ooit voor 2-3 jarigen had gekocht maar zo goed had verstopt dat alle kinderen die ik ken ze inmiddels ontgroeid zijn.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven