Steeds weer andere huidproblemen
maandag 6 december 2010 om 13:53
Sinds een half jaar heb ik om de haverklap wel íets met mijn huid.
In de zomer begon het met droog eczeem. In september kreeg ik Netelroos. Waarschijnlijk een allergie op het een of ander. Dit is nu aardig onder controle met Ceterazine tabletjes en hormonen zalf. Als ik het 2 dagen oversla komen de eerste plekken weer tevoorschijn.
Nu een maand geleden had ik ineens Ringworm. Na aan maand smeren met cortison en nog wat zalf is het nu bijna weg.
Nu heb ik weer rare droge korstjes op mijn bovenarmen en gekke uitslag op mijn buik, misschien weer netelroos maar wie weet wel wéér wat anders....
Al die klachtjes zijn per stuk wel weer op te lossen alleen ik heb het gevoel dat er iets algemeens aan ten grondslag ligt? zou dat kunnen? Ik wordt zo langzamerhand gek van al het smeren, de pillen en de jeuk en pijn.
Iemand ideeen?
In de zomer begon het met droog eczeem. In september kreeg ik Netelroos. Waarschijnlijk een allergie op het een of ander. Dit is nu aardig onder controle met Ceterazine tabletjes en hormonen zalf. Als ik het 2 dagen oversla komen de eerste plekken weer tevoorschijn.
Nu een maand geleden had ik ineens Ringworm. Na aan maand smeren met cortison en nog wat zalf is het nu bijna weg.
Nu heb ik weer rare droge korstjes op mijn bovenarmen en gekke uitslag op mijn buik, misschien weer netelroos maar wie weet wel wéér wat anders....
Al die klachtjes zijn per stuk wel weer op te lossen alleen ik heb het gevoel dat er iets algemeens aan ten grondslag ligt? zou dat kunnen? Ik wordt zo langzamerhand gek van al het smeren, de pillen en de jeuk en pijn.
Iemand ideeen?

maandag 6 december 2010 om 14:00
Heb je het ook al met je dermatoloog besproken? Heeft hij/zij verteld dat je netelroos van een allergie komt? Is er al eens getest?
Netelroos/urticaria lijkt wel op een allergie, maar is het niet. Dat maakt het zo moeilijk. Ik heb het zelf een paar keer gehad met vrieskou, maar nu heb ik alweer twee jaar geen urticaria meer gehad. Wel eczeem, maar dat komt omdat ik vreselijk allergisch ben. Ik denk meer dat het toeval is, dat je die klachten zo achter elkaar hebt gehad. Maar als jij er wel van overtuigd bent dat er iets anders aan de hand is, dan zou ik dat bespreken met je dermatoloog. Misschien kan hij/zij je zorgen wegnemen.
En als jij denkt dat alternatieve geneeswijzen meer doen voor jou, moet je daar zelf mee aan de slag gaan. Ik persoonlijk zie er niet zoveel in, maar voor jou kan dat anders zijn.
Netelroos/urticaria lijkt wel op een allergie, maar is het niet. Dat maakt het zo moeilijk. Ik heb het zelf een paar keer gehad met vrieskou, maar nu heb ik alweer twee jaar geen urticaria meer gehad. Wel eczeem, maar dat komt omdat ik vreselijk allergisch ben. Ik denk meer dat het toeval is, dat je die klachten zo achter elkaar hebt gehad. Maar als jij er wel van overtuigd bent dat er iets anders aan de hand is, dan zou ik dat bespreken met je dermatoloog. Misschien kan hij/zij je zorgen wegnemen.
En als jij denkt dat alternatieve geneeswijzen meer doen voor jou, moet je daar zelf mee aan de slag gaan. Ik persoonlijk zie er niet zoveel in, maar voor jou kan dat anders zijn.

maandag 6 december 2010 om 14:05
Tsja, vaak zijn huidklachten zoals jij noemt symptomen en geen klachten an sich. Zoals je zelf al zegt: de kans is groot dat er iets anders aan ten grondslag ligt.
Ik heb een tijd flinke eczeem gehad, na een paar consulten bij een homeopaat was ik er vanaf (ik bleek iets aan mijn schildklier te hebben). Nooit meer teruggekomen, pff wat een opluchting...
Ik heb een tijd flinke eczeem gehad, na een paar consulten bij een homeopaat was ik er vanaf (ik bleek iets aan mijn schildklier te hebben). Nooit meer teruggekomen, pff wat een opluchting...
maandag 6 december 2010 om 14:06
Ik ben tot nu toe alleen maar bij de huisarts geweest, niet bij een dermatoloog.
Volgens mijn huisarts is (mijn?)netelroos wel een allergie omdat ik zo goed reageer op anti-histamine tabletten? Hij heeft nu voorgesteld het een paar maanden te gebruiken en als het niet vanzelf overwaait eens te testen op allergieen. Ik had afgelopen jaar ook voor het eerst in mijn leven hevige hooikoorts.
Ik zal eens googlen op dat constitiuneel eczeem.
Volgens mijn huisarts is (mijn?)netelroos wel een allergie omdat ik zo goed reageer op anti-histamine tabletten? Hij heeft nu voorgesteld het een paar maanden te gebruiken en als het niet vanzelf overwaait eens te testen op allergieen. Ik had afgelopen jaar ook voor het eerst in mijn leven hevige hooikoorts.
Ik zal eens googlen op dat constitiuneel eczeem.

maandag 6 december 2010 om 14:13

maandag 6 december 2010 om 14:14
Dan zou ik een doorverwijzing regelen, want wat de huisarts zegt klopt niet helemaal. Dat is geen fout van hem, maar hij weet er gewoon niet genoeg vanaf. Zoals ik al zei lijkt netelroos/urticaria wel op een allergie, maar is het geen allergische reactie. Er is een uitgebreide vragenlijst voor die je bij de dermatoloog krijgt. Aan de hand daarvan wordt pas bepaald of het netelroos/urticaria is.
Ik zou niet te lang meer blijven aanrommelen. Misschien kan de dermatoloog vrij makkelijk een oplossing bieden voor jouw probleem.
Ik zou niet te lang meer blijven aanrommelen. Misschien kan de dermatoloog vrij makkelijk een oplossing bieden voor jouw probleem.

maandag 6 december 2010 om 14:31
Ben ik het niet mee eens. Hormoonzalf is een prima oplossing mits je goede voorlichting erbij krijgt en niet oeverloos blijft tobben met bijvoorbeeld te lichte zalven.
De angst voor hormoonzalf is een onterechte angst. Vaak ingegeven door via-via verhalen. 'Mijn broer heeft een vriend, die heeft een neef en daar een zoontje van, nou die heeft een hoop ellende gehad door hormoonzalf!'
Als er echt problemen ontstaan door hormoonzalf, is dat te wijten aan verkeerd gebruik. Niet aan de hormoonzalf an sich.
De angst voor hormoonzalf is een onterechte angst. Vaak ingegeven door via-via verhalen. 'Mijn broer heeft een vriend, die heeft een neef en daar een zoontje van, nou die heeft een hoop ellende gehad door hormoonzalf!'
Als er echt problemen ontstaan door hormoonzalf, is dat te wijten aan verkeerd gebruik. Niet aan de hormoonzalf an sich.

maandag 6 december 2010 om 14:47
Ja dat is mijn mening, inderdaad. Ik vind het vreemd dat mensen elkaar gek maken met verhalen die vaak nergens op gebaseerd zijn.
Daarnaast vertrouw ik op de reguliere geneeskunde en zie niet zoveel in alternatieve geneeswijzen. Ik heb zelf ook bij een homeopathisch arts gelopen voor mijn eczeem, maar werd uiteindelijk geen steek wijzer. En dat komt vaker voor. Ik zie het ook vaak gebeuren op mijn werk. Mensen zoeken toch alternatieven (logisch) als ze een vervelende aandoening hebben die chronisch is. Iedereen hoopt op een wondermiddel tegen allergieën, eczeem en psoriasis. Maar dat is er niet. Na uitstapjes aan alternatieve geneeskunde komen mensen uiteindelijk vaak weer terecht bij de reguliere geneeskunde. Omdat het toch niet zo fantastisch heeft geholpen als ze hadden gehoopt.
Echt, ik zou willen dat er wondermiddelen bestonden, dan ging ik gelijk in de rij staan!

maandag 6 december 2010 om 14:59
Tsja, voor mij bleek een homeopaat wel een wondermiddel... 3 of 4 behandelingen (het is al zo lang geleden), en er nooit meer last van gehad. Mijn armen en binnenkant van mijn knieën lagen helemaal open, al het pigment had ik eruit gekrabt, it wasn't pretty. En die jeuk, en irritatie.... gekmakend. Ik ben zo dankbaar dat ik het nooit meer terug hebt gehad.
Wij hebben het gewoon andersom Georgette, ik vertrouw weer wat minder op de reguliere geneeskunde. At the end of the line moet iedereen doen waar ie zich goed bij voelt, vind ik. En voor mij is dat mijn natuurgeneeskundige vriend, en voor jou de dokter en dermatoloog. Kerstkaart komt eraan!
en nu ben ik er vandoor, iPad kopen!!!
Wij hebben het gewoon andersom Georgette, ik vertrouw weer wat minder op de reguliere geneeskunde. At the end of the line moet iedereen doen waar ie zich goed bij voelt, vind ik. En voor mij is dat mijn natuurgeneeskundige vriend, en voor jou de dokter en dermatoloog. Kerstkaart komt eraan!
en nu ben ik er vandoor, iPad kopen!!!

maandag 6 december 2010 om 16:26
Misschien is het een huidbacterie. Wat je zou kunnen proberen is twee keer per week een verdund bleekwaterbad te nemen. (ongeveer een duizendste hoeveelheid bleekwater hanteren, dus per liter water een milliliter bleekwater, per bad een half koffiekopje) Dat is vergelijkbaar met water in een zwembad. Tenminste vijf minuten blijven weken, ten hoogste een half uur. Daarna binnen drie minuten de huid goed insmeren. Natuurlijk wel eerst aan je arts vragen...
NB Dit is een in 2009 wetenschappelijk geteste methode die enorm goed helpt bij door bacteriën geïnfecteerd eczeem.
NB Dit is een in 2009 wetenschappelijk geteste methode die enorm goed helpt bij door bacteriën geïnfecteerd eczeem.

maandag 6 december 2010 om 20:16
Ik heb geen bad...
Ik moet sowieso even terug naar de huisarts met de nieuwste ontwikkelingen. Dan vraag ik ook maar een verwijzing naar een dermatoloog. De klachten die ik heb (gehad) zijn ook echt allemaal verschillend.
Ik ben toevallig ook op een steng dieet momenteel en deze radicale ommezwaai in voeding heeft iig geen enkel effect op mijn huidklachten.
Ik moet sowieso even terug naar de huisarts met de nieuwste ontwikkelingen. Dan vraag ik ook maar een verwijzing naar een dermatoloog. De klachten die ik heb (gehad) zijn ook echt allemaal verschillend.
Ik ben toevallig ook op een steng dieet momenteel en deze radicale ommezwaai in voeding heeft iig geen enkel effect op mijn huidklachten.

dinsdag 7 december 2010 om 12:26
Hangmat.... misschien dat dat 'toevallig op een streng dieet' helemaal niet zo toevallig is. Als ik lees dat jij op een streng dieet zit, acht ik de kans heel groot dat juist nu alle 'rommel' er als het ware uitkomt, door je huid (en daarmee de bijbehorende huidproblemen).
Snap je een beetje wat ik bedoel?
Je kan niet van ons verwachten dat wij Dr House spelen als je niet alle volledige informatie geeft!!!
Snap je een beetje wat ik bedoel?
Je kan niet van ons verwachten dat wij Dr House spelen als je niet alle volledige informatie geeft!!!