Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
MajMaj, ik ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat met het kindje in huis. Dat is me nogal wat, om die zorg op je te nemen. Respect dat je dat kan en wil doen, al kan ik me voorstellen dat je 't arme kind niet kan weigeren.

Philein, ik hoop voor je dat je vriend/ex (?) het net zo'n goed plan vindt als jij om langs te komen in ***. Alleen al omdat het dubbel zo hard is als hij aangeeft het geen goed idee te vinden.

Er is weer veeeeeel geschreven, ik houd het niet allemaal bij hoor!

Kerst in de tropen is altijd mijn droom geweest, tot nu toe ben ik toevallig altijd thuis geweest voor kerst. Als het goed is zit ik volgend jaar ergens lekker warm.

Wat betreft andere topics hier op het forum, ik probeer me er maar buiten te houden. Meestal word ik toch maar opgefokt van bepaalde reacties en ik vind het moeilijk om wijselijk mijn mond te houden. Dus dan maar helemaal niet. Gisteren begon ik even te typen in het 'Reisplannen voor 2011'-topic maar toen schaamde ik me een beetje omdat het eruit ziet alsof ik een of andere rijke stinkerd ben met de hoeveelheid (low budget!!) plannen die ik heb. Tsja, je moet wat als je nog studeert én een lange afstandsrelatie hebt.
Brrrrr, het is hier zo koud!!!!!!!!!

Ja, veel andere topics hier op het forum bemoei ik me ook niet mee. Het gaat er zo hard aan toe, en als je daar wat van zegt, dan moet je niet zeuren of maar weg gaan.

Als iemand zijn relatie slecht gaat, dan is het gelijk: 'dumpen'.

Ik hou me er ook buiten.

Ik ben vooral te vinden op 'reizen' en 'digi' en lees veel op 'entertainment'.

Op reizen vind ik wel dat als iemand niet weet waar ze heen moeten op vakantie, dat 99% Thailand roept! Erg is echt meer hoor.....

Philein. Weet je al of je gaat?

Tickets zullen zeker duur zijn deze tijd van het jaar en zo last minute.

Maar je hebt het er dus nog niet met je (ex)vriend over gehad? Of je weet nog niet of hij het een goed idee vindt?

Ik zou alleen gaan als je zeker weet dat het weer goed komt.

Anders waarom zou je gaan? Ik snap dat je de behoefte hebt om heb weer te zien, maar dan begin je, als je terug komt, weer van voor af aan met je liefdesverdriet, terwijl je juist zegt dat het net een beetje beter gaat.

Of zie ik dit verkeerd?
Heidelberg, de bosbrand was inderdaad niet bij mij in de buurt. Ik woon in Jerusalem em de bosbrand was in het noorden, in het mooiste stuk bos dat we hier hebben. Gelukkig is alles nu gedoofd en vandaag regent het zelfs, eindelijk.

Heerlijk zoals jij de kerstsfeer in Duitsland beschrijft, gezellig.

Mijn Nederlands is geloof ik ook niet meer wat het geweest is, hoewel spelling en grammatica nooit mijn sterke kanten waren. Maar ik zit nu echt steeds te twijfelen of iets met een t of een d aan het eind moet (kofschip???).

Philein, werk jij ook in de verpleging?
flamenco, maak je geen zorgen of je iets fout schrijft. Dat is hier geen probleem. Ik weet het soms ook niet en mijn zinsopbouw is sowieso om te huilen. Geeft nix!

Philein, ik denk ook dat je hele gevoelswereld op zijn kop gaat staan als je hem weer ziet..en nu heb je een studie/baan in zicht..en heb je enigszins je balance gevonden. Misschien kan vivi je meenemen naar Macedonie?

Looola, druk met de studie? Geen tijd om even te lezen/kletsen? Gewoon tijd voor maken hoor.

Hoe gaat het met avianflu?

En nichiran, alweer helemaal gezond?

Jessie, waar ben je gebleven?
Hoi allemaal,

Looola, hartstikke leuk toch dat je zoveel reisjes op de planning hebt staan. Kan me het alleen wel voorstellen hoor, dat je bang bent dat mensen er een bepaald beeld bij krijgen. Maar aan de andere kant: so what? Vertel eens, wat staat er allemaal op het lijstje? (hier kun je zonder schroom gewoon alles vertellen hoor )

VG, ik weet nog helemaal niet of ik ga hoor. Speel alleen met de gedachte. Heb hem gisteren een lange mail gestuurd waarin ik mijn gevoelens zo goed mogelijk heb proberen te omschrijven. Echt goed gaat het nu ook weer niet, ik mis hem en werk vrijwel dagelijks om mijn gedachten te verzetten.

Ik heb ook geen idee hoe we er vorm aan kunnen geven als we het nog een kans geven, maar dat is ook niet het belangrijkste, ik hou gewoon van hem.
Tuurlijk hou je van hem, dat snap ik heel goed. En dat gaat ook zomaar niet over.

Maar wat wil hij? Wil hij het ook weer proberen? En ga je dan terug?

Zoveel vragen, die zal je zelf ook allemaal hebben.

Heb je al antwoord van hem?

Ja, Looola, vertel eens over je reisjes? Centraal Amerika toch?

Ik heb alleen Macedonie in de planning staan.

En mischien Barbados in Januari.

En mijn Nederlands is soms ook erg slecht. De d's en t's heb ik altijd al moeite mee gehad, zal ook nooit wat worden. Maar ik merk ook dat ik woorden soms niet weer weet en de zinsopbouw soms wat vreemd maak. Maar toch kan ik me niet voorstellen dat ik mijn Nederlands zou vergeten. Straks in nederland duurt het een uurtje en dan klink ik weer als een echte Groninger
Hah, ik vind het wel grappig dat jullie je zorgen maken om je Nederlands. Ik zie namelijk echt weinig fouten voorbij komen hier hoor!

VG, ik heb geen antwoord op al je vragen, want ik wacht nog op zijn antwoord. Op de brief die ik heb geschreven...ik ben ook benieuwd.
Sorry Heidel, ik zal tijd maken om te schrijven ;) Het is niet alleen dat, soms heb ik gewoon niks te melden. Nu wel!

Mijn vriend komt aanstaande vrijdag al naar Denemarken, jiehoeeeeeeeeee! Ik ben hartstikke blij en moet deze week hard werken om te zorgen dat ik volgende week tijd heb met hem.

Philein, interessante baan, ik had niet gedacht dat je zoiets deed, misschien heb ik gewoon niet goed opgelet? Wat betreft je gedachte om op reis te gaan, dat snap ik zo goed. Je kunt op dit moment niet meer doen dan afwachten wat hij te zeggen heeft. Als hij enthousiast is en je hebt het idee dat je er goed aan doet, gewoon gaan. So what als het tegenvalt of als je daarna weer in de put zit. Het is zoals je zegt, nu kost het je ook al genoeg moeite om er overheen te komen. Maar ik zou sowieso niet gaan als hij niet expliciet aangeeft dat hij je graag wil zien. Ik zal voor je duimen dat je snel antwoord krijgt!

Haha, de reisplannen, tsja. Ik begin het nieuwe jaar in Spanje. Ik kom zo vaak mogelijk naar Nederland zolang ik in de buurt ben. Dan in maart drie weken US/Caribbean, afhankelijk van op welk schip mijn vriend terecht komt. In juni hopelijk weer een paar weken schip, maar ergens in Europa. In de zomer al 2 weken Portugal geboekt (zonder vriend overigens). En dan is het plan dat ik vanaf september stage ga lopen, ben op zoek naar een stage in Zuid-Amerika. Daar plak ik natuurlijk ook nog wel iets van reizen aan vast, 2 of 3 weken waarschijnlijk.

Ik mag niet klagen

Vivagirl, Barbados?!

Ik vind het Nederlands hier toch ook niet zo slecht hoor! Met de d en t heb ik eigenlijk nooit moeite, maar ik hoor van anderen dat mijn zinsopbouw in mails niet altijd klopt. Maar ja, als ik andere talen kan spreken en schrijven, vind ik toch zeker dat Nederlands ook moet lukken. Met dagelijks forum en af en toe naar huis bellen moet dat ook wel goedkomen
Looola, wat heb jij leuke plannen zeggen voor het komend jaar!! Voor mij zal het wat minder worden vrees ik. Want mijn studie ga ik absoluut doen, wat er ook gebeurt op relationeel gebied, om het maar zo te zeggen. Het biedt me namelijk daarna nog veel meer mogelijkheden.

En ja, zoals jij het beschrijft, zo voel ik het ook. Wat betreft het zien van mijn liefde. Maar goed, dat moet hij ook echt willen, anders is het al een verloren zaak.
quote:Philein schreef op 06 december 2010 @ 16:57:

Hah, ik vind het wel grappig dat jullie je zorgen maken om je Nederlands. Ik zie namelijk echt weinig fouten voorbij komen hier hoor!

Kan ook zijn dat jouw Nederlands mischien niet zo goed is, dat het je niet opvalt

VG, ik heb geen antwoord op al je vragen, want ik wacht nog op zijn antwoord. Op de brief die ik heb geschreven...ik ben ook benieuwd. Ik help je hopen op positief nieuws
Ja, je moet wel wat risico in je leven nemen, anders kom je nergens natuurlijk. Soms pakt het verkeerd uit en zit je met een gebroken hart, maar meestal pakt het toch goed uit.

Niet geschoten is altijd mis, toch?

Maar ik sluit me wel bij Looola aan, dat als hij aan geeft het niet te zien zitten, dat je dan mischien beter niet kan gaan.

Barbados is mischien. Vriendin van is stewardess en ik sta op haar kortingslijst voor 6 maanden. Maar ik kan eigenlijk helemaal geen leuke tripjes maken, want ik wil gewoon zo vaak mogelijk naar mijn vriend natuurlijk.

Dus ik ga mischien met haar mee, als zij gewoon aan het werk is. Dat is dan 5 dagen.

Maar even kijken of ze volgende maand wel een Barbados trip krijgt, anders even kijken welke leuke andere bestemmingen ze heeft. En of ik het kan regelen met vrije dagen natuurlijk.
Hah, ik durf te zeggen dat mijn Nederlands wel erg goed is. Ik bedoel meer dat het hier echt wel meevalt wat betreft spelfouten, als ik het vergelijk met wat ik zie op sommige andere topics
En nee, natuurlijk ga ik niet naar hem toe als hij dat niet ziet zitten. Ik zou wel gek zijn!
Inderdaad, zonder een beetje risico, en zonder dromen, kom je nergens. Afwachten dus maar wat hij zegt! Ik ga er van uit dat je het hier even komt melden

Dat klinkt goed, een vriendin die stewardess is. Als je flexibel vrije dagen op kunt nemen en je plant zoiets in het weekend zijn het maar 3 dagen. Misschien kan je vriend meer naar jou komen het aankomende jaar? Denk je trouwens dat er in 2011 al iets gaat veranderen in jullie situatie, dat jullie misschien al samen kunnen zijn?
Viev, zou leuk zijn als je dat kunt regelen met die vriendin zeg. Maar snap het ook dat de reisjes naar je vriend voorlopig even prioriteit hebben.

En natuurlijk kom ik het melden Looola. Ik houd alleen wel een slag om de arm, er is in feite natuurlijk niks veranderd, behalve in mijn hoofd na ons laatste telefoongesprek. Ik weet niet precies hoe hij het beleeft.
Ik geloof ook zeker dat jouw Nederlands erg goed is, dus dan neem ik aan dat dat van de rest van ons nog niet zo belabberd is.

En jullie hebben dus een goed/fijn gesprek gehad over de telefoon. Wie weet heeft hem dat ook goed gedaan.

Voor ons nog geen veranderingen in 2011. Hij zal in 2012 klaar zijn met studie, ik denk in mei ergens.

Maar hij moet wel weer een stage doen deze zomer en hij denkt nu aan het Hard Rock Cafe in Amsterdam. Of iets anders in Amsterdam (je hoeft daar namelijk niet perse Nederlands te kunnen spreken). Ik heb echter totaal geen connecties in Amsterdam, dus als jullie iets weten......liefst in bar/restaurant/hotel.

En als dat lukt, ja dan zullen we elkaar vaak zien natuurlijk! Lekker dicht bij.

En volgens hem zijn de visum regels voor Engeland veranderd en is het voor hem nu makkelijker om een visum voor hier te krijgen. Goedkoper ook. Dus we zullen zien.
Ideaal VG, als je vriend in NL terecht kan. Snel en goedkoop te bereizen dan! Zou fantastisch zijn toch?

En weet je, eigenlijk is het al bijna 2012 hè...time flies..en dan? Waar zouden jullie je willen settelen eigenlijk? Hebben jullie dat al een beetje helder?
Oeh, goede vraag Philein.

Dat zou handig zijn als hij stage kan gaan lopen in Nederland, dan kun je misschien niet ieder weekend elkaar zien maar toch wel geregeld neem ik aan! Dat zou al heel veel schelen.
Dat scheelt zeker heel veel ja. Die afstand is echt wel goed te doen vind ik hoor. Heel leuk voor VG en haar vriend!
Eerst moet het geregeld worden, dan pas ga ik blij zijn.

Vorig jaar ook zoveel hoop gezet dat hij hier zijn stage zou doen, en dat is toen niet gelukt. Dat was een grote teleurstelling. Ik wacht nu eerst tot het geregeld is.

2012 duurt inderdaad niet zo lang meer. Het einde is al in zicht.

En wat dan......op zich willen we London proberen voor hem. Maar wie weet wat er in komende tijd nog allemaal gaat gebeuren. Ik wil overal ter wereld wel wonen, dat is voor mij geen probleem, maar ik moet er wel leuk en uitdagend werk kunnen doen, anders heb ik het er niet naar mijn zin, ook ben ik er met hem. Maar dat duurt allemaal nog even.
Ideaal dat je zo flexibel bent wat betreft de plek waar je zou willen wonen. Ik ben dat geloof ik niet zo, maar dat kan ook wat beinvloed zijn door de laatste jaren. Op dit moment denk ik dat NL me even het beste doet, maar dat is misschien ook wel logisch. Ik zou willen dat ik vol overtuiging kon zeggen dat ik bijv. in het land van mijn liefde kon wonen. Dan was er een duidelijke deadline en dat zou voor hem ook heel belangrijk zijn. Maar ja..
De lucht is hier alweer grijs, nieuw sneeuwfront op komst vlgs het weerbericht.

Leuk te lezen dat we elkaar zo goed begrijpen en met elkaar meeleven.

Zou het nu echt mogelijk zijn vivagirl, dat je vriend naar de U.K. kan komen? Veranderen visaregels zo snel?

Philein, mijn ex (ben voor de 2e keer getrouwd) kwam ook uit het land waar jouw lief vandaan komt. Heb heel wat meegemaakt, maar ik bespaar je liever de details.

Looola, geniet er maar lekker van je tripjes. Sommige mensen begrijpen je niet of zijn gewoon jaloers. Ik denk vooral het laatste.
Echt waar Heidel? Dat wist ik niet, dat je ex daar vandaan kwam? Ben wel benieuwd naar wat details, mag je vertellen hoor.

Ik ben net wakker. Gelukkig wel kunnen slapen, ondanks mijn verstoorde ritme.
Heb hem in Zwitserland ontmoet en was in de zevende hemel. Hij was helemaal gek op me. we zijn getrouwd en alles was goed. Hij wilde graag naar NL. Dus zijn we verhuisd. Hij kon zijn draai niet vinden. Wilde geen nederlands leren. Was verder wel lief, kookte en deed het huishouden, terwijl ik werkte. Dan ging hij steeds "vrienden" bezoeken. Bleef steeds langer weg. Of zijn vrienden kwamen en ik verstond niks van wat ze zegden.

Toen gingen we samen naar zijn geboortedorp op vakantie, was heel mooi. Ook de hoofdstad met zijn promenade. Alleen ging steeds weer alleen weg. Toen de vakantie om was, wilde hij nog langer blijven. Ik alleen terug naar NL. Verdrietig omdat ik al voelde dat er iets niet klopte. Daarna weken maanden jaren niets meer van hem gehoord. Ben kilo's afgevallen en was zo teleurgesteld.Mijn ziel was half dood. Heb een nieuwe baan gezocht/gevonden. Toen heb ik me laten scheiden (wat eeuwig duurde omdat hij niet te bereiken was.). Hij liet me gewoon stikken.
Jezus, dat is niet niks zeg Heidel. Hij is dus nooit teruggekeerd vanuit daar, toen jullie er op vakantie waren?!

Wat erg voor je en wat een onzekerheid! Zijn jullie lang samen geweest?

Ik vind het heel vervelend dat ik mijn liefde niet kan bereiken. Eergister zei ie me dat er iets mis was met het netwerk. Mijn smsjes komen bijv. niet aan. Maar ook heb ik nog geen reactie op mijn mail van gister. Waarschijnlijk zit hij nj bij zijn familie en is ie druk genoeg, maar toch ben ik dan altijd bang dat er iets gebeurd is (niet in de zin van het verhaal zoals jij vertelde).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven