Hét Viva Boekentopic - deel 4
vrijdag 7 augustus 2009 om 22:45
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
maandag 29 november 2010 om 21:43
quote:Fiorah schreef op 29 november 2010 @ 19:25:
[...]
Ja mooi!!! Eerst werd ik een beetje kriebelig van het jongetje en het kinderlijke schrijven, maar ze heeft het zo consequent doorgevoerd dat het geloofwaardig is (qua-kinderlijke tekst is namelijk heel irritant, maar nu klopt het gewoon). Ik ben precies halverwege nu... spannend hoe het nu verder gaat! Het leest ook vlot door, trouwens!Ik moest er inderdaad ook eerst inkomen, vond het ook irritant, maar ben wel blij dat ik doorgezet hebt. Ik kon me op een gegeven moment echt identificeren zeg maar met dat jongetje. Ik denk dat het lang niet zo´n goed boek was geweest als het niet zo geschreven zou zijn.
[...]
Ja mooi!!! Eerst werd ik een beetje kriebelig van het jongetje en het kinderlijke schrijven, maar ze heeft het zo consequent doorgevoerd dat het geloofwaardig is (qua-kinderlijke tekst is namelijk heel irritant, maar nu klopt het gewoon). Ik ben precies halverwege nu... spannend hoe het nu verder gaat! Het leest ook vlot door, trouwens!Ik moest er inderdaad ook eerst inkomen, vond het ook irritant, maar ben wel blij dat ik doorgezet hebt. Ik kon me op een gegeven moment echt identificeren zeg maar met dat jongetje. Ik denk dat het lang niet zo´n goed boek was geweest als het niet zo geschreven zou zijn.
maandag 29 november 2010 om 23:02
Nog niet. Ik heb er wel vaak naar gekeken, haha, maar nog nooit meegenomen. Nu ga ik in bed met Kamer.
Wat ik trouwens het irritantst vond was dat niet gebruiken van lidwoorden van hem... en dat 'Tv' snapte ik eerst totaal niet... maar het maakt wel duidelijk hoe zoiets werkt, en hoe nieuw en onbegrijpelijk dingen dan ineens kunnen zijn!
Wat ik trouwens het irritantst vond was dat niet gebruiken van lidwoorden van hem... en dat 'Tv' snapte ik eerst totaal niet... maar het maakt wel duidelijk hoe zoiets werkt, en hoe nieuw en onbegrijpelijk dingen dan ineens kunnen zijn!
vrijdag 3 december 2010 om 13:13
De Alchemist uit. Hmm, ik weet niet. Niet met het boek en niet met Paolo Coelho in het algemeen. Als verhaal vond ik de Alchemist wel aardig, maar niet fantastisch. Maar om het nu als een verhaal met diepere laag te zien... Ik krijg toch nogsteeds een beetje eeb Celestijnse Belofte gevoel bij (jeuk). Ik geloof niet dat Paolo en ik dikke vrienden gaan worden.
vrijdag 3 december 2010 om 14:17
Net bij de bieb geweest en 4 boeken gehaald.
Geef me de Ruimte! van Thea Beckman. Uit jeugdsentiment, door gesprek in ander topic gisteravond, eens zien of ik het nogsteeds mooi vind. Kamer N.a.v. tip hier. Lag toevallig op de nieuwe boekentafel. De Verborgen Geschiedenis van Courtillon van Charles Lewinsky. Het Lot van de Familie Meijer staat om mijn lijstje, maar die was er niet. Zag deze staan en dat lijkt me ook wel wat. Kan ik meteen even testen of de schrijfstijl me aanspreekt. En Zeemeermin van Camilla Läckberg. Ga ik fijn vandaag in beginnen. Dorsvloer vol Confetti lag ook op mijn stapel, maar kon ik niet meenemen omdat het helaas gereserveerd was.
Ben nu nog bezig in Joy Fielding, maar dat vind ik niet zo heel boeiend. Eens zien of ik het nog uitlees.
Geef me de Ruimte! van Thea Beckman. Uit jeugdsentiment, door gesprek in ander topic gisteravond, eens zien of ik het nogsteeds mooi vind. Kamer N.a.v. tip hier. Lag toevallig op de nieuwe boekentafel. De Verborgen Geschiedenis van Courtillon van Charles Lewinsky. Het Lot van de Familie Meijer staat om mijn lijstje, maar die was er niet. Zag deze staan en dat lijkt me ook wel wat. Kan ik meteen even testen of de schrijfstijl me aanspreekt. En Zeemeermin van Camilla Läckberg. Ga ik fijn vandaag in beginnen. Dorsvloer vol Confetti lag ook op mijn stapel, maar kon ik niet meenemen omdat het helaas gereserveerd was.
Ben nu nog bezig in Joy Fielding, maar dat vind ik niet zo heel boeiend. Eens zien of ik het nog uitlees.
dinsdag 7 december 2010 om 11:35
Wat een leuk topic! Hier ook een leesfan, maar helaas woonachtig in het buitenland. Nu eventjes in Nederland, dus ik wil graag wat tips van jullie voor boeken die écht de moeite waard zijn.
Maar:
- Liefst niet te duur (onder 12,50), niet al te groot (Larsson trilogie past écht niet in koffer) of verkrijgbaar in pocketvorm.
Haar naam was Sarah staat al op mijn lijstje.
Dat boek van Astrid Harrewijn heb ik vorig jaar cadeau gekregen toen iemand me kwam opzoeken, heerlijk! Binnen een paar dagen uit.
Ben ook benieuwd naar Dorsvloer vol confetti, veel goeds over gehoord.
Ik heb nu een Jill Mansell geleend van een vriendin, leest lekker door zoals altijd
Maar:
- Liefst niet te duur (onder 12,50), niet al te groot (Larsson trilogie past écht niet in koffer) of verkrijgbaar in pocketvorm.
Haar naam was Sarah staat al op mijn lijstje.
Dat boek van Astrid Harrewijn heb ik vorig jaar cadeau gekregen toen iemand me kwam opzoeken, heerlijk! Binnen een paar dagen uit.
Ben ook benieuwd naar Dorsvloer vol confetti, veel goeds over gehoord.
Ik heb nu een Jill Mansell geleend van een vriendin, leest lekker door zoals altijd
dinsdag 7 december 2010 om 11:42
@Llama, Dorsvloer vol confetti is mij goed bevallen. Wel een tijdje geleden dat ik het heb gelezen, dus weet niet zo goed meer waar het over ging. Maar weet nog wel dat ik verrast was hoe mooi ik het boek vond.
Ik heb een tijdje terug Water voor de olifanten gekocht, pocket editie (moest ook mee op reis, paste goed in de koffer). Erg mooi boek.
Ik heb een tijdje terug Water voor de olifanten gekocht, pocket editie (moest ook mee op reis, paste goed in de koffer). Erg mooi boek.
dinsdag 7 december 2010 om 11:47
@Liama - Water voor de olifanten is sowieso leuk om mee te nemen, voor 7 euro heb je hem geloof ik, en het is een mooi boek. Er zijn mooie jeugdboeken die ook niet zo duur zijn en veel Dwarsliggers zijn 12,50. En als ik jou was, zou ik pockets meenemen. Normaal ben ik er niet weg van, maar ze zijn veel goedkoper en nemen veel minder ruimte in!
Ik heb zelf gister het eerste deel van De Hongerspelen gekocht. Iemand ervaring? En ik ben nog binnen in De smaak van venijn. Ook leuk!
Ik heb zelf gister het eerste deel van De Hongerspelen gekocht. Iemand ervaring? En ik ben nog binnen in De smaak van venijn. Ook leuk!
dinsdag 7 december 2010 om 18:48
@ Effie: Water voor de olifanten heb ik al gelezen. Maar wel een goede tip, want heb er van genoten, vond het een heel mooi boek met een goed verhaal!
@ Fiorah: je hebt gelijk, pockets zijn veel efficienter!
Had zelf nog dozen vol boeken staan en nu boeken aan het ruilen met vriendinnen. Dat werkt goed, lekker goedkoop!
@ Fiorah: je hebt gelijk, pockets zijn veel efficienter!
Had zelf nog dozen vol boeken staan en nu boeken aan het ruilen met vriendinnen. Dat werkt goed, lekker goedkoop!
donderdag 9 december 2010 om 19:33
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 17 oktober 2010 @ 18:49:. Ben nu begonnen in "The hitchikers guide to the galaxy" van Douglas Adams. Ik was wel benieuwd naar dit boek omdat er best vaak naar gerefereerd wordt. Heb de vijfdelige triologie (zo staat het echt op de box) gekocht op het boekenfestijn voor een tientje ofzo. Ben nu op pagina 16 en tot nu toe lijkt het me wel leuk.Ik vond het een erg leuk boek, maar het heeft wel een maand geduurd voor ik hem uit had. Kom maar weinig aan lezen toe. Nu bezig in My New Best Friend van Mike Gayle , al eens een ander boek van hem gelezen waar ik me inhoudelijk helemaal niets van kan herinneren, maar ik weet nog wel dat ik het leuk vond.
Morgen een vrije dag, dus hopelijk eens wat meters maken.
Morgen een vrije dag, dus hopelijk eens wat meters maken.