Het nieuwe schoon huis topic!

01-11-2010 15:38 958 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.

Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...

Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.

Groetjes MDF

ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
nou je bent al heel ver Hasse88.

voor je het weet ben je klaar.

hier is de vloer weer droog en ik ga alles weer effe terug zetten.

gr
Oh lekker, eiersalade! Wat doe je er allemaal in?
Ik had nog een afwasje gedaan. Verder nietsssssss

Hasse, schiet goed op.
quote:wizziwik schreef op 06 december 2010 @ 15:16:

Oh lekker, eiersalade! Wat doe je er allemaal in?

Heel simpel, voor op brood of zo:

- eieren (twee keer doorgesneden met een eier-snijder)

- mayonaise

- ketchup of curry

- peper

- zout

-peterselie (fijngehakt)

En maar roeren en dan lekker op een witte boterham... Mjammie!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Zo, ik vind dat ik klaar ben voor vandaag...

- Boodschappen doen

- Boodschappen opruimen

- Afwassen

- Kattenbakken uitscheppen

- Bed verschonen

- Was draaien: 3x

- Was ophangen: 2x

- Kamer stoffen

- Kamer zuigen

- Boeken in LibraryThing zetten: 3 planken

- Eiersalade maken

- Afwas opruimen

Morgen doe ik kamer wel stoffen en zuigen, het ziet er nog vrij netjes uit.... Tesamen met keuken soppen, gang dweilen en was opruimen. Ook moet er nog een stofzuiger door de slaapkamer en logeerkamer (mijn ouders komen dit weekend logeren).. en Indisch koken... Maar goed, als dat eenmaal staat te pruttelen hoef ik alleen maar om de zoveel tijd er doorheen te roeren, dus dan kan ik nog veel werk verzetten....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Klinkt goed, zou ik ook vaker moeten doen. Meestal als de eieren bijna over datum zijn kook ik ze gewoon en eten we ze tussendoor op maar dit is een beter plan!

Indisch klinkt ook goed, trouwens! Succes met het huis klaarmaken voor de logees. Zin in of zie je er juist tegenop?

Vanavond restjes van de gourmet eten dus hoef niet uitgebreid te koken. Verder niet alles kunnen doen vanmiddag. Niet helemaal lekker dus vanmiddag even gelegen.
Oh ja, ik kijk er echt naar uit. Kan goed met mijn ouders, en het is altijd retegezellig... Ze zijn zo klein gaan wonen dat we niet meer bij hen kunnen logeren, maar we gaan wel vrij vaak effe op bezoek...
Dat is fijn en klinkt heel gezellig!

Hebben hier helaas geen logeerkamer nog maar ik denk dat Kerst op een gegeven moment naar ons huis verschuift en dat mijn ouders dan hier ook blijven logeren.

MDF, ben je al thuis?
Hier geen logeerkamer meer omdat hier niemand logeert, alle vrienden en familie in een omtrek van 3km.

Vandaag op het lijstje:

boodschappen doen

koken
Vandaag op het programma:

- Afwas en aanrecht

- Wassen, drogen en vouwen

- Toilet

- Verder met administratie

- Boeken verlengen

- Pakketje klaar maken

- Brief schrijven

- Werken (tevens kerstkaart ontwerpen)

- Vanavond keukenkastjes opruimen

Nog steeds niet helemaal lekker dus zie wel hoe ver ik vandaag kom.
Beetje dubbel.
Goedemorgen allen:

Voor vandaag op t programma:

- Badkamer soppen

- Was ophangen

- Was opruimen

- Afwassen

- Kattenbakken verschonen

- Kamer stoffen

- Kamer zuigen

- Gang dweilen (die kutblubbersneeuw!!!)

- Boodschapjes doen (kerstspulletjes!!)
kutblubbersneeuw
quote:wizziwik schreef op 07 december 2010 @ 11:36:

kutblubbersneeuw

De sneeuw is hier nog lang niet weg... maar het zijn net natte watten... heel goor en waterig... dus drie stappen buiten en weer naar binnen en de gang is net een modderwaterballet...
Daarom doe ik de gang dus ook niet.
Er ligt bij ons nog geen vloer in de hal dus het water smelt wel en zuigt wel in de betonvloer. De vloerverwarming is aan dus het verdampt ook wel weer
Het water smelt wel...?
zo weer uitgewerkt voor vandaag.

Weer twee collega's ingewerkt.

Volgende week ook nog drie en dan ben ik voor voorlopig klaar hoop ik.

Wat een ku..klus is dat zeg.

maar thuisgekomen was in de machine gedaan, twee wassen afgehaald, gezogen, opgeruimd, kattenbakken leeggehaald.

Straks alleen nog even een boodschapje doen en langs de brievenbus en de was ophangen en de groene bak naar voren rijden.

Koken doe ik niet vanavond.

Lekker soep met een tosti.

Ook heerlijk en makkelijk.

Niets meer van MDF gehoord he?

ben benieuwd hoe haar eerste werkdag is geweest.

gr....
quote:wizziwik schreef op 07 december 2010 @ 12:01:

Het water smelt wel...?Meen je niet........
quote:Hasse88 schreef op 07 december 2010 @ 11:30:

Goedemorgen allen:

- Boodschapjes doen (kerstspulletjes!!)Leuk, wat ga je halen/ wat heb je gehaald?
quote:wizziwik schreef op 07 december 2010 @ 14:28:

[...]

Leuk, wat ga je halen/ wat heb je gehaald?Bij de hema hebben ze nu zwarte, grijze en witte kerstballen. Daar heb ik er een zootje van gekocht. Eensch wat anders in de boom dan de blauw/zilverwitte combo die ik al tien jaar in huis heb
Hmmm... klinkt mooi maar beetje kil. Ik hou toch echt van rood en zilver en gelukkig is daar altijd genoeg moois in te krijgen.

Kerstboom hebben we al een paar jaar niet meer. Zo ongeveer sinds onze tweede kat...(!)

Druk bezig met de kerstkaart voor het bedrijf. Bijna af en dan kan hij voor de eerst goedkeuring...
Update:

- Afwas en aanrecht

- Wassen, drogen en vouwen

- Toilet

- Verder met administratie

- Boeken verlengen

- Pakketje klaar maken

- Brief schrijven

- Werken (tevens opzet kerstkaart ontwerpen)

- Vanavond keukenkastjes opruimen

En dat voor iemand die zich niet zo lekker voelt
Joehie dames, ik meld mij ook maar even !

Vandaag heb ik van mijn huisarts de diagnose 'overspannen' gekregen. Ik heb best wel wat ellende op m'n werk met m'n baas, ik kan gewoon zeggen dat ik die man echt haat. De druppel die de emmer deed overlopen was dat mijn collega afgelopen vrijdag wel een sinterklaas kado heeft gekregen en ik niet. Hiermee was de toon gezet. Ik ben dus voorlopig wel even thuis en ik wil lekker mijn huis onder handen gaan nemen. Even niet meet denken aan mijn werk.

Ik wil morgen een lijst maken met wat ik wil gaan doen de komende weken, tussen het solliciteren door want dát moet natuurlijk ook gebeuren.

Dus wat gaan we morgen als eerste doen!???

Lijst maken!

Oh en kerstpostzegels kopen
Hm ik weet het al, ik kijk nu tegen een berg administratie dat gearchiveerd moet worden.Kerstpostzegels kopenArchiverenComputerkamer stoffenOngebruikte kerstballen terug naar de kelder brengen (liggen nog op tafel)Heul veul vlees en uien snijden voor Hachee, zo'n hekel aan maar o zo lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven