Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren

Ontzettend veel sterkte.
Jeetje wat onwerkelijk, en wat definitief...

Ik wens je heel veel sterkte, hoop dat jouw en zijn familie deze dagen op één of andere manier toch kunnen ervaren als iets bijzonders... Wat moet je zeggen in zo'n situatie... iedereen beleeft het anders.

ik heb er geen woorden voor...........!

Heel veel sterkte!
Geen woorden, wel een dikke
Och meis toch...

Ik hoop dat hij nog even bij je mag blijven in jullie eigen huis. En blijf praten, hij hoort je...

Heel veel sterkte lieverd... ik denk aan jullie... verder geen woorden, alleen tranen.
Jeeeee..... Sprakeloos....

Maar die verwardheid..Komt die dan toch niet van de morfine?

Omdat de artsen zeggen dat die blijvend is en mede daarom de behandelingen stop worden gezet??
Nee toch...

quote:nummerzoveel schreef op 07 december 2010 @ 15:08:

Och meis toch...

Ik hoop dat hij nog even bij je mag blijven in jullie eigen huis. En blijf praten, hij hoort je...

Hier sluit ik me bij aan....
Vreselijk... heel veel sterkte
Wat moet je zeggen, na zulk nieuws.

Dat je na morgen niet meer in zo´n steriele omgeving hoeft te verkeren, met al de opgelegde regeltjes... lijkt me ondanks alles toch fijn.

In jullie eigen huis zijn, met de mensen om je heen die jij wilt, weer even de regie in handen. Ik kan me voorstellen dat je dat broodnodig hebt.

Maar godsklere, wat is het fout gegaan. Een doemscenario als dit valt haast niet te bedenken.

Hoe voel je je? Boos, verslagen, leeg?
...

Ieb

.....
Mijn knuffels van vandaag gaan weer naar jou en je HIH, Ikbenik
Ibi, er wordt met je meegevoeld en meegeleefd van deze kant. Wens jou/ jullie alle sterkte toe. Liefs K.
Lieve IBI, heel veel sterkte.
Ik denk ook aan je en weet ook niet wat te zeggen. Voor HIH fijn dat hij in zijn vertrouwde omgeving kan zijn. Voor jou ..... ik denk dat je hem liever in heel andere omstandigheden thuis had zien komen ...... damn
Ibi....... Heel veel sterkte
Lieve Ibi, bewaak je grenzen. Hih komt naar huis en tijd is kostbaar. Bedenk wat je wil en nodig hebt en hou daar aan vast. Accepteer praktische hulp die je mogelijk maakt te bereiken wat je wil en te krijgen wat je nodig hebt. Maar bewaak je grenzen. Jij bent niet verantwoordelijk voor het verdriet van anderen. Dat hoef jij niet mede te dragen.

veel sterkte lieve Ibi en HiH, en ik geloof echt dat hij je hoort Ieb
Lieve IBI en HIH en familie,

Wat een vreselijke uitkomst; waarom nou, waarom geen goede uitkomst, waarom moet dit nu zo lopen...

Sterkte
Optimist tot in de kist!
Heel veel sterkte
I only get one shot at life - so I shoot to kill
IBI, heel veel sterkte!
Ik weet niet zo goed wat te zeggen...'fijn' dat hij in ieder geval naar huis kan,zowel voor hem als voor jou.

Verder is de post van Veronicas een hele goede,en een hele ware.

Zorg dat je zoveel mogelijk de regie hebt en houdt.

Heel veel liefs & sterkte
Lieve IBI. Wat gaat het snel. Maar zo goed dat hij naar huis kan. Thuis in zijn eigen omgeving bij jou en zijn lieve familie. Zonder vreemden om je heen. Het klinkt misschien gek, maar dat is het allerfijnste. Geen regeltjes en zelf weten hoe je het wilt en wie erbij zijn. Ieb ik weet dat er goed voor jullie gezorgd gaat worden. Er zijn zoveel lieverds om jullie heen. Ik lees het in al je posten.

Neem alle mooie momenten in je op als een spons. Ze helpen je straks de moeilijke momenten door te komen.

Lieve Ieb ik denk aan je.
Heel, heel veel sterkte en kracht toegewenst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven