Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
En ook hier ben ik weer.. Was vandaag werken, was druk, dus geen tijd voor forummen, maar wel even heerlijke afleiding!

En nee, ben niet met ex bos ingeweest.. Wist zelf eigenlijk wel dat het verstandig zou zijn, maar toch wou ik het wel, omdat ik hoopte dat hij het met een reden wou..

Maar nee hoor, geen aanwijsbare reden. Zoiets zegt ie altijd vanzelf (En waarom hij dat dan vanzelf zegt, aarhg).. denkt ie niet bij na, dat bleek maar weer..

En uiteindelijk vond hij het dan ook verstandiger, voor mij dan..

En bleef ik zitten met een rotgevoel.. Maar gelukkig is de zondag weer over! En gaat het weer wat beter!

Muisje, goed dat je gepost hebt! Hoop dat je dus geen contact gezocht hebt? En ben het eens met Amy, ga dingen doen, bezig blijven! (en bij voorkeur dingen die je zelf wilt, en geen dingen die je normaal met hem deed, tenminste bij mij werkt dat niet altijd.. Kwou dus gister ook niet alleen het bos in, omdat ik dat normaal altijd met hem deed, pff)..

Maar ga filmpje kijken, schoonmaken, sporten enz.enz.

Afleiding werkt toch vaak het beste!

Ik ga nu wel even sporten! Tot zo ;)
-
Aaaaah, ja, ik ben er ook nog hoor!

Ben het hele weekend zo druk geweest met Sinterklaas en alles en vandaag druk op het werk, dus geen tijd gehad om bij te lezen....

O! Maar als ik het goed lees staan er inmiddels een paar cocktails voor me klaar!!! :-)

Mootje: ik begrijp idd ook niet van jouw ex dat als dit de eerste keer is dat hij twijfelt, hij meteen de handdoek in de ring wilt gooien. Persoonlijk ben ik ook voor het vechten tot het bittere eind en schuif ik het "eind" ook nog wel eens langer op dan goed voor me is ben ik bang.

Ik moet eerlijk zeggen dat er bij ons al langere tijd e.e.a. speelt, vriend heeft al eerder zijn twijfels aangegeven. Het punt is alleen dat bij ons externe factoren de aanleiding zijn geweest.

Muisje: nee hoor, helemaal geen wanhopig geval, kom maar gewoon hier als je de neiging hebt je ex te contacten. Ik ben helemaal trots op mezelf want ik had vandaag ook enorm de behoefte en heb het uiteindelijk niet gedaan.

Wanneer heb jij je afspraak in RL staan? En hoe lang heb je hem dan niet gezien? Wat is de bedoeling van de afspraak? (sorry, ben erg nieuwsgierig) :-)

En ja, ik projecteer mijn eigen gevoel ook op mijn ex.

Ragazza: je post nog weinig maar je leest wel mee zie ik! Wil je je ontwikkelingen/gevoelens niet meer met ons delen? Ik ben zelf namelijk erg benieuwd hoe het nu gaat. Had je nou inmiddels die afspraak niet gehad?
Ik merk dat ik zelf even in de boos-op-mijn-ex fase zit! Ik denk nu vaak van: eigenlijk is het een kl**tzak en eigenlijk mankeert er veel aan hahahaha. Hebben jullie dit ook gehad?

Ik heb zelf niet gebeld, maar ex belde mij vanmiddag. Ik zat op mijn werk en voelde me onvoorbereid, dus heb hem de voicemail in laten spreken. Hij vroeg zich af hoe mijn sinterklaas geweest was en o ja, hij vroeg zich ook af of ik het goed vond als hij wat dozen van hem uit mijn berging haalde...

WTF?

Tja... en in plaats dat ik nou even een uurtje wacht om af te koelen, nee; ik ga meteen op hoge poten terugbellen.

Dat ging ongeveer zo:

Hoi met Brugge, ik zie dat je gebeld had?

Ex: ja, ik vroeg me af hoe je sinterklaas was?

Dus ik beetje vertellen en daarna gevraagd of we een andere keer verder konden praten want ik zat op mijn werk (ik deed dus eigenlijk net alsof mijn neus bloedde)

Ex: Ja hoor, maar ik heb nog even een vraagje tussendoor.... vind je het goed als ik straks even wat dozen uit je berging haal?

Dus ik: O. Dus daar bel je eigenlijk om.

Hij: Ja ook.

(Tssssssssssssss en ik werd weer zo kwaad, want hij belt eigenlijk alleen maar als hij wat nodig heeft! (dan denk ik meteen weer dat hij geen enkele interesse in me toont)

Nou goed, vervolgens ging ik wel een beetje onaardig doen. Ik vertelde dat ik me daar helemaal niet prettig bij voelde, dat ik het ook niet prettig vind dat als hij de hond komt uitlaten, hij de sleutel dus heeft en door het huis loopt. Natuurlijk zijn het zijn spullen, maar het is mijn huis, ik woon er nu alleen en elke keer zijn er spullen verdwenen en dat terwijl we elkaar nog niet eens echt gesproken hebben hierover... ik vind het niet netjes en niet gepast etc etc. En dat als hij dat wilt, we dan gewoon afspraken moeten maken.

Toen zei hij dat we het daar dan zondag wel over konden hebben.

Dus ik weer: ja, wat is dat eigenlijk voor afspraak zondag dan? Het is mij niet duidelijk of het een "leuke gezellige casual" afspraak is of dat het een zakelijke "laten we dingen gaan regelen" afspraak is...

Was ie even stil en zei toen beetje lachend: Ja, dat weet ik zelf eigenlijk ook niet.

Nou, toen was het ijs wel weer beetje gebroken en kon ik ook wel weer lachen dat we het allebei dus gewoon niet weten.

Maar goed, ik vroeg hem dat als hij de spullen niet nodig had, of we het dan nog even konden laten en dan zondag het erover konden hebben. En dat was goed.

En zo zijn we het gesprek geeindigd.

Het gaat bij mij dan ook weer alle kanten op. Ik baal als een stekker dat ik me zo heb laten kennen en onaardig ben gaan doen... aan de andere kant: hij moet gewoon eens wat duidelijker gaan worden in wat hij wilt.

Ik was enorm geneigd om hem vanavond te bellen en uit te leggen waarom ik dan zo geirriteerd ben. Of een sms-je sturen met een uitleg erin. Maar ik heb het niet gedaan en doe het ook niet. Ook werd ik zo gefrustreerd van die onzekerheid dat ik hem eigenlijk wilde bellen met de vraag of hij morgenavond al kon komen, dan hebben we het maar achter de rug en is het maar duidelijk. Maar laat maar even zakken tot zondag. Ik weet niet hoe jullie dat doen hoor, al weken met die onzekerheid rondlopen!

Ik heb voor mezelf nu ook een beetje bedacht wat IK wil. Dat zal ik later even posten.
Herkenbaar die boosheid en daar achteraf van balen. Heb ik ook al een paar keer gehad, haha. Maar ja, wat wil je?

Even antwoorden op je vragen: afspraak in RL is begin dit weekend. Dan heb ik m twee weken niet gezien, waarvan een week helemaal geen contact. Doel van de afspraak..geen idee! "Een kans geven...?" Weet het ook allemaal niet meer, net als ex.

Baal nu van mijn gedrag afgelopen twee maanden. Ik had het liefst gewoon meteen niks meer laten horen, nu vind ik mezelf zo'n slappeling!!! Ben maar aan 'm blijven trekken en nu zit ik aan het lijntje...weet dus ook echt niet of ik wel moet gaan deze week, naar die afspraak. Laat sowieso alles bij hem, dat heb ik wel besloten...dus als hij geen initiatief neemt ben ik er ook niet bij....

Ja, die onzekerheid is dus ook echt niks Brugge! Maar uiteindelijk heb ik het steeds gereduceerd tot keuzes (soms de verkeerde). Bijvoorbeeld; ik hak de knoop door....of ik laat gewoon alle initiatief bij hem en doe verder niks. Dan koos ik het eerste en de dag erna weerlegde ik dat dan toch maar weer, haha, heel slecht.

Nu denk ik: doorgaan en alles bij hem laten. Twijfel alleen nog of het beter is m dat te zeggen....of het gewoon te doen. Denk het laatste...
Ik ken het gevoel van boos op je ex hoor! Niet dat ik echt boosben.. maar meer dat ik me afvraag of ik ooit met hem zou kunnen leven als hij altijd zo twijfelt.. Maar deze gedachtes zijn nooit van lange duur..

En brugge, ik vind dat je goed gebeld hebt hoor! Tuurlijk mag je laten zien dat je boos bent omdat hij je alleen belt omdat hij je nodig schijnt te hebben (of nouja z'n dozen).. En dat hij ook niet weet wat hij van de afspraak moet verwachten, schept toch een band.. Gewoon nog even wachten tot zondag.. En nu niet al smsen/bellen ofzo. Zet voor jezelf op een rij wat je wil, wat je verwacht, wat je niet wilt.. Hopen dat jullie een goed gesprek hebben zondag! (Oh lees dat je al bedacht hebt wat jij wilt.. ben benieuwd)!

En onzekerheid.. tja.. waardeloos.. Wordt er soms ook behoorlijk moedeloos van.. Maar toch volhouden, gaat vanzelf..

En net wat muisje zegt.. elke x maak je wel weer een keuze waardoor de onzekerheid veranderd..

En duidelijkheid.. ik probeer er bijna aan te wennen dat ik die duidelijkheid niet zal krijgen.. Hoop voor jou dat het anders is hoor!

En muisje.. ik zal wel gaan zondag hoor! Laat hem maar is zeggen wat hij wil, denkt en nu het een en ander voor zich ziet.. En zou hem denk ik niet zeggen dat je het bij hem laat.. Maar dit meer voor jezelf beslissen, hem laten zien dat je sterk bent, ook zonder hem! (Want dat ben je!)
-
Daar ben ik dan weer even. Brugge: je hebt gelijk, ik post een stuk minder maar lees wel mee. Ik heb op dit moment iets minder behoefte aan posten omdat ik merk dat de afstand tussen mij en mijn ex emotioneel steeds groter wordt. Ik heb niet veel contact met hem en heb er ook steeds minder behoefte aan.

Gisteravond heb ik hem nog wel gesproken over de afspraak waar wij vandaag heen zouden gaan. De afspraak is afgezegd. Niet door hem of mij maar door die ander. Hij gaf aan dat hij dat heel jammer vond omdat hij me graag wilde zien. Hij komt dus vandaag sowieso langs. Aan de ene kant vind ik dat best spannend maar ik merk ook dat ik er niet zenuwachtig van word of zo. Het was ook zijn voorstel om alsnog te komen. Ik had het wel prima gevonden als hij niet kwam. Pfff..... wel lekker dat het gevoel begint te verdwijnen en ik hoop dat het zo blijft als ik hem vandaag zie.

Ik reageer later vandaag nog even op jullie posts.
Hee Ragazza! Volgens mij wordt het bij jullie een gevalletje: dadelijk wil hij weer en jij niet. Tenminste..hij wil je graag zien en jou maakt het niet zoveel meer uit...Fijn voor jou! Toch? Geeft ruimte..

Mootje en Amy; ik moet ook dingen doen!! Weet het . Ben alleen verplicht achter mijn PC'tje te zitten vanwege studie, dus dan dwaal je al snel eventjes af naar ex...en dan naar het forum .

Vind het fijn om te lezen hoe het bij jullie verloopt! En vind dat jullie het allemaal wel goed aanpakken!

Nog een dingetje dat ik bedacht heb (sorry, die gedachten van mij): ik denk, dat ex gewoon niet durft te beslissen, omdat zijn afweging is: is dit het wel??!! Volgens mij hebben we het heel leuk samen en was onze relatie ook wel leuk, hij heeft alleen opeens de gedachte gekregen: ik kan hier (nog) niet voor kiezen!! Dat geeft hij ook aan (angst voor de toekomst, bang om over een tijd weer op hetzelfde punt te zitten). Alle communicatieprobleempjes en verliefdheden op anderen zijn een soort kapstokjes denk ik. Het communicatieprobleem is pas ontstaan door de verliefdheid op de ander (hij kon het niet zeggen en wilde niet meer aan ons werken). Hij voelde zich opgesloten (is dit het??). En nu twijfelt hij, past totaal in het plaatje vind ik. Tuurlijk twijfelt hij, want moet hij niet gewoon blij zijn met wat hij had? Ik zeg: hij weet nog niet of er misschien iets beters voor m loopt ergens! Zo kun je natuurlijk nooit in een relatie stappen opnieuw, want dat gevoel blijft...

Helder inzicht! (vind ik zelf) Of niet?
Ja en lost het iets op? Je kan beter voor jezelf gaan denken, wat JIJ wil en of je iemand wil die zo twijfelt.Lekker doorgaan met je eigen leven en laat hem maar lekker denken, doen enz. er zijn meer leuke mensen in de wereld denk ik dan..
Je hebt gelijk wolkje! Ik weet het...kom als een enorm slap persoon over hier en dat vind ik zelf ook van mezelf nu, maar loslaten is ZO moeilijk (voor mij is gebleken). Het inzicht is ook meer...niet oplossend, maar verhelderend. Voor mij lost het in die zin iets op...ik besef dat dit niet gaat werken!

Heb 'm trouwens wel nog even gemaild om te zeggen dat ik de handdoek in de ring gooi op deze manier. Ik wil idd niet iemand die zo twijfelt.
Slap persoon?, niet aangedacht hoor. Maar loslaten is ook moeilijk, maar begint vaak door niet meer voor (of over) hem te denken en vooral weer vanuit jezelf en je eigen gevoel gaan denken. Kun je ook veel beter reageren op hem als je elkaar naar een tijdje weer ziet bijvoorbeeld. Denk: de wereld vergaat niet, als het zo (uit) moet zijn is het zo, en IK moet gelukkig worden met of zonder hem. Laat het beeld los dat het leven aleen uit liefde of een relatie (met hem) bestaat. Sprookjes bestaan niet en niemand is de enige ware..kop op meis, succes!
Ragazza, leuk dat je toch even wat laat horen! En wel fijn zeg, dat je gevoel voor hem minder wordt. Creeert toch afstand!

Hoewel ik wel heel benieuwd ben hoe het was toen je hem vandaag toch weer even in het echt zag.. Deed dat nog iets met je? (En even voor de duidelijkheid.. je wou hem eerst toch wel terug of?).. En hoe is het met man2?

En denk dat het heel goed kan zijn wat muisje zegt.. Hij wil straks jou, en jij bent klaar met hem

En muisje, denk dat het heel goed kan dat jou ex (en mijn ex min of meer ook) niet durft te beslissen, maar moeten wij daar op wachten? Ik vind van niet!! (hoewel ik dat wel nog steeds een beetje doe, en mijn situatie nu lichtelijk anders is)..

En muisje, dat is niet slap, dat is menselijk (of nouja, in ieder geval vrouwelijk ;) En loslaten is moeilijk.. Verstand en gevoel gaan tegen elkaar in.. Maar ooit, ooi zijn we zover! Dit komt vanzelf! Je hebt hem alweer gemaild dus.. Hoe reageerde hij daarop?

En wolkje, het is zo waar wat je zegt! Maar ook zo moeilijk om dat ook zo te voelen (want verstandelijk weet ik het wel).

Want ook ik weet dat ik niet iemand wil die zo twijfelt, dat ik iemand wil die echt voor mij gaat, en niet wegloopt bij de eerste de beste twijfel.. Nu mn gevoel nog.. Dan laat hij me misschien de volgende x wat meer koud als ik hem tegenkom en hij weer is dingen zegt zonder erbij na te denken..

(Maar toch, weet ik niet wat ik zou doen, als hij zegt over zn twijfel heen te zijn, hoewel hij dat wellicht nooit zal zeggen).
-
Aaah wolkje, fijn dat je even komt posten en ons zegt waar het op staat. Tenminste, ik vind het heel fijn want ik merk dat wij mutsen hier lekker in een kringetje in onze eigen gedachten blijven doorgaan en dan is het af en toe wel fijn om nog even te horen dat we idd niet zo moeilijk moeten doen en emotioneel wat afstand moeten nemen...

(maar ja, moeilijk!)

Muisje fijn he, ineens zo'n inzicht! Het zou best kunnen natuurlijk, wat je zegt. Misschien dat het je ex ineens heet onder de voeten werd. Ik weet niet zeker of ik het goed begrijp, maar je zegt dat jullie communicatieprobleem is begonnen NADAT hij verliefd is geworden op iemand anders. Nu speel ik even advocaat van de duivel hoor, maar er zijn mensen die zeggen dat er dan al iets niet helemaal goed heeft gezeten in de relatie als er een verliefd wordt op iemand anders. Als we daar even vanuit gaan; wat heeft volgens jou dan niet helemaal lekker gezeten? Ben gewoon even benieuwd...

Ragazza, ik ben zo benieuwd hoe het gaat. Je zal nu misschien nog wel bij hem zijn, maar ben erg benieuwd om te horen hoe het gaat. Tja, misschien ben je een beetje van hem afgekickt, maar kan het ook zijn dat je jezelf een beetje in bescherming neemt? Dat je misschien in de fase zit dat je "bozig" bent en wat afstand van hem neemt?

Maar goed, misschien ben je inderdaad wel emotioneel wat meer afstand aan het nemen en geldt het principe "uit het oog, uit het hart". Ik ben wel benieuwd of je dan kunt aangeven wat hier voor heeft gezorgd volgens jou? Is het dan je merkt dat je hem niet nodig hebt? Dat je ook blij en gelukkig zonder hem kunt zijn? Of is het het inzicht dat hij helemaal niet zo geweldig is? Of...?
Mootje, wat maak je het jezelf moeilijk! Het klinkt nu namelijk een beetje alsof je tussen twee eeeh... vuren in zit...

Aan de ene kant wil je hem terug, maar aan de andere kant weet je niet of je hem terug wilt...! Oei!

Lastig allemaal die tegenstrijdige gevoelens hoor!

Ik heb even een vraagje aan jullie ladies:

Ik zat nl een beetje over mijn afspraak met ex na te denken aankomende zondag... Ineens zag ik voor me hoe hij zou zeggen dat hij het helemaal niet meer ziet zitten en geen relatie meer met me wilt. (tja, ik weet natuurlijk wel dat dit ook een mogelijkheid is, tenslotte duidt zijn gedrag ook deze richting op) maar toch... ik kreeg het ineens behoorlijk benauwd van deze gedachte...

En vooral: ik zou niet weten hoe ik moet reageren! Klinkt misschien heel erg stom dit hoor, maar ik ben bang dat ik heel boos wordt van de afwijzing en lelijke dingen ga zeggen en hem mijn huis uitzet!

En dat wil ik echt niet. Kan wel wat advies gebruiken eerlijk gezegd... serieus...
En je vraagt aan ons advies, dat je dat aandurft, hihi! ;) Maar ik ga even met je meedenken..

Lastig.. moeilijk in te schatten waarmee je ex komt.. Kan natuurlijk alle kanten nog op gaan.. Meer tijd nodig, over een tijdje weer kijken, definitief klaar, langzaam opbouwen..

En dan, hoe te reageren. Ik zou zeggen op je gevoel, maar is misschien niet de beste optie.. Misschien een idee om het een beetje 'zakelijk' te houden, te zeggen dat je er graag in je eentje over na wilt denken (thuis) en of jullie dan de volgende dag even kunnen bellen? Hem gewoon eerlijk zeggen dat je niet weet hoe te reageren.. Vooral proberen niet in ruzie uit elkaar te gaan denk ik? Dingen goed te bespreken met elkaar.. Te horen waarom hij bepaalde dingen op die manier ziet, en waarom jij dingen (misschien anders ziet)..

Hoe zie jij eigenlijk jullie gesprek voor je? Wat wil je zelf dat er gebeurd? Heb je voor jezelf al helder wat je wil bespreken? En hoe je verder wilt? Succes met alles op een rijtje zetten in ieder geval!
-
En ik zit inderdaad even weer met mn gevoel in de war.. Ik moet hem misschien maar ontwijken, want zolang ik hem niet spreek, niet zie en niets over hem hoor, gaat het wel oke..

Maar zogauw ik hem weer zie, spreek of zelfs zn naam al hoor.. pff..

En ja, ik wil nog steeds dat 'ons' weer komt! Want het was echt goed, voelde goed! Nooit echte problemen gehad..

Maar tegelijkertijd vraag ik me soms echt af, of ik het zou kunnen.. Als hij zo getwijfeld heeft, zichzelf voor de gek houd (en mij), of wat dan ook de reden is.. Of hij dan nu wel weer vol voor mij kan gaan.. En of het gewoon weer kan..

Maar misschien is het goed, misschien neemt mn verstand het eindelijk een beetje van mn gevoel over..
-
Tja Mootje, ik snap het wel hoor.

Ik hink momenteel ook steeds op 2 gedachte's. Aan de ene kant denk ik som dat we het niet eens meer moeten willen proberen. Dat het verstandiger is om er gewoon mee te stoppen. We hebben het geprobeerd, veel fouten gemaakt en nu is het klaar. Ik denk dan dat hij bepaalde eigenschappen heeft die niet al te prettig zijn, gecombineerd met mijn minder leuke eigenschappen... zal sowieso moeilijk worden.

Aan de andere kant denk ik steeds dat we echt wel een band hebben samen, iets bijzonders, iets speciaals.

Ik denk dat het een gevoels-ding is? Dat als je het weer samen zou proberen, je dan op een gegeven moment vanzelf voelt als het niks meer gaat worden...

Wat ik van het gesprek wil zondag... tja... ik weet dat we ook praktische zaken zullen bespreken en dat gaat me erg pijn doen. Ik vind dat erg heftig en definitief.

Wat ik graag zou willen voorstellen:

Ik merk aan mezelf dat het alleen zijn/wonen goed voor me is. Dat ik meer rust heb in mijn lijf (nu alleen mijn gedachte's nog hihi) en het is nu ook echt tijd om bepaalde angsten die ik heb onder ogen te zien en mezelf te leren kennen (wel eng!). Ik heb hier ruimte voor nodig. Zelfs al zou mijn ex me terug willen en terug bij me in willen trekken... dan nog zou ik dat niet willen. Echt niet. Binnen 2 weken zouden we weer in dezelfde situatie zitten.

Dus ik ben er voor mezelf uit dat ik voorlopig op mezelf wil wonen en tijd wil voor mezelf.

Ik ben er nog niet klaar voor om mijn ex helemaal los te laten. En ik zou het heel verdrietig vinden als hij uit mijn leven zou verdwijnen. Ik ben nog wel benieuwd hoe onze band/relatie is als we meer onszelf kunnen zijn. Daarom wil ik voorstellen om contact te houden, misschien 1 of 2 x per week wat afspreken, of elkaar bellen en dan leuke dingen doen samen of gewoon op de bank hangen. Maar elkaar geen verwachtingen of verplichtingen opleggen.

En dan ben ik benieuwd hoe we ons ontwikkelen en hoe wij ons ontwikkelen. In het ergste geval komen we erachter dat er teveel stuk is of dat we ons zonder elkaar toch gelukkiger voelen... of misschien kunnen we elkaar toch niet loslaten omdat er nog teveel tussen ons is. Dat we toch echt niet zonder elkaar willen.

Dat is een beetje wat ik ervan dacht. Maar ja... het vervelende is dat iemand zomaar eenzijdig de relatie op kan geven, dus het blijft ook afwachten wat hij ervan vindt.

En zelfs als hij dit ook een goed idee vindt ben ik erg benieuwd of hij bijvoorbeeld kan openstaan voor mij en ben ik benieuwd of ik inderdaad meer voor mezelf kan gaan zonder weer te focusen op mijn ex...

...zucht... zoveel "als-en" en "maar-en"...
Heel af en toe wou ik dat ik een glazen bol had.. en vandaag is zo'n dag! Even een blik in de hersenpan van de ander werpen, en een blik in de toekomst, om te zien dat het allemaal wel goed komt met ons (met of zonder ex).

Maar helaas, dit kan niet.. dus dan maar back to reality!

Kan me heel goed vinden in wat je zegt over dat het een gevoelsding is Brugge! Proberen, zodat niet alleen je verstand weet dat het (eventueel) niet meer kan, wil of werkt, maar dat je gevoel het ook zo ervaart.. Of er juist achterkomen dat het nog wel kan! Maar gevoel en verstand tegen elkaar in.. dat werkt niet!

En ik vind dat je goed hebt nagedacht over wat je wilt! Je weet dat je nu ruimte (letterlijk) voor jezelf nodig hebt.. Dus ja, apart wonen is nu even goed voor jullie denk ik! Gewoon wel afspreken, niet te veel druk, jezelf kunnen zijn bij elkaar!

Ik denk (persoonlijk) dat dat wel de beste manier is om erachter te komen hoe het met jullie zit.. Of er nog genoeg zit en jullie door gaan met elkaar, of dat je erachter komt (hoe spijtig ook) dat het beter is zonder elkaar verder te moeten..

Maar dan snapt je gevoel misschien je verstand ook!

Hoop voor je dat ex ervoor openstaat!

Zijn jullie trouwens nog steeds contactloos?

Ik heb hem lekker niet meer gesmst na zondag, hoewel ik die opwelling wel een paar x gehad heb! Ik kom er wel!
-
Yeeeeaaaaaaaaahhh, groot applaus voor Mootje!

Al paar dagen geen contact gehad, jij komt er zeker wel! Hahahaha 

Ik heb inderdaad geen contact meer gehad sinds hij me afgelopen maandag belde voor z’n stomme dozen. 

Verschrikkelijk he, zo’n bui waarin je ineens MOET weten hoe het met hem is, dat je eigenlijk wilt weten waar hij mee bezig is en dat het heel belangrijk is om te weten of het nou wel of niet goed komt... Ik weet ook nog niet wat je ertegen kan doen... ik merk wel dat deze buien steeds ietsje minder vaak voorkomen, is dat bij jou ook het geval?

Misschien moet je je even helemaal op je werk storten. Of eindelijk je badkamer eens schoonmaken ofzo.  (o nee, dat geldt voor mij!).

In ieder geval niet: gaan denken hoe leuk jullie het hebben gehad, foto’s van jullie samen kijken, verzanden in het emotionele kerstgeneuzel, jezelf zielig gaan vinden, zielige films kijken of muziek luisteren... niks om je bui aan te wakkeren zeg maar! Eigenlijk kun je het beste wiskundige berekeningen gaan oplossen denk ik! Hahahaa

Ik heb bedacht dat we de afspraak zondag maar ergens op neutraal terrein moeten doen. Ik denk dat ik me dan beter kan inhouden en beheersen mocht dat nodig zijn hihihi. Dus weet niet, misschien kunnen we ergens gaan lunchen of koffie drinken ofzo...

In mijn hoofd ben ik een beetje aan het ordenen wat ik precies tegen hem wil zeggen...

Zal het deze week nog wel een keertje tegen jullie aanhouden als ik eruit ben ok?
We weten het allemaal zo goed he! Goed bezig Mootje!! Ik vind vanaf zondag best lang!!! Maar het wordt wel makkelijker he...Alhoewel, ik heb dus gisteren weer gemaild he! Wel om te checken hoe we ervoor staan, maar ja....wel gemaild dus. Conclusie; ex heeft nog steeds het idee dat hij van me houdt en wil me misschien niet kwijt. Misschien, omdat hij merkt dat hij zo geniet van zijn vrijheid.

Het had in ieder geval niks te maken met denken dat er iets leukers op zijn pad zou kunnen komen en daarom twijfelen (zegt ie). Ik heb gezegd; we kunnen hier alleen uitkomen als we het allebei willen en een open gesprek aan kunnen gaan. Dat moesten we dan maar doen zei hij. Zal dus over een paar dagen zijn! Ben benieuwd, want ik denk niet dat er iets veranderd is sinds de laatste keer!
Haha, ja goed he! Huis schoonmaken kan, maar woon weer bij mn ouders dus tja, dan geeft het toch minder voldoening! Maar toch, de kamer en de badkamer even flink onder handen genomen ;)

En die buien komen met vlagen.. Ligt helemaal aan hoe ik mn voel.. Tijdje geleden ging het beter, maar nu nadat ik hem weer gesproken heb en zn vraag van afgelopen weekend, tja komen ze weer iets vaker langs..

Oh en kerst.. Vind het altijd gezellig, maar kan er nu iets minder naar uitkijken, ben momenteel ook een afkeer aan het onwikkelen tegen die zoetsappige kerstmuziek, bah! Maar gelukkig mag ik met kerst werken ;)

En inderdaad foto's van mn ex (oh, help, typte opeens vriend), kan ik even niet zo goed zien! Heel erg jammer, want heb in het begin van dit jaar een vette reis gemaakt (3 maand) waarvan hij (door omstandigheden) zo'n 5 weken bij is geweest! Was met het fotoboek bezig maar staat even op een lager pitje! Op den duur wil ik hem wel afmaken hoor, want tja, zijn toch good memories!! Maar op dit moment, gewoon even niet...

En voor je afspraak, neutraal terrein is wel het veiligst.. In jouw (voorheen toch, jullie) huis.. is het anders.. Is de sfeer misschien meer beladen..

Ik weet niet waar je woont? Maar misschien een idee om een stuk te gaan wandelen/fietsen? Met vooraf of aansluitend lunch of koffie? Want al wandelend praat het vaak makkelijker, misschien een tip?

Ik ga weer verder met druk bezig zijn, of, doen alsof
-
Muisje, dat is dus weer een cocktail ;)

Hoelang ga jij nog het geduld opbrengen om jou ex over zn misschien te laten komen? Want hij weet het nog steeds niet.. Maar misschien moet ie het dan maar is gewoon samen met jou gaan proberen? Merkt hij toch dat het niet lukt, dat hij teveel zn vrijheid mist, tja dan is dat even flink k*t voor je (en wie weet voor hem ook wel), maar nu blijf je in een periode zitten waarin er eigenlijk niets veranderd toch?

Maar wie weet dat hij hier zelf achter komt? Want als er elke x niets veranderd? Misschien hem hiertoe gewoon tot dwingen, of iig aansturen op dat hij nu toch een x moet weten wat ie wil, of in ieder geval wat hij moet proberen? Succes muis!
-
Lees het nu net, en zie dat het misschien wel lullig over komt! Is echt niet zo bedoeld hoor! Komt denk ik door mn zelfreflectie ;) Maar jou ex en mijn ex zijn grotendeels hetzelfde, of, weten niet wat ze willen, blijven twijfelen.. (tenminste daar lijkt het behoorlijk op, hoewel mijn ex het nu zegt te weten, en ik hem gewoon niet echt geloof, maar dat terzijde.. acceptatie he )

En, tja.. ik wil je zo graag van die onzekerheid af hebben!

Wanneer ga je weer met hem afspreken?
-
Hello hello,

Muisje, het klinkt echt alsof het jouw ex ineens allemaal naar de keel gevlogen is. Ik heb het dan over een vaste relatie met verwachtingen...

Ik vind de suggestie van Mootje wel echt een hele goeie eigenlijk, als hij “denkt” dat hij wel met je verder wilt maar het niet zeker weet.... laat het hem dan proberen! Dat is de enige manier om er echt achter te komen. En zou het kunnen dat hij het nog niet aandurft omdat hij nog geen “nieuwe” manier heeft gevonden voor jullie relatie?

Ik bedoel: je zegt dat hij zo geniet van zijn vrijheid... het lijkt erop alsof hij die niet kwijt wilt raken, maar jou ook niet. Hij kan niet kiezen. Zou er een mogelijkheid zijn om beide te houden? Dat jullie bijv. een tijd rustig aan doen? Elkaar maar 1 of 2 x in de week zien ofzo?

Dit wil ik zondag zelf ook aan ex voorstellen, maar ik weet dat zo’n situatie heel moeilijk is. Want tja, als je zo gek bent van iemand, dan is het moeilijk om geforceerd elkaar maar weinig te zien... en het is ook heel moeilijk om geen verwachtingen van iemand te hebben... maar misschien lukt het.

Ik denk dat je zelf ook goed moet nadenken of je dit wel wilt of kunt, want als jij een volwaardige, laten we zeggen “fulltime” relatie wilt met een vriend die helemaal voor je kiest is dat je goed recht!

O ja Mootje, je woont weer bij je ouders nu. Is het wennen of is het stiekem wel lekker? Ik heb een paar jaar geleden ook tijdelijk bij mijn ouders ingewoond, maar dit werden maaaaanden omdat ik het eigenlijk wel prima vond! Heerlijk hoor, geen wasjes, lekker gekookt als ik thuis kwam... 

Ik heb ook he-le-maal geen zin in die kerst-shit! Getverdemme, lampjes, boompjes, liedjes... ik vind het allemaal stom dit jaar.  Heb ook nog helemaal geen plannen. Misschien dat ik maar wat met vriendinnen afspreek ofzo, maar het mag van mij ook overgeslagen worden.

En bedankt voor de tip ja, ik denk dat neutraal terrein gewoon even het handigst is voor me en dat wandelen is misschien ook een goeie optie. Tenminste, als hij meteen eruit gooit dat het wat hem betreft helemaal over is, dan hoef ik niet nog een wandeling van 5 km en een lunch erachteraan hoor! Maar goed, dan kan ik altijd nog naar huis gaan.

Ik vind het wel spannend die afspraak zondag. Merk dat ik er veel mee bezig ben. The moment of truth...
@ Brugge: je gaat snel zeg...dat je nu al kunt bedenken dat het beter is om even op jezelf te zijn dat is al een hele overwinning. Hoezee... enne afspraak op neutraal terrein lijkt mij een heel goed idee!

@muisje: spannend zeg dat jullie er beiden voor gaan om 'het' gesprek te voeren. Misschien een goed idee om de tips van Amy nog even op te zoeken. Is het al binnenkort? Hebben jullie al een dag gepland?

@Mootje: tja die kerst, zoetzappige muziek en oh zo veel verliefde stelletjes onder de kerstboom...bah...dit jaar ook niet voor mij!! Ga het gezellig met vriendinnen vieren heb ik besloten.

En tja hier een 'hangende' afspraak. Hij zou dinsdag komen maar die afspraak heb ik afgezegd (legitieme reden overigens), verplaatst naar vandaag maar nu heeft hij afgezegd (ziek). Hij zou me nog bellen om andere afspraak te maken. En vind ik het erg? Weet het eigenlijk niet. Ik ben wel weer nieuwsgierig naar hem want het is ondertussen 2 weken geleden dat ik het irl heb gezien. Ben benieuwd wat het met mijn gevoel gaat doen. Ben afgelopen 2 weken ook wel veel bezig geweest met man2 en toch weer bepaalde inzichten gekregen.

Zo heb ik eerlijk gezegd qua karakter veel meer overeenkomsten met man2 dan met ex en nu zie ik ook wat dat met me doet. Hoe man2 reageert op me en hoe ex dat deed. En ik denk dat daarmee ook voor mij de afstand wordt gecreëerd (was jouw vraag toch Mootje?). Man2 laat me zien wat er in mijn relatie met ex niet goed zat en ik besef dat het ook echt wel issues zijn waarom ex het in eerste instantie heeft uitgemaakt.

Dus tja...nu gebeurt het bij mij (inzicht krijgen) middels een andere man maar dat inzicht kan natuurlijk door van alles komen.

Overigens is het zo dat de situatie met man2 echt nergens heen gaat. We hebben wederom naar elkaar uitgesproken dat we elkaar super interessant vinden maar dat we geen relatie aangaan. Maar goed...misschien is hij ook alleen op mijn pad gekomen om relatie met ex te kunnen afronden, dat is natuurlijk al heel mooi.
Ragazza! Fijn om een tweede man te hebben die je bepaalde inzichten kan geven. Ook al wordt dat niks, het is wel ook gewoon weer even een leuke afleiding.

Ik weet nog niet of de afspraak doorgaat, hij zou dit weekend zijn. Ex heeft er zin in zei hij, maar toen ben ik weer roet in het eten gaan gooien door te zeggen dat ik er ook wel zin in heb, maar niet goed weet hoe en wat, omdat hij verder geen enkele interesse laat blijken. Alles komt van mijn kant..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven