vriend slecht
donderdag 2 december 2010 om 18:57
Hallo,op dit moment is het met mn vriend slecht, hij heeft wel veel problemen ivm zijn zoontje en moet hij ineens veel geld betalen aan de belasting wat hij niet kan betalen,heeft dus financiele problemen,hij zit nu heel erg in de knoop en heeft nergens zin in,bij hem is al eerder manisch depressief vast gesteld,hij zei me dat hij niet toe is aan een echte relatie,dat kan natuurlijk maar wij hebben nu een intieme relatie en ben zo bang dat hij dat misschien ook niet meer wil en heb hem vaak gezegd dat ik hem niet kwijt wil.hij moet eerst aan zichzelf denken zegt hij.zoenen doen we wel.
ik wil hem graag helpen en heb gezegd dat ik begrip heb voor hem en hem steun,psycholoog heeft hij. maar nu zit ik ook niet lekker in mn vel en ben dus zo bang dat ik hem kwijtraak. hij doet zichzelf te kort zegt hij,maar het is niet uit tussen ons.wat moet ik doen en hoe kan ik hem helpen?
ik wil hem graag helpen en heb gezegd dat ik begrip heb voor hem en hem steun,psycholoog heeft hij. maar nu zit ik ook niet lekker in mn vel en ben dus zo bang dat ik hem kwijtraak. hij doet zichzelf te kort zegt hij,maar het is niet uit tussen ons.wat moet ik doen en hoe kan ik hem helpen?
dinsdag 7 december 2010 om 21:36
Heb alles even doorgelezen... Forummers liever niet zo hard oordelen.
Onderstaande hoofdkenmerken ppd-nos.
(lees maar ff)
*beperkt in sociale vaardigheden
*Het herkennen en benoemen van eigen en andermans emoties gaat hen vaak moeilijk af
*achterstanden op emotioneel, sociaal en motorisch gebied.
* Plannings problemen leveren vaak stress en gevoelens van onveiligheid op
*moeite met woordspelingen en uitdrukkingen omdat men geneigd is alles heel letterlijk te nemen(zegt iemand b.v dat de buurman naast zn schoenen loopt, kunnen ze letterlijk denken dat hij naast zn schoenen loopt...........DUSSSS)
*neiging zich te concentreren op kleine details
(en dan moet je manisch depressief nog maar s ff googelen!)
*SMURFJE-> Kun je met je begeleiding overleggen wat je voor activiteiten kan doen, lijkt me veel handiger!!
Succes!
Onderstaande hoofdkenmerken ppd-nos.
(lees maar ff)
*beperkt in sociale vaardigheden
*Het herkennen en benoemen van eigen en andermans emoties gaat hen vaak moeilijk af
*achterstanden op emotioneel, sociaal en motorisch gebied.
* Plannings problemen leveren vaak stress en gevoelens van onveiligheid op
*moeite met woordspelingen en uitdrukkingen omdat men geneigd is alles heel letterlijk te nemen(zegt iemand b.v dat de buurman naast zn schoenen loopt, kunnen ze letterlijk denken dat hij naast zn schoenen loopt...........DUSSSS)
*neiging zich te concentreren op kleine details
(en dan moet je manisch depressief nog maar s ff googelen!)
*SMURFJE-> Kun je met je begeleiding overleggen wat je voor activiteiten kan doen, lijkt me veel handiger!!
Succes!
Straks blijken mijn statiegeld flessen.... De enige stabiele valuta te zijn!

dinsdag 7 december 2010 om 22:08
quote:Zwuppeliennn schreef op 07 december 2010 @ 21:51:
Nikita, en op basis waarvan denk jij te kunnen melden dat wij geen rekening houden met de stoornis van smurf en haar (ex)vriend? Misschien moet je ook de rest van haar topics even lezen.
Hallo zwuppeliennn-> k wil zeker niet zeggen dat jullie geen rekening houden met smurfje, vele goede adviezen, haar brain pakt dit gewoon niet... ze moet niet hier op het forum zijn met haar problemen.
werk al 12 jaar met mensen met stoornissen en weet dat ze hier niets aan heeft.
absoluut geen aanval naar wie dan ook.
Smurfje kan beter met een begeleider orde op zaken stellen en inzicht zaken zoals vriend en dat ie haar voor de gek houd zal ze niet begrijpen...
Om haar niet nog rottiger te laten voelen beter door verwijzen.
Word oneindig verhaal en over maand weer ander dilemma waarvan ze de goed bedoelde adviezen van forummers weer niet oppakt..
Nikita, en op basis waarvan denk jij te kunnen melden dat wij geen rekening houden met de stoornis van smurf en haar (ex)vriend? Misschien moet je ook de rest van haar topics even lezen.
Hallo zwuppeliennn-> k wil zeker niet zeggen dat jullie geen rekening houden met smurfje, vele goede adviezen, haar brain pakt dit gewoon niet... ze moet niet hier op het forum zijn met haar problemen.
werk al 12 jaar met mensen met stoornissen en weet dat ze hier niets aan heeft.
absoluut geen aanval naar wie dan ook.
Smurfje kan beter met een begeleider orde op zaken stellen en inzicht zaken zoals vriend en dat ie haar voor de gek houd zal ze niet begrijpen...
Om haar niet nog rottiger te laten voelen beter door verwijzen.
Word oneindig verhaal en over maand weer ander dilemma waarvan ze de goed bedoelde adviezen van forummers weer niet oppakt..
Straks blijken mijn statiegeld flessen.... De enige stabiele valuta te zijn!
dinsdag 7 december 2010 om 22:11
quote:Jolie205 schreef op 05 december 2010 @ 13:55:
Lieve smurf, met alle respect, maar hoeveel topics ga je nog openen over deze "vriend"? In ieder topic opnieuw (al maanden) wordt je hetzelfde verteld, waar je gewoon niet naar luistert en toch open je steeds opnieuw weer topics. Wat wil je daarmee bereiken?
Ze hoopt met ieder ander topic, antwoorden te krijgen die ze WIL horen.
Ik hou ermee op, net of ik tegen een loden deur praat.
Ze laat zich gebruiken door dit heerschap.
Lieve smurf, met alle respect, maar hoeveel topics ga je nog openen over deze "vriend"? In ieder topic opnieuw (al maanden) wordt je hetzelfde verteld, waar je gewoon niet naar luistert en toch open je steeds opnieuw weer topics. Wat wil je daarmee bereiken?
Ze hoopt met ieder ander topic, antwoorden te krijgen die ze WIL horen.
Ik hou ermee op, net of ik tegen een loden deur praat.
Ze laat zich gebruiken door dit heerschap.
dinsdag 7 december 2010 om 22:55