Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
@ Zaza, fijn dat er schot in de zaak zit. Tot snel dan!

Ik heb dit weekend niks gedaan, maar nu ben ik alweer een uurtje bezig. Laatst kreeg ik opeens een beter idee voor de indeling van mijn hoofdstuk, dus nu heb ik die weer omgegooid. Vandaag wil ik één bepaalde paragraaf schrijven. Meestal ben ik meer van het vanalles door elkaar doen, maar ik zal proberen me aan mijn doelstelling te houden vandaag.
Goedemorgen, ik meld mij ook weer. Heb dit weekend niet veel aan mijn scriptie gedaan, maar wel bezig geweest met presentatie. Die is nu bijna af, dus nu weer tijd om verder te schrijven. Als ik op schema wil blijven, moet ik morgen hoofdstuk 3 af hebben en heb nu één alinea op papier. Extra moeilijkheid is nog dat ik even in een soort dipje zit wat scriptie betreft. Heb er even helemaal geen zin in... Hopelijk gaat dat snel weer over want dat kan ik er niet echt bij gebruiken natuurlijk!

Iedereen die bezig is: succes!
Hoi Inkjee, goed dat je weer met je scriptie bezig kunt, ik miste je al een beetje :-). Vervelend he, van die dipjes, gelukkig gaan ze meestal wel weer over en krijg je dan weer goede moed. Een heel hoofdstuk in twee dagen klinkt wel ambitieus, maar het ligt eraan wat voor soort hoofdstuk het is natuurlijk. Ik zit me ook stiekem af te vragen of het me zou lukken om mijn hoofdstuk morgen of overmorgen af te hebben, maar misschien ben ik vandaag wat overmoedig. Zou wel leuk zijn natuurlijk...
Hoi allemaal,

Hier weer even een berichtje van mij, ben vandaag druk bezig geweest met scriptie. Hoofdstuk 1 is nu af, en ben nu bezig met de opzet van hoofdstuk 2. Ondertussen ook twee casussen afgemaakt, en straks nog een opdracht voor een ander vak. Lig in ieder geval redelijk op schema. Vrijdag heb ik weer een bespreking met mijn begeleider. Ik krijg einde van de week ook uitslag over de problemen op mijn werk, dus nog een paar spannende dagen!

Succes voor iedereen!
Ik wil ook een motto
Hallo allemaal

Voor degenen die voor de zomer ook aan het scriptien waren en mijn perikelen hebben gevolgd: ik heb dinsdag eindelijk mijn diploma in ontvangst genomen. 4 maanden na afstuderen.

Iedereen succes met afstuderen.
Gefeliciteerd!!! Superleuk dat je je diploma hebt!

Ik lees hier momenteel niet zo erg mee. Had op een gegeven moment het idee dat ik beter de tijd die ik anders op het forum besteedde met klagen over mijn thesis, beter kon besteden aan het schrijven Ik ga hem morgen inleveren!

@als jullie trouwens willen dan kan ik wel de openingspost aanpassen want het ik het idee dat er heel veel schrijfsters/schrijvers rondschrijven die niet in de lijst staan en dat degene die in de lijst staan, ondertussen zo goed als klaar zijn...
ik kan me hier ook melden, heb gisteren een stage geregeld om af te studeren per half feb. nu gaan nadenken over een hoed scriptie onderwerp!
Gefeliciteerd Magnolia, daar doenw e het uiteindelijk allemaal voor. Is weer een goede motivatie voor ons.

Imikgirl, jij gaat ook weer goed, zo te horen. Nu hopen dat het op je werk oook allemaal gaat mee vallen.

Inkjee, lastig die dipjes. Even doorzetten, je bent al zo ver!

Kuifeend, jij bent dus ook weer heel fanatiek bezig. Hoe ver ben je nu? Gaat het er al op lijken?

Mevrouwtjezonneschijn; daar heb je wel een punt. :p Maar vind het soms ook erg motiverend om te lezen dat anderen ook bezig zijn met hun scriptie. Maar je bent dus al klaar? Wauw!! Wat goed! Dan heb je echt hard gewerkt de laatste tijd. Super zeg.

Atelier_madame, welkom hier! Goed dat je een stageplaats hebt gevonden. WIl je trouwens je scriptie voor je stageperiode al af hebben?

Ik heb vorige week wegens omstandigheden niet veel gedaan aan mijn scriptie. Dus ik moet zometeen een grote inhaalslag maken. Volgende week heb ik tentamens, dus ik ben komende week daar hard voor aan het studeren.

Gister heb ik wel mijn eerste 3 hoofdstukken naar mijn begeleier opgestuurd. (klinkt weinig, maar het zijn grote hoofdstukken) Ik hoop binnenkort een afspraak te kunnen maken voor feedback.

Verder begin ik per januari op mijn stageplaats. Mijn doel was om mijn scriptie daar voor af te hebben. Weet alleen niet of dat nog realistisch is. Maar ik ga mijn best doen!

Succes iedereen!
Goedemorgen! Ik zal ook weer even een up-date geven. Ben ondertussen al een flink eind met hoofdstuk 4 en die wil ik het liefst vandaag, maar sowieso morgen, af hebben. Daarna alweer bezig met het laatste hoofdstuk en dan nog inleiding en conclusie. Het idee van tijdnood kan ik nu langzaamaan een beetje loslaten, want het einde komt in zicht. Maar ben nog wel erg onzeker over de inhoud. Wat natuurlijk nergens op slaat, want het is natuurlijk gebaseerd op voldoende literatuur, dus zal vast niet allemaal onzin zijn wat er in staat. Maar toch... Ben bang dat het wel helemaal niet goed zal zijn.

@ Magnolia: Gefeliciteerd met je diploma! Goed gedaan!

@ Mevrouwtjezon: Ik miste je al!! En morgen al je thesis inleveren... Super!!

@ Atelier_madame: welkom!

@ Bootje_2006: Jij bent ook goed bezig zo te horen! Hopelijk lukt het om vandaag ook weer even te knallen! En hoeveel tentamens heb je volgende week? Lijkt me vervelend om dat te moeten combineren met het schrijven van je scriptie.
Hoi! Hier ben ik ook weer eens. Ik heb de afgelopen week door omstandigheden ook weinig kunnen doen. Het schrijven gaat bij mij wel met een golfbeweging: ik ben een paar dagen heel goed bezig en dan komt er iets tussen en lig ik er een paar dagen weer helemaal uit en dan start ik weer met goede moed enz. Ik ben nog steeds bezig met mijn eerste hoofdstuk, maar ben er tot nu toe iig wel tevreden over.

@Mevrouwtjezonneschijn, wat goed dat je je thesis hebt ingeleverd! Lekker gevoel zeker? Voor mij hoef je de OP niet aan te passen hoor, maakt me eigenlijk niet uit wat daarin staat, zolang ik hier m'n ei maar kwijt kan .

@Bootje, drie hoofdstukken vind ik niet weinig, goed zeg!

@Inkjee, jij gaat echt hard. Wel fijn dat je nu niet meer zo het idee hebt dat je te weinig tijd hebt. Het is idd wel spannend om het commentaar af te wachten, misschien moet je later nog wel dingen aanpassen, maar het zal toch echt niet allemaal helemaal fout zijn! Heb je eigenlijk al feedback gehad op eerdere hoofdstukken?
Hoihoi! Ik heb de tabel toch maar even aangepast omdat ik zelf mijn scriptie echt helemaal definitief heb ingeleverd en de tabel een beetje erg achter ging lopen met wie hier meer schrijven...

Succes allemaal met jullie thesis/stage!
Heej allemaal,

Ik waai ook weer even aan om Magnolia te feliciteren met haar diploma en Mevrouwtjezon met het inleveren van haar thesis. Ik ben inmiddels ook helemaal klaar met mijn studie en druk op zoek naar een baan. Helaas nog niet succesvol, maar heb binnenkort een gesprek voor een hele leuke functie en ik hoop dat ik die baan krijg.

Iedereen die nog hard met haar scriptie bezig is veel succes en hoe ongeloofwaardig het soms lijkt, hij komt uiteindelijk af!
Bedankt voor je bemoedigende woorden Gekkopje . Succes met je gesprek!
wow wat schrijven jullie hier snel zeg haha, zoveel zit ik niet eens achter een pc :o

volgens mij werd ergens de vraag gesteld over stage icm thesis, ik schrijf mn thesis bij dat bedrijf en ik loop daar dus ook een aantal dagen in de week mee op projecten. Tis dus combi afstudeerstage/meeloop.

En ik ben eind juli klaar, en dan hoop ik in 2 maanden mn thesis helemaal af te ronden, dan nog 1 mondeling over iets van 1500 pginas met de hoogleraar en mijn doelstelling is volgend jaar december afgestudeerd te zijn!
Aloha!! Hoe gaat het hier met de scripties?

Bootje2006: lukt het met de tentamens??

Kuifeend: Hopelijk ben jij ook weer wat opgeschoten! En de boog kan niet altijd gespannen staan, dus dat het bij jou in golfbewegingen gaat, lijkt me niks mis mee.

Hier gaat het eigenlijk heel erg goed. Heb net mijn (voorlopige) conclusie geschreven en hoef nu eigenlijk alleen nog maar de inleiding en lay-out e.d. Dus het einde komt nu echt in zicht.

Heb ook nog feedback gehad om mijn tweede en derde hoofdstuk. Wel wat opbouwende kritiek, maar niks waar ik van in de stress zou hoeven schieten. Ga proberen de kritiekpuntjes alvast mee te nemen in mijn eerste versie (hopelijk lukt dat helemaal). Weet nu in ieder geval dat de eerste helft van mijn scriptie geen totale onzin is en dat lucht al enorm op. Geeft ook wat vertrouwen in mijn laatste 2 hoofdstukken. Nou ja, hopelijk gaat het bij jullie ook allemaal goed. Moet wel zeggen dat ik wel heel erg blij ben dat ik er over een weekje eerst even van af ben (in ieder geval tot de beoordeling van de eerste versie).
Wat fijn dat het goed gaat en de feedback meeviel, Inkjee! Ik vind het echt heel knap hoe snel jij dat allemaal hebt gedaan!

Ik hoop vandaag weer wat stukken te schrijven, 2 pagina's zou leuk zijn. Ik heb nog zoveel losse aanknopingspunten in mijn tekst dat ik bijna niet weet waar ik moet beginnen, zomaar ergens, denk ik, en dan flink veel typen. Ik denk dat ik de wekkermethode weer inzet, met de wekker doe ik toch meer dan zonder de wekker. Nou, ik ga aan de slag!
Ik up dit topic eventjes.

Zoals ik al eerder schreef heb ik een stage gevonden bij een bedrijf waar ik een afstudeeropdracht ga schrijven, deze opdracht moet nog geformuleerd worden maar het eerste gesprek was positief. Ik heb vorige week maandag een formulier opgestuurd met mijn persoonlijke gegevens en een kopie van mijn paspoort, dit om een overeenkomst op te stellen. Nu heb ik 1,5 week geleden een mail gehad dat we nog een vervolgafspraak zouden maken waarop ik maandag vorige week dus informeerde wanneer dit zou kunnen. Niets op teruggehoord, afgelopen vrijdag heb ik een sms gestuurd (kreeg ook via sms te horen dat ik de stage kreeg) met de vraag of we deze week konden afspreken. Ook hier heb ik nog niets op gehoord tot op heden.

Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen, het heeft allemaal geen haast, bedoel ga pas over 2,5 maand daar op stage maar ik wil wel graag 100% zeker weten dat de opdracht geregeld is en dat er een overeenkomst ligt. Zal ik morgen gewoon bellen met de vraag hoe het ervoor staat? De komende 2 weken heb ik alleen zelf ook geen tijd om een afspraak te maken, zou ik dan soms beter kunnen voorstellen om na de kerstvakantie een afspraak te maken ofzo? Vind het een beetje lastig, wil ook niet al te passief overkomen aan de andere kant ik heb al 2 maal wat gestuurd.
@atelier: Ik zou nog heel even wachten en na de feestdagen bellen als je nog niets gehoord hebt. Helemaal ook omdat je nu geen tijd hebt om daadwerkelijke afspraken te maken.

@all: Ik heb de laaste tijd niet zo veel meer meegeschreven maar ik heb toch wel veel gehad aan jullie steun en support hier op het topic. Ondertussen heb ik mijn cijfer binnen en daar ben ik echt heel erg blij mee.
@ mevrouwtjezon: nu maak je me wel heel nieuwsgierig... Fijn dat je er blij mee bent. Wat zijn je plannen nu verder?

@ all: Hoe gaat het met de scripties??

Ik heb net mijn eerste versie ingeleverd, toch best wel spannend! Nu is het afwachten en natuurlijk ook gewoon vakantie vieren... Heb 5 januari afspraak voor feedback en hoop eigenlijk dat ik voor die tijd ook niks van mijn begeleider hoor, zodat ik even 2.5 week kan relaxen en kan genieten van de feestdagen.

Begeleider zei trouwens bij het inleveren dat hij de eerste drie hoofdstukken boeiend had gevonden. Dat lijkt me wel een goed teken, toch?!

Nou succes iedereen verder!
Inkjee, geniet van je vakantie!

Hier schiet het niet erg op. December is een heel slechte maand om een scriptie in te moeten schrijven :(. Hopelijk kan ik in januari een inhaalslag maken!

Hoe is het met de rest? Het is hier erg stil...
Zo daar ben ik weer eens. Het is een tijdje geleden dat ik geschreven heb, maar deze week ga ik starten met mijn plan van aanpak en hij moet dan ook in concept klaar zijn. Half januari krijg ik namelijk een begeleider toegewezen vanuit school die dan meteen het plan van aanpak kan beoordelen.

Hoe gaat het verder met iedereen? Gaan er nog mensen aan de slag deze week na de drukke kerstdagen en oudjaar in het vooruitzicht?

Succes iedereen.
Zo de eerste echte dag van mijn afstudeeropdracht traject erop zitten. Wel even wennen hoor!

Ik ben op de helft van mijn plan van aanpak en merk dat ik te precies alles wil hebben meteen. Dus heb maar besloten eerst in het klad mijn plan van aanpak op te stellen vervolgens tekstueel aanpassen cq. uitbreiden en vervolgens door iemand anders te laten lezen. En als allerlaatste de opmaak te doen. Daarna inleveren voor de eerste echte feedback van mijn begeleider.

Hopelijk is er woensdag iemand die ook aan de slag gaat. Dan ga ik ook week verder!
Zo, die drukke decembermaand is gelukkig voorbij. Wie gaat er in het nieuwe jaar ook weer hard aan de slag?

@Zaza, heb je je plan van aanpak al ingeleverd? En heb je een beetje zin in je afstudeeropdracht?

Ik ga zometeen eerst even mijn planning aanpassen, zodat die weer klopt en ik weer haalbare doelen heb. En daarna echt weer aan de slag!
Nog een gelukkig nieuwjaar allemaal!!!

Hier gaat alles helemaal goed. Heb vanmorgen een gesprek gehad met mijn begeleider en hij vond mijn scriptie goed! :-) Hij had me zelfs helemaal niet kunnen betrappen op rare redenaties of inhoudelijke fouten. Moet alleen hier en daar nog wat meer nuance aanbrengen en soms de formulering aanpassen en dan wordt het waarschijnlijk een 8!!! Yeah!!!

Vind het achteraf eigenlijk onwaarschijnlijk dat ik hier zo over gestresst heb. Maar goed, nu nog even de laatste dingetjes verbeteren en dan kan ik hem inleveren. Eigenlijk heb ik vanmiddag niet zoveel zin meer, maar morgenmiddag ga ik weer even aan de slag. Zijn er dan nog meer mensen die bezig gaan?

En hoe gaat het met jullie verder? Wil het een beetje vlotten met de scripties??
Nee, mijn plan van aanpak nog niet ingeleverd. Iemand uit mijn omgeving heeft hem gelezen en ik heb hem daarna aangepast. Vandaag op het werk gevraagd wie mij gaat begeleiden, want mijn huidige begeleider heeft ontslag genomen. Komende week lever ik hem in en ga ik ook flink aan de slag voor de rest van de opdracht.

Ik heb er super veel zin in en zag meer op tegen het plan van aanpak dan de rest. Succes iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven