Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
Is het dan zo, dat liefde toch blind maakt? Maar wel fijn dat man2 er in jouw geval bij helpt om afstand te nemen van man1. En misschien is het dan geen echt relatiemateriaal (maar zeg nooit, nooit), hij helpt je nu wel en dat is fijn!! (en toch ben ik best benieuwd hoe je reageert op je ex irl).

Ik ben ook bezig bewust afstand te nemen.. Als ex dat niet kan, dan moet ik het maar doen.. Want anders kom ik nooit ergens.. Maar ben toch wel benieuwd hoe hij reageert als ik hem tegenkom, en of ik dan nog zo afstandelijk kan doen als dat ik me voorgenomen heb.. We zullen het vanzelf merken!

Ben vandaag eindelijk begonnen smsjes te wissen van hem (niet alle, dat kan ik nog niet), en ze staan nog als back-up op mn pc.. Waarom, weet ik niet? Omdat ze toch lief zijn, hoop geven, en ik ze nog niet defintief weg kan doen, omdat ex ok nog niet definitief is (voor mn gevoel dan).

En Brugge, net wat ragazza al zegt, zo knap dat je nu al zo goed en helder kan denken, terwijl het bij jou nog redelijk vers is! En zondag voelt als the moment of truth, maar, laat daar niet alles van afhangen.. Probeer er niet te beladen naar toe te gaan, maar zie het ook als gewoon even gezellig met je ex? Al weet ik niet of dat van toepassing is in jouw geval?

Muisje, zou je zelf willen dat je afspraak doorgaat? Of stel je het liever nog even uit? Denk dat Brugge in jou situatie wel een punt heeft, dat je ex niet weet hoe hij het moet zien.. En daarom het maar een beetje aflaat hangen.. Hij blijft toch een man en gaat er waarschijnlijk vanuit dat alles vanzelf wel gaat en losloopt (of is dat te zwart/wit).

@ Brugge: Het valt me tegen, het weer 'thuis' wonen, maar niet zo erg als in het begin.. Zal hier nog wel even moeten zitten, want woon in een dorp (klein, maar gezellig), en zou hier niet snel weggaan, want al mn vriendinnetjes wonen hier.. En betaalbare kamers/appartementjes/schuren oid zijn er niet veel.. Dus tja, het beste er maar van maken he!!
-
Hello hello,

Hoe gaat het met iedereen?

Mootje: Ja ik begrijp helemaal hoe lastig het is om (betaalbare) woonruimte te vinden, ik woon in een gedeelte van het land waar het ook heel lastig is... ik vind het wel sneu voor je, ik moet zeggen dat ik nl erg blij ben dat mij huis mijn huis is (als je begrijpt wat ik bedoel hihihi) en dat ik daar gewoon kan blijven. Ookal doen bepaalde "gaten" in de woning (bijv. schilderij is ineens weg, of meubelstuk) me wel pijn, toch heb ik erg de behoefte om lekker thuis te cocoonen en geeft me dat troost. Zou het jou ook gunnen.

Pfffff, jullie moeten niet denken dat ik het allemaal goed op een rijtje heb hoor! Verre van zelfs! (misschien kom ik heel stabiel over hier op het forum? :-) Mijn gedachte's heb ik redelijk geordend (ookal wisselt het nog wel eens hoor) maar vooral mijn gevoelens gaan nog alle kanten op. En helaas zijn mijn gevoelens altijd heel sterk en reageer ik daar altijd op. Vandaar dat ik me ook een beetje zorgen over zondag maak...

Muisje: is bij jou al duidelijk of er voor a.s. weekend een afspraak op stapel staat? En wat verwacht jij van deze afspraak?

Even kleine update van mijn kant, gisteren heeft ex weer hond uitgelaten en ik had een briefje neergelegd. Zo vroeg ik hoe zijn sinterklaas geweest was, ik meldde dat er weinig post voor hem was en hoe dat kwam? Of hij soms al adressen had laten wijzigen of dat hij tussendoor post haalde? En ik vroeg waar we zondag zouden afspreken.

Lag weer een briefje terug dat hij niet wist waarom hij zo weinig post kreeg (wat ik meteen weer als een goed teken opvat en dus denk: hij heeft tenminste nog niet al zijn adressen laten omzetten).

En verder vroeg hij of we zondag gewoon bij mij zouden afspreken?

Nou kon ik me al helemaal vinden in jullie advies om op neutraal terrein af te spreken, dus ik heb hem net gesms-ed dat ik zondag eigenlijk liever ergens anders afspreek. Dat het zondag mooi weer wordt en dat we misschien konden wandelen en/of ergens koffie konden drinken?

Dus tja... ookal ben ik jullie een cocktail schuldig (bij deze dan, wel een virgin mary, het is nog vroeg) ik vond dat ik wel legitiem contact zocht... :-)
Ach, gelukkig staat deze maand bol van decemberkrasloten, eindejaarsloterij enz. hihi, ga daar mn geluk maar is beproeven

Brugge, je komt inderdaad over als een sterke vrouw! Je hebt je verstand iig al op een rij, dat scheelt veel hoor! En die gevoelens, tja die zijn er, en laten ons soms dingen doen die misschien niet verstandig zijn, maar wel goed voelen! Dus zondag komt vast goed! Heb je al een reactie terug van je ex?

(En ik vond het ook een legitieme reden hoor ;)

En als je ex nu al zn adressen veranderd had, dan had ik dat best raar gevonden.. Maar gelukkig niet het geval

Ik heb even jullie hulp nodig ;)

Ex smste vanochtend, en willen jullie mij even helpen aan mn verstand te krijgen dat mijn ex me zomaar smst, en dat dat voor hem niets betekend?! Want ik probeer het zelf, maar het lukt niet echt

Ik fietste vanochtend langs zn werk (was onontkomelijk), en hij zag mij, ik zag hem, we zwaaiden even naar elkaar.. En floep, 15 minuten daarna, een smsje! Of ik wel voorzichtig deed met die sneeuw.. Tja, maar gewoon op gereageerd.. Smst hij vervolgens dat mn muts me leuk en goed staat.. En tja, ik kan het reageren op zn smsjes dan toch niet laten.. En hij smst ook altijd weer terug.. Met de vraag of ik dit weekend nog veel moet werken.. En tja, hij bedoeld er vast niets mee..

Maar toch gaan mn gedachten dan weer de verkeerde richting op (misschien wil ie afspreken, hij is toch nog wel erg geintresseerd in me, blablabla)..

Waarom maakt hij (en ik mezelf ook) het weer zo lastig... Pff..
-
Mootje...

Kijk eens naar je vorige berichtje:

Ik ben ook bezig bewust afstand te nemen.. Als ex dat niet kan, dan moet ik het maar doen.. Want anders kom ik nooit ergens..

Dusssssss! Dat hij nu weer heppie-de-peppie contact zoekt... daar zou ik niks achter zoeken. Ik ken je ex natuurlijk niet, maar volgens mij is het “gewoon” zo’n pannenkoek van een man die alleen heel simpel denkt: he! Daar is ex! Laat ik haar even sms-en, da’s wel zo aardig van me... en dan niet snapt dat het misschien niet handig is als hij niet wilt dat er meer achter gezocht gaat worden.....

Maarreh... ik heb wel een goede oefening voor je om je gedachten af te leiden. Stop nu gewoon met terug sms-en en vertel me nog eens vanaf het begin hoe jullie situatie was, hoe het tot een eind is gekomen, hoe het tot het eind en nu is gegaan.

Serieus... nog even recap...
Ik moet nu werken, vanavond reactie op je vraag, kzal dan mn verhaal even in het kort doen
-
Is goed Mootje.

(ik heb ondertussen nog geen reactie van ex... vind het een beetje raar... maar wacht geduldig af... )
En Brugge, al reactie van je ex gehad? Ik heb de mijne nog niet teruggesmst op zn laatste smsje van vanmiddag, ga ik nog wel doen, maar ben in twijfel of ik hem wel of niet zeg dat het niet handig is en zelfs tegenstrijdig is, dat hij mij smst.. Want hij wil me blijkbaar niet als vriendin, maar kan/wil me ook niet los laten ofzo.. En denk ik dus nog steeds dat hij zichzelf voor de gek houd.

Maar ben bang dat het ind gewoon een pannekoek is :( En dat ik er meer achter zoek dan dat moet.. Maar zelfs zn smsjes zijn tegenstrijdig haha.. Maar nu eerst mn verhaal!

Van begin tot eind, en hopelijk niet te lang.. (Geeft me tijd om na te denken haha)
-
Zo, dat wordt een heel epistel als je nog steeds bezig bent! :-)

Persoonlijk zou ik hem niet sms-en dat dat tegenstrijdig is. WANT als je daar echt mee zit, dan had je dat meteen op zijn eerste sms-je al gemeld en daarmee het sms contact afgekapt. Als je eerst heeeeel gezellig over en weer gaat zitten sms-en (wat dus betekent dat je wel degelijk enorm open staat voor contact met hem) en daarna gaat zeggen dat het niet handig is.... denk ik niet dat hij je serieus neemt.

Maar goed, dit is alleen mijn mening maar en ik ben ook van mening dat het soms op papier heel anders over komt dan IRL, dus dan is het een beetje moeilijk om er wat over te zeggen....

Nee, nog niks van ex gehoord. Vind het zo raar. Waarom heeft hij nou zo lang nodig om even te reageren? Ik snap het probleem ook niet echt, hij wilt me meeten, dan maakt het toch ook niet heel erg uit als we gaan wandelen en/of koffie gaan drinken ergens? Hij had hier ook heus wel koffie gekregen!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik steeds meer moeite krijg met zijn "rare" gedrag. Niet effe terug sms-en zoals nu bijv. maar er wel vanuit gaan dat als hij belt hij ervan uitgaat dat ik wel sjoege geef m.b.t. het ophalen van dozen bijv. Het irriteert me enorm en daardoor ben ik eigenlijk al geirriteerd als ik hem spreek of zondag dus ga zien. Mmm, dat kan geen goed teken zijn toch? Eigenlijk wil ik gewoon dat hij het leuk vind om wat van me te horen en natuuuuurlijk wil hij wandelen en koffie drinken!!!
Mootje, vervelend dat je ex nog sms't steeds...Van de andere kant; neem afstand en laat m lekker! (als je dat kunt) Zolang jij niet aan hem trekt is er niks aan de hand toch? Misschien mist ie je, misschien niet en is het een "pannenkoek" . Geduld! Je komt er vanzelf achter!

Brugge, mijn afspraak gaat geloof ik door, maar zijn nog aan het sms'en! Ik verwacht er eigenlijk niks van, heel gek. Heb er steeds op aangestuurd om 'm niet door te laten gaan, maar ex ziet genoeg redenen om dat wel te doen. Heb nu ge-sms't dat ik toch echt vind dat hij moet gaan kiezen. Of in ieder geval; de twee keuzes aan hem voorgelegd: OF een relatie waarbij je dus moet accepteren dat je daarbij iets minder vrij bent dan als vrijgezel, samen er iets van maken en van het leven genieten. OF voor de vrijheid kiezen.

Jaja, geen antwoord, hij is snel normaal, maar hiermee niet..

EN ik vind je ook sterk overkomen Brugge! Ook al zeg je dat het meevalt...je typt het hier toch maar wel mooi nuchter, dat is al heel wat toch?
Ik en mn ex kennen elkaar al een aantal jaar, wonen in hetzelfde dorp, sporten bij dezelfde club.. Vroeger is er al wel eens een zeker soort van spanning geweest tussen ons, maar nooit wat meegedaan.. Hij is 9 jaar ouder, en tja als je nog onder de 20 bent, is dat veel..

Ondertussen doet leeftijd me niet zo veel meer (en daarbij, hij lijkt jonger qua uiterlijk en karakter, en ik ben vaak wel wat volwassener). Ik was altijd van de losse contacten, hij van de relaties..

Tot zo'n 1,5 jaar geleden, toch gezoend.. van het een kwam het ander.. In het begin heb vooral ik nog wel erg gezeten met leeftijd.. Het hier wel over gehad (en dus ook over de onderwerpen kinderen, samenwonen enzo), en liggen op 1 lijn dus besloten ervoor te gaan! Ik was net klaar met afstuderen, en had plannen om tijdelijk naar het buitenland te gaan.. Dit wou ik doorzetten, ondanks dat ik met hem wat had.. Heb veel gewerkt, en zagen elkaar dus voornamelijk 's avonds en 's nachts.. In januari dit jaar ging ik dan op reis voor 3 maand. Ex was erg stil en liet er weinig over los.. Hij wist niet goed wat hij ermee wou.. Of onze relatie 'serieus' genoeg was om door te gaan, om me 3 maand te willen missen.. Maar vlak voordat ik wegging goed gesprek gehad, en was hij zelfs van plan me op te komen zoeken.. Ik ben dus gegaan.. en inderdaad, hij is me op komen zoeken (3 weken).. Tijdens onze reis samen aantal tegenslagen gehad, maar tussen ons zorgde dit nooit voor problemen! Hij is uiteindelijk zo'n 5 weken gebleven! Tijd om nooit te vergeten!

Bij thuiskomst ben ik in de eerste instantie bij hem ingaan wonen omdat thuis een verbouwing wat uitliep en ik daar niet echt terecht kon.. Dit tijdelijk ging over in vast.. Hebben het hier nooit heel inhoudelijk over gehad, want het ging zo soepel, ik wou blijven, hij wou dat ik bleef! Wel afspraken gemaakt over kosten, en ging ook gewoon goed!

Ik werk in het toerisme, dus heb veel gewerkt van de zomer.. Toch nog wel even tegelijk met hem vakantie kunnen regelen, niet veel gedaan, maar wel gezellig! Door mn werk kan ik overigens niet altijd vrij krijgen wanneer ik dat wil.. Ik had hier zelf genoeg van, en hij helemaal! We zagen elkaar maar vrij weinig, vaak alleen 's avonds.. Nooit een heel weekend, altijd waren we druk! Vond dit zelf ook niet prettig, maar ik wist dat het beter zou worden. Was al langer van plan op zoek te gaan naar een 'normale' baan, dat wist hij.. en ook de rustige tijd zat er weer aan te komen..

Verder gewoon normale relatie, nooit ruzie, samenwonen ging prima, en ook de sex was prima (oke, minder als in het begin, dat wel), niets aan de hand, alleen dat we te weinig echt tijd met elkaar door brachten (hoewel dit besef bij mij pas echt is gekomen sinds het uit is).

Toen, september.. We liggen in bed, ex vraagt aan mij of ik gelukkig ben, gelukkig in onze relatie.. En ja dat was ik, tuurlijk kunnen er altijd dingen anders/beter, maar ik was gelukkig! Ex wist niet of hij nog wel gelukkig was.. Hier lang over gepraat, ik was behoorlijk van slag.. Ex ook trouwens.. Speelde nog niet lang.. Besloten de komende week erover na te denken wat we wouden, want hij wou mij niet kwijt, en ik hem ook niet! Die week was verschrikkelijk.. Ik wist al gauw wat ik wou, en dat was hem niet kwijt.. Ik wou moeite doen voor onze relatie, er tijd insteken, had er alles voor over! Ex had langer voor nodig om na te denken.. Zei niet wat hij dacht, en ik werd hierdoor gek! Dus, zijn telefoon gepakt, smsjes gelezen.. Niet uitgebreid want ex kwam eraan.. Maar hij had zitten smsen met een 'vriendin' van mij, over dat hij niet wist wat hij moest met zn gevoelens.. Heb hem hiermee geconfronteerd.. en die avond is het uitgegaan.. Achteraf zei hij, dat hij op dat moment zo boos was dat ik zn telefoon had gepakt.. Maar was bij mij een vlucht, omdat hij zo ook niet zei wat hij dacht, wou en voelde..

Ondertussen is het al zo'n 2,5 maand uit.. Donderdags uitgegaan, heftig weekend gehad, ik terug naar mn ouders.. Wouden geen 'afscheid' van elkaar nemen.. Heb dat meisje ermee geconfronteerd.. En zij beweert, net als hem, dat er niets is tussen hun.. Dat hij zn verhaal kwijt moest en zij er op het juiste moment zat om te luisteren..

Die zondag smste hij al dat het zo ook niet ging werken en of we gauw konden praten.. Dit gebeurde die week erop.. Goed gepraat.. Wouden het beide proberen.. Hij wou het niet zo makkelijk voorbij laten gaan, en van hem af zou ik sowieso niet komen..

Die zondag erop, stad ingeweest, erg gezellig gehad! bij hem wat gedronken 's avonds, maar mn eten viel verkeerd, dus ziek en te vroeg weer naar huis gegaan. Baalde als een stekker, dus ik wou graag dat drankje bij hem thuis overdoen.. Hij liet weten het eerstvolgende weekend niet af te willen spreken, weekend erop wel weer.. Weer erg gezellig gehad.. Als je niet beter zou weten, zou je denken dat er niets aan de hand was..

Erg verwarrend dus..

Nya zo ging het een tijdje door.. Hij twijfelde, wist het niet.. Terwijl ik het wel wist.. Hij gaf signalen af waardoor ik meer hoop kreeg enz.enz.

Op een gegeven moment hem gemaild, met wat ik dacht, hoe ik me voelde, wat ik wou, heel open en eerlijk! Kreeg eerlijke reactie van hem terug.. Over en weer gemaild.. Dat hij het ook niet wist, het voelde altijd goed.. hij vond me nog lief, leuk, aantrekkelijk, geeft nog om me.. Maar hij denkt niet dat hij me genoeg kan geven (mag ik dat lekker zelf uitmaken ;)

Nya veel redenen, en nog meer vaagheid..

De rest kennen jullie ondertussen.. Hij is een twijfelkont, blijft wazig, blijft tegenstrijdige signalen afgeven.. inderdaad een pannekoek..

Sorry, toch een heel verhaal Brugge.. ;) Vast nog veel vergeten.. Maar teveel tekst voor zo'n klein stukje..

Denk ook niet dat ik het er heel lang op laat staan, voelt toch best raar, alles zo in 1 post..

Laat even weten als je het gelezen hebt oke?
anoniem_116865 wijzigde dit bericht op 10-12-2010 00:28
Reden: letters vergeten ;)
% gewijzigd
-
He muisje, betekend dat dat je tijdens je afspraak met hem zijn keuze wilt horen?

En waar hebben jullie afgesproken?
Gelezen! Heftig Mootje, klinkt als een gevalletje: is dit het?! Twijfels dus.

Ik weet niet wat ik wil, dit wordt al afspraak nr twee. En die eerste, daar kwam niks uit; ja, een hoop gezelligheid en jolijt, maar niks duidelijks. Ben nu met hem aan het sms'en wat hij wil. Hij wil afspreken om onze gevoelens voor elkaar te begrijpen zegt ie. Maar ik wil niet weer met een onduidelijk gevoel naar huis...en dan weer niks horen ofzo. Dus ik heb m nu gevraagd wat zijn plan is, dat dat zijn ding is en dat ik dan wel zelf bepaal of ik er in mee kan gaan. Nog steeds onduidelijk of ik m zie dit weekend dus! Woonden we maar wat dichter bij elkaar... samen ofzo ;)
Nog even reacties op jullie post (ja die daar boven mn lange verhaal staan ;)

Heb ex maar 'gewoon' teruggesmst.. En ja, ik sta nog ontzettend open voor zijn contact, omdat ik nog steeds hoop heb, hij zoekt toch niet voor niets telkens contact (of hou ik mezelf daarmee een bord voor mn hoofd). Maar afijn, daarom sms ik ook steeds terug..

Weet ook niet wat het juiste is om elke x te doen hoor.. Aan de ene kant denk ik A en aan de andere kant staat B daar lijnrecht tegenover..

Maar vind het wel vreemd dat jou ex nog niet terugsmst.. Zou voor hem toch niet veel moeten uitmaken waar hij afspreekt met je? En logisch hoop je dat hij het leuk vind om je te zien zondag en koffie te drinken! Hoop dat hij dat ook vind!!!

Maar snap heel goed dat je er geirriteerd van wordt.. Voor jezelf heb je toch bepaalde verwachtingen, hopingen.. En als hij daar dan niets mee doet (ook al kan hij niet weten wat jij verwacht), dan is dat frustrerend.. Denk dat het erg belangrijk is voor jullie om goed naar elkaar te luisteren, en te praten.. Niet gelijk beginnen met verwijten (dat hij zomaar verwacht dat hij zn spullen op kan halen oid). Gelukkig is het al bijna weekend en dus bijna zondag!

En muisje, thnx ook vooor je wijze woorden! Ik moet inderdaad maar geduld hebben.. Kijken of ie me mist inderdaad, of tja, dat ie me niet mist..Dan is het een echt een pannekoek!

(Lees: maakt ie de grootste fout van zn leven ;))

En wil graag afstand houden.. Maar vind het moeilijk.. Zou ik hem dan niet terug moeten smsen als hij mij smst of? Wat zou jij doen in mijn situatie?

En bij jou nog veel onzekerheid dus! Lastig dat je ex gewoon niet weet wat hij wil, of hoe hij het wil.. Misschien dat hij nu echt gaat nadenken, nu je hem toch min of meer dwingt?

Hoop voor je dat je zondag iig duidelijkheid krijgt, op welke manier dan ook.. Want tja, je spreekt natuurlijk niet alleen af om het maar 'gewoon gezellig' te hebben! Hoewel dat wel mooi meegenomen is!

Hoe ver wonen jullie nu eigenlijk uit elkaar? En woont 1 van jullie nog in dezelfde stad als waar jullie samenwoonden? (Jullie woonden toch samen? En waar woon jij nu eigenlijk, bij je ouders ook of? Misschien dat je het al wel eens gezegd hebt hoor, maar dit topic wordt te groot om alles nog is door te lezen)..
-
He Mootje!

Ik heb het gelezen hoor!

(sorry, duurde even)

Geeft niks zo’n lange post, ik moet bekennen dat ik zelf ook altijd denk dat ik een klein stukje heb getikt en dan blijkt het een lap tekst te zijn....!

Dus als ik het een beetje goed begrijp uit jouw verhaal, zijn het voornamelijk de omstandigheden (in dit geval jouw werk wat nogal veel en onregelmatig is) waar hij een beetje moeite mee had.

Tjaaaa en wat is dat toch met die mannen dat ze niet gewoon duidelijk zeggen wat er in ze omgaat he? Zoooo vervelend, hoe moet je nou ooit reageren of begrip voor hem opbrengen als je dat niet weet? Ik kan me heel goed voorstellen dat je je dan van alles in je hoofd gaat halen en dan uiteindelijk uit pure frustratie/wanhoop in zijn telefoon gaat kijken. Als ik zo lees hoe jij de situatie tussen hem en die vriendin opschrijft, zou ik me daar geen zorgen over maken. Wel vind ik het vreemd dat je ex ervoor koos om met je vriendin over zijn ideeen/gevoels te praten en niet met jou... 

En heeft hij uitgelegd wat hij bedoelt met: “jou niet genoeg kunnen geven?”

Goh muisje wat vervelend! Ja, dat afspraken is leuk en aardig natuurlijk, maar als je er helemaal niks mee opschiet! Ik denk zelf dat jullie elkaar goed genoeg kennen om te bepalen of je wel of niet met elkaar door wilt gaan. Ik snap niet dat jouw vriend denkt dat een afspraak met je die knoop kan doorhakken?

Ik moet eerlijk zeggen, ik heb als duidelijk doel voor de afspraak met mijn ex voor zondag dat het duidelijk wordt wat we nou gaan doen. Gaan we het rustig aan proberen of niet?
Tja, hij heeft dus nog steeds niet gesms-ed. Vind het zo kinderachtig, ik weet dat ik niet voor hem moet denken maar ik zwaar het idee dat het een soort spelletje is waarbij hij het niet leuk vind dat ik bepaal dat ik het niet bij mij thuis wil doen en dat hij nu om “terug te pesten” niks laat horen.

Mmm, aan de andere kant, het klinkt niet als mijn ex hoor... maar wie weet, misschien komt dit gedrag wel omdat hij het ook heel moeilijk allemaal vindt ofzo... zucht...

Ja, ik moet heel goed op gaan letten dat ik niet ga verwijten. Dat is een soort automatische reactie van me als ik gekwetst of boos of geirriteerd ben. Schieten we niks mee op. Daarom wil ik ook graag ergens anders afspreken, dan moet ik me wel inhouden hahahaha.

Mootje, kan het zijn dat jouw ex jullie contact als gewoon vriendschappelijk ziet? Je zegt: hij zoekt toch niet voor niks elke keer contact, kan dat zijn omdat hij graag vrienden met je wilt blijven?
Nou, hij heeft EINDELIJK gereageerd hoor! 24 uur na mijn smsje hahahaha (hoezo hou ik het bij??)

Hij sms-ed:

Hoi Brug (afkorting van mijn naam dus, zo noemde hij me altijd), met hondje is alles goed gegaan. We kunnen in het bos tussen onze woonplaatsen nu afspreken of bij een groot v&d restaurant aan de hei. Wat wil jij??? En dan jawel: de beroemde GROETEN... ex...

Mmm, hij klinkt dus helemaal niet boos of vals ofzo hahahha, belachelijk dat mijn gedachte's zo met me op de loop gaan en altijd van het ergste uitgaan!

Maar goed, zit nu te twijfelen wat ik zou doen. Als we naar het bos gaan tussen onze woonplaatsen kunnen we een behoorlijke wandeling maken maar er zit daar verder geen tentje/restaurantje in de buurt. Als we naar de hei gaan, dan kunnen we wel lopen (maar moet de hond vast) en kunnen we daarna nog wat drinken/eten.

Maar vraag me af of we/ik daar nog behoefte aan hebben.

Ik denk nu dat we toch beter naar het bos kunnen gaan misschien, als we daarna nog wat willen drinken kunnen we misschien alsnog naar mijn huis gaan?
Ja, korte stukken blijken altijd enorme lappen tekst ;)

Maar inderdaad, als mannen (nouja mijn ex) nou is vroegtijdig aangaf waar hij mee zat.. Maar nee, meneer gaat er in de eerste instantie zelf over denken en later het er met een ander overhebben.. Schiet voor mij niet op natuurlijk..

En hij kan mij niet genoeg geven zegt hij, tja wat niet.. Daar is hij nooit heel duidelijk in geweest.. Niet genoeg liefde?? Ik verdiende meer (of zoiets).. Maarja op het moment dat het even niet lekker gaat (naar zijn idee) is dit toch een logische reactie hierop..

Maar mn ex wil graag (erg) goede vrienden blijven ja, heeft ie vanaf het begin dat hij twijfelde, al gezegd.. En ja ik wil dat ook, mag hem erg graag, is geen ruzie enz. Heb hem toen al wel verteld dat ik het moeilijk vind, niet weet hoe ik moet reageren, omdat ik meer wil dan alleen maar erg goede vrienden zijn.. En tja, dan ga ik ook heel puberaal denken hoor: maar waarom wil hij wel heel graag erg goede vrienden zijn, contact houden (die behoefte is waars. vrij groot), vind ie me nog leuk, geeft ie om me en is er nog altijd die klik (geestelijk en lichamelijk).. Waarom kan hij (denkt hij) dan niet meer zijn? Meer tussen ons..
-
Brugge, even voorop gesteld.. Het is niet raar dat je weet na hoeveel tijd hij pas terug smst.. Dit doe ik ook! ;)

Nu hij je pas na 24uur heeft teruggesmst, heb jij al wel weer gereageerd? Of laat je hem nu ook wachten?!

Maar ik ken je ex niet, dus weet niet of hij hiermee een spelletje speelt, misschien wou hij er gewoon goed over na denken, wil hij niet te wanhopig/enthousiast overkomen, redenen genoeg te bedenken..

En die groeten, frustrerend dus! Maar verder komt zijn smsje gewoon normaal over.. Hij laat er iig niet veel in door klinken..

En waar je moet afspreken.. Als je wel koffie bij je thuis doet is de neutrale omgeving wel weg he.. Maar snap heel goed dat je nu nog niet weet of je uberhaupt nog wat met hem wil drinken dat je daarvoor af wil wachten wat jullie besluiten.. Wat zegt je gevoel?
-
Hoi Mootje,

Mijn gevoel gaat alle kanten op. Zou het echt niet weten, denk dat het neigt naar "het is over" maar toch heb ik die hoop... je weet maar nooit denk ik dan...

Nee, ik heb hem redelijk snel gesms-ed, heb geen zin om spelletjes te gaan spelen. Heb gesms-ed: Hoi ex, laten we dan naar het bos gaan goed? Zie je zondag! (Ben helemaal zenuwachtig voor onze afspraak, gek he?)

Ik heb nog wel even nagedacht of ik wel zou aangeven dat ik zenuwachtig ben, maar toen dacht ik: waarom niet? Het is toch zo! En ons contact was zo oppervlakkig en zakelijk, ik hoopte op deze manier het wat te verzachten.

Kreeg toen wel redelijk snel weer smsje van hem terug:

Ik zie je zondag in het bos. Tot dan

Tja...
Hee jongens!

Heb sinds gisteravond heel lang heen - en weergesms't met ex. Over of vanavond wel of niet door zou moeten gaan. Gisteren zei die: ik wil graag afspreken! Ik heb echter zo lang doorgevraagd over het nut ervan en dergelijke dat ex uiteindelijk zei: nee, ik zie het niet meer zitten.

Dus; Het is nu echt over!!!! Deels opluchting, deels verdriet. Last van mijn schouders ook wel moet ik zeggen...voor hem vast ook. Dusse...voorlopig geen nieuws van mijn kant!
Muisje, wat zeg je nou?

Is het definitief definitief???

Ik vind je er eigenlijk nog redelijk vrolijk onder... kan het zijn dat het nog niet is ingezonken of voel je echt alleen opluchting nu?

Als ik het goed begrijp heb je zelf de afspraak eigenlijk een beetje gesaboteerd? Misschien dat je onderbewust toch wel wist dat je niet nog een keer wilde afspreken en het hele gesodemieter weer van voor af aan begon....

Jeetje zeg...

Nou, weet niet of ik je een moe geven of
Muisje? Is het echt over? Meid.. toch even een want ik vind je dapper en sterk!

Verder heb ik dezelfde vragen als brugge.. Hoe voel je je? Je klinkt zo nuchter? Is het opluchting?

En ben je er zelf ook helemaal klaar mee? En alleen gesmst dus? Weet je ook hoe ex zich voelt of?

Toch even een gewetensvraag (kijk maar of je hem wil beantwoorden..). Wat als je ex over een tijdje (maand, 2 maand, weet ik het), toch weer wil afspreken.. Wat zou jij dan doen denk je? Blijf je toch onbewust openstaan voor hem of?

En Brugge,, hoop houden mag nog, zolang het reeël is (oh ik hoor het mezelf zeggen, bah), en dat is het in jou geval nog! Ben heel benieuwd hoe het gaat zondag, je ex reageert nogal zakelijk, niet echt gevoel.. Maar misschien is dat ter bescherming van zichzelf.. zondag maar afwachten dus!
-
Dank jullie voor de knuffels! Ik vind het wel echt heel erg, maar denk ook echt niet dat afspreken zoden aan de dijk had gezet. Vandaar ook een beetje berusting. We hebben alleen heel veel ge-sms't erover, dus elkaar verder niet meer gesproken. Sms'en nu nog, maar meer als einde ofzo... Heb m ge-sms't dat ik toch ergens het gevoel heb dat we nog niet helemaal klaar zijn met elkaar en of hij dat ook had. Hij zei dat hij dat eigenlijk ook wel een beetje had, maar dat de tijd het zou leren. Meteen jouw vraag beantwoord Mootje..stiekem heb ik nog ergens ver weg hoop, maar ergens weet ik gewoon; dit wordt niks meer. Hij komt snel een nieuw iemand tegen en dan is het voorbij. Daarbij is er al iemand beschikbaar (degene waar hij meteen na mij een week mee was), misschien wordt dat nu toch wel iets (heel pijnlijk om over na te denken). En als hij over twee maanden toch bij mij aanklopt, ik zou het niet weten...

En toch denk ik ook ergens; ts..niemand wil hem hoor, daar komt ie nog wel achter..Heeeeele rare gedachte, weet ik!! Snap ook niet waar dat vandaan komt...

Baal er gewoon wel enorm van dat het nooit een kans heeft gehad tussen ons. Dat hij er geen werk in wil stoppen. Maar ja, dat zegt genoeg, nuchter gezien..maar het doet wel echt pijn hoor, alleen is een deel van de pijn al geweest! Ben al gewend aan mijn nieuwe tijdelijke woonplek (ouders), heb een ook-net-vrijgezelle vriendin in de buurt wonen die klaar staat voor drankjes en heb er een beetje genoeg van ook, van dat gezeur van ex...graag of niet toch? Maar stiekem ben ik er erg onzeker door geworden...en snap ik er nog steeds niks van dat het over is.
Denk eigenlijk dat ik pas over echt over hem heen kom als ik een nieuw iemand heb...klinkt heel stom, maar ergens werkt het misschien wel een beetje zo...Hoeft niks serieus te zijn, liever niet, maar gewoon; leuke scharrel/date oid Voor het zelfvertrouwen!
Jij zal pas echt over hem heen komen wanneer jij iets meer van jezelf gaat houden en voor jezelf gaat zorgen. Aandacht, scharrel, date, of iets dergelijks zal je alleen maar hetzelfde lege gevoel geven, die je nu al voelt (wanneer het krijgen van meer zelfvertrouwen hierbij het doel is). Zelfvertrouwen kweek je door kracht in jezelf te ontdekken, niet door de (kortstondige dan wel langdurige) aandacht van een man

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven