Werk & Studie alle pijlers

Conflict op het werk

10-12-2010 21:13 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Ik vraag me af welke rechten en mogelijkheden je hebt als je te maken krijgt met pesten op het werk.

Ik probeer niet teveel details te beschrijven omdat het niet over mijzelf gaat maar om iemand de me zeer nastaat.

Het gaat om een jaar contract, die met ingang van volgende maand door de werknemer is beeindigd wegens het vinden van een nieuwe baan.

Nu is de situatie op het werk naar mijn mening en die van de arbo arts ziekmakend. Diegene zou nu dus nog een maand in deze omgeving moeten werken. De verwachting van de arbo arts is dat de werkgever een eventuele ziekmelding voor deze periode gaat aanvechten. Thuisblijven zonder inkomen is ook geen optie.

Een maand lijkt misschien kort maar ik kan het zo moeilijk aanzien. Mijn adviezen zijn eigenlijk een beetje op..

Heeft iemand advies? Of betekent deze situatie dat je een maand lang pesterijen moet ondergaan?
Doubt kills more dreams than failure ever will
Paloma, ik heb nog niet de kans gehad om met hem een goed gesprek te voeren. Hopelijk lukt dat vanavond.
Hij gaat zich nu waarschijnlijk ziek melden. Hebben samen op papier gezet wat er allemaal is gebeurd, schelden, spullen verstoppen, bord over hem ophangen, weg versperren, het lijkt echt lagere school. De hogere leidinggevende is ervan op de hoogte en heeft het team aangesproken, dit heeft alleen niets geholpen.

De persoon waarmee het conflict begon is deze week zijn directe leidinggevende. En dit zorgt voor zoveel stress dat ziekmelden nu het beste lijkt.
Dit klinkt (bijna) als neiging naar fysieke dreiging (ze raken hem misschien nog niet zodanig aan maar komen wel eng dicht bij hem in de buurt). Bah, bah, bah, wat kunnen mensen toch naar zijn. Goed idee om zich ziek te melden! En wat fijn dat hij jou heeft om hiermee te helpen. Hij zal je wel heel dankbaar zijn (ook wanneer hij het misschien niet zo uit, omdat hij vastzit in zijn eigen emoties - kan ik mij zo voorstellen). Je bent een goede vriendin, VivaFleur. Mensen zoals jij zijn schaars vandaag de dag .
Dankje Paloma. Waarschijnlijk zien de mensen zelf er de ernst niet van in (vaak zo met pesten) maar stel je voor, een heel team... Als het nu één persoon was dan kun je nog een gesprek voeren maar deze situatie is niet meer op te lossen in een maand. Hij moet aan zichzelf denken en zorgen dat hij met goede moed aan de nieuwe baan kan beginnen. Dat is nu het belangrijkste.

We zullen zien wat de werkgever gaat doen. Hebben in ieder geval een brief opgesteld en aangetekend verstuurd.
quote:VivaFleur schreef op 13 december 2010 @ 09:21:

Hij gaat zich nu waarschijnlijk ziek melden. Hebben samen op papier gezet wat er allemaal is gebeurd, schelden, spullen verstoppen, bord over hem ophangen, weg versperren, het lijkt echt lagere school.

En dan nog zijn er vast situaties die hij niet eens benoemd, omdat het voor hem al min of meer normaal is dat dat voorkomt of gezegd word. Triest ook dat zijn leidinggevende niet ingrijpt, maar zelfs hiermee start.

Fijn dat jij je zo om hem bekommert!
Werk je bij Sanoma?
quote:Dana schreef op 10 december 2010 @ 23:09:

*poef*Ben jij een gevleugeld medecommunicatOr?
quote:kjong schreef op 14 december 2010 @ 00:12:

Werk je bij Sanoma?Nee hoor gewoon fleur die op het vivaforum post.
quote:Boarn schreef op 14 december 2010 @ 00:11:

[...]

En dan nog zijn er vast situaties die hij niet eens benoemd, omdat het voor hem al min of meer normaal is dat dat voorkomt of gezegd word.Vast wel, af en toe kwam er iets bovendrijven maar had nog niet de optelsom gemaakt tot hij afgelopen week niets van zich liet horen.
Wat gebeurde er toen met hem (op het moment dat hij wel die optelsom ging maken en niets van zich liet horen)?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven