cavia,s zijn leuk

20-04-2009 22:23 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag hier net een hamstertopic, maar die heb ik niet (meer), maar wel cavia,s.

Lang geleden had ik hier een topic over de cavia,s Jozef en Maria.

Nu heb ik 7 cavia,s waaronder nog steeds Jozef (die toch een vrouwtje bleek te zijn) en Maria.

Wie heeft er nog meer cavia,s ?
caven zijn leuk, bijna net zo leuk als knijnen
Hoera, meer cavialiefhebbers!

Hier een trotse eigenaresse van 4 cavia's. Ik heb 3 dames (Pientje, Dot en Jip) en 1 gecastreerde heer (Tommie). Pien en Tommie komen van de cavia opvang, Zowel Dot als Jip kon ik niet laten zitten toen ik ze tegenkwam in de dierenwinkel.

Ze zitten binnen in een speciaal voor ze in België aangeschafte cavia-flat en hebben zo twee verdiepingen tot hun beschikking van 1 bij 0,5 meter.

Ik heb altijd cavia's gehad, vind het leuke beestjes. Aanhankelijk genoeg om echt huisdier te zijn (heb ook een hamster, maar daar kun je echt alleen naar kijken, knuffelen is er niet bij), maar toch qua verzorging mogelijk om langere tijd alleen gelaten te kunnen worden (wel zo handig als je allebei full-time werkt).

Ze kosten ook niet te veel, qua aanschaf, onderhoud en verzorging (tenzij ze ziek zijn, maar dat geldt voor elk beestje).
Overigens zijn al mijn cavia's nogal fors, haha, we verwennen ze te veel, geloof ik...
Cavia´s rules!
Ik ben ook gek op cavia's!

Ik heb er 2 gehad. Vooral de eerste was een erg lief beest.

Lag soms uren bij me

Maar het zijn ook vreetzakken Als ik de koelkast open deed begonnen ze direct te piepen.

Ze waren vooral gek op paprika's.

Eentje is ook heel erg ziek geweest toen ik op vakantie was hij at en dronk bijna niet meer.

Maar toen ik weet thuis kwam was dat direct over. Hij had blijkbaar heimwee naar het vrouwtje.
Mijn cavia heeft een inbreker verjaagd!

Inbreker morrelde midden in de nacht aan het keukenraam.

Caaf ging van schrik gillen en rondracen in haar hok.

Inbreker ging van al die herrie op de loop.

Caafje heeft extra wortels gekregen.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
wauw

Ha, goed gedaan van die cavia!

Wel een miejte van een inbreker, dattie schrikt van zulke lieve beestjes...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven