Ben ik een van de weinigen?

14-12-2010 12:51 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel het al zegt!

Ben ik een van de weinigen die helemaal niks aan kerst doet?

Ik verstuur kerstkaarten en dat is alles.

Ik heb geen kerstversiering en ik eet geen kalkoen of rollade met de kerst. Maar gewoon lekker hollandse pot ofzo.

Iedereen vraagt zich af wat er mis met mij is maar ik heb er gewoon niks mee.

Dus ik ben opzoek naar lotgenoten, want mijn omgeving heeft vraagtekens bij mijn geestelijk gesteldheid omtrent kerst

Ben ik een van de weinigen?

Totaal aantal stemmen: 32

Ja je lijkt scrooge wel. (34%)
Nee ik heb er ook niks mee. (66%)
Het gras aan de overkant is niet groen.
Ik mijd familie dit jaar ook. Ik ga ook net als Yonna in mijn huispak op de bank allemaal films kijken met wat lekkers te snaaien

De kerstkaarten stuur ik trouwens omdat ik vind dat het hoort dat is dan wel een beetje krom. Maar ja wil andermans kerst niet vergallen door geen kerstkaart te sturen.

Vorig jaar niet gedaan en er waren een paar die deden er zo hysterisch over dat het leek als of ik hun kerst vergalt had.
Daarom heb ik ze ook nog nooit in mijn leven verstuurd. Als je er eenmaal aan begint, kom je er nooit meer van af om die reden....
Ik heb ook niks met kerst en doe er niks aan. Soms ga ik wel bij mijn ouders eten, maar dit jaar niet. Tweede kerstdag moet ik werken en ik heb geen zin om voor die ene dag zo ver te rijden (ouders wonen ruim 200 km verderop). Kadootjes hebben we al lang geleden afgeschaft omdat dat iedereen meer stress dan plezier gaf. Kerstkaarten verstuur ik niet, dat vind ik zo'n geforceerd gedoe (alsof mijn vrienden en familie anders niet weten dat ik ze het beste wens). Logischerwijs krijg ik zelf ook steeds minder kaarten ;) Geeft niks, ik heb toch geen kerstlint met knijpertjes om ze tentoon te stellen.

Als mijn vrienden hysterisch worden omdat ze geen kerstkaart krijgen, verwijs ik ze naar de GGD (maar zulke vrienden heb ik niet..).

Kerstboom is de de afgelopen jaren ook niet meer in gekomen. Ik vind het wel gezellig, zo'n boom met lichtjes (moet dan wel een echte zijn want die ruikt zo lekker) maar veel te veel gedoe met optuigen en opruimen. Ik steek wel de open haard aan en een paar kaarsjes als ik het extra gezellig wil maken.

Voorheen ging ik ook wel eens op vakantie om de kerststress te ontvluchten, maar tegenwoordig kom ik er gewoon voor uit dat ik er niet aan doe. Vluchten hoeft niet meer ;) Vond het ook zonde van het geld om met kerst weg te gaan, want alles is duurder en in je hotel wordt je alsnog geconfronteerd met kerstgedoe. Of je moet naar een moslimland gaan natuurlijk.

Mijn schoonouders wonen trouwens in het buitenland dus daar heb ik ook geen last van. Als ik ouders en schoonouders had die erg aan me zouden trekken met kerst zou ik misschien nog wel steeds op vlucht-vakantie gaan.
.
ik ken dat wel.

Toen ik de verpleging werkten deed ik altijd graag met de kerst.

Nu helaas ambtenaar en dan ben je gewoon vrij he.

ik doe ook niet zoveel.

ik heb wel kerstkaarten verstuurd en er staat een klein boompje.

Eerste kerstdag bij mijn moeder kom ik helaas niet onderuit.

Maar de 2e kerstdag is altijd Hollandse pot en is het open huis voor vrienden die alleen zijn hier thuis.

Ik mijd ook altijd de winkels en laat mijn boodschappen thuis bezorgen.

Zalig vind ik dat.
Ik heb trouwens het idee dat er steeds meer mensen zijn die geen kerstkaarten sturen. Vroegah deed íedereen het. Ik ook.

Ja Jet, inderdaad die winkels rond kerst. Wat een drama. Heerlijk als je dan alleen maar een brood nodig hebt ;)
.
[quote]impala schreef op 14 december 2010 @ 14:08:

Als mijn vrienden hysterisch worden omdat ze geen kerstkaart krijgen, verwijs ik ze naar de GGD (maar zulke vrienden heb ik niet.. [quote]

Dat was des tijds wel een goed advies geweest ja.

Verder mijd ik winkels niet en heb ook geen hekel aan kerstmuziek! Maar vind het het verplicht eten etc zo ontzettend vervelend. Daarbij komt dat ik geen zin heb om uren druk te zijn met de versiering wat er dan na O&N weer afgaat, nee dankje.
En ondanks alles vind ik natuurlijk NIET dat de vrije dagen met kerst (of compensatiedagen) afgeschaft moeten worden
.
haha nee ze moeten wel van de vrije dagen afblijven. Maar gelukkig werk ik dit jaar met kerst behalve 1e kestdag. O&N ben ik vrij.
Hier ook geen kerstvieren. Ik doe niet aan een boom en andere kerstversiering, geen kaarten etc...

Het enigste is dat ik door mijn moeder ben gevraagd om kerstavond bij haar een stampot te komen eten en een drankje te doen lekker gewoon

1e en 2e kerstdag eet ik bij mijn allerbeste vriend en dan gaan we gourmetten, we zitten de dagen dus uit, en gaan gewoon leker eten, geen kado's of andere flauwe kul.
Ik ben een van de weinigen die niets (meer) Sinterklaas doet, behalve pepernoten en chocolade letters kopen voor de kinderen.
Ik zet ook geen boom, kaartjes sturen vind ik ook echt flauwekul. Het is sturen en terugsturen, de meeste mensen zetten echt ook alleen maar hun naam erop. Tnt moet ik niet sponsoren en daarnaast is het ook nog papierverspilling.

Kerstavond ben ik bij mijn moeder, dat is dan nog wel leuk. Bakkie pleur, taartje en een sneue kerstfilm. 1e Kerst ga spenderen op de bank met een goed boek, 2e Kerst moet werken, heerlijk
Ik hou ook niet van kerst. Heb er echt helemaal niks mee. Ik stuur nooit kaarten. Heb eigenlijk ook geen zin in de kerstboom maar ik heb 2 kinderen en die willen het natuurlijk heel graag. Ben daar dan weer een dag mee bezig.

Ik vind het gewoon grote onzin. Wat is het nut ervan? Het komt elk jaar terug en het duurt maar 2 dagen. Nou ja, 1 dag, want de 2e kerstdag is weer een normale dag. Als het nou 1x in de 10 jaar was zou ik nog snappen wat iedereen er zo bijzonder aan vindt. Echt, ik snap het gewoon niet.

Ik ga ook nooit iets "kerstigs" doen. Mijn familie doet er ook weinig aan en mijn schoonfamilie al helemaal niet (gelukkig).

Ik vind het wel fijn zo, geen verplichtingen........
Oh ja, met kerstavond heb ik trouwens wel iets heel leuks te doen, dat scheelt. Ik werk bij een poppodium en daar hebben ze elk jaar "Kerstmix". Iedereen komt in zijn "nette" kleding, en de mensen die in een bandje zitten spelen en zingen. Echt super!
Hier wel een kerst-vierder. Vind de kerstboom altijd erg gezellig, maar heb een kleintje en ook nog eens een nepperd. Die plant ik op een doos, beetje ballen en lichtjes erin: klaar...

We gaan wel naar familie met kerst maar ben altijd weer blij als het januari is, alles weer terug naar normaal.
quote:Helenita2 schreef op 14 december 2010 @ 13:08:

Zo irritant dat alles ofwel dicht ofwel al maandenlang van te voren volgeboekt/gereserveerd en onbetaalbaar of stervensdruk is...Ik zag dat de supermarkt hier 2de kerstdag geopend is
Ik ben gek op kerst, maar ik ken ook genoeg mensen die er helemaal niks mee hebben en zot worden van de verplichtingen die er dan zijn. Dus de enige ben je zeker niet.

Hoe kom je aan scrooge?
Ik stuur wel kaarten, aan mijn ouders en mensen die kerst vieren in de vorm van Kerstkaart, voor andere kennissen gewoon voor het nieuwe jaar. Gelukwensen.

Een kerstboom heb ik niet, verdere versiering ook niet.

Had vorig jaar een kleine witte kunstboom met hele kleine zwarte ballen en de eerste helft van het jaar vonden we overal die ballen, door het hele huis dus hij zal inmiddels wel kaal op zolder staan.

Heb geen zin om hem naar beneden te halen.

De rest van de buurt is zo Tokkie achtig versierd dat ik blij ben om de gordijnen dicht te doen, lekker rustig.

Kersteten doen we bij mijn ouders (gourmet).

Meer voor de gezelligheid.

Wij besteden meer aandacht aan andere feestdagen.
Het valt me wel op dat de meesten wel een boom hebben staan!

Ik heb echt helemaal niks. Maar al wel 1 kerstkaart gehad.
Ik doe niet aan kerstversiering en stuur ook geen kaarten. Ik ga lekker op vakantie en van de zon genieten!
nee doe er ook niet aan mee.

Vind een kerst boom wel leuk maar alleen als hij voor me wordt opgetuigd en afgetuigd en ik er geen rommel van zie.

Kerstkaarten ben ik nog niet uit, had een maand geleden een super goedkoop (maar wel leuke) doos gekocht bij de action maar ze zijn tijdloos.

verder heb ik wel een kerstdinner bij mij thuis maar dat is meer om iedereen te bedanken die me hebben meegeholpen met mijn vehuizing.

Maar mijn moeder kijk me nog steeds vreemd aan als ze weer eens iets kerstigs in haar hand heeft en ik zeg dat ik het echt niet wil hebben! Heb er trouwens ook praktisch geen plek voor om die spullen door het jaar te bewaren!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Toch grappig, iedereen is toch bezig met de kerst ja ik ook. Ik stuur kaarten maar verder niks noppes nada

Kom er maar in Marels :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven