Las Barettas Otoños

06-10-2010 18:09 2537 berichten
Haha Sokje, 3 uur is hier ook het magisch tijdstip, want sap + iets lekkers.
Grrrrr, was hier eindelijk alle sneeuw weg gedooid, ligt er nu weer een volledig nieuwe laag .
En we hebben ook weer een zieke in huis: Sien heeft, net als Ot vorige week, enorme hoofdpijn (ze kon alleen nog maar huilen) en lag dus heel snel op bed. Arme kind was echt helemaal ellendig. Maar eens kijken hoe het morgen gaat en hopen dat ze woensdag (kerstviering op school) weer fit is.
Wij hebben een mepmeisje. Mannie is een huilie

De preikaastaart is een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Sok, eigenlijk vind ik het leuk, en de voorbereidingen gingen echt lekker. Maar nu kwamen er dingen tussen, en ik ben de draad tamelijk kwijt en moet nu eerst weer de insteek vinden en hoe ik de oude bevindingen af kan ronden. Ik hou er meer van zo'n praatje in een rits af te werken, maar dat kon ivm met andere klusjes niet.

Ik heb overigens ook Allerhandes in huis (vind ik op een of andere manier veel prettiger dan online), maar er staan veel dingen in die ik hier niet kan krijgen, zoals de kant-en-klaar-deeg van de kaaspreitaart (moet ik dan zelf gaan maken, en dat is toch een stuk minder aantrekkelijk), of alle oosterse kruidenmengsels. Hier komen ze niet verder dan Sambal en Curry. Ik stond laatst in de AH in ex-moeder-dorp weer te kijken van de kant-en-klaar-voorgesneden-verse-groenten-dingen, dat heb je hier gewoon niet. Want òf de moeders werken niet en kunnen de hele ochtend groenten snijden (eten s'middags warm) òf de familie eet warm op creche/school/kantine. Ik zou er wel gebruik van maken denk ik, van dat voorbereidde spul, en dus nog meer uit de Allerhande maken. Hoewel, vandaag heb ik spruitjesstamppot meegenomen naar mijn werk, van de Allerhande.
Nitro, ik heb die taart met bladerdeeg gemaakt (in een quichevorm, eigenlijk heb ik er een preikaasquiche van gemaakt), dat hebben ze bij jullie toch wel? Waar mijn moeder woont hebben ze die kruidenmengsels ook niet, die sturen we op. Dus als je een bestelling hebt, stop ik het met liefde in een doosje voor je Die kant-en-klaargroente kun je heel goed invriezen dus misschien moet je maar eens inslaan als je weer een keer in NL bent. Ik gebruik die voorgesneden groenten eigenlijk alleen voor de nasi. Wat ik wel erg handig vind zijn de zakjes stoomgroenten, zo klaar en geen pannen nodig.
Eh, bladerdeeg gaat niet zo goed samen met de poging mijn gewicht constant te houden Bedankt voor de aanbieding van het toesturen, ik hou dat graag in gedachten.

Op zich gebruik ik het liefst regionale groenten, en ik vind koken ook niet zo'n crime, vooral omdat ik het doordeweeks haast niet doe. Maar als ik iedere avond zou moeten/willen koken, met een hele familie die wil eten, dan zou ik dat kant-en-klare spul zeker vaker gebruiken.
De vulling van die taart is ook niet bepaald goed voor je gewicht hoor (drie soorten kaas waaronder een heel bakje roomkaas), dan maakt dat bietje bladerdeeg ook niet uit

Ik kook liever niet op werkdagen; nu heb ik op zondag ook een paar dagen vooruit gekookt zodat we maandag en dinsdag alleen maar iets hoeven op te warmen. Woensdag ben ik vrij en dan kook ik weer voor donderdag.

Ik ga in bad. Ik ben koud en ik heb last van mijn arm, beetje rsi-ig vreesch ik. Oppassen dus.
Ik mis in Duitsland vooral de (pure) hagelslag. Daarvoor rijd ik dus naar NL. En de kinderen vinden het Nederlandse brood lekkerder dan het Duitse. En vanillevla kennen ze hier ook al niet. Daarentegen zijn de Duitse Kuchen en de broodjes onovertroffen.

Hier een rommelige nacht. Sien 2 x in haar bed geplast (en ze klaagde pas ook al over pijn bij plassen, dus als het zo blijft maar even plasje bij de arts laten checken) en Maby was haar deken elke keer kwijt (en haar kamer zonder verwarming is vrij koud). En ik kon niet slapen. Nu zo maar eens kijken hoe het met Sien is en of ze naar school kan.

Ligt hier weer een paar cm sneeuw trouwens. En ik was net zo blij met de weer schone straat .
Ik kook hier ook nooit op werkdagen inderdaad. En vrijwel altijd voor 2 dagen tegelijk. Gisteren hadden we heerlijke zuurkoolstamppot, maar de kinderen vonden het iets minder helaas.
Ik heb ook een hele voorraad allerlei soorten hagelslag op voorraad, en soorten Pickwick thee

Pammie, dat recept klinkt echt verschrikkelijk - eh, bedoel lekker Ik moet zeggen dat ik wel vind dat de Weight Watchers Online lekkere recepten hadden die niet al te "slank" smaakten, maar ik doe niet meer actief mee. Nu het s'avonds zo vroeg donker is, ik ziek was en toen een paar keer in het weekend weg sport ik niet meer zoveel als van de zomer, en ik heb het gevoel dat dat veel meer uitmaakt dan iets meer snoepen. Had ik niet verwacht (immers doe ik "maar" aan Nordic Walking).

Anky, hoe is't met Sien? Hier had oudste ook weer twee keer in bed geplast, maar dat is standaard, ook al zetten we hem rond 11 uur op het toilet om te plassen. Zucht. Het dekbed is dan ook altijd nat, dus dat was ik ook al iedere dag. Ben blij dat we intussen op "groene" stroom uit waterkracht zijn overgestapt, anders zou het niet te verantwoorden zijn, milieugewijs

Hier overigens ook weer een paar cm sneeuw.
Ik had al bedacht Sien een morgen thuis te houden. En dat wou ze ook wel, maar 5 min later kwam ze toch uit bed en zei dat ze toch naar school wou. Ze is dus gegaan en blijkbaar is het goed gegaan (en vanmiddag zet ik haar gewoon op de bank).

Zo, net enorm veel sneeuw geruimd. En volgens de voorspellingen komt er nog meer deze week.
Hoe gaat het met Sien? Mannie klaagde ook al over pijn aan zijn piemel na het plassen.

Lekker gewerkt vanmorgen, toen was het nog rustig. Vanmiddag was het heel rommelig allemaal. Maar goed. Morgen lekker vrij.

Ik hoor Mannie heel hard huilen, volgens mij moet hij dringend naar bed...
Met Sien was het weer prima eigenlijk. Naar school geweest en ze was weer gewoon haar normale zelf. Geen hoofdpijn meer en geen pijn bij plassen. Maar regelmatig moet ze dan toch weer elk half uur plassen, dus ik houd het wel even in de gaten.

Ben wel blij dat ze weer beter is, want morgenochtend heeft ze kerstfeest op school. Ik mag ook komen, dus ik ben benieuwd. Het is Duitsland, dus we gaan wafels bakken en er komen (veel) koekjes.
Mandarijn viel vanavond tegen mij aan op de bank in slaap, wonderlijk, want man was aan het gitaarspelen, ik zong mee, en Limoen zat naast mij op de bank er doorheen een boekje "voor te lezen". Hij had ook helemaal geen zin om wakker te worden, pyjama aan te trekken en tanden te poetsen.

Had net 10 minutengesprekje van Limoen. Juf vind Limoen een heel lief, leuk enthousiast kind, maar ontzéttend traag, met haar taakjes, met eten, met alles, ze moet ook dingen vaak wel 4 keer zeggen voordat ze tot actie komt. Heel herkenbaar, dus. Juf gooit het er vooral op dat ze sociaal emotioneel nog heel jong is (en ik denk dat ze ook aanstuurt op nog een jaartje doorkleuteren) maar ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon bij Limoen hoort. Ze hamert ook niet te veel op de weektaakjes, ze probeert haar wel te stimuleren, maar maakt er geen drama van, dat is wel fijn.

Nitro, als oudste standaard nat is 's nachts, waarom dan geen pyjamapants ? of wil ie dat niet? iedere nacht bed verschonen lijkt me ook best wel belastend.

Geen hagelslag, hm, dat is wel een probleem. De kant en klaar dingen zou ik ook wel missen. Ik kook in het weekend meestal niet vooruit, maar zorg voor de werkdagen wel voor makkelijke recepten. Dus met kant en klaar gesneden groente, of geschilde krielaardappels oid. Of we houden kliekjesdag, maken we alle kliekjes uit de vriezer op.

Klinkt als blaasontsteking van Sien. Hoop het niet.

Ik ben een beetje moe en op. Op het werk loopt alles niet helemaal lekker, thuis loopt alles niet helemaal lekker, ik heb zin in een winterslaap. En zin in een hele dag tijd voor mezelf, voor de kapper enzovoort.

Limoen is inmiddels ook ziek geworden, heel veel hoesten, heel veel snot, en spugen omdat ze zoveel hoest.
Hij wil geen pyjamapants, alleen als we uit logeren zijn, en dan krijgt hij er uitslag van. Begrijpelijk dus. En volgens de kinderarts leert hij het nooit als we hem weer luiers om doen. Misschien mist hij nog dat hormoon, geen idee. Hij kan er alleen echt helemaal niets aan doen, hij slaapt zo diep, dus stickers enzo doen we maar niet, is dan weer een soort falen.

Ik doe mee aan je winterslaap. Alleen kleine irritaties op werk/thuis, hoop ik ? Ik was vandaag beetje uitgeput, er was toch nog een klein kerstvierinkje op kdv, ik moest nog de kadotjes voor de leidsters kopen, enz. En thuis is het ook een beetje rennen, en na het eten uurtje huishouden, douchen, laatste kerstinkopen op internet doen en proberen vroeg te slapen. En overal is het niet echt een grote troep, maar welke kast ik ook opentrek, ik zou hem graag herindelen en opruimen, maar heb daar geen rust voor. En tegelijk ben ik in gedachten in verweggistan bij mijn vader. Zucht.
Rot is dat, dat je zo ver weg woont. Mijn moeder was laatst ineens ernstig ziek, en ik moest 3 uur in de auto zitten voor ik in het ziekenhuis was. Dat waren 3 hele lange uren.

Ik vind deze laatste weken voor kerst altijd zo'n gedoe. Elk clubje moet nog een eindejaarsactiviteit doen, waar liefst ook nog een bijdrage wordt verwacht. En dan is Nippi ook nog jarig. Ik ren van hot naar her om alles voor elkaar te krijgen, en de kids zijn al zo hyper in deze maanden. Zal blij zijn als het vakantie is. Winterslaap lijkt me heerlijk.

Hagelslag zou ik ook niet kunnen missen. Maar ook om culturele redenen trekt wonen in Duitsland me niet erg aan.
Sien had net ook alweer in bed geplast. Bij haar gebeurt het ook redelijk vaak: altijd kort nadat ze in slaap is gevallen. Ze slaapt dan inderdaad zo vast dat ze gewoon niet wakker wordt. Later in de nacht gaat het wel goed, dan gaat ze wel gewoon naar de WC.

En dan tot slot nog even een voor zowel Citronella als Nitrogen. Makkelijk gezegd (haha, hoor wie het zegt), maar doe kalm aan.
Nippa plast ook altijd aan het begin van de nacht in bed (als ze in bed plast, gelukkig gaat het nu alweer een tijdje goed). We laten haar altijd plassen voor wij naar bed gaan, en als haar bed nat is is het dan.

Is dit nu je laatste week, of heb je al vrij Anky?
Oje Nippo. Is je moeder nu wel weer opgeknapt?
Ze is nog herstellende (het is een maand of 2 geleden), maar het gaat de goede kant op.
voor citro en Nitro. Fijn dat het weer beter gaat met je moeder Nip. Kan me voorstellen dat het 3 hele lange uren waren. Mijn vader kwakkelt de laatste tijd nogal en ik vind het idee dat ik ziet zo bij hem kan zijn ook niet prettig. en dan is dat nog een uur korter rijden. Pamman probeert beneden de dsi van Mannie weer aan de praat te krijgen: Mannie heeft niet alleen de taal op spaans gezet maar ook de pincode gewijzigd en een onbekend antwoord gegeven op de reservevraag, mocht je de pin niet meer weten Ik ben maar naar bed gegaan
Gelukkig dat het de goede kant op gaat. Rot is dat dan inderdaad, als ze zo ver weg woont.

En nu voor Nitro helemaal. Kan me voorstellen dat je met je gedachten daar bent.

Ik vind niet alleen de laatste weken van het jaar trouwens zwaar, maar vanaf oktober tot eind van het jaar. Het gaat maar door, verjaardag, verjaardag, verjaardag, nog een verjaardag, nog een verjaardag, sint, nog een verjaardag, kerst, tussendoor nog wat zieke kinderen, dokterafspraken, druk op het werk, pffff... ik heb na kerst gelukkig een week vakantie, maar ik wil gewoon een paar weken vrij, eens alle dingen doen die er normaal niet van komen... (en het huis weer eens reorganiseren, opruimen inderdaad, na al die verjaar- en feestdagen is er geen plekje meer in huis waar je niet over de zooi struikelt)

Anky, moet wel even lachen als jij dat zegt rustig aan doen. Maar je hebt gelijk hoor.

Nitro, ik meen te hebben gelezen dat kinderen helemaal niet "leren" droog te zijn s nachts maar dat ze er gewoon aan toe moeten zijn, het moeten voelen, dat dat niet iets is wat je leert, zeg maar.
hebben die dingen geen puk code oid?
morgen! Ff kort want in trein en drukke dag voor de boeg. Ik vind deze weken ook te druk. Normaal is werk rond deze tijd wel rustig. Maar nu ook niet. Aan de andere kant geniet ik wel van de sfeer van deze tijd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven