Tweeling! (dl.3)

09-07-2007 23:22 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic! In 2004 zijn we begonnen. Inmiddels zijn we 3 jaar verder en loopt het nog steeds!  Dus, op naar de volgende 700 berichtjes! Dat we nog maar veel leuke verhalen met elkaar mogen delen over onze opgroeiende tweelingen!
He,

Leonie, fijn te horen dat je je weer beter voelt! En geniet er maar even van zeg, alleen in huis! Heeeerrrrrllijk lijkt me dat..... wanneer heb ik dat voor t laatst gehad??? Maar wel sneu als je dan zo'n mannetje aan de telefoon krijgt! Maar opa en oma vertroetelen hem vast wel!

Jennie, lekker hoor in het nieuwe huis en ja, ik kan me de troep voorstellen! Kan me ook voorstellen dat de tweeling nu niet op de meest relaxte leeftijd is, ik heb ook t idee dat ze er hier net overheen zijn en nu zijn ze superleuk, maar afgelopen jaar was ook niet het meest relaxte. Dus ff volhouden!!!!

Jaaaaa meisjes, ik wil ook afspreken! Maar waar gaan we dat doen????? Moet wel binnen zijn, toch??? Indoorspeelparadijs??? Of rennen we dan allemaal andere kanten uit achter de kids aan????

Tot later!

Sandy
Zo! Veel om bij te lezen! Leuk!

Laat die smarties je goed smaken, Leonie, als ze zo'n effect hebben met zo'n klein beetje! Het is je van harte gegund dat je bijslaapt en bijtankt! Agossie, die Nick met z'n heimwee..! Ze lijken zo stoer die mannen, maar hebben van die kleine hartjes!

En wauw, studiereis van man naar Egypte, klinkt cool!

En Jennie, hoop dat ook jij tijd en ruimte hebt om uit te rusten. In ieder geval is de verhuizing nu achter de rug! Sterkte!

Sandy, wat gaaf, dat bibliotheekje spelen! Dat doe ik dan weer niet, naar de bieb gaan, neem het me al heel lang voor om de kinderen lid te maken, zou ze geen groter plezier doen. Nou, mooi voornemen voor volgende week!

Die peutervoorstellingen zijn op internet te vinden, bijvoorbeeld bij www.vanaf2.nl Bijna alle kleine theaters hebben jaarlijks wel een paar van die voorstellingen op hun programma staan. Prijzen vallen reuze mee, wisselt een beetje per voorstelling. De laarzen van Lento kostte bijvoorbeeld €5 per kind en €7 voor een volwassene, incl. koffie/thee/limonadesiroop.

En nu alweer de kerst voor de deur! De sinterklaasliedjes worden nog volop gezongen hier, maar de boom staat er ook alweer. ´t Gaat snel allemaal!

Terug op m´n oude werkstek is een héle goeie keus geweest. Werk er nu alweer bijna een maand, doe m´n werk met plezier en ben bezig intern door te groeien. Althans, de procedure loopt! Ik krijg met de dag meer energie! Het half jaar elders heeft er wat dat betreft best diep ingehakt. Waar ik wel erg aan moet wennen, is dat ik nu 3 hele dagen werk en 1 halve. Ik mis de kleintjes!!! Dus, Sandy, ik zou zeker m´n ouderschapsverlof opnemen als ik jou was! Want als ze eenmaal op school zitten, vliegen de dagen helemáál voorbij!

Afspreken in januari/februari is prima! Indoorspeeltuin lijkt me grappig, heb het nog nooit in het groot gedaan, maar de apekooi bij het tuincentrum vinden ze echt geweldig, dus zoiets vast ook!

Groetjes!

Hoi allemaal,

Op aanraden van Jennie kom ik hier even een kijkje nemen. Ik ben 27 en nog maar net, 7 weken, zwanger van een tweeling. Ik zag op de echo één vruchtzakje, met daarin duidelijk twee vruchtjes met een kloppend hartje. Zo bijzonder om te zien! Kan amper geloven dat het in mijn buik zit. Ik heb geen verstand van tweelingen en ken er ook geen. De echoscopiste zei dat ze geen vliesje tussen de twee vruchtjes kon zien en dit geen ideale situatie was? We moesten maar niet teveel hoop hebben. Vaak zag ze het wel al in zo'n pril stadium (het was uitwendig trouwens). De vk zei later dat ze nooit zoiets had mogen zeggen, omdat het niet gezegd is dat het verkeerd hoeft te gaan. Hier wil ik graag meer informatie over, maar ik ben nu bekaf en ga eerst maar eens slapen. Of de hele nacht glimlachend voor me uit staren. Oh, ik hoop toch zo dat het goed gaat!
Ik kom me ook aanmelden! Ik heb nog niet alles gelezen, maar dat komt nog.

Even voorstellen:

Ik ben dus Spitsmuis, 30 jaar en ben moeder van Steijn en Hugo. Mijn kinderen zijn 16 maart 2007 geboren na een zwangerschap van 33 plus 2, maar ze hebben het vanaf het begin hardstikke goed gedaan! Steijn en Hugo zijn een twee-eiige tweeling en lijken niet erg op elkaar. Steijn is blond, rustig en dik, terwijl Hugo donker, actief en wat dunner is.

Intussen zijn de mannetjes dus bijna negen maanden en het wordt een stuk drukker. Eerlijk? Het wordt ook steeds leuker!

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Hoe doen/deden jullie twee kindjes tegelijk in bad? Vanochtend hebben ze voor het laatst in de tummy gezeten en zondag gaan ze dus in hun badderzitjes poedelen in het grote bad. Mijn man is er dan niet en ik weet echt niet hoe ik het aan moet pakken. Tot nu toe zat er altijd eentje in de tummy, terwijl de ander op het speelkleed lag te spelen. Dit wisselde ik om en zo had ik binnen 45 minuten twee kinderen gewassen en aangekleed. Straks zitten ze dus samen in bad, maar ik moet ze er toch een voor een uithalen. Over het afdrogen en aankleden doe ik vijf minuten (als ik snel ben), maar is dat niet te lang om er eentje nog te laten zitten?
Elen, ben je al doorverwezen naar het ziekenhuis? Ik heb een zelf een verwijsbrief gekregen nadat de verloskundige twee kloppende hartjes had gezien. Volgens mij ben ik toen naar een eerstelijnsverloskundige (weet het echt niet meer) gegaan en zij heeft me helemaal uitgelegd hoe het zat met alle vliezen en dergelijke.

Persoonlijk vind ik het heel fout dat er al tegen je gezegd is dat het niet de ideale situatie is en dat je maar niet al te veel hoop moet hebben! Echt, ik heb er geen woorden voor. Wat ik me nog vaag kan herinneren is dat er verschillende vliezen zijn die al dan niet gedeeld worden. Zo heb je een binnenste en een buitenste vlies (amnion en chorion). Het kan zijn dat er een vruchtzak is waar twee vruchtjes inzitten, maar het kan ook zo zijn dat er twee verschillende vruchtzakken zijn. Hebben ze al naar de placenta gekeken? (weet niet of dat al kan!). Het hangt, dacht ik, ook af of ze een placenta delen of dat er twee placenta's aanwezig zijn. Ik dacht, maar hou me ten goede, dat de kans op TTS groot is als ze alles met elkaar delen, maar dan nog hoeft het niet te betekenen dat ze dit krijgen.

Meis, kijk of je snel in het ziekenhuis terecht kan! Daar weten ze veel meer en kunnen ze je precies vertellen hoe het er voor staat met de kindjes!
Gefeliciteerd, Elen! Wat stom dat een echografiste zoiets zegt, zeg! Als het goed is wordt je met een tweelingzwangerschap sowieso doorverwezen naar een gynaecoloog. Volgens mij is dat de aangewezen persoon om jou informatie te geven, niet een echografiste!

Spitsmuisje, hoi, ook welkom! Ik zit me echt heel hard af te vragen hoe ik het deed toen ze klein waren. Volgens mij nam ik er één mee onder de douche, wikkelde ik die in een badcape terwijl ik mezelf snel aankleedde, en ging de tweede daarna pas in bad. Maar zoals jij het doet kan het ook prima. Vantevoren alle spullen (kleren, handdoek, luiers) in de badkamer klaarleggen, zodat je tijdens het aankleden van de één toezicht kan houden op de ander die nog in bad zit.
He,

He Kaaskopje, ik ga ook altijd naar de speelkooi in het tuincentrum! hahaha, geinig dat anderen dat ook doen! Altijd eerst vissen kijken, dan konijnen en vogels en daarna kids in de speelkooi en mama in de coffeecorner! Dat zou helemaal super zijn als we in zo'n tuincentrum op een locatie in het midden vinden! Ik zit daar altijd heerlijk rustig!

Gefeliciteerd Ellen! Ik hoor toch ook vaak dat eeneiige tweelingen die samen in het vlies zitten toch goed geboren worden, hoor! Het zei wat vroeg maar dat moet kunnen! Succes! Ik volg graag je verhalen!

Spitsmuisje, ik deed ze altijd na elkaar in bad en liet de ander in bed (kamer naast de badkamer) spelen. Dan lagen ze nooit lang alleen want ik kleedde ze weer aan op het aankleedkussen in hun kamer. Ik kan me niet meer echt indenken hoe groot en stevig 9 maanden is, maar ik zou ze op die leeftijd niet snel alleen in bad laten zitten, en je zit ook te tobben als je een aan het afdrogen bent en de ander glijdt onderuit....... toch? Ben benieuwd hoe het gaat!

Ik ga weer gauw m'n sporttas pakken want morgenochtend 7 uur weer fysio!

Doei!

Sandy
Hoi allemaal,

Ik krijg één dezer dagen een afspraakkaart binnen voor de gyn. Aanstaande donderdag ga ik voor het eerst naar de vlos. Ik had dus een fout in mijn eerste bericht: ik ben alleen nog bij de echoscopiste geweest.

Het is zo leuk om jullie ervaringen te lezen. Dat je inderdaad na moet denken over het om de beurt in bad doen van de beide kleintjes. Ik ga veel van jullie leren. Hebben jullie voor mij ook tips voor de zwangerschap? Dingen waar jullie veel aan gehad hebben?
Welkom Elen en Spitsmuisje!

Ik zal duimen Elen dat je een normale en goede zw schap hebt. En dat je heeeeeel veel weken krijgt om aan het idee te wennen hihi.

Spitsmuisje. tja in bad. Het liefst deed ik dat als m'n man er ook was. In het begin deed ik ze dan vooral 's avonds in bad. Soms vroeg ik hulp aan oma (of ze even kon helpen). Maar wat ik ook deed was een aankleedkussen meenemen naar de badkamer of ze helemaal apart in bad doen. Dus eentje in bed laten.

Elen tips voor de zw schap heb ik nog zo snel even niet. Alleen doe heeeeeel veel leuke dingen met je vent, nu het nog rustig is haha. Lekker nog paar dagen of langer weg. Lekker uit eten. Straks zit je met je buik tegen de tafel en zit dat niet lekker meer. En geniet natuurlijk! Ga lekker op zoek naar een kinderwagen, autostoeltjes etc. Wacht niet te lang met het uitzoeken van kaartjes en namen, want ze kunnen een stuk eerder komen.

Ga nog heel even genieten, de boys zullen zo wakker worden en man en oudste zijn even een piek halen voor de kerstboom.

Jennie
Haha, grappig dat jij ook naar de apenkooi gaat bij het tuincentrum, Sandy! Ik ga ook weleens naar IKEA, laat ik de kinderen in de speelgoedhoek spelen en gaan we daarna een cakeje eten en limonade drinken. Is dat heel raar?

Jennie, kerstvakantie! Geniet ervan!!!

Leonie, how's life?

Spitsmuisje, het badderen al uitgeprobeerd in je eentje? Gelukt?

En Elen, weet je al wat meer?

Hier alles OK. Kom helemaal tot rust de laatste tijd en geniet van de kleintjes. Die op hun beurt soms echt draakjes zijn en elkaar en passant in het voorbijgaan soms zomaar een lel geven. Om dan met een schijnheilig bekkie door te lopen. En mama dan maar niet snappen waarom er opeens één huilt!

Zal wel weer een fase zijn toch?

Hebben de kinderen bij jullie al op het ijs gestaan? Als het door blijft vriezen, ga ik het van het weekend eens proberen. Ben erg benieuwd! Groetjes!
Hoi,

Ik ben nu 8 weken zwanger en zag zondagochtend wat oud bloed. Misschien een paar druppels, misschien iets meer, moeilijk te zeggen. Na wat wikken en wegen toch de vlos gebeld en die heeft geregeld dat ik donderdag een echo krijg. Ze zei dat er waarschijnlijk niets aan de hand is (tenzij ik nu weer en meer ga bloeden), maar het voor mijn gemoedsrust goed is om een tussentijdse echo te krijgen (anders moest ik wachten tot 8 januari).

Afgezien daarvan kan ik ineens geen eten meer binnenhouden. Alles, echt alles komt eruit. Ik heb vanochtend een beschuitje gegeten op bed met een kopje lauwe thee erbij. Na een minuut of wat lag het netjes in de wc. Daarna heb ik ruim een uur over een beschuitje gedaan en daarna nog een half uur voor de thee en dat blijft binnen. Dat misselijk zijn, maar vooral het overgeven valt me wel zwaar. Ik merk dat ik er toch al een beetje tegen op begin te zien om te eten. Herkennen jullie dit?
Jennie en Kaaskopje, bedankt voor de tips! Ik heb geprobeerd om ze allebei in hun badderzitje in bad te doen, maar Steijn begon heeeel hard te huilen (en dan ook echt hard) en het zitje van Hugo donderde uit elkaar. Gelukkig kon ik hem opvangen, maar de schrik zat er bij hem (en mij!) goed in. Morgen gaan ze weer badderen en dan gaan mijn man en ik het samen doen. (wens me succes!)

Elen, fijn dat je een extra echo krijgt! Ik heb zelf met een week of acht (weet het niet meer precies) ook wat bloed verloren, dus het hoeft niets te betekenen. Ik was de eerste twaalf weken ook behoorlijk misselijk (moest een aantal keer de klas uit rennen omdat ik ineens zo beroerd was. Leerlingen vonden het spannend!), maar het was ineens over. Wat bij mij hielp waren crackers. Heel veel crackers. Zodra ik me flauw begon te voelen nam ik een crackertje en dat hielp wel iets. Soms kwam het er gelijk weer uit, soms niet. Van thee werd ik trouwens echt kotsmisselijk!
Hoi!

Prettige kerstdagen allemaal! Gaat jullie nog bijzondere dingen doen? Hier uiteraard bezoek bij beide families. Vandaag lekker relaxt aan, vanmorgen om 8.00 kerstontbijt (heel relaxt tijdstip voor ons doen) en daarna alleen maar rondgehangen. Gaan zo om 15 uur naar mijn ouders en morgen pas om 15 uur naar m'n zwager. Prima zo! En 's avonds hopen we wat op tijd weer terug te zijn want Harry Potter komt drie avonden achter elkaar op tv! En vanavond precies die ene die ik nog niet gezien had!

Kids helemaal weg van kerst, kerstboom en het stalletje (van Playmobil dus mogen ze er mee spelen). Vanmorgen lagen ze nog even bij ons in bed en Mare vroeg 'mama, is het vandaag kerstmis?', toen ik ja zei begon ze in bed op en neer te springen en te roepen 'mag engel opeten, mag engel opeten'. Dus....... twee weken geleden hebben we er chocolade engeltjes ingehangen en had ik gezegd dat we die met kerstmis op gingen eten.... daarna nooit meer over gehad en zie hier! Hahahaha en daarna begon ze nog harder te springen en te roepen dat mama had beloofd dat we naar de kerk mochten om baby Jezus te gaan kijken! Dat gaan we zodus waarschijnlijk nog ff doen! Als ze niet te lang slapen want ze liggen nu lekker plat! Dat is prima want Age had gisteravond 39.8 koorts! Bij ons altijd prijs op de feestdagen! De afgelopen twee jaar zijn we op 1 januari op de dokterspost geweest!

Elen, sterkte met je echo! Fijn dat ze die nog tussendoor doen. Ik ben helemaal nooit misselijk geweest, maar ik hoor ook wel eens dat je met een tweeling dubbel misselijk kunt zijn... hoop dat het mee gaat vallen voor je!

Kaaskopje, Ikea is ook wel een idee! Heb er niet eentje heel dicht in de buurt maar had er ook al eens aan gedacht. Vind dat zelf ook altijd wel leuk! Jij gaat altijd in Delft toch???? Wie weet zie ik je daar weer! Dan ga ik wat zeggen hoor!

Nou, fjine dagen allemaal en tot snel!

Sandy
Kaasopje, woon jij in de buurt van Delft? Wij wonen zelf in Delft!

Sandy, wat slim dat ze nog wisten dat ze chocola mochten eten met kerst!
Benthe tegen Sven: " Jezus maakt ale mensen blij, maar jij maakt alle mensen boos!"

(Had een paar dagen daarvoor het kerstverhaal aan de kinderen vertelt.)

Elen, ik heb bij mijn oudste dochter ook wat bloed verloren in het begin.De verloskundige zei toen dat het wel vaker gebeurde, bij sommige mensen soms de hele zwangerschap, zonder dat er een duidelijke oorzaak gevonden wordt. En dat misselijke: het hormoo dat zwangerschapsmisselijkheid veroorzaakt, is bij een tweelingzwangerschap dubbel zo hoog, is me destijds door de gynaecolog verteld. Dus als je er gevoelig voor bent, inderdaad helaas dubbel zo misselijk. Bij mij was het rond de 14 weken verdwenen.

Spitsmuisje, succes met badderen vandaag! Heb het er nog met Kaaskopman over gehad, hoe wij dat nou toch deden. Meestal als we samen waren namen we er allebei één onder de douche mee, de ander pakte het kind dan aan. En we hebben het babybadje een tijd in het grote bad gehad in plaats van op de standaard, hoefde er ook niet zoveel water in als in het grote bad.

Sandy, relaxed aan, kerstontbijt om 08.00?! Wij zaten gisteren om 12.30 aan tafel (hadden ze 's ochtends wel al pap op, maar toch: om 08.15 kwam de eerste pas uit bed!)

Wat een olifantengeheugens hebben ze toch! Na 2 weken over chocolaatjes beginnen! Beterschap met de ziekenboeg, ik hoop dat het tot koorts beperkt blijft.

Gisteren met het gezinnetje kerst gevierd. Vandaag is Kaaskopman werken, en ga ik met opa en de kinderen naar de... dierentuin. Tja, dat abonnement, hè!

Gezellige dag nog allemaal!
Nee, ik woon niet in de buurt van Delft, eerder in de buurt van Rotterdam. Heb wel een vriendin wonen in Delft, dus ken het wel. Gezellige stad!

Lees nu pas dat ze bij jou nog slapen tussen de middag, Sandy!? Wat een heerlijkheid. Moet je koesteren!!! Hier is het er allang uit, helaas. Maar ik mis het wel!!!
Elen, heel veel sterkte met je misselijkheid (idd crackers bleh) en je kleine bloeding. Komt vast allemaal goed!

Is Delft een leuke stad? Wij gaan in juni 1 of 2 nachtjes samen weg en elk jaar pakken we een ander stadje. Dit jaar willen we naar Gouda/Leiden of Delft.

Hier slapen ze ook nog tussen de middag. Een poosje niet (twee weken) en toen ineens weer wel, heerlijk. Maar...als Bob naar school gaat, wel een gedoe, want dan kunnen ze maar een klein uurtje naar bed en dat vinden ze net te kort.

Sandy sterkte met de zieke. Ook hier is het flink bezig (geweest). Eerst Stef echt een week doodziek, direct gevolgd door Koen. Wel 7 dagen koorts gehad (40.4) ook naar de ha post geweest, met Stef de week ervoor trouwens ook. Gelukkig ging het met Koen zondag weer beter, anders hadden we terug gemoeten. En we hebben al een keer met Kerst in het zkh gezeten (Stef het RS virus, drie maanden na geboorte en aften waardoor hij niet wilde drinken).

Nu ben ik zelf aan de beurt, hoesten, flink snot (sorry) en hoofdpijn. Bleh.

Gisterenochtend naar schoonmoeder geweest en vanaf half vijf tot half acht bij mijn ouders. Was ondanks dat we ons zwak en ziek voelden haha wel erg leuk. Vandaag doen we niks. Nou ja, ik wilde gaan hardlopen, maar ik weet niet of ik daar zin in heb.

Vrijdag komt onze nieuwe kast joepie. We krijgen zo'n witte buffetkast. Nu moet ik nog m'n dressoir verkopen, anders heb ik zo'n ding in de weg staan (weten jullie iemand?).

O ja, hebben jullie nog tips? Morgen gaan K&S naar het kdv en dan ben ik de hele dag alleen met Bob en ik heb geen idee wat te doen. Man zei al ga lekker ergens met hem zitten (broodje eten). Maar verder? Zwemmen? Maar ik voel me niet zo lekker, ach we zien wel.

We hebben muizen hier ;-(((, wonen we hier nu een maand en hebben we dus muizen gatverdegatver. We trokken van de week een la open (met voorraad) en alle kartonnen doosjes met beleg opgevreten. Vooral de schuddebuikjes vonden ze lekker, de plastic dop er helemaal afgevreten zeg. Sterkte beesjes, het zijn er vast een heleboel....

Nu hebben we een val, ze zijn er wel geweest vanacht maar ze hebben de val overgeslagen hmmm.

Nou ga de jongens weer even vermaken. Fijne dag verder he!

Jennie
Jennie, Delft is een leuke stad, maar er is niet heel veel te doen! Veel kroegjes en oude panden en de Ikea, maar dan heb je het gehad. Oh ja, we hebben nog een paar musea, maar bruisend is het niet. Wel heel gezellig!

Muizen zijn vervelend. Heel vervelend. Het schijnt dat als je er eentje ziet, er nog een stuk of twintig ergens verstopt zitten. Kan je anders niet de ongediertebestrijding bellen? Ik zou zelf niet zo een, twee weten wat je zou kunnen doen!

Hoe oud is je zoontje? Je zou inderdaad kunnen gaan zwemmen, of naar de film, een indoorspeelhal (weet niet of je dat in de buurt hebt!), dierentuin, kinderboerderij gaan, maar verder weet ik het ook niet.
We hebben op de echo één vruchtje gezien, met kloppend hartje. Het is nu 'al' 2 cm en bijna 9 weken.

Het tweede vruchtje was er niet meer. Ik heb de verloskundige gebeld en zij denkt dat ik daar nu een miskraam van heb, vandaar het bloed. Ik twijfel een beetje, omdat ik dacht dat als je een eeneiige tweeling (dus in één vruchtzak) hebt, je niet kunt bloeden als er met één van de twee iets is. Bloeden doe je toch alleen via de baarmoedermond, een vruchtzakje kan niet open en dicht.

De verloskundige zei dat er geen duidelijk vliesje te zien was en het dus om een twee-eiige tweeling ging, waarvan nu één afgestorven is. Dat leek haar de meest passende verklaring.

Terwijl de echoscopiste toen zei dat er duidelijk één vruchtzak te zien was en het alleen niet duidelijk was of de vruchtjes samen in één vlies zaten of elk in een eigen vlies binnen de vruchtzak.

De echoscopiste van vandaag (een andere dan die bij 6 weken) zei dat het toch wel een spiegeling geweest kan zijn, omdat de eerste echo zo vroeg in de zwangerschap was.

Nou ja, hoe dan ook: ik moet rust houden tot het bloeden gestopt is, omdat een bloeding de baarmoedermond kan prikkelen om open te gaan staan en we dit vruchtje dan ook kwijt kunnen raken. Dus ik blijf nu lekker op de bank zitten. Ik heb verder geen buikpijn.

Een heel verhaal weer, help me maar duimen dat het goed blijft gaan. Het wurmpje bewoog al, ging even verliggen. Zo leuk om te zien.
Elen! Wat naar dat er een vruchtje is afgestorven! Wel fijn dat het met het andere vruchtje goed gaat. Rust maar even lekker uit en ik hoop voor je dat het bloeden snel stopt.
Jee Elen wat ontzettend rot dat er eentje is afgestorven (mijn oudste Bob was ook een van de twee ... maar hij druk voor twee haha). Gelukkig doet je andere kindje het goed. Houden zo!!! Ik duim voor je hoor!!!

Vandaag gedaan: kids naar kdv gebracht met Bob, daarna even naar m'n ouders, toen taart gegeten bij de Hema en toen met de trein naar de bioscoop. Echt een succes, z'n eerste bioscoopfilm haha.

Ga nu eten. Tot later. Ennuh ik denk aan je Elen . Hou je taai.

Jennie
Oh nee, Elen, geen goed bericht dus... Ik duim ook mee dat het met het andere vruchtje goed blijft gaan!!

Jennie, iiiek, muizen, bah! Eh... kat in huis nemen misschien?!

Leuk lijkt me dat, zo'n exclusief dagje met Bob. Goed idee, naar de film. had ik ook gedaan! Of beter gezegd: moet ik ook maar eens gaan doen met Benthe: lekker verwennen en samen op stap!!

Welke film hebben jullie gezien? Ik weet alleen dat er iets van Plop draait en iets van K3. Was het een leuke film?

Hier gaat er morgen één bij oma logeren en gaan we met de andere 2 kleren kopen. Gaat nèt iets gemakkelijker dan met 3 kids. (Ligt me nog vers in het geheugen dat nog niet zo lang geleden Sven en Noah er in de winkel allebei vandoor gingen toen we bij de kassa stonden te wachten. En jawel, allebei een andere kant op. Noah notabene nog om moeten laten roepen!!)

Hebben jullie de kinderserie kerst met Linus gevolgd? Hier hebben we nu onze eigenste Klara Klever in huis, die eigenwijs "absolúút" roept, a la Klara. Noah weer, gek kind!

Baddergebeuren beter verlopen dan de 1e keer, Spitsmuisje?

Groetjes weer!
Kat kan niet, we zijn allergisch helaas.

We zijn naar K3 geweest (met de trein hihi) en het was ook voor jongens, een leuke film!

Jennie
Nou, j hebt me aangestoken, ik ga proberen deze vakantie ook te gaan met Benthe. En met de trein is natuurlijk helemaal super!
He,

Wat vervelend Elen. Doe maar goed rustig aan zodat dit vruchtje lekker blijft zitten en heel groot gaat worden!

Jasses Jenny, muizen...... in een ander huis hebben we ze ook een keer gehad, toen hebben we altijd muizenkorrels (vast niet verantwoord, maar toch) gestrooid. Gingen wel weg geloof ik! Moet je wel af en toe de dode muizen opruimen (mannenwerk!).

Hier iedereen ziek, kids worden wat beter maar nu ben ik zelf helemaal rillerig, snotterig en hoofdpijn etc...... Grrrrrrrrrr!

Kids slapen hier niet altijd hoor! Nu toevallig omdat ze ziek zijn en anders alleen als Marcel thuis is. Bij mij en mijn moeder hebben ze geen zin!

Tot later!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven