Full House deel 2

12-10-2010 19:40 2492 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3122 apr. '104 en 3 Bevallen!!

07-04-2010Amalia366 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1012, 10 en 7Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81305 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 2Bevallen!!

28-10-2010Bengel368 feb. '114 en 2 It's a boy!!Uma3012 mrt '114 en 2,5 It's a girl!!5x5274 en 2Happy met 2

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House
Pfff mn iphone is ook wekker maar ik kom er echt niet meer uit joh, de laatste weken dat gespook van ootje + de winter

toe aan kerstvakantie denk ik
Oh wat leuk, wat goed van A! foto idd!!

Winter-baby-nachtvoed-moeheid Viool.... gaat over in het voorjaar Of als ootje weer door gaat slapen?

Lmeisje sliep ineens in 1x tot 7 uur vanmorgen. Gisteravond was ik aan het werk, dus vriend had haar in bed gelegd. Ik had natuurlijk instructies gegeven dat hij de wolletjes aan moest trekken: rompertje en pyamaatje. Kleed ik haar vanmorgen aan, heeft ze haar wollen rompertje over een katoenen rompertje heen. En alle drukkertjes van het overslagje zaten los. Manne en baby's aankleden, blijft een grappige combi Ze was wel lekker warm trouwens, met haar dubbele romper. Vriend heel blij: ja, dat hoort zo, alleen had ik een paar knoopjes over, dat pakje klopt niet hoor.
Hahaha, die vriend toch

Amalia, fijn dat je weer terug bent! Trek je het nog wat, met een nachtje overslaan?

Hier al weer een druk dagje... Heb al een week last van m'n oren (dof gevoel), dus die even laten checken bij de huisarts. Lijkt van een verkoudheid te komen, dus gewoon aankijken. Vervolgens met jongste naar het ziekenhuis voor een heupecho, blijkt dat ze heupdysplasie niet kunnen uitsluiten, dus voor de zekerheid ook nog een röntgenfoto van het bekken. Vrijdag kan ik bellen voor de uitslag, ben eigenlijk wel erg benieuwd. Hoop dat het allemaal goed is.

En over 1,5 uur de oudste twee weer ophalen, die hebben vanavond allebei kerstfeest. Dus die mogen lekker uitgebreid in bad, en vanavond kerstkleren aan Dan eerst oudste naar school brengen, dan jongste naar de creche, daar ook nog borrelen met ouders, en na afloop dezelfde route omgekeerde. Gelukkig hoeft oudste alleen morgen nog maar naar school, want die is behoorlijk afgedraaid. Ook niet gezellig meer

Hmmm, jongste is nu toch nog weer in slaap gevallen... Ga ik nog even lekker van de rust genieten
Ha ha die dubbele rompers!!!!

Ojee mss HD tieger, niet leuk. Had jongste zoon ook
Heeft die in een spreidbroek gezeten? Lang?

Tja, weetje, als het zo is, dan is het zo. Maar het lijkt me zo onhandig, en je moet ineens voor alles weer een andere oplossing bedenken.

En stiekum vind ik dat we ons portie ziekenhuis wel gehad hebben, maar goed, het zijn natuurlijk allemaal kulredenen om er dan maar niks aan te doen of zo. Ik weet er ook te weinig van.

Maar goed, de manier zoals het nu gaat (relatief onverwacht nog een röntgenfoto en dan vrijdag de uitslag pas) is even wennen, bij oudste in het ziekenhuis krijg je eigenlijk altijd wel een voorlopig uitslag.
Het is vreselijk onhandig! Jongste zoon kreeg met 4,5 mnd die broek. Problemen:

1. Past geen kleren meer aan. 0plossing: joggingbroeken van broer met een maillot eronder. Maarja, dag dag leuke babykleertjes...

2. Past niet meer in de MC. Oplossing: in een grote stoel in de auto, maar dat past ook weer niet in elke, dus hij zat op een kussen in een grote autostoel.

3. Past niet meer in de kinderwagenbak. Oplossing, in het zitgedeelte. Maar in de dubbele wagen paste hij ook niet in het zitgedeelte, dus die wagen heb ik maar kort gebruikt

4. Dat iedereen zich ermee bemoeit! Ooh wat heeft ie? Daarom was ik zo blij dat ik erachter kwam dat een maillootje onder de broek en dan een ruime joggingbroek eroverheen de spreidbroek verhulde. En ik kon de voetenzak ook nog dichtritsen. Zo zag niemand wat.

5. Voeden. Dat is even zoeken maar lukt wel. Ik kon op een gegeven moment zelfs liggend voeden terwijl hij zijn spreidbroek aanhad.

Nouja, nog 100 dingen. Tilt niet meer makkelijk enzo. Het ergste vond ik dat het allemaal snel ging. Dus snel uit de mc (ik vind dat met 9 mdn zo'n afscheidsmoment) versneld uit de bak (ook zo'n afscheid met 6 mnd).

Maar liever dat dan een kind wat met 18 jaar, of 40 jaar of wanneer dan ook een versleten heup heeft!

En het was maar voor 3 mnd, dus eigenlijk heel kort. Op foto's nu denk ik af en toe: oja, hij had een spreidbroek!

Joh en mss hoeft het helemaal niet.

Het tilt wel handig, want je kan je kind op je heup houden en vasthouden aan de beugel

Toch ergens een voordeel gevonden
Echo o o o o....

Zo, en het huis is compleet in kerstsfeer. Wat een klus ha ha. Maar wel weer gezellig.
Leuk he, die kerstdingen. Wij hebben de boom van vorig jaar gerecycled: uitgegraven uit de tuin. Hij had het zowaar overleefd en heeft zelfs nieuwe takjes.

Wat een gedoe zeg, zo'n spreidbroek.

Krijg net een berichtje: vriendinnetje heeft een gezonde dochter gekregen, hoera! Haar eerste, leuk hoor!
haha sardegna dat romper verhaal grappig! Die met sterren is ook leuk zeg! J had nu twee dagen zijn wollen romper aan en had nu overal uitslag??? Kun je allergisch zijn voor wol?

tieger wat spannend van de heupjes zeg! Ik ga duimen dat alles goed is!

amalia wat een verhaal van die spreidbroek, lijkt me echt helemaal niet leuk!

vandaag congres was erg leuk lekker de hele dag luisteren naar lezingen, netwerken en luxe dingen eten haha
Gefeliciteerd voor je vriendin. Je 1e kindje, dat is zo bijzonder. Alle kindjes zijn natuurlijk bijzonder Maar zo'n 1e, wow die zet echt je wereld op z'n kop.
nou he die eerste baby zet de wereld op zijn kop haha eensch

hier het schema van J

7.30 fles 180 cc opvolgmelk 2

09.00 slapen

10.00 fruit (ik maak meestal een grote bak met 2/3 stuks fruit, soms een beetje pap erdoorheen als het te dun is en daar eet hij in de middag dan ook nog wat van), paar slokjes diksap

12.00 boterham (dit gebeurt nog niet zo vaak het gaat nog niet zo goed en schiet er vaak bij in maar zou moeten zeg maar)

fles 180 cc

slapen

15.00 restje fruit en sap

16.00 slapen

17.00 warm eten als ik het zelf maak groenten en aardappel en anders een potje, hij gaat kotsen van ieder klontje en rijst/vlees/vis krijg ik niet helemaal glad dus dan maar alleen aardappels/groenten als ik het vers maak.

18.30 fles 180 cc

19.00 slapen!
Klinkt goed RW. Ik heb nu voor het eerst zicht op wat A drinkt op een dag. En vandaag heb ik haar echt helemaal volgepropt, heel erg... maar ik heb echt het idee dat ze mss wel al die tijd honger heeft gehad

hopelijk zit haar buikje nu lekker vol voor de nacht.

Overigens vind ik de luiers nu meteen een stuk minder aangenaam. Stinkt echt en het wordt wat vaster door die flesvoeding.
hoeveel flessen geef je haar nu per dag? Ze mag niet meer dan 1000 cc he!
Even kijken wat ze vandaag opheeft..

half 1 vannacht 180

5 uur 150

half 10 180

half 3 180

half 5 180

half 7 slokje mama

half 8 150

Dat is 940. Maar volgens mij heb ik een voeding teveel ertussen. Morgen maar even opschrijven hoelaat ze drinkt.

Oh dat is echt veel. Maar ik kwam er gisteren achter dat ze vaak overdag maar 3x drinkt. Geen wonder dat ze dan 's nachts komt! Oh, ik klink als een slechte moeder als ik het zo opschrijf. Maar omdat ik op verzoek voedt en zij niet meer vraagt gaat het zo. Vandaag heb ik dus geprobeerd met de klok te voeden. Als ze dan die voedingen van de nacht eruit haalt, dan gaat er al 180cc uit natuurlijk.

Nouja, vanaf morgen mag ze ook wat eten erbij (groenten, fruit) dus zal het wel weer anders zijn.

Pff ben gaar. Vannacht van 1 tot 3 wakker geweest (man gisternacht precies hetzelfde. Mss toch een beetje jetlag?). Ik ga erin. Dacht nog op mijn man te wachten, maar die bljft me te lang weg. Ongezellig. Ik laat de kerstboom wel gezellig voor hem branden
amalia dat groenten/fruit zet in het begin geen zoden aan de dijk, zoveel krijgt ze daar dan nog niet van binnen, als je het niet wil ook zeggen hoor maar fles kun je best een beetje op schema voeden misschien wel zo makkelijk?

J had met 5 mnd dit schema; 7.00-11.00-15.00-19.00- 22.30.

Dan kom je op 1000 cc ik denk dat ze dan s'nachts snel gaat doorslapen hoor met dit schema! Toen J sliep als eerste de fles van 22.30 laten vallen en met groenten en fruithapjes de fles van 15.00

hopelijk heb je er wat aan!

hihi ben matilda aan het kijken blijft een leuke film
Rw wat slaapt j veel daar komt Ootje niet aan.

Ik ga voor twee slaapjes rond 10/10:30 en 13:30

na drie slaapt ze meestal niet tot negen s'avonds

amalia wat een ontdekking dan bij A!

Ik ben benieuwd of ze snachts dan gaat slapen.

Tieger zo'n spreidbroek is wel lastig ja maar 3 maanden is een mooie behapbare tijd ! Vliegt om..
echt waar viool? En is ze dan niet moe eind van de middag?

Heel soms lukt dat slaapje om 16.00 niet en dan stort hij echt in om 18.00

J valt nog mee met slaapjes, hij slaapt namelijk meestal maar steeds een uur, de andere twee sliepen vooral s'middags langer
O jee, wat balen, Tieger... Misschien hd. Bah, kan me voorstellen, dat je daar niet op zit te wachten. En je hebt gelijk...jullie hebben je portie ziekenhuis wel gehad. Ik duim voor een goede afloop.

Hahahaha, Sardegna, wat een verhaal met die dubbele romper. Dat is ook echt zo'n mannenactie. Lief rompertje trouwens, met die sterren.

En gefeliciteerd met je vriendin!

Amalia, wat een gepuzzel met die voedingen dan eerst even, he? Ik hoop, dat A het goed doet op de fv

En wat een mooi schema/ritme heeft J, RW.

Vanaf wanneer ging hij ongeveer op 5 flessen? Zit nu met R een beetje te kijken wat ik moet. Ze zit nu op dit ritme sinds al een tijdje: 8.00-11.00-14.00-17.00-20.00-23.00. Ze krijgt 150 per keer (nou ja, met 5 schepjes zit je dan op ong 165) Ik moet haar alleen steeds wakker maken voor een fles en ze laat

regelmatig wat staan. Vandaar dat ik overweeg haar om de 4 uur te gaan geven. Maar ja, wil natuurlijk wel graaaag de nachten zo houden en ze heeft dan gewoon een fles minder. Morgen is ze 7 weken. Nou ja, als jij nog ong weet wanneer J over ging naar 5 flessen hoor ik het graag!

Tjeee, wat is Ootje dan lang wakker, Viool! Hier echt slaapkopjes. R is hooguit een uurtje wakker per keer. En de jongens waren ( en zijn ) ook van die slapers. Grappig, dat dat zo per kind verschilt dan. Wel gezellig, zo'n wakker Ootje.

Uma! Ik lees nu pas over de halsbrekende toeren van je dochter. Wat schrikken, zeg! Onze jongste is ook zo erg. Af en toe vraag ik me echt af waar ie het vandaan haalt...

Bengel, baby in stuit...Geen ervaring mee. Maar heb idd ook vaker gehoord dat bij volgende kindjes de ruimte groter is. Dus we gaan duimen voor een spontane draai!
Hm ik ga nu meteen twijfelen haha trouwens wakkere baby is heeeel gezellig maarwil ook heel de tijd bij je ! Dan is ze ook vrolijk. Toch ga ik eens proberen haar eerder te laten slapen. En of vaker...

Mviool sliep alleen in de wandelwagen of op de arm die was echt veeeel wakkerder. Ootje slaapt nog een 30 minuutjes in haar wiegje dat vind ik al heel wat. En in de wagen slaapt ze ook maar dat is ook hooguit een uurtje.

Nou ik dacht laat ik ootje om half 10 op bed leggen. Ze heeft gedronken en wat gespeeld...

Ze is nu een uur en kwartier wakker.

Ze brult nu heel hard. maar ik wil toch even checken, amalia heeft ook een verrassing met de flessen( klok kolk klok ) wie weet ik met haar slaapje. Ze gaat nu over in zuchten en mopperen. Slaat driftig met armen en benen.

Ik heb het idee dat ze doordat ze zoveel bij mij zit en ligt en soms korte slaapjes aan de borst doet het gewoon lang volhoud. Half 8 wakker

Van half 10 tot half 11 of 11 uur slaoen- wakker en dan slapen ergens tussen half 2 en half 4 en dan pas de nacht.

Maar ze is nu dus wel in slaap gevallen! Meestal is dat later. Ik kan haar dus schijnbaar eerder op bed leggen ondanks dat ze wakker is / lijkt.
Gaaaaaaap! Nou, mij hoor je niet meer over mijn slaapkopjes, hoor.... R vanmorgen 5.50... Dat vind ikdan zo'n k-tijd. Want echt slapen doe je daarna ook niet meer, want na de fles gaat de wekker al bijna weer om oudste op tijd op school te krijgen. Helaas werd middelste ook wakker van haar gebrul. Dus die was ook helemaal over de zeik, want te vroeg wakker...Lekker sfeervol hier op de vroege morgen

Hihihi, Viool, misschien is Ootje wel gewoon een lekker wakker kindje.

Maar vanmorgen dus toch eerder naar bed? Ben benieuwd hoe lang ze slaapt! Fijn, dat ze iig wel vrolijk is als ze wakker is!
Oeh Rikst, wat onhandig. Hoewel die tijd hier niet zo'n probleem zou zijn, kun je mooi meteen door met alles...

Leuk trouwens, om al die ritmes eens te lezen... Hier krijgt jongste tussen 6 en 7 een fles, dan tussen 10 en 11, 2 en 3, en rond 6 uur weer. Of zoveel eerder/later als ze komt. Na 6 uur slaapt ze eigenlijk gewoon door, meestal nog in de kinderwagen beneden. En afhankelijk van of ze wakker wordt, krijgt ze 's avonds als we naar boven gaan en ze in haar (koude) wieg gelegd wordt, nog een fles. 's Ochtends vroeg slaapt ze eigenlijk door tot een uur of 6, soms wel eens wat eerder, maar dan pakt ze haar speen ook nog wel.

Tussendoor slaapt ze eigenlijk iedere keer nog wel, hoewel ze soms ookw el eens wat langer wakker is. Maar ze heeft overdag zeker nog 3 langere slaapjes.

Flessen zijn trouwens 180 water, met 3 schepjes Nutrilon 1, en 3 schepjes Omneo. Maar die Omneo gaan we binnenkort maar eens wat afbouwen, eens kijken wat voor een effect dat heeft.

Gisteren hebben de kinderen allebei een kerstfeest gehad, was leuk. Middelste was helemaal aan het stuiteren bij het ophalen, en oudste was helemaal happy met zijn tafelgenoten Uiteindelijk lagen ze er rond half 9 in, en vanmorgen waren ze zowaar vroeg wakker en ook nog gezellig. Hopelijk houden ze dat vol, en zijn ze vanavond ook nog gezellig. Man heeft dan een feestje van zijn werk, dus die is er niet. Kinderen willen vast wel frietjes eten dan, lekker makkelijk

Nu eerst even wat puinruimen, en maar eens de zinvolle huisvrouw uithangen
Was na half uurtje wakker en brullen.

Ik kom vandaag niet op gang. Vanmiddag pannenkoeken bakken voor kerstdiner op school.

Voor de rest hoop ik nog een beetje te stofzuigen, was doen en opvouwen, te grote broek man terug brengen, opruimen en wc's.
Oh rikst ootje is vrolijk vooral bij me, ik heb al gemerkt wheeeeeeeeee dat ik haar geen plezier doe met in de box liggen ofzo. Bij mama! Dat is leuk!
Ik moet zeggen, dat ik het zelf ook fijn vind, hoor. Als R wakker is vind ik het heerlijk om lekker met haar te zitten en knuffelen. :-)
Rikst ja het klein zijn is zo kort dat ik vind dat je het eerste jaar gewoon moet genieten wanneer t kan !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven