Voetzitbad
donderdag 16 december 2010 om 22:13
Beetje vreemd onderwerp eigenlijk, maar ik ben geïnteresseerd in een voetzitbad.
Voor de niet-kenners (waaronder ik), zo'n ding:
en
Nu enkele vragen....
Hoe zit je in zo'n bad? Met je billen op de 'verhoging'?
Is dit in plaats van een (groter) bad, of wordt dit vaak gebruikt in combinatie met een douche?
Is het dan niet heel erg hoog, om er als douchebak in te stappen?
Waar komt dit ding oorspronkelijk vandaan? Is het alleen voor mensen die klein wonen?
En.... ik ben 1.80m lang. Piept er niet heel veel mij boven het water uit, mocht ik erin zitten?
Einde bericht van deze nitwit.
Voor de niet-kenners (waaronder ik), zo'n ding:
en
Nu enkele vragen....
Hoe zit je in zo'n bad? Met je billen op de 'verhoging'?
Is dit in plaats van een (groter) bad, of wordt dit vaak gebruikt in combinatie met een douche?
Is het dan niet heel erg hoog, om er als douchebak in te stappen?
Waar komt dit ding oorspronkelijk vandaan? Is het alleen voor mensen die klein wonen?
En.... ik ben 1.80m lang. Piept er niet heel veel mij boven het water uit, mocht ik erin zitten?
Einde bericht van deze nitwit.
donderdag 16 december 2010 om 22:32
quote:Juf_achterbak schreef op 16 december 2010 @ 22:30:
Prima bad, al zou ik er andersom in gaan zitten. Kont in het diepe gedeelte, voeten op de verhoging. Waarom?
Omdat je het anders al heel snel koud zou krijgen.
Ok! Da's een goeie. Ik weet ook niet wat 'de bedoeling' is met zo'n bad....
Wie komt mij na het badderen eruit hijsen dan??
Prima bad, al zou ik er andersom in gaan zitten. Kont in het diepe gedeelte, voeten op de verhoging. Waarom?
Omdat je het anders al heel snel koud zou krijgen.
Ok! Da's een goeie. Ik weet ook niet wat 'de bedoeling' is met zo'n bad....
Wie komt mij na het badderen eruit hijsen dan??
donderdag 16 december 2010 om 22:35
donderdag 16 december 2010 om 22:52
1.80 m? Nee, dan die moet je die witte niet nemen. Weegt maar 5 kg en kan makkelijk even ergens anders worden neergezet. Voor slaapzak en tent wassen zou je het kunnen gebruiken.
De witte is in het voet-gedeelte 51 cm hoog en als je kleiner bent dan 1.60m dan is het prima te doen.
Jij bent dus 20 cm te lang.
De witte is in het voet-gedeelte 51 cm hoog en als je kleiner bent dan 1.60m dan is het prima te doen.
donderdag 16 december 2010 om 22:55
quote:Pumps_italiaans schreef op 16 december 2010 @ 22:52:
1.80 m? Nee, dan die moet je die witte niet nemen. Weegt maar 5 kg en kan makkelijk even ergens anders worden neergezet. Voor slaapzak en tent wassen zou je het kunnen gebruiken.
donderdag 16 december 2010 om 22:57
donderdag 16 december 2010 om 23:00
donderdag 16 december 2010 om 23:07
donderdag 16 december 2010 om 23:18
quote:SeptemberGirl schreef op 16 december 2010 @ 23:08:
Maar jij hebt hem dus los staan?
Want zoals ik 'm 'ken', is ie ingebouwd.
En zit je dan met je billen op de verhoging?
Ik heb hem los staan en het weegt leeg bijna niets.
Ik vind het heerlijk voor mijn huid om af en toe in een olie-badje te zitten.
Met mijn achterste in het diepe gedeelte. Ik heb maatje 38/40 en ben niet zo groot. Liever een wat ruimer bad, maar dat komt er als ik dat ergens zie. Tot die tijd heb ik dit.
Maar jij hebt hem dus los staan?
Want zoals ik 'm 'ken', is ie ingebouwd.
En zit je dan met je billen op de verhoging?
Ik heb hem los staan en het weegt leeg bijna niets.
Ik vind het heerlijk voor mijn huid om af en toe in een olie-badje te zitten.
Met mijn achterste in het diepe gedeelte. Ik heb maatje 38/40 en ben niet zo groot. Liever een wat ruimer bad, maar dat komt er als ik dat ergens zie. Tot die tijd heb ik dit.
zondag 19 december 2010 om 20:55
Er bestaan ook gewone ligbaden van 1,20 m lang!
Dus een gewone badkuip, zonder hoogteverschil, alleen in kort model.
Wij hebben er eentje op MP opgescharrelt, die je op poten kon plaatsen en dan met een paar latjes, gipsplaten en tegels afgewerkt.
Vooral met de kinderen echt ideaal, maar ik zit er zelf ook graag in, en zelfs vriend zit er na een lange koude werkdag graag in (wel met zijn knieen boven water, maar ja, je kunt niet alles hebben...)
Dus een gewone badkuip, zonder hoogteverschil, alleen in kort model.
Wij hebben er eentje op MP opgescharrelt, die je op poten kon plaatsen en dan met een paar latjes, gipsplaten en tegels afgewerkt.
Vooral met de kinderen echt ideaal, maar ik zit er zelf ook graag in, en zelfs vriend zit er na een lange koude werkdag graag in (wel met zijn knieen boven water, maar ja, je kunt niet alles hebben...)
maandag 20 december 2010 om 18:22
Ik heb die van foto 2 gehad toen ik nog in een flat woonde. Ik (1.67m en maatje 36) kon lekker in het lage gedeelte zitten, met m'n benen op het hogere gedeelte om lekker tot m'n schouders aan toe in het warme water zitten/liggen.
Ik had een vlakke badkamervloer zonder randjes, dus ik schoof 'm gewoon boven het doucheputje zodat het water daarin leegliep als ik de stop eruit trok.
En als ik 'm een tijdje niet gebruikte, zette ik 'm op z'n kant in de logeerkamer.
Ik had een vlakke badkamervloer zonder randjes, dus ik schoof 'm gewoon boven het doucheputje zodat het water daarin leegliep als ik de stop eruit trok.
En als ik 'm een tijdje niet gebruikte, zette ik 'm op z'n kant in de logeerkamer.