vreemdgaan

17-12-2010 10:54 237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ik ben benieuwd of er ook veel mensen vreemdgaan.

Er word hier best veel over een vrije relatie gepraat.

Maar ben wel eens benieuwd of er ook mensen zijn die ontrouw zijn, en waarom.

Ik ben vroeger ook wel vreemd gegaan maar dat was voor mij meer dat ik niet bespreekbaar maakte dan ik meer wilde dan alleen sex met mijn partner.

En heb gemerkt als er in de relatie over word gepraat dat er best wel mogelijk heden zijn.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik (single) tot nu toe alleen seks heb gehad met ongebonden mannen. Maar ik sluit niet uit dat het weleens zal gebeuren met een gebonden man.. ook niet nu ik de andere kant heb "mogen" meemaken. Dat zal ik een ander gezin niet aandoen en zal ik uit de weg gaan. Als het pure seks is of onder bepaalde omstandigheden sluit ik het niet uit iig.

Ook al ben ik nogal van de principes.. ik kan ook anderen begrijpen die er anders in staan of worstelen hiermee. Ik veroordeel mensen niet die andere normen hebben en houd altijd in het oog dat ik misschien tot nu toe een braaf boontje was/ben, maar ook weleens voor zoiets zou kunnen komen te staan. Je weet sommige dingen pas als ze zich voordoen, dus als dat nog niet gebeurd is, kan je nooit nooit zeggen (vind ik)..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
quote:Suzy65 schreef op 17 december 2010 @ 12:45:

.... maar ook weleens voor zoiets zou kunnen komen te staan. Je weet sommige dingen pas als ze zich voordoen, dus als dat nog niet gebeurd is, kan je nooit nooit zeggen (vind ik)..

Dat ben ik met je eens, ik zeg nu ook "nooit" maar als er ineens een sexy vrouw naakt voor m'n neus staat die roept "Neem mij! NU!" weet ik natuurlijk ook niet of ik sterk genoeg zal zijn (Hoor ik daar een vrijwilliger? Iemand?)

Echter de kans dat dit scenario zich precies zo in het echt voordoet is denk ik wel een tikkie klein en vaak is vreemdgaan toch het gevolg van openstaan voor dit soort verleidingen en het opzoeken van situaties waarin dit zou kunnen gebeuren. Mijn idee dus: als je bang bent de verleiding niet te kunnen weerstaan moet je je niet in situaties brengen waar dit soort dingen kunnen gebeuren of waarin je je grenzen misschien makkelijker zal verleggen.
quote:luna1 schreef op 17 december 2010 @ 11:08:

Nou, dan ben ik blijkbaar niet vrij want ik zou je meteen de straat op pleuren. Vrij zijn heeft niets te maken met monogamie.

Als je hebt afgesproken monogaam te zijn(en dat is in het algemeen in een relatie zo) dan blijf je dat ook. Als je hebt afgesproken een open relatie te hebben ga je niet vreemd. Wat

vreemdgaan impliceert dat je partner en niets van weet.

Maar soms veranderen die gevoelens in een relatie, onze relatie is ook monogaam begonnen maar we samen geen reden dat ook te blijven zien als enige relatie vorm.

Ik ben het er dus niet mee eens dat eenmaal gekozen het dan ook zo moet blijven, je blijft niet die persoon die je was toen je 20 was en wat toen onmogelijk of niet gewenst leek kun je anders gaan zien als je een twintig tal jaren samen bent.

Dan bedoel ik overigens niet vreemdgaan, want een afspraak over monogamie verbreek je niet eenzijdig

I
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Ik heb weleens de slag van de molen gekregen die men "verliefdheid" noemt. Ik dacht echt dat het leven het zo bedoeld had, dat wij voor elkaar bestemd waren anders waren die klingelende klokjes en die schitterende kleuren en klanken er toch niet geweest?

Helaas was het een loser die de gelegenheid te baat nam.
suzy zoveel waarheid in je post, ik heb heel veel mensen aangeraden eerlijk te zijn over hun gevoelens en kreeg dan ook die antworden, dat ze er bij hun partner niet over hoeven te beginnen, dat ze dan kunnen vertrekken, en met zo'n houding dwing je een ander al tot oneerlijk gedrag, men voelt zich met een behoefte niet veilig bij de partner, en soms lukt het iemand niet meer die behoefte dan te laten vanwege een afspraak maar die is vaak van jaren ervoor en vaak is de partner er inmiddels ook al genuanceerder over gaan denken na al die jaren. Heeft die ook gevoelens moeten onderdrukken of is misschien zelfs al eens vreemdgegaan en hou je uit angst er over te praten elkaar aan een afspraak waar je inmiddels anders over denkt.

Ik denk dat veiligheid zonder dat die ander je gelijk de straat op wil donderderen omdat je het waagt een verlangen uit te spreken een voorwaarde moet zijn om eerlijk te kunnen en durven zijn. Datr je daarin anders mag denken of zijn zonder dat je al vreemdgaat en dat je beide kijkt wat er binnen de relatie mogelijk is, lukt dat niet is uit elkaar gaan altijd nog een optie. Maar de 1 zijn wens of verlangen is niet ondergeschikt aan die van een ander ook als is er in begin anders afgesproken, zoiets kan bij je veranderen
@ suzy mooi gesproken ( geschreven )
Zelf nooit vreemdgegaan, mijn ex vriendin wel. Met meerdere mannen van de opleiding toendertijd. Toen ik erachter kwam probeerde ze pas er over te praten. Dat is niet de manier om het te doen.

Bespreek eens wat je wilt, misschien wil je partner ook weleens wat anders. Wat mij betreft mag alles, maar wel in overleg. Heb je eerdere afspraken gemaakt zoals monogamie kan je niet verwachten van je partner dat die ook ineens mee wilt in jouw nieuwe plan. Zo wel, heb je geluk. Anders heb je pech en moeten jullie gewoon uit elkaar.

Vreemdgaan met stiekem is nooit de oplossing. Het lost (heel tijdelijk) één probleem op, het veroorzaakt er veel meer die veel langer blijven bestaan. Denk aan je huis moeten verkopen met verlies, daarna alimentatie betalen. Je bent dan zelf jaren zoet met je problemen oplossen omdat je zo nodig, lekker plat, 'm ff ergens moest inhangen'....
quote:Mil_Spec schreef op 17 december 2010 @ 13:10:

[...]

Dat ben ik met je eens, ik zeg nu ook "nooit" maar als er ineens een sexy vrouw naakt voor m'n neus staat die roept "Neem mij! NU!" weet ik natuurlijk ook niet of ik sterk genoeg zal zijn (Hoor ik daar een vrijwilliger? Iemand?)

.
quote:donderstraal schreef op 17 december 2010 @ 12:39:

@ Sander74

Sensual_D heeft een minnaar volgens mij

Poeh poeh.. heb 3 dagen moeten wachten voor ik weer kon inloggen en hier reageren..

Donder, idd ik heb een minnaar, maar.. volgens mij ben ik lang niet de enige. En zeker ook niet de enige die een minnaar heeft zonder dat nr1 op de hoogte is
quote:VinSoft schreef op 18 december 2010 @ 11:46:

Vreemdgaan met stiekem is nooit de oplossing. Het lost (heel tijdelijk) één probleem op, het veroorzaakt er veel meer die veel langer blijven bestaan. Denk aan je huis moeten verkopen met verlies, daarna alimentatie betalen. Je bent dan zelf jaren zoet met je problemen oplossen omdat je zo nodig, lekker plat, 'm ff ergens moest inhangen'....Wel erg plat gezegd.. ff ergens inhangen. Als je wellicht 1 x een ONS hebt wel.. Maar soms.. heel soms zitten zaken toch anders in elkaar..
Ik weet niet of ik wel of niet wil/zal reageren. Item boeit mij mateloos.... Ik HEB soms fantasien.... Ik hou het nog maar even prive...
Een fantasie is altijd een fijne gedachten soms nog fijner als de werkelijkheid
Poeh poeh.. heb 3 dagen moeten wachten voor ik weer kon inloggen en hier reageren..

Donder, idd ik heb een minnaar, maar.. volgens mij ben ik lang niet de enige. En zeker ook niet de enige die een minnaar heeft zonder dat nr1 op de hoogte is[/quote]

@Sensual_D,

Het voelde eerlijk gezegd een beetje als klikken, gek hè.

Maar ik dacht dat jij mijn bedoeling ermee wel zou kunnen begrijpen. Jij bent hierin altijd eerlijk, duidelijk geweest en ik noemde je naam om een gezicht eraan te geven. Ik besef me nu pas dat ik niet het recht heb voor een ander (dus jou) te spreken. Mijn excuses hiervoor.
Ik heb het nooit zo begrepen dat je je hele leven met 1 persoon sex mag hebben.

Ik denk ook, dat als we daar wat minder moeilijk over zouden doen, er minder scheidingen waren.

Het is maar sex tenslotte.
quote:donderstraal schreef op 22 december 2010 @ 17:21:

@Sensual_D,

Het voelde eerlijk gezegd een beetje als klikken, gek hè.

Maar ik dacht dat jij mijn bedoeling ermee wel zou kunnen begrijpen. Jij bent hierin altijd eerlijk, duidelijk geweest en ik noemde je naam om een gezicht eraan te geven. Ik besef me nu pas dat ik niet het recht heb voor een ander (dus jou) te spreken. Mijn excuses hiervoor.Geeft niet hoor!! Je mag mijn naam best noemen. Ik ben er hier idd eerlijk in en vind het niet erg om vragen te beantwoorden. Ik heb alleen soms moeite met de vooroordelen van mensen.. Ik vermoed ook dat dat is wat anderen tegenhoudt hier te melden of ze een minnaar hebben. Zeker als het in een niet open relatie is.
quote:Zamirah schreef op 22 december 2010 @ 18:30:

Ik denk ook, dat als we daar wat minder moeilijk over zouden doen, er minder scheidingen waren.

Het is maar sex tenslotte.

Ik denk echt dat je gelijk hebt maar in de praktijk

werkt het meestal niet zo eenvoudig.

Veel mensen zijn van nature jalours, logisch ook want

jalouzie is een natuurlijk mechanisme om niet kwijt te

raken waar je van houd.

Pas als mensen, seks met een ander, binnen een relatie

niet meer als bedreiging van die relatie gaan zien maar als

een natuurlijke behoefte kan je er over na gaan denken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 22 december 2010 @ 19:48:

[...]

Veel mensen zijn van nature jalours, logisch ook want

jalouzie is een natuurlijk mechanisme om niet kwijt te

raken waar je van houd.

.Jaloezie is geen mechanisme om iets te behouden ( alsof dat helpt ) , jaloezie is angst om iets kwijt te raken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Zamirah schreef op 22 december 2010 @ 18:30:

Eens. Je partner mag zo'n beetje alles buiten de deur ook met anderen doen, soms zelfs juist met anderen omdat het iets is wat jij helemaal niet leuk vind (vissen of iets dergelijks stoms), maar sex zou dan weer alleen met jou mogen. Ik snap het niet.

Maar goed, misschien piep ik wel anders als ik een relatie zou hebben, wat ik niet heb en nooit gehad heb ook niet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Tjah, en ik zou nooit een relatie willen hebben met iemand die het buiten de deur zoekt of die het niet boeit als ik dat zou doen. Verschil mag er wezen....
Ook daar kun je met de jaren anders over gaan denken, de meeste mensen beginnen een relatie met dat gevoel en die intentie, die verlangens en daarmee vaak ook het begrip komen meestal later in een relatie.

zeg nooit nooit.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 december 2010 @ 20:57:

[...]

Jaloezie is geen mechanisme om iets te behouden ( alsof dat helpt ) , jaloezie is angst om iets kwijt te raken.

Je hebt gelijk.

Maar daarom denk ik ook dat, seks met een ander, binnen een

relatie ook voorbehouden blijft aan een selecte groep

vrije denkers.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik ga niet om met benauwde denkers, dus dat scheelt al weer.
quote:hollebollegijs schreef op 24 december 2010 @ 16:48:

[...]

Je hebt gelijk.

Maar daarom denk ik ook dat, seks met een ander, binnen een

relatie ook voorbehouden blijft aan een selecte groep

vrije denkers.

Zou kunnen, maar ik denk dat het de vrijere denkers makkelijker lukt omdat je niet HOEFT te kiezen, wat in monogame relaties vaak de eis is. Waarom zou je gaan als je beide hebt? Als je binnen een relatie zoveel ruimte krijgt?

Ik heb EN een leuke man En een heerlijke vriend een keuze houd altijd verlieds in van het of het ander. zand en zeep blijven liggen in een open hand, maar ontglippen je als je het in een gesloten vuist houd.

De wens om iets te doen met andere en wat vaak met vreemdgaan wordt opgelost komt omdat men juist die keuze niet wil en kan maken, anders ging je wel veel makkelijker weg bij je partner en koos men die vrijheid. Het is iets wat je beide wil, EN geborgenheid binnen een relatie EN spanning en lust met een ander.
ik heb soms ook gevoel dat mensen die erg jaloers zijn hun geluk erg van hun partner laten afhangen., Om vrij denkend te kunnen zijn moet je dat geluk ook ,meer uit jezelf halen en onafhankelijker in een relatie kunnen staan.

Als ik soms hoor hoe mensen erover praten, dat hun wereld zou instorten als hun partner weg zou gaan, al hun geluk aan een partner is gekoppelt dan snap ik die angst dat dat wegvalt.

Natuurlijk zou ik ook erg verdrietig zijn als mijn partner er niet meer zou zijn, maar ik ga er niet aan onderdoor en mijn wereld zal niet instorten.

Als je geluk zo van je partner afhangt is het logisch dat je ook jaloers bent en dat het weggaan van je partner het ergste is dat je kan overkomen.
quote:doddie schreef op 25 december 2010 @ 09:00:

[...]

. Het is iets wat je beide wil, EN geborgenheid binnen een relatie EN spanning en lust met een ander.

Het is mooi als je zo kunt denken, nog mooier als je een

partner hebt die OOK zo denkt.

Je hebt gewoon gelijk in mijn ogen, de mens is van nature niet

monogaam, dat heeft de kerk voor ons verzonnen.

Zo heel af en toe komt op een feest of verjaardag het gesprek

wel eens op dat onderwerp, eerst wordt er lacherig gedaan,

enkele lolbroeken roepen "Dat wil ik ook wel" maar vaak slaat

de paniek volledig toe een soort krampachtige PANIEK-MODUS om het maar niet over het onderwerp te hebben, er zouden

eens partners op slechte ideën komen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven