Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Ik ben Jetset van Marion Pauw aan het lezen.
Wat een leuk topic! En wat zijn er veel goede boeken

Heeft iemand tips voor mij? Mooie boeken vind ik: de eenzaamheid van de priemgetallen, boeken van Kahled Hosseini (vliegeraar en duizned schitterende zonnen). Haar naam was Sarah vond ik wel mooi maar niet super.

Alvast bedankt!

Congo door David van Reybrouck. Wat een aangrijpend verhaal!
Jetset was precies wat je er van verwacht.Vond het niet zo bijzonder.

Vandaag begonnen in Een verleidelijk voorstel van Katie Fforde.
Ik ben bezig in Wicked. Het boek waarop de musical gebaseerd is. Ik ben benieuwd! Tot nu toe bevalt het in ieder geval.
Zomaar een vraag die bij me opkwam: lezen Vivaforummers alleen maar fictie? Ik zie vrijwel geen geschiedenisboeken, geen Midas Dekkers, geen biografieën. (Mijn zoon leest momenteel alleen maar boeken over de Romeinen en ik lees vrolijk mee.)
@Fiorah Wicked lijkt me leuk, ben benieuwd of het goed blijft bevallen

@VlaardingsRoem Ik lees ook non-fictie, maar vind dat niet interessant om over te praten/schrijven. Dat is ook geen grote hobby van me, fictie lezen wel. Daarom is het leuker om het er over te hebben.
Nee ik lees niet veel non-fictie,blader wel veel van dat soort boeken door als ik aan het werk ben(in de bieb) en heb wel eens een periode waargebeurd boeken gelezen(Kuki Gallman,mijn woestijn etc)maar momenteel lees ik vooral thrillers en romans.
Chicklit In Zeven Sloten van Astrid Harrewijn Leest makkelijk weg, verder niet boeiend.

Twijfel nu aan welk boek ik moet beginnen...

- Stieg Larsson's Mannen Die Vrouwen Haten (heb de film gezien).

- Suzanne Vermeer's De Cruise (waarschijnlijk geschreven zonder research te hebben gedaan, zoals bij haar boek De Vlucht en dus best irritant)

- Stepheny Meyer's Twilight
De cruise zou ik overslaan,wat een slechte schrijfster is dat.

Bij die boeken zit ik gewoon te wachten op spanning en een leuk verhaal maar er komt niks.
Ik twijfelde al, omdat De Vlucht zo'n slecht boek is. Ik heb werkelijk nog nooit een boek gelezen waarbij het overduidelijk is dat de auteur geen research heeft gedaan.

Dan ga ik maar 's beginnen in Twilight Larsson is daarna misschien aan de beurt.
Elke keer trap ik er weer in en neem de boeken van Suzanne Vermeer mee uit de bieb en elke keer valt het weer tegen.....
Ik begin straks in dit boek:

quote:Effie_O schreef op 16 december 2010 @ 11:01:

@Fiorah Wicked lijkt me leuk, ben benieuwd of het goed blijft bevallen

@VlaardingsRoem Ik lees ook non-fictie, maar vind dat niet interessant om over te praten/schrijven. Dat is ook geen grote hobby van me, fictie lezen wel. Daarom is het leuker om het er over te hebben.

Het gaat een beetje langzaam, Wicked, maar is nog steeds mooi. En ik lees inderdaad ook wel non-fictie (wel veel minder trouwens dan fictie) maar ik schrijf er nooit wat over omdat ik er niks over te vertellen vind.

Waargebeurde verhalen vallen me bijna altijd tegen. Ik vond Ademloos goed van Kim Moelands en De dood wil mij niet van Mukagasana... en dan nog 2 ofzo. Dat was het dan wel weer. Informatieve non-fictie lees ik per kleine stukjes. Maar ik heb nu 1 non-fictieboek gekocht (Leer ons stil te zitten van Tim Parks) en ik heb er 1 in bestelling (over Sergej Diaghilev, 1 van de personen uit Vaslav van Japin) maar die is helaas tijdelijk niet leverbaar. Jammerrrrr...
Llama, sorry voor de vertraging. Ik woon buiten Europa en laat de boel naar mijn ouders sturen, van daaruit brengen zij het mee of haal ik het op.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 09 december 2010 @ 19:33:

[...]

. Nu bezig in My New Best Friend van Mike Gayle , al eens een ander boek van hem gelezen waar ik me inhoudelijk helemaal niets van kan herinneren, maar ik weet nog wel dat ik het leuk vond.

Morgen een vrije dag, dus hopelijk eens wat meters maken.

Boek van Mike Gayle uit. Voor de liefhebbers van Chick Lit is dit echt een leuke afwisseling. Makkelijk geschreven en niet te serieus onderwerp, maar nu eens vanuit het perspectief van een man.

Ben nu begonnen in "Moab is my Washpot" van Stephen Fry. Het is zijn autobiografie over de eerste 20 jaar van zijn leven. Heb de eerste 50 pagina's gelezen en ik vind het leuk, maar ben dan ook van van Stephen Fry.
quote:Fiorah schreef op 16 december 2010 @ 10:43:

Ik ben bezig in Wicked. Het boek waarop de musical gebaseerd is. Ik ben benieuwd! Tot nu toe bevalt het in ieder geval.Deze ken ik niet.... wat voor iets is het?
quote:VlaardingsRoem schreef op 16 december 2010 @ 10:47:

Zomaar een vraag die bij me opkwam: lezen Vivaforummers alleen maar fictie? Ik zie vrijwel geen geschiedenisboeken, geen Midas Dekkers, geen biografieën. (Mijn zoon leest momenteel alleen maar boeken over de Romeinen en ik lees vrolijk mee.)

Ik lees ook wel fictie, eigenlijk voornamelijk infotainment.

Het afgelopen jaar heb ik Freakonimcs gelezen. Leuk boek over de veranderde wereld en over hoe daarover bericht wordt en in die wereld causaliteit soms wordt bedacht (zonder dat het ook echt bewezen is). Ik heb Waarom we niet gelukkig zijn gelezen een boek over wat geluk is en waarvan mensen gelukkig worden. Recentelijk heb ik Uitblinkers gelezen van Malcolm Gladwell. Over hoe omstandigheden en talent tesamen mensen tot uitblinkers maken.

Lees vaak wel graag fictie omdat je heerlijk wordt meegesleurd zo'n boek in en juist even niet hoeft na te denken.
Ik lees denk ik evenveel fictie als autobiografieën.
Mirremara, dus jij had dat ook met ''Medeplichtig'', toevallig.

Waarschijnlijk vond jij Verloren'''' ook minder, over die zoektocht van die moeder naar haar 16 jarige dochter die vermist is op een eiland in waar ze wonen. Dat schijnen velen niet goed te vinden, maar ik vond het wel goed, zelfs al 3 keer gelezen ondertussen.
Tirza van A.Grunberg gelezen. Wel wat apart moet ik zeggen. Wat een einde ook...
Vandaag eindelijk "One false move" van Harlan Coben uitgelezen. Het was spannend en ik zat er lekker in, maar door tijdgebrek kwam ik steeds niet aan lezen toe.

Ben meteen weer begonnen in een nieuwe, "Medeplichtig" van Nicci French. Na "Verloren" ben ik afgehaakt met de boeken van Nicci French, het werd slechter en slechter vond ik. Maar volgens een vriendin van me was dit boek wel weer aardig, dus heb het van haar geleend.
Zit al 2 dagen ziek thuis en heb gisteren de nieuwste Tess Gerritsen uitgelezen,vond hem weer erg spannend.

Daarna begonnen in Chateau Marmont van Lauren Weinsberger,even iets luchtigs tussendoor.
Net Zeemeermin van Camilla Läckberg uitgelezen. Ook weer goed. Het eindigt met een enorme cliffhanger wbt de steeds terugkerende hoofdpersonen, dus ik moet maar snel het laatste boek reserveren bij de bieb.

Nu liggen er 2 boeken op de stapel. Net al een stukje gelezen in Dorsvloer vol Confetti. Die lees ik eerst denk ik. En dan Kamer. Heb ik ook al een stukje in gelezen. Goed dat ik hier al had gelezen over de schrijfstijl. Anders was ik misschien snel afgehaakt. Ben zeer benieuwd.
Zo, "Medeplichtig" van Nicci French in twee dagen gelezen. Gaat erg snel, maar het boek had wel een stukje korter gekund. En hoe ontzettend irritant om het hele boek door stukjes te schrijven in "ervoor" en "erna". In het begin vond ik het wel intrigerend, dacht dat het de proloog was en dat daarna de rest van het boek zou volgen. Maar nee hoor, 318 pagina's lang werd er in de tijd versprongen. En dat voegde echt niet heel veel toe... Morgen maar weer eens een echt goed boek uit mijn kast trekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven