prikpil ipv pil?
zondag 19 december 2010 om 22:30
in het kort:
Ik slik nu 4 jaar de pil. Had sinds een half jaar ong. helemaal geen zin in sex meer. Nu anderhalve maand gestopt en het gaat stukken beter! daar ben ik erg blij mee dus zoek ik een alternatief.
Ik weet dat het door de hormonen komt, maar wil liever geen spiraal laten zetten ivm dat ik niet zo goed tegen pijn kan. je hoort veel goede verhalen maar ook veel pijnlijke verhalen, en dat je nog wel eens tijden kan bloeden.
Ik denk dus aan de prikpil, of misschien een lichtere pil, maar het moet wel echt veilig zijn. (ja die zijn veilig, mits het geschikt is voor jou. dat weet je dus niet voordat je het probeert toch?)
Wie heeft er ervaring met de prikpil, of een ander advies voor mij?
ps. morgen bel ik ook de dokter hoor.
Ik slik nu 4 jaar de pil. Had sinds een half jaar ong. helemaal geen zin in sex meer. Nu anderhalve maand gestopt en het gaat stukken beter! daar ben ik erg blij mee dus zoek ik een alternatief.
Ik weet dat het door de hormonen komt, maar wil liever geen spiraal laten zetten ivm dat ik niet zo goed tegen pijn kan. je hoort veel goede verhalen maar ook veel pijnlijke verhalen, en dat je nog wel eens tijden kan bloeden.
Ik denk dus aan de prikpil, of misschien een lichtere pil, maar het moet wel echt veilig zijn. (ja die zijn veilig, mits het geschikt is voor jou. dat weet je dus niet voordat je het probeert toch?)
Wie heeft er ervaring met de prikpil, of een ander advies voor mij?
ps. morgen bel ik ook de dokter hoor.
zondag 19 december 2010 om 22:32
NuvaRing beschermt je op dezelfde manier tegen zwangerschap als de pil dat doet. In NuvaRing zitten twee hormonen: progestageen en oestrogeen. Je draagt de ring in je vagina en via de vaginawand geeft NuvaRing 3 weken lang continu een lage hoeveelheid van deze hormonen af aan je lichaam. Deze lage dosering hormonen is voldoende om te voorkomen dat er vanuit je eierstokken elke maand een eitje vrijkomt (de zogenoemde eisprong). Als er geen eitje vrijkomt kun je niet bevrucht worden en dus ook niet zwanger worden. Na de 3 weken gebruik heb je een ringvrije week waarin je ongesteld wordt en ook beschermd bent tegen zwangerschap. Eén NuvaRing beschermt je in totaal een maand lang.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 19 december 2010 om 22:33
NuvaRing in combinatie met andere geneesmiddelen
“Kan je een antibioticum gebruiken terwijl je NuvaRing gebruikt?”
Onderzoek heeft aangetoond dat het gebruik van 2 veel gebruikte antibiotica (amoxicilline en doxycycline) geen effect heeft op de betrouwbaarheid van NuvaRing. Dit betekent dat in tegenstelling tot de pil je tijdens het gebruik van NuvaRing en een van deze antibiotica geen aanvullende anticonceptie, zoals een condoom, hoeft te gebruiken. NuvaRing blijft betrouwbaar.
”Werkt NuvaRing ook als je heb overgegeven of diarree hebt?”
Doordat de hormonen rechtstreeks via de vaginawand in het bloed worden opgenomen hebben waterdunne diarree of overgeven geen effect op de betrouwbaarheid van NuvaRing. NuvaRing blijft je beschermen tegen zwangerschap. Dit in tegenstelling tot de pil waar de hormonen eerst via het maag-darmkanaal moeten voordat ze in het bloed terecht komen waardoor de betrouwbaarheid verminderd kan zijn
“Kan je een antibioticum gebruiken terwijl je NuvaRing gebruikt?”
Onderzoek heeft aangetoond dat het gebruik van 2 veel gebruikte antibiotica (amoxicilline en doxycycline) geen effect heeft op de betrouwbaarheid van NuvaRing. Dit betekent dat in tegenstelling tot de pil je tijdens het gebruik van NuvaRing en een van deze antibiotica geen aanvullende anticonceptie, zoals een condoom, hoeft te gebruiken. NuvaRing blijft betrouwbaar.
”Werkt NuvaRing ook als je heb overgegeven of diarree hebt?”
Doordat de hormonen rechtstreeks via de vaginawand in het bloed worden opgenomen hebben waterdunne diarree of overgeven geen effect op de betrouwbaarheid van NuvaRing. NuvaRing blijft je beschermen tegen zwangerschap. Dit in tegenstelling tot de pil waar de hormonen eerst via het maag-darmkanaal moeten voordat ze in het bloed terecht komen waardoor de betrouwbaarheid verminderd kan zijn
zondag 19 december 2010 om 22:37
Goed genoeg zo, wat mij aantrekt aan de Nuvaring is het volgende:
-Ik hoef niet meer na te denken of ik de pil geslikt heb die dag of niet.
-Ik krijg een sms een dag vóór en óp de dag dat ik de ring moet inbrengen/uithalen.
-Ik krijg een mail én sms als ik mijn voorraad ringen op is.
-Je kunt hem maximaal 3 uur eruit halen, handig tijdens de sex als ie in de weg zit.
-Ik hoef niet meer na te denken of ik de pil geslikt heb die dag of niet.
-Ik krijg een sms een dag vóór en óp de dag dat ik de ring moet inbrengen/uithalen.
-Ik krijg een mail én sms als ik mijn voorraad ringen op is.
-Je kunt hem maximaal 3 uur eruit halen, handig tijdens de sex als ie in de weg zit.
zondag 19 december 2010 om 22:39
quote:moeilijkenaam schreef op 19 december 2010 @ 22:34:
Tickel, heb je dat zelf ook?
want dat lijkt mij namelijk heel erg irritant...
Ik gebruik em zelf ja.
In het begin was het even wennen, was bang dat ie eruit zou vallen, maar nu voel ik het niet eens meer.
Tickel, heb je dat zelf ook?
want dat lijkt mij namelijk heel erg irritant...
Ik gebruik em zelf ja.
In het begin was het even wennen, was bang dat ie eruit zou vallen, maar nu voel ik het niet eens meer.

zondag 19 december 2010 om 22:40
Ik heb de prikpil drie weken geleden voor het eerst laten zetten omdat ik ook liever geen Mirena of Implanon wil. Volgens de huisarts hebben de Mirena, Implanon en de prikpil ongeveer net zoveel hormonen, maar fors minder dan de pil. Vooralsnog gaat het allemaal prima, maar het is pas drie weken!
Ik ben gestopt met de pil omdat ik van de ene schimmelinfectie de andere in ging. Vijf jaar geleden had ik dat ook al. Toen daarom gestopt, kind gekregen en nooit meer last gehad in de pilvrije jaren.
Omdat ik toch wel heftig menstrueer kwamen de huisarts en ik uit op de Mirena, Implanon of de prikpil. Waarvan ik dus de laatste heb gekozen. Het enige 'voordeel' van de pil dat ik mis is de regelmaat van de ontrekkingsbloedingen. Je weet wanneer je wat kan verwachten en wanneer je maatregelen moet treffen. Nu is het maar afwachten!
Ik ben gestopt met de pil omdat ik van de ene schimmelinfectie de andere in ging. Vijf jaar geleden had ik dat ook al. Toen daarom gestopt, kind gekregen en nooit meer last gehad in de pilvrije jaren.
Omdat ik toch wel heftig menstrueer kwamen de huisarts en ik uit op de Mirena, Implanon of de prikpil. Waarvan ik dus de laatste heb gekozen. Het enige 'voordeel' van de pil dat ik mis is de regelmaat van de ontrekkingsbloedingen. Je weet wanneer je wat kan verwachten en wanneer je maatregelen moet treffen. Nu is het maar afwachten!
zondag 19 december 2010 om 22:42
quote:moeilijkenaam schreef op 19 december 2010 @ 22:39:
en wat als je hem vergeet terug te doen?
en waar laat je hem dan tijdens de sex?
Gewoon op je nachtkastje, wel even afspoelen met koud water als je em weer in doet.
Ik vergeet hem niet, ik krijg een smsje dat ik em in moet doen, de dag ervoor en op de dag zelf.
en wat als je hem vergeet terug te doen?
en waar laat je hem dan tijdens de sex?
Gewoon op je nachtkastje, wel even afspoelen met koud water als je em weer in doet.
Ik vergeet hem niet, ik krijg een smsje dat ik em in moet doen, de dag ervoor en op de dag zelf.

zondag 19 december 2010 om 22:44
quote:Tickel schreef op 19 december 2010 @ 22:42:
[...]
Ik vergeet hem niet, ik krijg een smsje dat ik em in moet doen, de dag ervoor en op de dag zelf.ik bedoelde ook na de sex.. ik vergeet alles na de sex.. dan wil ik slapen..
[...]
Ik vergeet hem niet, ik krijg een smsje dat ik em in moet doen, de dag ervoor en op de dag zelf.ik bedoelde ook na de sex.. ik vergeet alles na de sex.. dan wil ik slapen..
zondag 19 december 2010 om 22:45
quote:moeilijkenaam schreef op 19 december 2010 @ 22:42:
Hoort niet ongesteld worden een voordeel te zijn van de prikpil?
Bij mij werkte de prikpil niet goed, veel bloedingen enzo.
Maar als het jou om je libido gaat, waarom ga je dan voor hormonale anticonceptie?
Let wel, de dosis van de prikpil is wel voor 3 maanden!
Ik weet niet of je een kinderwens heb, maar het volgende heb ik gevonden:
Na hoeveel tijd weer vruchtbaar?
Het duurt heel lang voordat je weer vruchtbaar bent, zeker als je de prikpil al langer gebruikt. Het kan dan 18 maanden of langer duren voordat je weer een menstruatie of eisprong krijgt
Hoort niet ongesteld worden een voordeel te zijn van de prikpil?
Bij mij werkte de prikpil niet goed, veel bloedingen enzo.
Maar als het jou om je libido gaat, waarom ga je dan voor hormonale anticonceptie?
Let wel, de dosis van de prikpil is wel voor 3 maanden!
Ik weet niet of je een kinderwens heb, maar het volgende heb ik gevonden:
Na hoeveel tijd weer vruchtbaar?
Het duurt heel lang voordat je weer vruchtbaar bent, zeker als je de prikpil al langer gebruikt. Het kan dan 18 maanden of langer duren voordat je weer een menstruatie of eisprong krijgt
zondag 19 december 2010 om 22:46
zondag 19 december 2010 om 22:47

zondag 19 december 2010 om 22:49