Koffie vragen
maandag 20 december 2010 om 09:42
Hoi allemaal!
Ik heb een paar vragen...ik heb altijd veel thee gedronken maar de laatste tijd meer een liefhebber van koffie geworden. Nu heb ik een senseo maar die is aan vervanging toe. Ik wil dus iets nieuws kopen maar heb geen geld voor dure apparaten helaas. Nu ben ik ook dol op cappuchino. Ik vroeg me af of je met een gewoon standaard koffiezetapparaat ook cappuchino kunt maken. In de zin van gewoon koffie zetten en dan los opgeklopte melk maken en erbij doen. en is koffie van een gewone machine lekkerder dan senseo? Dat het iets meer werk is maakt me niet zoveel uit. Kun je van snelfiltermaling ook verschillende soorten/smaken kopen? Wie heeft tips voor mij?
Ik heb een paar vragen...ik heb altijd veel thee gedronken maar de laatste tijd meer een liefhebber van koffie geworden. Nu heb ik een senseo maar die is aan vervanging toe. Ik wil dus iets nieuws kopen maar heb geen geld voor dure apparaten helaas. Nu ben ik ook dol op cappuchino. Ik vroeg me af of je met een gewoon standaard koffiezetapparaat ook cappuchino kunt maken. In de zin van gewoon koffie zetten en dan los opgeklopte melk maken en erbij doen. en is koffie van een gewone machine lekkerder dan senseo? Dat het iets meer werk is maakt me niet zoveel uit. Kun je van snelfiltermaling ook verschillende soorten/smaken kopen? Wie heeft tips voor mij?
maandag 20 december 2010 om 09:46
Ik zou een nespresso machine kopen. Heerlijke koffie en die apparaten heb je in verschillende prijsklassen.
En dan inderdaad zelf opgeklopte melk erbij doen.
Nespresso vind ik persoonlijk echt honderd keer lekkerder dan senseo, maar ook veel lekkerder dan gewone filterkoffie. Zeker als je graag capuccino ed drinkt. Dan "moet" je sowieso espresso als basis hebben.
En dan inderdaad zelf opgeklopte melk erbij doen.
Nespresso vind ik persoonlijk echt honderd keer lekkerder dan senseo, maar ook veel lekkerder dan gewone filterkoffie. Zeker als je graag capuccino ed drinkt. Dan "moet" je sowieso espresso als basis hebben.
maandag 20 december 2010 om 09:50
Nadeel van Nespresso: het is per kopje koffie erg duur (iets van 30 cent per cup?). Ik vind alleen de sterkere varianten lekker van Nespresso.
Tuurlijk kan je met filterkoffie een cappuchino maken!
Je kan een koffieapparaat kopen, of met de hand zetten. Koop dan bij de Blokker/Hema een melkopschuimer:
Melk opschuimen in het kopje, dan even in de magnetron, koffie erbij, klaar!
Tuurlijk kan je met filterkoffie een cappuchino maken!
Je kan een koffieapparaat kopen, of met de hand zetten. Koop dan bij de Blokker/Hema een melkopschuimer:
Melk opschuimen in het kopje, dan even in de magnetron, koffie erbij, klaar!
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
maandag 20 december 2010 om 09:51
Wij hadden een Senseo, jaren terug. Toen kregen we Nespresso. Heerlijke koffie. Maar eerlijk gezegd zetten we nu ook heel vaak filterkoffie met opgeklopte melk. Cafe-au-lait dus. Dan krijg je zo'n lekkere slobberbak! Nespresso drinken we daarnaast ook wel hoor, maar minder.
Gewoon doen wat jij lekker vind. Als dat filterkoffie is, prima toch?
Gewoon doen wat jij lekker vind. Als dat filterkoffie is, prima toch?
maandag 20 december 2010 om 09:52
Als je geen geld voor een nespresso hebt kun je ook een percolator kopen. Daarmee zet je op het fornuis espresso, en daar doe ik dan opgeklopte melk bij. Voordeel daarvan vind ik dat je er alle soort espresso in kunt gebruiken en niet alleen van die dure nespressopads. Ik maal mijn eigen bonen voordat ik ze er in doe, dat is t allerlekkerst. En ondertussen spaar ik voor een 2dehands 'echte' espressomachine.
maandag 20 december 2010 om 09:56
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 20 december 2010 @ 09:52:
De gemiddelde cup van Nespresso ligt tussen de 0,22 en 0,28 cent. Als je slim bent en je woont in de buurt van een Bijenkorf, koop je ze daar af en toe. Voor een streng cupjes krijg je al gratis een bakje koffie.
Oh daar krijg ik compleet de kriebels van. In Utrecht laatst zo'n heaumeaux. En mevroiiii, mag ik u nog uitnodigen voor een kopje koffie???
Jezus kaerl, Varrak, ik kom alleen cupjes keaupeh.
Het is daar net of je incheckt in het Hilton vind ik, die Nespresso shop.
De gemiddelde cup van Nespresso ligt tussen de 0,22 en 0,28 cent. Als je slim bent en je woont in de buurt van een Bijenkorf, koop je ze daar af en toe. Voor een streng cupjes krijg je al gratis een bakje koffie.
Oh daar krijg ik compleet de kriebels van. In Utrecht laatst zo'n heaumeaux. En mevroiiii, mag ik u nog uitnodigen voor een kopje koffie???
Jezus kaerl, Varrak, ik kom alleen cupjes keaupeh.
Het is daar net of je incheckt in het Hilton vind ik, die Nespresso shop.
maandag 20 december 2010 om 10:08
Een perculator kan op een gasfornuis en maakt hele lekkere sterke koffie. Plaatje:
Doe er dan wel lekkere koffie in van Illy, Segafredo of ander lekkers van de koffiewinkel (geen DE).
En met filterkoffie zou ik inderdaad sterke koffie zetten voor een cappuchino. Maar ik hou er dan ook van om nog wat koffiesmaak te hebben tussen de melk...
Doe er dan wel lekkere koffie in van Illy, Segafredo of ander lekkers van de koffiewinkel (geen DE).
En met filterkoffie zou ik inderdaad sterke koffie zetten voor een cappuchino. Maar ik hou er dan ook van om nog wat koffiesmaak te hebben tussen de melk...
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
maandag 20 december 2010 om 10:11
maandag 20 december 2010 om 10:23
Wat je lekker vind is heel persoonlijk. Ik ben gek op koffie maar Senseo vind ik toch wel zo verschrikkelijk vies!
Filterkoffie is er niet in smaakjes, wel heb je nieuwe koffie mocca van DE in boonvorm ipv poeder (=niet lekker naar mijn mening)
en kan je met likeur/stroop smaakjes toevoegen (= ook niet erg lekker)
ik ben te kieskeurig zie ik nu
Maar als ik geld over hou koop ik wel een dolce g (nog wat) die vind ik namelijk wel lekker.
Filterkoffie is er niet in smaakjes, wel heb je nieuwe koffie mocca van DE in boonvorm ipv poeder (=niet lekker naar mijn mening)
en kan je met likeur/stroop smaakjes toevoegen (= ook niet erg lekker)
ik ben te kieskeurig zie ik nu
Maar als ik geld over hou koop ik wel een dolce g (nog wat) die vind ik namelijk wel lekker.
maandag 20 december 2010 om 10:24
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 20 december 2010 @ 10:11:
Ach, ik kijk wel door die blije homo's heen. .
Laatst waren we met z'n vieren daar. Een streng cupjes gekocht, en vier gratis cappuccino's. Dat scheelt toch weet geld op een terras.
(Overigens heeft de Simon Lévelt To Go ook fantastische cappuccino, daar ga ik ook vaak even heen.)
Dat is wel heel uitgekookt ja.
Maar ik woon zo in den vreemde dat een treinkaartje Utrecht duurder is dan de vzk.
Ach, ik kijk wel door die blije homo's heen. .
Laatst waren we met z'n vieren daar. Een streng cupjes gekocht, en vier gratis cappuccino's. Dat scheelt toch weet geld op een terras.
(Overigens heeft de Simon Lévelt To Go ook fantastische cappuccino, daar ga ik ook vaak even heen.)
Dat is wel heel uitgekookt ja.
Maar ik woon zo in den vreemde dat een treinkaartje Utrecht duurder is dan de vzk.
maandag 20 december 2010 om 10:31
maandag 20 december 2010 om 10:33
Inderdaad: Senseo koffie is zo vreselijk goor. Een beetje zelfrespecterend koffiedrinker drinkt geen Senseo. Zo vies.
Als ik bij iemand op visite ben en ik zie dat ze een Senseo hebben, neem ik thee.
Ik vind Nespresso wel lekker, het allerlekkerst blijft een echte professionele koffiezetter die de bonen maalt, maar deze zijn erg duur.
Wij hebben een tijd lang ook zelf de bonen gemalen en deze in het gewone koffiezetapparaat gedaan, ook erg lekker. Op een gegeven moment kwam daar de klad in, en nu nemen we Perla Goud van de AH. Dat is erg goede koffie.
Tuurlijk kun je zelf cappucino maken met koffie van een gewoon koffiezetapparaat, gewoon melk opkloppen (kan op verschillende manieren) beetje kaneel of cacao erover en klaar.
Zelf hou ik niet van zo`n slap bakkie (drink alleen zwart) dus doe het nooit, maar natuurlijk kan het.
Die zakjes trouwens, zijn erg slecht, zit transvet enzo in. Als je dan cappuciono gata maken, dan liever met verse melk.
Als ik bij iemand op visite ben en ik zie dat ze een Senseo hebben, neem ik thee.
Ik vind Nespresso wel lekker, het allerlekkerst blijft een echte professionele koffiezetter die de bonen maalt, maar deze zijn erg duur.
Wij hebben een tijd lang ook zelf de bonen gemalen en deze in het gewone koffiezetapparaat gedaan, ook erg lekker. Op een gegeven moment kwam daar de klad in, en nu nemen we Perla Goud van de AH. Dat is erg goede koffie.
Tuurlijk kun je zelf cappucino maken met koffie van een gewoon koffiezetapparaat, gewoon melk opkloppen (kan op verschillende manieren) beetje kaneel of cacao erover en klaar.
Zelf hou ik niet van zo`n slap bakkie (drink alleen zwart) dus doe het nooit, maar natuurlijk kan het.
Die zakjes trouwens, zijn erg slecht, zit transvet enzo in. Als je dan cappuciono gata maken, dan liever met verse melk.