tips voor corsica

19-12-2010 22:10 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zitten er over te denken om komende zomer op vakantie te gaan naar Corsica. Hoor vaak dat het er erg prachtig is.

Wie heeft er ervaring met dit eiland?

We zijn op zoek naar een leuke kleinschalige camping. Onze dochter is tegen die tijd 2,5 en onze zoon bijna 1. Veel meer dan een zwembad en een speeltuintje hoeft er dus niet te zijn. Iemand een tip voor een leuke camping? Of evt een leuk huisje of appartement.

Welke plaatsen zijn leuk om de bezoeken en wat is de beste kant van het eiland?

En hebben jullie tips met betrekking tot de boot? Vanuit Savona kan je bijv een nachtboot nemen en dan een hut om te slapen. Is dat een optie met 2 kleine kinderen? Of is het dan beter om overdag een snellere boot te nemen?

Alle tips en adviezen zijn welkom.
Corsica is een mooi eiland, maar best wel groot. De wegen zijn kronkelig; je doet er wel een dag over om van de ene kant naar de andere kant te rijden. Ik vind het eiland zelf het geschikst om met een fly-drive te bezoeken en dan het eiland rond te rijden en in verschillende plaatsen te logeren. Er zijn best interessante plaatsen, aan alle kanten en in het midden (Corse), maar de meeste heb je na een dag of twee wel gezien.

Om te kamperen met kleine kinderen en een week op een plek blijven hoef je niet per se naar Corsica. Ik zou het eerlijk gezegd niet zien zitten om met twee kleine kinderen zo'n eind te rijden en dan ook nog met een boot naar Corsica, om alleen te gaan kamperen, terwijl je het eiland dan niet echt goed leert kennen. Breng dan liever je kinderen een week te logeren en doe een fly-drive met zijn tweeën of boek met het hele gezin een vakantie in een bungalowpark of camping in de Benelux.
tnx mieomij, wel handig om te weten dat de wegen zo zijn als je beschrijft. Das niet echt ideaal met 2 kids op de achterbank natuurlijk. hmmm misschien dan toch niet zo'n goeie keuze.
Ik ben het niet eens met de voorganger..

Corsica is een prachtig (ei)land en heel goed geschikt voor gezinnen. Het eiland is niet groot maar het kost tijd om de afstanden af te leggen. Er zijn daar geen 3-baas snelwegen :-)

Je kan naar corsica vanaf diverse plekken. Wij gingen zelf vanuit nice met de boot heen (duurde een paar uur) en terug met een snellere dienst (2 uur ofzo ), maar je kan ook vanuit italie. Je hebt dus de keuze tussen een snelle boot en een langzame boot (kan je hut nemen). Reserveer wel op tijd !! En in het hoogseizoen is het vrij kostbaar. Wij gingen in het voorseizoen (kinderen waren nog niet leerplichtig)

Wij hebben daar 4 weken gekampeerd MET kinderen die toen nog baby en peuter waren.. het was heel goed te doen. Wij zaten bij Porte Vecchio in de buurt. We hebben daar heel veel gezien en gedaan ondanks het feit dat we kleine kinderen hadden. Je moet gewoon even goed bekijken wat je wil doen, niet te veel op 1 dagen en gewoon ook genieten van het heerlijke strand etc.

Ik zeg DOEN
Hoe lang willen jullie gaan? En in welke periode? Je kunt ook ook meerder plaatsen aanhouden om te overnachten. Dus dat jie bijvoorbeeld ergens een week blijft staan en dan een andere standplaats zoekt.
Wij zijn afgelopen mei geweest en vonden het echt prachtig. Wij hebben het hele eiland gezien, overal 1-2 nachtjes overnacht in B&B's en hotels. Ik kan dus niks zeggen over campings en met kinderen. Wel eens met de voorgangers over de wegen. Vaak kan je niet harder dan 50 door de vreselijke haarspeldbochten, maar de uitzichten die je steeds krijgt zijn echt fantastisch.

Wij zijn met de boot gegaan. De heenreis via Livorno, de boot vertrok 's ochtends om 9.00, maar voor 30 euro extra kon je de avond ervoor om 20.00 al aan boord en kreeg je een hut om te slapen. Was echt super, in de ochtend een ontbijtje op de boot en lekker langzaam wakker worden. De terugreis was gewoon overdag en voeren we op Genova. Beide afvaarten hebben we via Moby Lines geboekt, prachtige grote schepen met veel speelruimtes voor de kinderen.

Veel plezier!
dolfijntje en sufmuts, bedankt voor jullie tips.

Sufmuts weet je nog op welke camping het was?

Dahlia, Meestal gaan we in de het voorseizoen op vakantie, maar wegens een reunie en een bruiloft in juni zijn we nu gebonden aan juli, augustus of september. Evt eind mei is ook een optie. We hebben maximaal 3 weken.
Normaal voor een meelezer, maar nu 'moet' ik toch echt even reageren.

Wij zijn twee jaar naar Corisca op vakantie geweest. En we vonden het super.

Wij zijn met de auto naar Marseille gereden, om vanaf daar met de nachtboor naar Corsica te gaan. Het is prachtig om vanuit een donker Marseille te vertrekken.

Aanraders zijn de kleinere strandjes, maar ook het strand van Rondinara is erg mooi.

Wij zijn op verschillende campings geweest en een daarvan was een kleinschalige 'terrassen-camping'. Ik kan even niet meer op de naam komen, maar als vriend vanavond thuis is zal ik hem eens vragen.

Veel plezier!
..
tnx nerja.
Teddy, als je in mei kan gaan, dan zou ik zeker dan gaan. Al het onkruid etc staat dan in bloei en de natuur is dan zo mooi! Qua temperatuur is het dan ook erg lekker, we zaten niet te zweten en te puffen maar hebben wel heerlijk aan het strand gelegen.
corsica info

Hierbij nog een link; hier staan ook nog allerlei campings op.
http://www.corsica-info.nl is een handige site

http://www.corsica-info.nl/tips/reizen.htm

En hier zaten wij

http://www.golfo-di-sogno.fr/

In het voorseizoen
dank voor de linkjes. ga vanavond even op mijn gemak kijken.
Juli en met name augustus zou ik mijden. Qua temperatuur is september beter. Het zee water is dan warmer dan in mei. Heb je de optie voor mei, dan zou ik deze zeker overwegen.

Als je 3 weken gaat, kun je bv 3-5 lokaties bespreken van waaruit je je activiteiten onderneemt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven