Was dit een pging van mij?

20-12-2010 18:25 207 berichten
gesloten
anoniem_80205 wijzigde dit bericht op 20-12-2010 22:06
Reden: gesloten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:superstar_2 schreef op 20 december 2010 @ 19:18:

Toen ik jaren geleden in een diep zwart gat zat heb ik wel eens gedacht 'wat zou het heerlijk zijn als ik kon gaan slapen en nooit meer wakker hoefde te worden' maar een daadwerkelijke poging heb ik nog nooit ondernomen.

Het was meer een gevoel van de situatie die uitzichtloos lijkt niet meer willen dan het daadwerkelijke leven niet meer willen.

Soit. Rechtsom of linksom, daar ben ik wel hard in geworden ja.

Als je je op het randje begeeft dan kan het zomaar eens verkeerd aflopen.

Niet spelen dus.

Zie dan voor me dat iemand op het randje van het zwembad loopt, of diegene valt erin of niet.
Campari, dat is geen spelen.
Kom op Miss, waar is MJ bijv?

Iedereen zegt iets, behalve zij/hij.

Ja duh.

(lekker om die hedendaagse chattaal te gebruiken).

Waarom denk jij dat het anders is?
Mmm... toch knap dat sommige mensen weten wat er in de ander omgaat!

Gedachten aan zelfmoord is nog géén aankondiging!!

Het is maar net hoe jezelf de dingen leest. Ik lees er alleen maar uit dat ze het heel erg moeilijk heeft en dringend op zoek is naar hulp. En dat is ook heel erg hard nodig.

Als je op een bepaald moment zo diep zit, dat deze gedachten naar boven komen dan verlang je soms naar iemand, die even naar je wil luisteren. Fijn, dat er dan zo'n openbaar forum is.
Zonnestraaltje, volgens mij stonden wij wel klaar hoor.
Keel dichtknijpen om iemand te doden is een hele kunst op zich, tenzij je precies weet waar je moet knijpen. In dat geval is het gevaarlijk: binnen enkele seconden ben je weg. Je zal er weinig plezier van beleven want je merkt het pas als je bijkomt (áls je bijkomt).

Je hebt kennelijk behoefte aan agressie jegens jezelf maar er is weinig agressie voor nodig om écht je leven effectief te beëindigen.

Je wilt het niet - dan moet je ook deze spelletjes niet spelen.
quote:Mj1984 schreef op 20 december 2010 @ 18:25:

En ook ben ik bang dat ik de controle verlies en dan denk ik daaraan en dan ga krijg ik die drang om dat te doen. Zoals vandaag, ik heb een paar keel heel hard mijn keel dichtgeknepen. Ik weet ook niet waarom ik dat doen en word er erg bang van en bang dat ik gek word.

Heel vervelend, maar je hebt een topic geopend, vind dat je wel iets meer mag reageren dan je hebt gedaan.
Ik kwam misschien voor gerustelling en toen werd er vrij heftig gereageerd (vooral op elkaar)
Nou ja, en dus?
Jij dumpt het bij ons...?
Praat gewoon, zeg wat je dwars zit.
Dat is redelijk normaal hier heftig op elkaar reageren, we hebben allemaal een mening en die is niet altijd het zelfde

Ik wens je verder geluk en wijsheid en hoop dat je dit achter je kan laten.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Waar slaat dit op?

Ik heb inderdaad een topic geopend en heb ondertussen ook even de hond uitgelaten. Ook ben ik de reacties aan het lezen en dan zo'n reactie omdat ik niet genoeg reageer?

Jij hóeft niet te reageren hoor...

Lekkere sfeer!

bedankt voor de reacties die wel serieus waren!

Groetjes MJ
Van Kampen, wat ben je lekker naief....
Hahaha MJ, je laat je lekker kennen nu.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen maar....

Tabé.
Ja Campari, haha, jouw kinderachtige reactie verdienen een pluim!
Campari, trek je het je niet teveel aan? Je klinkt wat 'harder' dan normaal, wat ik me gezien jouw ervaring met dit onderwerp zeker voor kan stellen. Maar MT maakt dit nog maar pas mee en kan zich hier wellicht nog niet goed in uiten, duidelijk vertellen wat ze bedoeld, wat ze voelt, etc., wat bij jouw misschien frustratie oproept?

MT, ik denk nog steeds dat, ondanks dat je het hier wel mág bespreken, dit forum niet de beste plaats is óm dit te bespreken. We kennen jouw niet en hebben geen idee van jouw achterliggende problematiek. Daarnaast zijn/ komen er vast en zeker kritische reacties (die veelal bedoeld zijn om je zo ver te krijgen wat meer te vertellen denk ik) waar je het niet mee eens bent en die in jouw situatie misschien niet heel bevorderlijk zijn.

Heb je 113 al gebeld? Ik heb even op de website gekeken, het lijkt me goed ze te bellen. De mensen zitten daar speciaal voor zulke vragen en kunnen je vast goede handvatten geven hoe je hier mee om kan gaan.
@klontje: Ja ik heb net contact gehad met iemand van 113 online en ga morgen mijn behandelaar even bellen voor advies en/of gerustelling. Ik wil het topic wel sluiten maar ik zie niet hoe
quote:Mj1984 schreef op 20 december 2010 @ 20:10:

@klontje: Ja ik heb net contact gehad met iemand van 113 online en ga morgen mijn behandelaar even bellen voor advies en/of gerustelling. Ik wil het topic wel sluiten maar ik zie niet hoe

Goed om te horen, fijn dat je actie hebt en gaat ondernomen.

Als je het topic wil sluiten, kan je dat aan de Angel van de Psyche-pijler vragen. Het topic daarvoor staat ergens bovenaan in de lijst.

Veel succes, en 'beterschap'!
quote:Mj1984 schreef op 20 december 2010 @ 20:06:

Ja Campari, haha, jouw kinderachtige reactie verdienen een pluim!

Pardon? De idiotrie ten top.

Zou nu heel veel lelijke dingen kunnen zeggen die ik niet doe.

Of ééntje dan, probeer het nog eens met je eigen handen?
quote:campari schreef op 20 december 2010 @ 20:15:

[...]

Of ééntje dan, probeer het nog eens met je eigen handen? Campari, iets met 'eer aan jezelf houden'. MT zit niet goed in haar vel (wat natuurlijk geen excuus hoeft te zijn, heeft er wel een aandeel in lijkt me), trek het je niet zo aan.
Een paar weken geleden overkwam mij precies hetzelfde. Mijn gedachten waren er ook naar maar ik wilde op dat moment geen poging doen tot....

De reacties waren verschillend en ik schrok me rot.

Als iemand zich zo rot voelt, dat zulke gedachten er zijn dan is men ook niet altijd in staat om de dingen te relativeren.

Iemand die een topic als dit opent, heeft hulp nodig. Wat heeft het dan voor zin om iemand nog verder de put in te helpen?

Iemand helpen, doe je niet door zo fel en soms door sommigen negatief te reageren. Ook relativeren heeft heeft helemaal geen zin als iemand in zo'n soort gemoedsstemming zit.

Bied zo iemand een luisterend oor en meer kunnen wij hier op dit forum niet doen.

Zoals Klontje al schreef, dit is niet het soort forum waarin we de juiste hulp kunnen geven die je heel erg hard nodig hebt.

MJ1984, misschien dat je ook even kunt googlen naar chathulp online. Even van je schrijven/praten is ook al heel erg fijn.

Mochten je gedachten zo erg zijn, dat je bang bent om alleen te blijven bel dan naar 113 of naar je ouders/vrienden!!

[...]

Of ééntje dan, probeer het nog eens met je eigen handen? Dit getuigt niet echt van respect!! En zeker niet je laatste opmerking. Nogal ongepast dit!!
quote:campari schreef op 20 december 2010 @ 19:16:

Wat heb ik een bewondering voor jou en fijn te lezen dat je iig je geestelijk veel beter voelt dan een tijd terug. Even heb ik mijn hart vastgehouden....

???

Ik begrijp deze reactie niet zo goed, eerlijk gezegd?

[...]

Of ééntje dan, probeer het nog eens met je eigen handen? Wat een raar topic is dit, en zo mogelijk zijn de reacties nog raarder. Moeten we allemaal maar weten waarom Campari zo zot reageert? Of waarom TO zo'n raar topic opent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven