Met de auto met dit weer

20-12-2010 16:37 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
A.s. woensdag heb ik een vrij belangrijke afspraak. Dit een uur of 6 rijden, heen en terug. Zit erg te twijfelen om het af te zeggen. Veel mensen zeggen dat het op de snelweg goed te rijden is, maar ik lees toch andere berichten. Wie zit er veel op de weg nu, en heeft er een beetje verstand van? We hebben geen winterbanden.
@Pixiedust, de afspraak hangt ons leven niet vanaf, maar is wel vrij belangrijk, maar ik wil natuurlijk wel om onze veiligheid denken, daarom heb ik dit topic geopend. Krijg zulke schrikbeelden als ik het nieuws/krant bekijk. Overnachten is geen optie, alleen in noodgeval zeg maar (voor de terugweg).
Niet alleen zou ik dan winterbanden moeten, ik zou eigenlijk een complete nieuwe set velgen moeten hebben met winterbanden erop. Anders kun je elke keer naar de garage om ze te wisselen. Dat zie ik niet zitten, voor die ene week sneeuw op een jaar.
668, the neighbour of the Beast
Mijn winterbanden kostten maar 150 euro hoor. 4 banden.

En ik weet dat winterbanden geen vrijbrief geven tot hard rijden en bumperkleven. Dus dat doe ik ook niet.

Het ligt zoals je zegt bij de persoon, maar óók aan de winterbanden.
quote:Rozigst schreef op 20 december 2010 @ 20:30:

Mijn winterbanden kostten maar 150 euro hoor. 4 banden. Dat is wel heel goedkoop.
Ik ga maar afsluiten.

Succes ermee morgen Sunny. Mocht je echt stranden, dan heb ik net over de grens nog wel een bank voor je over. Of een prakje boerenkool
Bij een nader te noemen verzekeringsmaatschappij waar ik lid van ben stond het in de maandelijkse update krant.

Nou knap 4 banden voor 150,- of 150 per stuk? ik weet niet wat voor auto jij rijd maar dat ga ik niet redden.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Dat is ook heel goedkoop. Kwestie van marktplaats goed in de gaten houden.
@Rozigst; als jij winterbandjes hebt van 150 euro voor 4, zullen we het dan ook nog even hebben over het belang van goede banden?

Oordelen is zo lekker makkelijk he....
Ik rijd een auto van 30 jaar oud. Maar maakt dat uit?

150 euro voor 4 banden ja. Een algemene bandenmaat. Setje stalen velgen van 50 euro erbij en voor 200 euro ben je klaar.
Van een van onze auto's kosten winterbanden 250 per band.

Maar ik hoef niet met mn auto naar het werk ik ga op de fiets en mijn man gaat met zn werk busje.

Dus wij gebruiken onze auto's alleen voor prive dingen en als het te glad is om te rijden gaan we gewoon niet!
Maar goed, ik ging he

Film kijken. Laters.
Wie zegt dat mijn 4 banden voor 150 euro geen goed merk zijn? Ik ga echt niet op Chinese meuk rijden.
Nou prima jij blij met je 150 euro banden. Mooi goedkoop koopje.

Ik ga maar vast rijden naar mijn werk op mijn zomerbanden moet morgen om 6 uur beginnen!

Als ik niet meer trg kom heb ik een ongeluk gehad met mijn zomerbandjes

Fijne avond allemaal
Het gras aan de overkant is niet groen.
quote:Marels schreef op 20 december 2010 @ 20:33:

Ik ga maar afsluiten.

Succes ermee morgen Sunny. Mocht je echt stranden, dan heb ik net over de grens nog wel een bank voor je over. Of een prakje boerenkool Dank je. Het is trouwens overmorgen, dus ik heb nog een dagje extra.
quote:Rozigst schreef op 20 december 2010 @ 20:18:

Haha, nee hoor.

Ik reed vorige winter ook zonder winterbanden. Maar vriend zit in de auto's en wilde koste wat kost dat ik deze winter op winterbanden zou rijden.

Met winterbanden heb je veel meer grip. En dan zie je die oma's in hun Agila over de snelweg glibberen op hun zomerbandjes. (Ik heb het nu niet over jou/jullie hoor)

Maar dan denk ik.. Pff.. Wij rijden langzaam omdat júllie op zomerbandjes rijden. Investeer in winterbanden. Dan gaan je zomerbanden ook nog eens langer mee.

Mag ik hier even op reageren?

Hier in de krant stond een aantal weken geleden een artikel over winterbanden, geschreven door de consumentenbond.

Normale banden (het woord zomerbanden werd nergens gebruikt) met een goed profiel doen niet onder voor de zogenaamde winterbanden.

Winterbanden geven mensen een gevoel van veiligheid, dat niet terecht is.

Men is geneigt harder te rijden met de winterbanden omdat men er van uit gaat meer grip te hebben.

Er gebeuren niet meer ongelukken met dan zonder winterbanden.

Als je gewoon zorgt dat je goede banden hebt op goede spanning, zijn winterbanden niet nodig.

Wel als je op vakantie gaat naar Duitsland. maar ja, in Duitsland hebben ze heuvels en bergen en die kom ik hier toch echt nooit tegen.

de conclusie van het artikel luidde dus ook dat winterbanden een hele commerciele stunt is van de auto/bandenfabrikant. Het is niets meer of minder dan simpelweg iets willen verkopen

Banden met voldoende grip, voorzichtig rijden en je gezond verstan gebruiken is het allerbelangrijkste

Nog even een ander voorbeeld (om even een voorbeeld te geven van schijnveiligheid) dat in de branche waar ik werk helemaal in is: de aerosleep voor babys.

Er zijn geen enkele testen bekend waarin bewezen is dat de aerosleep wiegedood voorkomt. Ook hier speelt men in op een gevole van veiligheid dat gewoonweg niet bestaat, maar ook hierin kopen mensen het matrasje omdat het hun een gevoel van veiligheid geeft, niet omdat het veilig is.
Oeps, het lijkt wel een preek, is niet zo bedoeld, ik herinnerde me gewoon dat artikel...
N.a.v. dat bericht dat winterbanden onzin zijn, was er afgelopen week een (slip)test op tv. Je remweg is korter met winterbanden en je slingert er ook minder mee weg. Als je je king of the road voelt met de winterbanden en ook zo gaat rijden schiet het niet op nee. Maar als je normaal en voorzichtig rijdt is het echt wel veiliger. Ik heb ze trouwens niet. Vind het teveel gedoe.
.
Ik rij momenteel ook nog op m'n zomerbandjes (winterbanden wel besteld a 180 euro voor 4 maar nog niet binnen) en dat is geen probleem omdat je toch moet aanschuiven.

Ik doe nu gemiddeld 1 uur over 30 km, waarbij de snelweg wegens file het meest ophoudt, dus reken maar uit als je 300 km moet rijden met voornamelijk snelweg. De provinciale wegen vind ik nog 't best te doen, daar rijdt men tenminste nog (niet hard uiteraard) op de snelweg op 'n traject wat normaal gezien redelijk filevrij is, is het juist 'n ramp.
quote:Lekker bezig ben je! Zullen we dan ook maar de mensen die geen gordel dragen of mobiel bellen korten op hun centen als ze een ongeluk krijgen?

Dat doen verzekeringsmaatschappijen al hoor!

en terecht.
Ik doe over de 30 km naar mijn werk nu 40 minuutjes, normaal 25 minuten.

Groot gedeelte snelweg en ik woon dan ook in een provincie waar eigenlijk zelden file's zijn.

De a58 hier is goed bereikbaar, dat was trouwens vorige week wel anders.

Iedereen reed netjes rond de 60 km over de rechterbaan, en dan komt er op de linkerbaan met een behoorlijke vaart een bus van Connexion langs scheuren, nou dat vond ik echt niet normaal zeg.

de linkerbaan, daar lag ook nog veel meer sneeuw.

Echt een belachelijke rijstijl van die chauffeur.
Volgens mij woont Pearle in onze richting....
quote:Nijntje schreef op 20 december 2010 @ 18:27:

[quote]Soley schreef op 20 december 2010 @ 17:32:

Soley, leuk motto heb je. Helemaal mee eens!Thanks!
winterbanden moet je zien als een investering. Zolang je op winterbanden rijd slijt je je zomerbanden niet en als je op zomerbanden rijd slijt je de winterbanden niet. Beide gaan dus 2x zo lang mee. Aangezien je per auto wel een keer nieuwe banden nodig hebt dmv slijtage kan je er met winterbanden erbij dus extra lang met je banden doen.
quote:Marels schreef op 20 december 2010 @ 22:32:

Volgens mij woont Pearle in onze richting....

Zou heel goed kunnen

Vandaag reed 't trouwens prima. Geen file, want de voorspelde sneeuw en ijzel was (nog?) niet gevallen.
Winterbanden of niet : ik moet morgen, samen met mijn zoontje, ook de weg op voor een heel belangrijk huwelijksjubileum, van dichtbij Amsterdam naar diep in de rimboe in de noord-oostelijkste provincie van het land... 220 km rijden. Wil er heel graag heen maar de verwachtingen zijn niet mis. Openbaar vervoer is -uiteraard! - geen serieuze optie!

In dubio!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven