Toekomst plannen...?

21-12-2010 08:12 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

even een vraagje en een andere kijk van jullie over dit onderwerp.

Ik ben nu een jaar samen met vriendje lief. Super gelukkig, happy en alles gaat goed.

Merk alleen dat mijn kijk op de toekomst anders is dan die van mijn vriend. Gister hadden wij een gesprek over sparen, samen wonen, ander huisje kopen en kinderen. We willen nu graag het 1 en ander veranderen in huis, omdat deze woning van vriend en ex is geweest. Zodat het voor mij wat meer thuis word. Super lief! Hij kwam zelf met deze optie.

Nu zei ik, van joh, misschien kunnen we ook wel eens kijken naar een ander huisje? Zomaar een vraag, wat ik al eens eerder had aan gegeven. Dit vind hij totaal geen optie. Wil hij niet over nadenken en dat komt wel wanneer we dat beide willen. Eerlijk is eerlijk, ik wil ook graag iets van ons. Het gaat goed, dus waarom niet? Ons huisje, onze inrichting, onze spullen, is toch ook fijn?

Maar mijn vriend zegt heel simpel; Bult hier hebben we al een gesprek over gehad, was dat niet duidelijk....?

Ik denk dat het niets is.. En dat we dat wel gewoon even doen samen. Ik snap het schijnbaar niet..( is zijn antwoord ) Oh oke.. Zei ik.

Ik zit nu een beetje te dubben, ofdat ik dit nu moet laten? Of dat ik er wat van moet zeggen. Het gaat er mij om, dat ik over dit onderwerp dus niet mag praten, omdat we het hier allang over hebben gehad. Terwijl ik het er zo graag over wil hebben!

Op een gegeven moment werd vriendje lief boos op me, omdat ik vroeg waarom hij er niet over wou praten...? Hij zei, dat het altijd maar naar mijn zin moest. Maar naar mijn idee, gaat alles nu naar zijn zin. Alles moet gaan zoals hij wil. Als hij er klaar voor is.

En tuurlijk ik weet ook dat je samen klaar moet zijn voor grote stappen. En niet 1 persoon.

Maar vind het moeilijk om er nu mee om te gaan... Moet ik alles maar op zijn beloop laten? Afwachten totdat hij samen een huisje wil kopen? Afwachten totdat hij klaar is voor verandering...?

Terwijl hij op het begin juist degene was, die een ander huis wou, kinderen wou, trouwen wou... En nu alles op zijn gemak..

Moet ik er niet meer over praten? En gewoon genieten samen?

Of wat? Hoe deelden jullie je dromen met je partner? Kwam dat tegelijk van beide kanten, kwam de 1 met een idee? En voelde de ander er op een gegeven moment ook meer voor?
@ kastanjez, ik kan slecht een verhaal schrijven.

Voor de duidelijkheid. Mijn vriend vertelde een 2 maanden terug ongeveer, over een jaar of 2 een huis voor ons samen te willen kopen. Uhmm, misschien dat dit de 3e keer is dat we erover hebben gesproken....

Ik bespreek het gewoon normaal, als mijn gedachte er naar is, of zoals nu, we praten over huisje boompje beestje.
maar hoe ga je dan met zoiets om als je je niet gehoord voelt? Heeft de ander dan 'gewonnen', omdat hij er niet meer over wil praten? Lijkt me toch dat je in alle belangrijke dingen ee compromis moet kunnen sluiten of het er op zijn minst over moet hebben?

TO, hoe vaak binnen hoeveel tijd ben je erover begonnen?
@ summerdance, ja, misschien is dat het wel, wil ik het eerder. Sta ik daar nu voor open, ben ik er klaar voor. Maar dat ben IK. En niet WIJ.

Geduld is zeker een schone zaak.
Maar mensen, hoe vaak kun je dezelfde discussie voeren? Het draagt toch ook niet echt bij aan de sfeer als vriend samen het huis wil opknussen en TO er steeds doorheen komt met 'en toch wil ik liever een ander huis'.
@ colalight, ja dat weet ik nu dus niet.

We hebben het er eerder leuk over gehad, gewoon een tussen neus en lippen door gesprek. Leuk he, een eigen huis, leuk he kinderen? That's it.

Maar nu wil hij er niet meer over praten, het zit me dwars, dat hij dit dus een aantal maanden terug zei, en dat in een tijds bestek van een paar maanden, gedachte gangen kunnen veranderen... En ik er gewoon over wil praten en horen hoe hij er NU over denkt.
quote:bult schreef op 21 december 2010 @ 09:00:

@ summerdance, ja, misschien is dat het wel, wil ik het eerder. Sta ik daar nu voor open, ben ik er klaar voor. Maar dat ben IK. En niet WIJ.

Geduld is zeker een schone zaak.

Kijk en in dit geval heb je dus pech

Dat klinkt lulliger dan ik bedoel maar een huis kopen is geen halfje brood bij de bakker

Het is dus zeker van belang dat je het alletwee HEEL graag wilt

Hij heeft al aangegeven dat zeker te willen alleen nog niet nu

Tis eigenlijk hetzelfde als een kindje

Als jij dat NU zou willen en hij pas over een jaar dan kan je dat ook niet afdwingen....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
@ summerdance, ja klopt, heb ook pech.

Maar hij heeft dat weer met een kindje. Ik wil echt nog niet. Hij heel graag... Wat ik ook een paar keer in de maand aan moet horen. En waar ik dan heel graag met hem over praat, en hem gerust stel, dat dat echt wel komt. Maar niet nu.

Dat geruststellen wat ik doe bij hem, krijg ik nu niet van hem.

Dat mis ik... En voelt alsof het niet goed zit, en ik zeik!
Maar

- je bent een jaar bij elkaar en je woont al samen;

- hij is lief en alles gaat goed;

- hij wil het huis metamorfosen zodat het meer van jullie wordt;

- over een tijd wil hij samen een huis kopen;

- hij wil een kindje

Edoch:

- je vraagt je af of het wel goed zit

--------------------------------------------------------

Je Zeurt.
quote:Murdoch schreef op 21 december 2010 @ 09:11:

Maar

- hij wil een kindje

Edoch:

Je Zeurt.Amen.
Oke duidelijk!
Niet lullig bedoeld hoor, maar het is zo zonde om niet te waarderen wat je hebt, en deze fase van jullie leven samen in het teken te laten staan van dat ene wat je niet krijgt. Het klinkt nl. alsof het echt wel goed zit. En ook alsof je blij mag zijn met een man die je wat tegengas geeft.
Ik kan wel wat kritiek hebben hoor, dus niet erg, wardeer het juist enorm je antwoorden.

Nee klopt, soms sta je niet stil bij hetgeen wat je hebt. En we hebben echt amper ruzie, tuurlijk wel eens een meningsverschil, maar dat is het. Heel de relatie is top, de liefde van mijn leven! Dat zeker, en ik voor hem, wat hij mij geregeld verteld. Dus het gaat top!

Dus ik moet maar gewoon blijven genieten, en er maar niet meer over praten dan. Dan zien we het wel...

Dat is het beste denk ik, na jullie opmerkingen gelezen te hebben...

Dankjewel!
quote:Murdoch schreef op 21 december 2010 @ 09:11:

Maar

- hij wil een kindje

Edoch:

Je Zeurt.Uitprinten en elke keer terug lezen als je zeurmodus op voelt komen
En zaniken over dit soort dingen, daar heb je vriendinnen/forummevrouwen voor. Zo houd je je relatie goed--ik heb ook eens gedacht dat praten het grootste goed was in een relatie, maar mijn vriend heeft me geleerd dat je bek houden vaak ook al de helft van de problemen oplost die je met praten hebt veroorzaakt
Haha Murdoch, wij vrouwen willen vaak de puntjes op de 'i'.
quote:Murdoch schreef op 21 december 2010 @ 09:23:

En zaniken over dit soort dingen, daar heb je vriendinnen/forummevrouwen voor. Zo houd je je relatie goed--ik heb ook eens gedacht dat praten het grootste goed was in een relatie, maar mijn vriend heeft me geleerd dat je bek houden vaak ook al de helft van de problemen oplost die je met praten hebt veroorzaakt Waar!
Hahaha, dat is een mooie quote Murdoch!

Nou zeker weten, niet alles moet je bespreken, soms wel eens die bui laten over waaien. Zeker waar.

Ach ja, dan heb ik jullie altijd nog.. die me meestal ff terug trekken en me duidelijk maken dat ik zeik!

Bedankt!
quote:Aubrey schreef op 21 december 2010 @ 09:28:

Haha Murdoch, wij vrouwen willen vaak de puntjes op de 'i'.

Speak for yourself alsjeblieft. want ik heb dat dus HE-LE-MAAL niet,en geloof me, ik ben echt een vrouw

Zo weet ik bijvoorbeeld nog steeds niet wat ik met Kerst ga doen, wat ik vanavond zal gaan eten, en wanneer ik met vriend wil gaan samenwonen

Ik vind dat allemaal ZO niet belangrijk

Zolang ik blij ben (en hij ook) vind ik het wel gescheten eigenlijk
Ik ben ook helemaal niet van puntjes op I's!!!!
Nou, ik voel zelf nog wel eens zo'n 'kers op de slagroom op de taart' zeverbui aankomen hoor. Dan is het zaak om vriend te vermijden en vriendinnen (ik heb er 2, zo kan ik er steeds 1 ontzien) op te zoeken.
Amazing wat een zinnetje aan verontwaardigde reacties kan opwekken.
quote:Murdoch schreef op 21 december 2010 @ 09:37:

Nou, ik voel zelf nog wel eens zo'n 'kers op de slagroom op de taart' zeverbui aankomen hoor. Dan is het zaak om vriend te vermijden en vriendinnen (ik heb er 2, zo kan ik er steeds 1 ontzien) op te zoeken.

JIJ????

Dat kan ik me niet voorstellen

Ik heb ze ook hoor, dan ga ik forummen...

andermans ellende is dan toch net even erger dan mijn eigen dingetjes, erg eigenlijk....
quote:Aubrey schreef op 21 december 2010 @ 09:38:

Amazing wat een zinnetje aan verontwaardigde reacties kan opwekken.Maar je motto is dan weel geweldig!!!
Haha, @ murdoch, dat vriend vermijden met zo'n bui,

heeeel herkenbaar!

Heb jij dat ook? Als je al van jezelf weet, dat het ff niet gaat werken, praat dan maar niet. Lekker even laten!

Na een uurtje drijft de bui wel verder
Haha, @ murdoch, dat vriend vermijden met zo'n bui,

heeeel herkenbaar!

Heb jij dat ook? Als je al van jezelf weet, dat het ff niet gaat werken, praat dan maar niet. Lekker even laten!

Na een uurtje drijft de bui wel verder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven